Παρασκευή, 25 Ιουνίου 2010

Υποβαθμισμένος ο αρχαιολογικός χώρος του Σουνίου.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Εικόνα εγκατάλειψης παρουσιάζει ο αρχαιολογικός χώρος του Σουνίου, ο τρίτος σε επισκεψιμότητα στην Αττική. Τα οχυρωματικά τείχη που είχαν καταστήσει το Σούνιο στην αρχαιότητα ένα από τα πέντε σημαντικότερα φρούρια της Αττικής, αντιμετωπίζουν προβλήματα από τις συνεχείς καταρρεύσεις.
Επιπλέον, η ανασκαφή του χώρου δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη ώστε να αναδειχθούν όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα, ενώ ο ναός της Αθηνάς Σουνιάδας παρότι απέχει 500 μέτρα από τον ναό του Ποσειδώνα, δεν είναι προσβάσιμος στο κοινό.

Η ανυπαρξία υποδομών, περίφραξης και ασφαλών διαδρομών υποβαθμίζει συνολικά τον χώρο και παράλληλα τον καθιστά επικίνδυνο για τους επισκέπτες.
Να σημειωθεί ότι η αρμόδια για τον συγκεκριμένο αρχαιολογικό χώρο Β΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων έχει εκπονήσει προμελέτη για τη διαμόρφωσή του. Συγκεκριμένα, το ΚΑΣ σε συνεδρίασή του στις 13.1.10 γνωμοδότησε ομόφωνα υπέρ της έγκρισης της μελέτης για τις αναγκαίες παρεμβάσεις.

Μέχρι σήμερα ωστόσο, οι εργασίες για τη διαμόρφωση του αρχαιολογικού χώρου του Σουνίου δεν έχουν ξεκινήσει με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μνημείο.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:


Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες για την προστασία και ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου του Σουνίου, μνημείου της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς;

Ποιο το χρονοδιάγραμμα που προτίθεται να θέσει για την έναρξη των απαιτούμενων εργασιών σχετικά με την τοποθέτηση προστατευτικών κιγκλιδωμάτων και τη διαμόρφωση διαδρομών με πινακίδες και παγκάκια;

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την άμεση επίλυση του θέματος πρόσβασης των ΑμεΑ στον αρχαιολογικό χώρο;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Θανάσης Λεβέντης

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός



Μείωση του αριθμού των κρατικών αυτοκινήτων


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Ανεφάρμοστες παραμένουν οι εξαγγελίες του υπουργείου εσωτερικών για «δραστική μείωση του αριθμού των κρατικών αυτοκινήτων» αναφέρουν σε ερώτηση που κατέθεσαν οι ανεξάρτητοι βουλευτές της αριστεράς.
Οι τέσσερεις βουλευτές ζητούν να πληροφορηθούν εάν έχει ολοκληρωθεί η εξαγγελθείσα απογραφή των κρατικών αυτοκινήτων και εάν και πόσο έχει περιοριστεί ο αριθμός τους.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Στις 4/3/2010 σάς είχαμε υποβάλει το ερώτημα (αρ.πρωτ. 7073) αν, εν μέσω των εξαγγελιών σας για περικοπές δαπανών, θα προχωρήσετε άμεσα σε δραστική μείωση του αριθμού των κρατικών αυτοκινήτων. Μας απαντήσατε ότι με την ΚΥΑ 129/2534/20-1-2010 ισχύουν «νέες περιοριστικές ρυθμίσεις και κανονιστικές διατάξεις για τα κρατικά αυτοκίνητα». Δυστυχώς, όμως, οι νέες ρυθμίσεις δε φαίνεται να οδηγούν σε «δραστικό περιορισμό» των οχημάτων του δημόσιου τομέα, αλλά μόνο σε ανανέωσή τους με αυτοκίνητα μικρού κυβισμού και νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Η ιδιαίτερα προβεβλημένη ανακοίνωσή σας για τον περιορισμό των αυτοκινήτων ευθύνης του Υπουργείου Εσωτερικών από 279 σε 172, τη στιγμή που το σύνολο των κρατικών αυτοκινήτων ανέρχεται σε 57.654 (τουλάχιστον, καθώς η τελευταία απογραφή είχε γίνει τέλη του 2006), τονίζει την αναποτελεσματικότητα των αρχικών εξαγγελιών.

