Συζητείται τη Δευτέρα επίκαιρη ερώτηση του Νίκου Τσούκαλη για τη σύσταση Ενιαίου φορέα Δασοπροστασίας.
Συζητείται τη Δευτέρα 10 Μαΐου στην ολομέλεια της βουλής, η επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης, για τη σύσταση ενιαίου φορέα δασοπροστασίας.
Στη ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει πως η σύσταση του Φορέα σύμφωνα με ομόφωνο Πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, ήταν επίμονο αίτημα όχι μόνο των άμεσα εμπλεκομένων φορέων, αλλά και του ΠΑΣΟΚ όταν ήταν στην αντιπολίτευση και ερωτά τους υπουργούς Εσωτερικών και Περιβάλλοντος εάν προτίθενται να προχωρήσουν στη σύστασή του, σύμφωνα με τις διακηρύξεις τους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα σοβαρότατα προβλήματα της αντιπυρικής προστασίας των δασών της χώρας μας.
Η συζήτηση θα μεταδοθεί από το κανάλι της βουλής μετά τις 18.00.
Σάββατο 8 Μαΐου 2010
Περικοπές στο πριμ για την πρώτη εγκατάσταση των νέων αγροτών
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ
Η απόφαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να περικόψει στο μισό το πριμ των νέων αγροτών, έχει προκαλέσει αναστάτωση στους 3000 νέους αγρότες της Αχαΐας και αναμένεται να τινάξει στον αέρα κάθε προγραμματισμό που είχαν κάνει.
Τα παραπάνω αναφέρει σε ερώτησή του προς την αρμόδια υπουργό, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης, καλώντας την να αποκαταστήσει την αδικία σε βάρος των νέων αγροτών, επαναφέροντας την αρχική απόφαση για την καταβολή ολόκληρου του ποσού.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων εξέδωσε απόφαση στις 30-3-2010, με την οποία τροποποιείται η κατανομή των πιστώσεων για την προκήρυξη του 2009 που αφορούσε τους Νέους Αγρότες. Μεταξύ των άλλων, προβλέπει την αλλαγή του ύψους του πριμ των δικαιούχων από το προβλεπόμενο ποσό στην αρχική προκήρυξη – πρόσκληση ενδιαφέροντος και την ΚΥΑ 704/20-11-2008 (που καθορίζει ελάχιστο ποσό 20.000 €, μέγιστο ποσό 40.000 €) στο μισό ποσό (δηλαδή ελάχιστο ποσό 10.000 €, μέγιστο ποσό 20.000 €).
Η παραπάνω απόφαση έχει προκαλέσει αναστάτωση στους 3000 νέους αγρότες της Αχαΐας και αναμένεται να τινάξει στον αέρα κάθε προγραμματισμό που είχαν κάνει. Όπως επεσήμαναν οι εκπρόσωποί τους σε πρόσφατη ημερίδα που διοργάνωσαν, το θέμα έχει οικονομικές, ηθικές, πολιτικές αλλά και νομικές διαστάσεις αφού ένα χρόνο απ’ την προκήρυξη χιλιάδες νέοι άνθρωποι που υπέμειναν ανασφάλιστοι «επιβραβεύονται» με την καταβολή του μισού πριμ απ’ αυτό που δικαιούνταν.
Οι εκπρόσωποι των νέων αγροτών καλούν τους συναδέλφους τους να μην υπογράψουν τις συμβάσεις αναγγέλλοντας μακροχρόνια αντίδραση του κλάδου. Πέραν αυτού επισημάνθηκε επίσης ότι νέοι αγρότες χάνουν σημαντικά κονδύλια από λάθη και παραλείψεις των συνεργείων που ανέλαβαν την ψηφιοποίηση των κτημάτων βάσει της οποίας οι δικαιούχοι εισπράττουν δικαιώματα από τα εθνικά αποθέματα.
Σε ανακοίνωσή του, το ΓΕΩΤΕΕ (Παράρτημα Πελοποννήσου) αναφέρει πως η παραπάνω απόφαση προσβάλλει, τόσο τους ενδιαφερόμενους νέους αγρότες (που έκαναν ανάλογα έξοδα σκοπεύοντας στο ανώτερο πριμ), όσο και τους μελετητές που βάσει συγκεκριμένων ΚΥΑ και προκήρυξης, συνέταξαν φακέλους και σχέδια δράσης υποψηφίων νέων αγροτών, εκτιθέμενοι έτσι, σε μια διαδικασία, η οποία όχι μόνο δεν τηρήθηκε, αλλά καταστρατηγήθηκε με όποια νομικά ζητήματα εγείρονται, με αυτές τις αποφάσεις.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται η κ. υπουργός
1. Σκοπεύετε να αποκαταστήσετε την αδικία σε βάρος των νέων αγροτών επαναφέροντας την αρχική απόφαση για την καταβολή ολόκληρου του ποσού;
2. Τι προτίθεστε να κάνετε για αποκατάσταση λαθών και παραλείψεων των συνεργείων ψηφιοποίησης των κτημάτων;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης
Τρίτη 4 Μαΐου 2010
Η σύσταση ενιαίου φορέα δασοπροστασίας σύμφωνα με ομόφωνο Πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, ήταν επίμονο αίτημα όχι μόνο των άμεσα εμπλεκομένων φορέων, αλλά και του ΠΑΣΟΚ όταν ήταν στην αντιπολίτευση.
Τα παραπάνω επισημαίνει ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης ερωτώντας τους υπουργούς Εσωτερικών και Περιβάλλοντος, εάν προτίθενται να προχωρήσουν στη σύστασή του, σύμφωνα με τις διακηρύξεις τους, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα σοβαρότατα προβλήματα της αντιπυρικής προστασίας των δασών της χώρας μας.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής.