Προβλήθηκε ιδιαίτερα, επίσης, η εγκύκλιος του Υπουργείου σας σχετικά με την ορθή χρήση των κρατικών αυτοκινήτων. Και πάλι, όμως, ούτε λόγος για το κατά πόσο έχει ως τώρα επιτευχθεί ο «δραστικός περιορισμός» τους που υποσχόσασταν επανειλημμένα στην προεκλογική σας εκστρατεία.

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε:

1. Σύμφωνα με μετεκλογικές σας δηλώσεις, «έως τα τέλη Οκτωβρίου 2009 όλες οι υπηρεσίες και οι φορείς του δημοσίου θα πρέπει να έχουν κάνει απογραφή των αυτοκινήτων που διαθέτουν». Έχει ολοκληρωθεί η απογραφή; Αν ναι, ποιος είναι σήμερα ο αριθμός του στόλου των κρατικών αυτοκινήτων;

2. Από τον Ιανουάριο, οπότε υπογράφτηκε η σχετική ΚΥΑ έως σήμερα, συνολικά πόσα αυτοκίνητα λιγότερα διαθέτουν οι υπηρεσίες και οι φορείς του Δημοσίου;

3. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς σας, πόσο προβλέπεται να έχει μειωθεί ο αριθμός των κρατικών αυτοκινήτων έως το τέλος του 2010;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός

Πέμπτη, 24 Ιουνίου 2010

Σε ανεξέλεγκτες χωματερές έχουν μετατραπεί παραλιακές εκτάσεις στις περιοχές δήμου Ωρωπίων, κοινότητας Συκάμινου-Χαλκουτσίου και Μαρκόπουλου .

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Όπως αναφέρεται, στο παραλιακό μέτωπο της προαναφερόμενης περιοχής παρατηρείται μία απαράδεκτη εικόνα από αισθητική, περιβαλλοντική και υγειονομική άποψη. Ειδικότερα, παραλιακές εκτάσεις που βρίσκονται σε ελάχιστη απόσταση από την παραλία και από χώρους λουομένων, έχουν μετατραπεί σε χώρους εναπόθεσης απορριμμάτων και κάθε είδους αχρήστων υλικών, τα οποία καταλαμβάνουν ακόμα και μέρος του οδοστρώματος.

Η συνεχής συσσώρευση απορριμμάτων, η οποία πραγματοποιείται επί σειρά μηνών σε συγκεκριμένα σημεία (γήπεδο Χαλκουτσίου, παραλία, τέρμα οδού Πινδάρου κ.λ.π ), σε συνδυασμό με την άνοδο της θερμοκρασίας, δημιουργεί ενδεχόμενες εστίες πυρκαγιών και προκαλεί πρόσθετα υγειονομικά προβλήματα σε περιοίκους, λουόμενους και διερχόμενους.

Επειδή, όπως προκύπτει, οι αρμόδιοι τοπικοί φορείς αδυνατούν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά την ανωτέρω ανεξέλεγκτη ρύπανση και υποβάθμιση του περιβάλλοντος,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

Για ποιο λόγο μέχρι σήμερα οι αρμόδιοι φορείς δεν προέβησαν στις δέουσες ενέργειες για την έγκαιρη απομάκρυνση των απορριμμάτων από τις προαναφερόμενες περιοχές ;

Ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθενται να λάβουν άμεσα για την περιβαλλοντική και αισθητική αποκατάσταση της περιοχής;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Θανάσης Λεβέντης

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός

Κλειστό και λεηλατημένο παραμένει σχολικό κτίριο στον Δήμο Αχαρνών.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Υπό διάλυση και ανεκμετάλλευτο παραμένει το σχολικό κτίριο το οποίο κατασκευάστηκε και παραδόθηκε το 2008, προκειμένου να στεγαστεί το 13ο Γυμνάσιο Αχαρνών στην περιοχή της Αυλίζας.


Στο εν λόγω κτίριο που σήμερα κάθε άλλο παρά σχολικό οίκημα θυμίζει, επρόκειτο να στεγαστούν μαθητές της περιοχής ώστε να αποσυμφορηθεί το 1ο Γυμνάσιο Αχαρνών, όπου φοιτούν 350 μαθητές. Το εν λόγω σχολικό κτίριο όμως δεν λειτούργησε ποτέ, λόγω των εκτεταμένων φθορών που υπέστη.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του 2ου Γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής το κτίριο έχει υποστεί σοβαρές ζημιές που το κόστος τους υπολογίζεται στις 100.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, τα περισσότερα τζάμια είναι σπασμένα, όπως και οι εσωτερικές πόρτες του σχολείου. Μεγάλο μέρος της ψευδοροφής έχει καταστραφεί, έχουν αφαιρεθεί καλώδια από το ηλεκτρικό δίκτυο του κτιρίου, έχει καταστραφεί το εγκαταστημένο σύστημα πυρόσβεσης, τα είδη υγιεινής έχουν υποστεί μεγάλες φθορές.

Επιπλέον, σοβαρές ζημιές εντοπίζονται στο δάπεδο και στους εσωτερικούς τοίχους, ενώ έχουν κλαπεί το αλεξικέραυνο του σχολείου και εξαρτήματα του δικτύου υδροδότησης εντός και εκτός του δικτύου.

Δεδομένου ότι παρά το εύρος των φθορών δεν υπήρξε άμεση αποκατάστασή τους και τον περασμένο Σεπτέμβριο ανεστάλη η λειτουργία του σχολικού κτιρίου, οι τοπικοί φορείς καταγγέλλουν την αδιαφορία της Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θεωρώντας πως δεν δόθηκε η δέουσα σημασία στη σημερινή κατάσταση.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:


Για ποιους λόγους το σχολικό κτίριο που κατασκευάστηκε και παραδόθηκε το 2008 προκειμένου να στεγαστεί το 13ο Γυμνάσιο Αχαρνών στην περιοχή της Αυλίζας οδηγήθηκε σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση;

Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να εξασφαλιστεί η λειτουργία του συγκεκριμένου σχολικού κτιρίου;

Ποιο το χρονοδιάγραμμα που πρόκειται να θέσει προκειμένου: α. να αποκατασταθούν οι εκτεταμένες φθορές του εν λόγω σχολικού κτιρίου β. να εξοπλιστεί με την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή και το απαραίτητο φυλακτικό προσωπικό ώστε να αποφευχθούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Θανάσης Λεβέντης

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός



Λειτουργία Αεροδρομίου Νέας Αγχιάλου


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου κατασκευάστηκε ένας σύγχρονος αεροσταθμός, ο οποίος πρόκειται να εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής. Ο νέος αεροσταθμός αποτελεί παράλληλα τη μεγαλύτερη τουριστική επένδυση των τελευταίων χρόνων στη Μαγνησία, με οικονομικά πλεονεκτήματα ανάπτυξης για όλη την Κεντρική Ελλάδα.

Τα δρομολόγια από και προς ευρωπαϊκούς προορισμούς έχουν ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα, παρά το γεγονός ότι το νέο υπερσύγχρονο κτίριο βρίσκεται εκτός λειτουργίας, εξαιτίας της εξάντλησης των προβλεπόμενων κονδυλίων για την αποπεράτωσή του, λίγο πριν αυτό παραδοθεί. Έτσι οι επιβάτες εξυπηρετούνται προς το παρόν από τον παλιό αεροσταθμό, ένα μικρό, ακατάλληλο κτίριο, που παρέχει μόνο τα στοιχειώδη της διαδικασίας ελέγχου και χωρίζει τους επιβάτες από το χώρο στάθμευσης των αεροπλάνων με έναν πρόχειρο φράχτη. Πριν από λίγους μήνες, εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης, ο ανάδοχος είχε προχωρήσει σε ειδική δήλωση διακοπής εργασιών. Μετά την καταβολή των οφειλών από το υπουργείο Υποδομών, οι κατασκευαστές επέστρεψαν στο εργοτάξιο προκειμένου να ολοκληρώσουν και να παραδώσουν σε χρήση το έργο εντός των προθεσμιών, ωστόσο τα προβλήματα δεν ξεπεράστηκαν.