Την τελευταία εικοσαετία η Ελλάδα έχει βιώσει πολλαπλά κρούσματα καταστροφικών δασικών πυρκαγιών με αποκορύφωμα αυτές του καλοκαιριού του 2007, και το 2008 - 2009 οι μεγάλες πυρκαγιές στη Ρόδο και για πολλοστή φορά στα δάση της Αττικής. Η σύσταση ενός συντονιστικού φορέα δασοπροστασίας, στον οποίο θα μετέχουν όλοι οι συναρμόδιοι φορείς και υπηρεσίες ήταν επίμονο αίτημα όχι μόνο των άμεσα εμπλεκομένων, αλλά και του ΠΑΣΟΚ όταν ήταν στην αντιπολίτευση όπως διατυπώθηκε σε ερώτηση και ΑΚΕ στις 28-8-2009. Υπενθυμίζεται, ότι το ομόφωνο Πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, περιγράφει ένα βιώσιμο μοντέλο, που έπρεπε μετά από την επικαιροποίησή του, να αξιοποιηθεί από την πολιτεία.
Δεδομένου επίσης ότι τα δασαρχεία δηλώνουν αδυναμία διαχείρισης των δασών, οι Δήμοι καλούνται να συμβάλλουν στην πυροπροστασία χωρίς πιστώσεις, ενώ παρατηρείται έλλειψη προσωπικού και εξοπλισμού στην πυροσβεστική Υπηρεσία,
ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Ο ερωτών βουλευτής
Δευτέρα 3 Μαΐου 2010
Συμφόρηση στα κρατητήρια του αεροδρομίου "Ελ. Βενιζέλος"
ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Σύμφωνα με καταγγελίες, στα κρατητήρια του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», βρίσκονται κυριολεκτικά στοιβαγμένοι 339 κρατούμενοι, ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας και χωρίς δυνατότητα προαυλισμού για διάστημα που μπορεί να φτάσει τις 40 ημέρες. Αντίστοιχα, απάνθρωπη και εξευτελιστική είναι η διαδικασία μεταφοράς των κρατουμένων στα δικαστήρια, λόγω του περιορισμένου αριθμού λεωφορείων και του μεγάλου αριθμού των μεταφερόμενων κρατουμένων.
Το πρόβλημα είναι χρόνιο και έχει αποτελέσει συχνό αντικείμενο καταγγελιών τόσο διεθνών οργανισμών όσο και της ίδιας της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αττικής. Σύμφωνα με την υπ. Αριθμόν 2515/28.11.2007 απάντηση σε ερώτησή μας, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο πρώην Υπ. Εσωτερικών είχε βεβαιώσει ότι ο χώρος κράτησης ήταν χωρητικότητας 40 ατόμων, ενώ οι γυναίκες και τα παιδιά κρατούνταν σε ξεχωριστούς χώρους. Επίσης είχε δεσμευτεί ότι το Υπουργείο θα επεδίωκε την εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών κράτησης στα αστυνομικά κρατητήρια.
Δεδομένου του χρόνιου χαρακτήρα του προβλήματος, την παραβίαση θεμελιωδών δικαιωμάτων των κρατουμένων και κανόνων σχετικά με τις συνθήκες κράτησης, τον ενιαίο χώρο κράτησης ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας, καθώς και τον αυξημένο κίνδυνο τόσο για την υγεία των κρατουμένων όσο και αστυνομικών από τη μετάδοση μολυσματικών ασθενειών,
ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
- Για ποιο λόγο ο αριθμός των κρατουμένων στο κρατητήριο του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος εξακολουθεί να είναι πολλαπλάσιος του επιτρεπόμενου ορίου κράτησης;
- Προτίθεται να λάβει άμεσα μέτρα για την αποσυμφόρηση των κρατητηρίων και τον εξανθρωπισμό των συνθηκών κράτησης;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης
Νίκος Τσούκαλης
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΘΕΜΑ : Συνθήκες κράτησης κρατουμένων στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. ΣΧΕΤ. : ΕΡΩΤΗΣΗ 9516/ 30-04-2010
Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ, κ. Φ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ και Ν. ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ, σας γνωρίζουμε ότι από τη Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών, στα πλαίσια των διενεργούμενων ελέγχων στις περιοχές Intra-Schengen και Extra-Schengen, συνελήφθησαν κατά το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου του τρέχοντος έτους συνολικά 3.388 μη νόμιμοι μετανάστες. Οι συλληφθέντες με τις σε βάρος τους σχηματισθείσες δικογραφίες οδηγήθηκαν με την αυτόφωρη διαδικασία στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών. Παράλληλα δε, εκτός των περιπτώσεων που ρητά προστατεύονται από την απέλαση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 79 του ν. 3386/2005 "Περί Αλλοδαπών", σε βάρος τους κινήθηκε η διαδικασία της διοικητικής απέλασης.
Για τους προαναφερθέντες αλλοδαπούς το αρμόδιο δικαστήριο, ως επί το πλείστον, επιβάλλει ποινή μη εφέσιμη, καθώς και τα δικαστικά έξοδα, εκδίδοντας εντολή κράτησης 8 ημερών για τις δικαστικές Φυλακές Κορυδαλλού, αφού η πλειοψηφία των συλλαμβανομένων δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να καταβάλλει το ως άνω χρηματικό ποσό. Ωστόσο, λόγω της σχεδόν καθημερινής πληρότητας των Φυλακών Κορυδαλλού, οι αλλοδαποί αυτοί παραμένουν στα κρατητήρια της Διεύθυνσης Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών έως ότου παρέλθουν οι 8 ήμερες από τη σύλληψη τους. Στη συνέχεια από την οικεία Διεύθυνση συντάσσεται σχετική έκθεση απελευθέρωσης, η οποία αποστέλλεται στον Εισαγγελέα Εκτελέσεων Ποινών που διατάσσει την αποφυλάκιση τους.