Συγκεκριμένα, για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου εκκρεμούν:

- Η κατασκευή του υπαιθρίου χώρου που συνδέει το διάδρομο προσγείωσης με τον ίδιο τον αεροσταθμό, μιας πλατείας περίπου 15.000 μ2
- -Η αναβάθμιση σύνδεσης από την Εθνική Οδό (ΠΑΘΕ)
- -Η λειτουργία του συστήματος αποχέτευσης, με δεδομένο ότι δεν υλοποιήθηκε το έργο σύνδεσής του με το βιολογικό του Αλμυρού.

Για την υλοποίηση του βασικού έργου του υπαίθριου χώρου απαιτείται πρόσθετη χρηματοδότηση 3 εκατ. ευρώ και μάλιστα ως συμπληρωματική σύμβαση στην εγκατεστημένη εργολαβία.

Με βάση τα προαναφερόμενα,

ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:


- Ποια μέτρα θα λάβει για την εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης του έργου, προκειμένου αυτό να αποπερατωθεί το συντομότερο δυνατό, ώστε το αεροδρόμιο της Αγχιάλου να λειτουργήσει εύρυθμα, με υψηλό επίπεδο ασφαλείας;

- Η συμπληρωματική σύμβαση για τη χρηματοδότηση του αεροδρομίου
Αγχιάλου που υπογράφηκε παραμονές των εκλογών μαζί με άλλα παρόμοια έργα σε όλη τη χώρα που ανέβασαν ξαφνικά τον προϋπολογισμό τους και για τα οποία σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου υπάρχουν ενδείξεις παρατυπιών αποτελεί αντικείμενο εισαγγελικής έρευνας; Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η έρευνα;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός

Σε ασφυξία το Κέντρο βρεφών «ΜΗΤΕΡΑ» λόγω έλλειψης προσωπικού και πόρων.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Το Κέντρο βρεφών «ΜΗΤΕΡΑ» από το 1955 προσφέρει στα απροστάτευτα βρέφη των Ελλήνων και Αλλοδαπών κατοίκων των χώρας, υπηρεσίες υψηλής ποιότητας με κριτήριο τον σεβασμό της αξιοπρέπειας και της προσωπικότητας των παιδιών, της φροντίδας και προστασίας των άγαμων μητέρων. Σήμερα το «ΜΗΤΕΡΑ» προσφέρει θαλπωρή σε 100 περίπου παιδιά, ενώ με το πρόγραμμα αναδοχής, χαρίζει οικογενειακή ζεστασιά σε άλλα τόσα παιδιά με σοβαρές αναπηρίες. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια οι υπηρεσίες αυτές σταθερά και σταδιακά υποβαθμίζονται εξαιτίας θεσμικών αλλαγών, μείωσης πόρων, σοβαρής έλλειψης προσωπικού και κυρίως έλλειψης πολιτικής βούλησης για την αναβάθμισή τους.

Οι εργαζόμενοι στο Κέντρο Βρεφών βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, ενώ την Τρίτη, 23 Ιουνίου, πραγματοποιούν νέα στάση εργασίας, από τις 9 το πρωί έως τη 1 το μεσημέρι. Όπως καταγγέλλει το σωματείο εργαζομένων έχουν μειωθεί οι επιχορηγήσεις και λόγω της αναστολής των προσλήψεων παρατηρείται μείωση του προσωπικού με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σοβαρές δυσκολίες στη φροντίδα των παιδιών. Από το Σωματείο τους ανακοινώθηκε ότι το Κέντρο αδυνατεί να ανταπεξέλθει στο έργο του, που είναι η προστασία βρεφών και παιδιών και η αποκατάστασή τους σε ένα οικογενειακό περιβάλλον.


Στον αντίποδα, υπάρχει αύξηση των συνθηκών κινδύνου στις οποίες είναι εκτεθειμένα τα παιδιά, αύξηση του άγχους και της σωματικής κούρασης στους εργαζόμενους. Στην προσπάθειά τους να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των παιδιών, οι εργαζόμενοι εμφανίζουν αύξηση των ψυχοσωματικών ασθενειών. Σε ταλαιπωρία υποβάλλονται και οι αιτούντες όλων των προγραμμάτων του Κέντρου, καθώς αυξάνεται ο χρόνος αναμονής τους.