Αποτέλεσμα της προβλεπόμενης αυτής διαδικασίας είναι η κράτηση του μεγαλύτερου αριθμού των συλλαμβανομένων στα κρατητήρια της εν λόγω Υπηρεσίας για χρονικό διάστημα από 9 έως 14 ημέρες, έως ότου εκδοθεί από τη Διεύθυνση Αλλοδαπών Αττικής σχετική απόφαση και υπηρεσιακό σημείωμα, με το οποίο να αφήνονται ελεύθεροι και τους δίδεται προθεσμία 30 ημερών, προκειμένου να αναχωρήσουν από τη χώρα μας.
Πέραν αυτών, σας ενημερώνουμε ότι η Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών διαθέτει χώρο κράτησης ποινικών κρατουμένων έκτασης 110 τ.μ., ενώ παράλληλα στις εγκαταστάσεις του αερολιμένα υφίσταται χώρος 300 τ.μ. για την παραμονή των επαναπροωθούμενων ατόμων, σύμφωνα με τη Συνθήκη Schengen. Κατόπιν των ανωτέρω, για την αντιμετώπιση του υφιστάμενου προβλήματος των χώρων κράτησης και προκειμένου να εξευρεθεί άμεση και οριστική λύση, από το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας διατάχθηκε η διενέργεια αυτοψίας στις εγκαταστάσεις της Διεύθυνσης Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθηνών, όπου διαπιστώθηκε ότι υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας νέων χώρων κράτησης. Συγκεκριμένα, υφίσταται ανεξάρτητος χώρος 38Ο τ.μ., στον οποίο δύναται να εκτελεστούν εργασίες ανακατασκευής και να δημιουργηθούν σ' αυτόν κατάλληλοι χώροι κράτησης που θα διαθέτουν 70 σταθερές κλίνες και προς τούτο συντάχθηκε τεχνική περιγραφή-προϋπολογισμός δαπάνης, που απεστάλη στην ιδιοκτήτρια εταιρεία ((Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.». Η εν λόγω εταιρεία συναινεί στην υλοποίηση του έργου κατασκευής νέων χώρων κράτησης και αναλαμβάνει το σχετικό κόστος που ανέρχεται στο ποσό των 350.000,00 ευρώ, με την προϋπόθεση καταβολής επιπρόσθετου μισθώματος, Για το λόγο αυτό η Διεύθυνση Οικονομικών του Αρχηγείου απέστειλε σχετικό αίτημα στην Κτηματική Υπηρεσία Ανατολικής Αττικής, όπου και εκκρεμεί για έγκριση.
Κατόπιν των ανωτέρω, με την ολοκλήρωση των εν λόγω διαδικασιών θα επιλυθούν τα προβλήματα που εντοπίζονται στους ανωτέρω χώρους κράτησης και προκαλούνται, κυρίως, από το μεγάλο αριθμό μη νόμιμων μεταναστών που συλλαμβάνονται στον αερολιμένα Αθηνών.
Ο υφυπουργός
ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ
Επιτροπή της Frontex στα κρατητήρια της Αστυνομικής Διεύθυνσης Μεσσηνίας
ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Από δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου της Καλαμάτας και καταγγελίες οργανώσεων έγινε γνωστό ότι τριμελής επιτροπή της Frontex βρέθηκε πρόσφατα στην πόλη προκειμένου να συλλέξει πληροφορίες για συλληφθέντες αλλοδαπούς μετανάστες, οι οποίοι κρατούνταν στην Αστυνομική Διεύθυνση Καλαμάτας. Τη βοήθεια της επιτροπής, όπως αναφέρεται, ζήτησε η Διεύθυνση Αλλοδαπών στην Αθήνα.
Με δεδομένο ότι ο Οργανισμός δεν διαχειρίζεται προσωπικά δεδομένα, όπως προκύπτει από την απάντηση 11732/18-12-2008 του Υπουργείου Εσωτερικών σε σχετική μας ερώτηση,
ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Δεδομένου ότι στα καθήκοντα της Frontex, όπως αυτά ορίζονται στον κανονισμό 2007/2004, δεν περιλαμβάνεται διάταξη που να προβλέπει ανακριτικό έργο, με ποιο καθεστώς συμμετείχαν στην ως άνω περιγραφόμενη επιχείρηση τα μέλη της Επιτροπής της Frontex;
Ποιο σκοπό είχε η άντληση πληροφοριών σχετικά με τον προσδιορισμό της υπηκοότητας των κρατούμενων αλλοδαπών, οι οποίοι τελικά επαναπροωθήθηκαν στην Τουρκία;
Ποιες εγγυήσεις παρέχει η ελληνική κυβέρνηση ότι προσωπικά δεδομένα μεταναστών δεν θα τύχουν καταχρήσεων από τρίτες χώρες με ανεπαρκές επίπεδο δικαίου;
Έχει αρχίσει τη λειτουργία του το πρώτο πανευρωπαϊκό παράρτημα της FRONTEX με έδρα τον Πειραιά και ποιες οι αρμοδιότητές του;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης
Νίκος Τσούκαλης
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΘΕΜΑ : Λειτουργία-αρμοδιότητες του FRΟΝΤΕΧ.
ΣΧΕΤ. : ΕΡΩΤΗΣΗ 9517/3 0-04-2010.
Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ. κ. Φ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ και Ν. ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ, σας γνωρίζουμε ότι, για την αντιμετώπιση της μη νόμιμης μετανάστευσης, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου μας (Ελληνική Αστυνομία, Λιμενικό Σώμα), συνεργάζονται με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες άλλων Υπουργείων, καθώς και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό FRΟΝΤΕΧ. Στο πλαίσιο δε αυτό, διεξάγονται στη χώρα μας κοινές επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων και η επιχείρηση ΠΟΣΕΙΔΩΝ, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη Ευρωπαϊκή Κοινή Επιχείρηση για την καταπολέμηση της μη νόμιμης μετανάστευσης, με τη συμμετοχή μέσων και προσωπικού από τα κ-μ της Ε.Ε.
Επίσης, σύμφωνα με τον ΕΚ 2007/2004, που διέπει τη λειτουργία του FRΟΝΤΕΧ, δεν προβλέπεται η διαχείριση προσωπικών δεδομένων από τους εμπειρογνώμονες του εν λόγω Οργανισμού. Κατ' εφαρμογή του Κανονισμού, οι εμπειρογνώμονες των κ-μ που διατίθενται στη χώρα μας, υπό το καθεστώς του φιλοξενούμενου αξιωματούχου, δεν προβαίνουν σε πράξεις ανακριτικού περιεχομένου, παρά μόνο συνδράμουν τις ελληνικές Αρχές στον έλεγχο των συνόρων και την αναγνώριση της χώρας προέλευσης των μεταναστών, οι οποίοι εντοπίζονται να έχουν εισέλθει μη νόμιμα στη χώρα μας.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Ελλάδας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό FRΟΝΤΕΧ, διεξάγεται στη χώρα μας από τον Οκτώβριο του 2009, το πρόγραμμα "ΑTTICA", με στόχο την ανάπτυξη εθνικών διαδικασιών αναγνώρισης της χώρας προέλευσης των μη νόμιμων μεταναστών, την ενίσχυση της συνεργασίας με διπλωματικές Αρχές τρίτων χωρών, την ταχύτερη χορήγηση ταξιδιωτικών εγγράφων, τη διεξαγωγή επιστροφών και την επίτευξη επιπέδου εξειδίκευσης των Ελλήνων αστυνομικών που διαχειρίζονται τα θέματα επιστροφών.
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, σε περιπτώσεις εντοπισμού μεγάλου αριθμού μη νόμιμων μεταναστών, προκειμένου διαπιστωθεί η χώρα προέλευσης τους και εξεταστεί η δυνατότητα επιστροφής τους, αστυνομικοί της Διεύθυνσης Αλλοδαπών Αττικής, συνοδευόμενοι από εμπειρογνώμονες των κ-μ, μεταβαίνουν στις περιοχές όπου εντοπίζονται αυτοί, για να βοηθήσουν και να συντονίσουν το έ:ργο των τοπικών Αρχών με την εμπειρία τους. Σημειώνεται πάντως ότι δε λαμβάνονται πληροφορίες που να περιέχουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, παρά μόνο αυτά που αφορούν στην εθνικότητα και την καταγωγή των εντοπισθέντων μη νομίμων μεταναστών.
Αναφορικά με το πρώτο επιχειρησιακό παράρτημα του FRΟΝΤΕΧ με έδρα τον Πειραιά, σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία και τις επίσημες δηλώσεις του εκτελεστικού Διευθυντή του Οργανισμού, αυτό πρόκειται να λειτουργήσει από 01-10-2010. Με τη λειτουργία του παραρτήματος πρόκειται να ενισχυθεί η επιχειρησιακή συνεργασία των κρατών-μελών της Ε.Ε. στην ευαίσθητη περιοχή της νότιο ανατολικής Μεσογείου, να αξιοποιηθούν κατάλληλα τα διατιθέμενα επιχειρησιακά μέσα και να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή ενημέρωση για την κατάσταση που επικρατεί στα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης, ενώ θα αξιοποιηθούν οι πρακτικές που έχουν αναπτυχθεί για τη διαχείριση των συνόρων.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ
θεσμική θωράκιση και προστασία του Κορινθιακού Κόλπου
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ
Επίκαιρη ερώτηση για την θεσμική θωράκιση και προστασία του Κορινθιακού κόλπου κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης, η οποία θα συζητηθεί στην ολομέλεια της βουλής την Πέμπτη 6 Μαΐου.
Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει πως η κατάσταση του κόλπου είναι τόσο υποβαθμισμένη ώστε κατατάσσεται στη πρώτη τριάδα των πιο μολυσμένων κόλπων της Ελλάδας και στους πιο μολυσμένους της Μεσογείου και ερωτά τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης εάν προτίθενται να χαρακτηρίσουν τον Κορινθιακό Κόλπο ως Προστατευόμενη Περιοχή σύμφωνα με τον Κανονισμό 1967/2006 της Ε.Ε και να εντάξουν στις δράσεις του ΕΣΠΑ την εκπόνηση μελέτης και σχεδίου για την Ανάπτυξη Ολοκληρωμένης Πολιτικής για την Αειφόρο διαχείριση του υδατικού συστήματος.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Ένα πρωτοφανές για τα δεδομένα της χώρας μας κίνημα έχει εκδηλωθεί τα τελευταία 5ετία με αίτημα τη θεσμική θωράκιση και προστασία του Κορινθιακού Κόλπου. Σύσσωμοι. οι φορείς των νομών που περικλείουν το κόλπο, όπως 35 δήμοι, 6 νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, όλοι σχεδόν οι βουλευτές, ο τέως Επίτροπος κ. Δήμας, όλα τα κόμματα αλλά και κυρίως πανεπιστήμια ( Αριστοτέλειο και Πατρών) και όλες ανεξαιρέτως οι οικολογικές οργανώσεις και κινήσεις ζητούν επιτακτικά την ανακήρυξη του Κόλπου σε προστατευόμενη θαλάσσια περιοχή σύμφωνα και με τον Κανονισμό 1967/2006 της ΕΕ. Το αίτημα έχει επανειλημμένα τεθεί στους υπουργούς των προηγούμενων κυβερνήσεων επανήλθε πρόσφατα και προς εσάς από τον Σύνδεσμο Προστασίας και Ορθολογικής Ανάπτυξης του Κορινθιακού Κόλπου (ΣΠΟΑΚ).