Ο θεσμός εξάλλου της Υιοθεσίας και Αναδοχής αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με αποτέλεσμα τα παιδιά να παραμένουν μέχρι τη σχολική ηλικία στο Ίδρυμα και πολλά βρέφη να παραμένουν επί μακρόν σε Μαιευτήρια αναμένοντας κενή θέση στο Ίδρυμα, ενώ συγχρόνως υπάρχει μεγάλη ζήτηση βρεφών για υιοθεσία.

Σε πρόσφατη επίσκεψή της στο Κέντρο Βρεφών η κα. Υπουργός δήλωσε ότι: «Στην καρδιά της πολιτικής μας είναι η κοινωνική αλληλεγγύη και η στήριξη του χώρου της κοινωνικής πρόνοιας που τόσο πολύ είχε υποβαθμιστεί και υποστελεχωθεί τα προηγούμενα χρόνια. Ιδιαίτερα σε αυτή την προσπάθεια δίνουμε βάρος στην προστασία του παιδιού», ενώ η κα Yφυπουργός ανακοίνωσε ότι μέχρι τον Ιούνιο θα είναι έτοιμες δράσεις και πολιτικές για την επιτάχυνση της διαδικασίας των υιοθεσιών.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός :

Τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε να στελεχωθεί το Κέντρο βρεφών «ΜΗΤΕΡΑ» με το αναγκαίο μόνιμο επιστημονικό και λοιπό προσωπικό, ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο σοβαρό έργο που επιτελεί;

Τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε να αυξηθούν οι πόροι του Ιδρύματος για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών και των ελλείψεων σε υποδομές;
Πότε προβλέπεται να κατατεθεί σχέδιο για την επιτάχυνση της διαδικασίας των υιοθεσιών;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Θανάσης Λεβέντης

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός


Ακινητοποιημένες παραμένουν 9 ηλεκτρομηχανές αξίας 30.000.000 ευρώ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Εγκαταλειμμένες στη φθορά του χρόνου και των καιρικών συνθηκών παραμένουν στον συνοριακό σταθμό της Ειδομένης εδώ και περισσότερα από οκτώ χρόνια εννέα ηλεκτράμαξες του ΟΣΕ που αγοράστηκαν από τη Ζίμενς και κόστισαν 30.000.000 ευρώ». Η παραπάνω δημοσιογραφική αποκάλυψη μιας επιπλέον πτυχής του σκανδάλου Ζίμενς επιβεβαιώθηκε και επισήμως από τον πρώην διευθυντή του ΟΣΕ, Παναγιώτη Κουμάντο, ο οποίος παραδέχθηκε ότι οι ηλεκτράμαξες είχαν παραγγελθεί το 1997 ακολουθώντας το project της ΕΡΓΟΣΕ που προέβλεπε την ηλεκτροκίνηση του δικτύου μέχρι το 2001-2002, σημειώνοντας ότι αυτές σκουριάζουν στη Θεσσαλονίκη επειδή το έργο ηλεκτροκίνησης ουδέποτε προχώρησε. «Όταν αυτές οι ηλεκτράμαξες παρελήφθησαν, γύρω στο 2003 με 2004, τις αποθήκευσε ο ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη επειδή δεν υπήρχε και ακόμη δεν υπάρχει, από ό,τι ξέρω, ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο, ώστε να χρησιμοποιηθούν», είπε ο κ. Κουμάντος.



Το σκάνδαλο με τις άχρηστες ηλεκτρομηχανές ξεκίνησε το 1995 όταν υπογράφτηκε η πρώτη σύμβαση με τη Ζίμενς και αφορούσε την προμήθεια έξι ηλεκτρομηχανών έλξης που έφθασαν στην Ελλάδα το 1998 και μπήκαν σε κανονική λειτουργία το 1999.Οι πρώτες έξι μηχανές κάλυπταν με το παραπάνω τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης, καθώς τότε απαιτούνταν συνολικά πέντε μηχανές. Ωστόσο, τον Δεκέμβριο του 1997 υπογράφηκε μια δεύτερη προγραμματική συμφωνία μεταξύ ΟΣΕ και Ζίμενς για την προμήθεια επιπλέον 24 ηλεκτρομηχανών, που ήταν εντελώς άχρηστες εκείνη την περίοδο, αφού, εκτός της γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης, δεν λειτουργούσε ηλεκτροκίνηση σε κανένα άλλο τμήμα του σιδηρόδρομου και δεν είχε αρχίσει κανένα έργο ηλεκτροκίνησης.Για την αγορά των 24 μηχανών δαπανήθηκαν περίπου 100 εκατ. ευρώ!