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα προσφάτων ερευνών και μετρήσεων, η κατάσταση του κόλπου είναι τόσο υποβαθμισμένη ώστε κατατάσσεται στη πρώτη τριάδα των πιο μολυσμένων κόλπων της Ελλάδας και στους πιο μολυσμένους της Μεσογείου. Για την αντιστροφή της κατάστασης αυτής, απαιτείται η εκπόνηση Σχεδίου για την Ανάπτυξη Ολοκληρωμένης Πολιτικής για την Αειφόρο διαχείριση του υδατικού συστήματος και την υλοποίηση έργων και δράσεων με σκοπό την βελτίωση της κατάστασης των Κόλπων, το οποίο πρέπει να χρηματοδοτηθεί από τα τομεακά προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Κατόπιν τούτων, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
2) Προτίθεστε να εντάξετε στις δράσεις του ΕΣΠΑ: την εκπόνηση μελέτης και σχεδίου για την Ανάπτυξη Ολοκληρωμένης Πολιτικής για την Αειφόρο διαχείριση του υδατικού συστήματος και την υλοποίηση έργων και δράσεων με σκοπό τη βελτίωση της κατάστασης του Κόλπου;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης
( ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ 20-05-2010 )
Ακολουθεί η με αριθμό 806/17.5.2010 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Νικολάου Τσούκαλη προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σχετικά με το χαρακτηρισμό του Κορινθιακού Κόλπου ως προστατευόμενης θαλάσσιας περιοχής. Η Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Τσούκαλη έχει ως εξής:
Παρασκευή 30 Απριλίου 2010
Στη βουλή το θέμα των οφειλών για τη μεταφορά των μαθητών της Αχαΐας.
ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ
Ερώτηση προς τους υπουργούς Οικονομικών και Παιδείας κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης, για το πρόβλημα των οφειλών στους μεταφορείς των μαθητών της Αχαΐας, οι οποίοι απειλούν με διακοπή των δρομολογίων μέσα στις εξετάσεις.
Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τους υπουργούς, τι προτίθενται να κάνουν για την άμεση αποστολή των οφειλόμενων στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας προκειμένου να εξοφληθούν οι δικαιούχοι.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Με διακοπή των δρομολογίων για τη μεταφορά των μαθητών του ν. Αχαΐας απειλούν οι μεταφορείς λόγω του χρέους της πολιτείας το οποίο ανέρχεται σε 10 εκατ Ευρώ. Το υπεραστικό ΚΤΕΛ και οι συνεργάτες του (ιδιοκτήτες ταξί κλπ) που έχουν αναλάβει να μεταφέρουν καθημερινά 7.000 μαθητές και των δύο βαθμίδων έχουν να πληρωθούν από το Φεβρουάριο του 2009.
Η ενδεχόμενη υλοποίηση της απειλής θα προκαλέσει αναστάτωση σε γονείς και μαθητές σε μια κρίσιμη περίοδο, όπως αυτή των ενδοσχολικών αλλά και των πανελλήνιων εξετάσεων.
· Επειδή η Νομαρχιακή αυτοδιοίκηση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το σοβαρό αυτό πρόβλημα χωρίς την αποστολή των χρημάτων από το υπουργείο Οικονομικών,
· Επειδή οι μεταφορείς, απόλυτα συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους, βρίσκονται σε δεινή θέση,
Ερωτώνται οι κ. κ. υπουργοί
1. Για ποιους λόγους δεν έχουν καταβληθεί τα οφειλόμενα στους μεταφορείς των μαθητών απ’ το Φεβρουάριο του 2009 μέχρι σήμερα;
2. Τι προτίθεστε να κάνετε για την άμεση αποστολή των οφειλόμενων στη Ν.Α Αχαΐας προκειμένου να εξοφληθούν οι δικαιούχοι;
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΘΕΜΑ: Ερώτηση αριθ. 9490/29-4-2010
Επί της αριθ. 9490/29-4-2010 ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Ν. Τσούκαλης σχετικά με τη μεταφορά μαθητών στο Νομό Αχαΐας, σας γνωρίζουμε κατά το μέρος που μας αφορά, ότι σύμφωνα με την παρ. 24 του άρθρου 2 του ν. 2621/98, Οι πιστώσεις για την κάλυψη των δαπανών μεταφοράς μαθητών εγγράφονται στον προϋπολογισμό των περιφερειών.
Η κατανομή της συνολικής εγγεγραμμένης πίστωσης στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις εκάστης περιφέρειας, οι οποίες είναι αρμόδιες για τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων και την πληρωμή των υποχρεώσεων, γίνεται από τα αρμόδια όργανα των περιφερειών, με γνώμονα την πλήρη κάλυψη των σχετικών αναγκών, μέσα στο πλαίσιο, όμως, των εγγεγραμμένων πιστώσεων, αφού ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε νομού.
Για την κάλυψη των σχετικών δαπανών έχει εγγραφεί στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2010 της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος πίστωση 14.580,000 €. Επίσης, στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων έχει προβλεφθεί συνολική πίστωση 81.000.000 € για την εξόφληση οφειλών παρελθόντων οικ. ετών από τη μεταφορά μαθητών.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 9490/29-4-10, την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Νικ. Τσούκαλης, σχετικά με την καθυστέρηση της εξόφλησης των οφειλομένων ποσών προς τους αναδόχους της μεταφοράς μαθητών του Νομού Αχαΐας, σας κάνουμε γνωστά το ακόλουθα:
Η δωρεάν μεταφορά μαθητών Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης που κατοικούν μακριά από την έδρα του σχολείου τους πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθμ. ΙΒ/6071/98 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 932/98 τΒ').
Με το Π.Δ, 161/2000 ( ΦΕΚ 145 τ.Α') η αρμοδιότητα μεταφοράς μαθητών έχει μεταβιβαστεί στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις.
Σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 24 του άρθρου 2 του Ν. 2621/98 οι πιστώσεις για τη δωρεάν μεταφορά μαθητών εγγράφονται στους προϋπολογισμούς εξόδων κάθε Περιφέρειας και με απόφαση του Γραμματέα της Περιφέρειας επιχορηγούνται οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις για την αντιμετώπιση των δαπανών αυτών.
Για το οικονομικό έτος 2010 εγγράφηκαν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για την κάλυψη των δαπανών για μεταφορά μαθητών πιστώσεις ύψους 16.200,000 € έναντι 10.790.000 € που είχαν εγγραφεί το 2009.
Τέλος, σας κάνουμε γνωστό ότι γίνονται ενέργειες για τη μεταφορά πίστωσης ύψους 90.000.000 ευρώ στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ώστε να καλυφθούν συμβατικές υποχρεώσεις παρελθόντων ετών.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
Παρασκευή Χριστοφιλοπουλου
Αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου των όρων και προϋποθέσεων χορήγησης αδειών οπλοφορίας και οπλοχρησίας.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΥΒΕΛΗ ΤΣΟΥΚΑΛΗ
Σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ. 3 του Ν. 2168/1993 μπορεί να χορηγηθεί άδεια οπλοφορίας σε ενήλικους πολίτες, μετά από άδεια της αρμόδιας αστυνομικής αρχής του τόπου κατοικίας ή διαμονής στις περιπτώσεις:α) ατομικής τους ασφάλειας, μετά από γνώμη του αρμόδιου εισαγγελέα πλημμελειοδικών, εφόσον συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαροί λόγοι.β) προστασίας προσώπων, ασφάλειας δημόσιων καταστημάτων, τραπεζών, μουσείων, μεταφοράς χρημάτων ή αξιών, οικημάτων που έχουν ανάγκη ειδικής προστασίας, επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας ή προοριζόμενων για εξυπηρέτηση της εθνικής άμυνας ή άλλων μεγάλης αξίας και σπουδαιότητας επιχειρήσεων ή εγκαταστάσεων. Ωστόσο, η ασάφεια και αοριστία των προαναφερομένων νομοθετικών διατυπώσεων παρείχαν τη δυνατότητα σε πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες να εφοδιάζουν, για λόγους αποκλειστικά ψηφοθηρικούς, με άδειες οπλοφορίας, πρόσωπα που δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις του νόμου.
Σύμφωνα με την παρ 13α η παράνομη οπλοφορία τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον έξι (6) μηνών, είναι δηλαδή πλημμέλημα..
Με πρόσφατη δήλωσή του ο Υπουργός τόνισε ότι προτίθεται να μετατρέψει το ως άνω αδίκημα σε κακούργημα μέσα από μια συνολική αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου των όρων και προϋποθέσεων χορήγησης αδειών οπλοφορίας και οπλοχρησίας.
Επειδή σύμφωνα με δημοσιογραφικά στοιχεία, η καταχρηστική και για ψηφοθηρικούς λόγους παροχή αδειών οπλοφορίας ακόμα και παρά τις αρνητικές γνώμες των αρμοδίων εισαγγελέων πλημμελειοδικών προκαλούν γενικότερο κοινωνικό πρόβλημα,
ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
· Πόσες άδειες οπλοφορίας έχουν χορηγηθεί κατά τα έτη 2008-2009 ανά αστυνομική διεύθυνση; Πόσες από αυτές τις άδειες έχουν χορηγηθεί χωρίς τη γνώμη ή και ενάντια σε αυτή των αρμοδίων εισαγγελέων;
· Προτίθεται να επανεξετάσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχουν χορηγηθεί, μέχρι σήμερα οι άδειες οπλοφορίας;
· Προτίθεται άμεσα να αναθεωρήσει συνολικά το θεσμικό πλαίσιο για τους όρους και προϋποθέσεις αδειοδότησης οπλοφορίας;
Να μας κατατεθούν καταστάσεις με τις άδειες οπλοφορίας που έχουν χορηγηθεί κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα από κάθε αστυνομική διεύθυνση, πόσες χορηγήθηκαν χωρίς τη γνώμη ή και ενάντια σε αυτή των αρμοδίων εισαγγελέων καθώς επίσης και τις ιδιότητες (γενικώς) των προσώπων στα οποία αυτές χορηγήθηκαν.
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης
Νίκος Τσούκαλης
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΘΕΜΑ: Χορήγηση αδειών οπλοφορίας-οπλοχρησίας. ΣΧΕΤ: ΕΡΩΤΗΣΗ- Α.Κ.Ε. 7967/368/ 23-03-2010.
Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης και αίτησης κατάθεσης εγγράφων, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ. κ. Φ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ και Ν. ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ, σας γνωρίζουμε ότι, τα αιτήματα ιδιωτών για τη χορήγηση ή την ανανέωση αδειών οπλοφορίας εξετάζονται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας σχολαστικά, με ιδιαίτερη σοβαρότητα και κατά τη λήψη των σχετικών αποφάσεων λαμβάνονται υπόψη όλες οι ιδιαίτερες παράμετροι, κάθε αιτήματος. Σημειώνεται πάντως ότι. οι άδειες οπλοφορίας που χορηγούνται από τις αρμόδιες αστυνομικές Αρχές για την ατομική ασφάλεια των ενδιαφερομένων είναι περιορισμένες, έχουν τοπική ισχύ και χρονική διάρκεια, ενώ η Διοίκηση υποχρεούται στην εξέταση των προβαλλόμενοι λόγων, επί των οποίων θα πρέπει κατά τρόπο σαφή και απόλυτο να τεκμηριώνεται η χορήγηση της αιτούμενης άδειας.
Επίσης, ιδιαίτερα λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένα περιστατικά, στοιχεία, καθώς και οι επικρατούσες τοπικές συνθήκες ασφαλείας, η επίκληση των οποίων τεκμηριώνει μετά βεβαιότητας την ανάγκη χορήγησης αδείας κατοχής και οπλοφορίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Κατά την εξέταση των αιτημάτων δε λαμβάνονται υπόψη μόνο τα προκαθορισμένα νομικά κριτήρια, αλλά κάθε αίτημα εξετάζεται ιδιαίτερα και κατά τη λήψη απόφασης, εκτός από την προστασία του πολίτη, πρυτανεύει η προάσπιση του γενικότερου δημοσίου συμφέροντος.
Επισημαίνεται ότι οι εν λόγω άδειες οπλοκατοχής και οπλοφορίας έχουν χορηγηθεί σε άτομα ιδιάζουσας επαγγελματικής δραστηριότητας, για τα οποία συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαροί λόγοι για την προσωπική τους ασφάλεια, όπως επιχειρηματίες, πρώην αστυνομικοί κ.λπ.
Σε ό,τι αφορά το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο (νόμος και οι κατ' εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσες κανονιστικές πράξεις-υπουργικές αποφάσεις), σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών οπλοκατοχής και οπλοφορίας, σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με την άποψη της αρμόδιας Υπηρεσίας του Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας (Διεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας), αυτό είναι επαρκές, και καλύπτει τις εμφανιζόμενες περιπτώσεις. Επισημαίνεται δε ότι με τις πάγιες, εγκύκλιες και βασικές διαταγές του Αρχηγείου, προς τις αρμόδιες υφιστάμενες Υπηρεσίες, δίδονται σαφείς εντολές-οδηγίες σχετικά με το θέμα αυτό.
Τέλος, αναφορικά με τα αιτούμενα στοιχεία, για την πληρέστερη ενημέρωση σας. σας διαβιβάζουμε πίνακα της Διεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας του Αρχηγείου, στον οποίο εμφαίνεται αναλυτικά ο αριθμός των χορηγηθεισών αδειών που εξέδωσαν οι Αστυνομικές Διευθύνσεις της χώρας τα έτη 2008 και 2009 με ή χωρίς σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου Εισαγγελέα Πρωτοδικών. Σημειώνεται ότι στον εν λόγω πίνακα για τη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής εμφαίνεται ο συνολικός αριθμός των εκδοθεισών αδειών, χωρίς να γίνεται διάκριση με ή χωρίς σύμφωνη γνώμη του εισαγγελικού λειτουργού, καθώς η αναδίφηση του συνολικού αριθμού των σχετικών φακέλων καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής, αφού απαιτείται αρκετός υπηρεσιακός χρόνος και συνεπώς αδυναμία μελέτης όλων των σχετικών εγγράφων.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ
Πέμπτη 29 Απριλίου 2010
Δεν αναπροσαρμόζονται τα διόδια στη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου
Την παραπάνω απάντηση έδωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μαγκριώτης σε ερώτηση του Νίκου Τσούκαλη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. υφυπουργός τα έσοδα της γέφυρας ήταν για το 2009 μειωμένα κατά 5,5 % έναντι των προβλεπομένων.
Το πλήρες κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:
ΣΧΕΤ.: Η Ερώτηση 7466/15.3.2010 που κατέθεσε στη Βουλή, ο Βουλευτής κ. Νίκος Τσούκαλης
Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, παρακαλούμε να πληροφορήσετε τον κ. Βουλευτή, τα εξής:
1. Η αρμόδια Υπηρεσία για τη λειτουργία και συντήρηση των έργων παραχώρησης(ΕΥΔΕ/ΛΣΕΠ) δεν διαθέτει κυκλοφοριακά στοιχεία για το έτος 2004.
2. Οι καταγραφείσες μεταβολές κυκλοφορίας συνοψίζονται στον ακόλουθο πίνακα, με έτοςβάσης το πρώτο «πλήρες έτος» 2005 :
Έτος
ΕΙΧ
Φορτηγά
Λεωφορεία
3.741,714
334.961
96.873
2006
3,872.111
346 863
97.790
374.405
100.555
408.501
97,025
4.224.773
335.433
102.886
3. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν τεθεί υπόψη στο Υπουργείο από την παραχωρησιούχο εταιρεία, παρατηρείται συστηματικά υστέρηση των πραγματικών εσόδων σε σχέση με τα προϋπολογισθέντα, για τους ακόλουθους κυρίως λόγους:
• Επίσης βασίζεται στην ακόλουθη παραδοχή σύνθεσης κυκλοφορίας : μοτοσυκλέτες4,50% - Ε.Ι.Χ. 73% - φορτηγά 19% - λεωφορεία 3.50 %, έναντι της καταγραφείσαςκατανομής (προσεγγιστικά κατά μέσον όρο για τα έτη 2004 - 2009), αντίστοιχα : 4,5% -86,0 % - 7,5 % - 2% , Διαπιστώνεται, δηλαδή, ότι ο πραγματικός φόρτος των φορτηγών(που καταβάλλουν και τα υψηλότερα διόδια) φθίνει μόλις στο 40% περίπου τουπροβλεπόμενου.
4: Ως συνέπεια των προαναφερομένων το σύνολο των μέχρι το τέλος του 2009 πραγματοποιηθέντων εσόδων, ανέρχεται σε 233,5 εκατ. ευρώ περίπου, έναντι προβλεπομένων εσόδων 247,5 εκατ. ευρώ περίπου,(ήτοι μειωμένα σε ποσοστό 5,5%).
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ
Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΩΡΑΪΤΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ
Δεν είναι δυνατή επί του παρόντος η ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, για την επέκταση της διώρυγας του Πηνειού στο νομό Αχαΐας. Την παραπάνω απάντηση έδωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Μωραΐτης σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Τσούκαλη.
Το θέμα παραπέμπεται στην κατάρτιση πρότασης Σχεδίου Διαχείρισης του νερού του ταμιευτήρα, ώστε να τεθούν συγκεκριμένα κριτήρια για την κατανομή του και έτσι να γίνει γνωστό αν είναι δυνατή η επέκτασή του για χρήση από τους αγρότες της Αχαΐας.
Σε απάντηση της Ερώτησης με αρ. πρωτ. 6296/18-2-2010 που κατατέθηκε από τον Βουλευτή κ. Νίκο Τσούκαλη και μας κοινοποιήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με το υπ' αρ. πρωτ. 658/3-3-2010 έγγραφο του, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου μας, σας γνωρίζουμε τα εξής:
1. Το στάδιο της Προκαταρκτικής Περιβαλλοντικής Εκτίμησης και Αξιολόγησης του έργου της επέκτασης της Βόρειας Κεντρικής Διώρυγας (ΒΚΔ) Πηνειού στη Δυτική Αχαΐα, φορέας του οποίου είναι η Δ/νση Δημοσίων Έργων (ΔΔΕ) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (ΠΔΕ), ολοκληρώθηκε στις 14-12-2006, με την έκδοση Θετικής γνωμοδότησης.
2. Το στάδιο της Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΕΠΟ) ξεκίνησε τις 8-6-2007, αλλά λόγω ελλείψεων της υποβληθείσας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) ζητήθηκε από την ΔΔΕ της ΠΔΕ η συμπλήρωση της, και δεδομένου ότι τα υποβληθέντα στοιχεία κρίθηκαν ανεπαρκή η ΜΠΕ επιστράφηκε στις 25-10-2007. Στις 26-2-2008 υποβλήθηκε αναθεωρημένη ΜΠΕ, η οποίο μετά τη διόρθωση ορισμένων στοιχείων της (10-4-08), διαβιβάσθηκε στις 23-4-2008 στα Νομαρχιακά Συμβούλια (Ν.Σ.) Αχαΐας και Ηλείας και σε συναρμόδιες υπηρεσίες για δημοσιοποίηση και γνωμοδότηση.
3. Κατά τη διαδικασία γνωμοδότησης η Δ/νση Σχεδ. Εγγειοβ/κών Έργων και Αξιοπ. Εδαφοϋδατικών Πόρων (ΔΣΕΕ&ΑΕ/ΥΠ) του Υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (ΥΠΑΓΑΝ), η Δ/νση Υδάτων της ΠΔΕ, και οι Υπηρεσίες Εγγείων Βελτιώσεων και Περιβάλλοντος της Ν.Α. Ηλείας, εξέφρασαν επιφυλάξεις για τα υδρολογικά δεδομένα της ΜΠΕ αλλά και την επάρκεια των υδατικών πόρων του φράγματος Πηνειού για την σκοπούμενη επέκταση της ΒΚΔ, ενώ το Ν.Σ. Ηλείας εξέφρασε ομόφωνα αρνητική άποψη. Επιπλέον η ΔΣΕΕ&ΑΕ/ΎΠ του ΥΠΑΓΑΝ και η Δ/νση Υδάτων της ΠΔΕ επισήμαναν την ανάγκη κατάρτισης Σχεδίου Διαχείρισης του νερού του φράγματος Πηνειού. Σημειωτέον ότι η πρώτη πρέπει να προσυπογράψει την Κ.Υ.Α. Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου, ενώ η δεύτερη πρέπει να δώσει άδεια εκτέλεσής του και χρήσης νερού, συνεπώς η εξασφάλιση της σύμφωνης γνώμης αμφοτέρων είναι απαραίτητη.
Το ως άνω πρόβλημα είναι ο λόγος που η Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος {Ε.Υ.ΠΕ.)/ΥΠΕΚΑ, αλλά και οι ΔΣΕΕ8ΑΕ/ΥΠ του ΥΠΑΓΑΝ και Δ/νση Υδάτων της ΠΔΕ, έχουν ζητήσει την κατάρτιση πρότασης Σχεδίου Διαχείρισης του νερού του ταμιευτήρα, ώστε να τεθούν συγκεκριμένα κριτήρια για την κατανομή του και να εξορθολογισθεί αυτή.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΘΑΝΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