Οι ηλεκτράμαξες άρχισαν να έρχονται το 2002, αλλά οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ δεν ήξεραν πώς να τις χρησιμοποιήσουν, αφού δεν υπήρχε δίκτυο! Οι ηλεκτράμαξες άρχισαν να χρησιμοποιούνται σε δρομολόγια από τον Σεπτέμβριο του 2008, όταν τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Λάρισας, η οποία πριν από ένα χρόνο επεκτάθηκε μέχρι τον Δομοκό. Εντωμεταξύ το 2007 έληξε η πενταετής εγγύηση που έδινε ο κατασκευαστής και οι ηλεκτρομηχανές είχαν πια αρχίσει να παλιώνουν. Παρά τη σημερινή ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στο μήκος 315 χλμ. (Ειδομένη-Δομοκός), οι εννέα ηλεκτράμαξες συνεχίζουν να είναι άχρηστες για τον σιδηρόδρομο, καθώς το πρόγραμμα δρομολογίων του ΟΣΕ καλύπτεται απόλυτα. Έτσι παραμένουν παρατημένες πάνω στις ράγες σε μια άκρη του σιδηροδρομικού σταθμού της Ειδομένης, πλάι σε επίσης εγκαταλειμμένα βαγόνια εμπορικών τρένων. Εκτός από τις εννέα ηλεκτράμαξες, στον σιδηροδρομικό σταθμό της Ειδομένης μένει σε ακινησία και μια πεντάδυμη ηλεκτρική αυτοκινητάμαξα, που προμηθεύτηκαν οι σιδηρόδρομοι το 2001 επίσης από τη Ζίμενς για τον προαστιακό σιδηρόδρομο των Αθηνών, με κόστος 7 εκατ. Ευρώ!



Με αυτά τα δεδομένα, ερωτάται ο κ. υπουργός:



Πώς σκοπεύετε να αποκαταστήσετε τη ζημιά που υπέστη το ελληνικό Δημόσιο από αυτή την παράλογη και επαχθή συμφωνία αγοράς;
Τι σκοπεύετε να κάνετε προκειμένου να αξιοποιηθούν οι 9 ηλεκτράμαξες καθώς και η πεντάδυμη ηλεκτρική αυτοκινητάμαξα που μένουν σε ακινησία στο σταθμό της Ειδομένης;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός

Αναγκαιότητα αποπεράτωσης των εργασιών στερέωσης, συντήρησης και αποκατάστασης του Ωδείου Ηρώδου του Αττικού.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Το περίφημο Ωδείο του Ηρώδου του Αττικού που δεσπόζει στο δυτικό άκρο της Νότιας Κλιτύος της Ακρόπολης οικοδομήθηκε κατά τη διάρκεια του 2ου αι.μ.Χ. και είναι το τρίτο που κατασκευάστηκε στην αρχαία Αθήνα, μετά το ωδείο του Περικλή, επίσης στη Νότια Κλιτύ (5ος αι. π.Χ.) και το ωδείο του Αγρίππα στην Αρχαία Αγορά (15 π.Χ.).

Κάθε χρόνο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, πολυάριθμοι επισκέπτες συρρέουν στο ρωμαϊκό θέατρο για να παρακολουθήσουν τις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται (συναυλίες, παραστάσεις αρχαίου δράματος κλπ.).
Παρά την αυξημένη επισκεψιμότητα του εν χρήσει μνημείου, δεν έχουν ακόμη αποπερατωθεί οι εργασίες στερέωσης, συντήρησης και αποκατάστασής του. Κατά την περίοδο 2003-09 πραγματοποιήθηκαν ορισμένα έργα με ευρωπαϊκά κονδύλια μέσω του Ταμείου Διαχείρισης Πιστώσεων Αρχαιολογικών Έργων (ΤΔΠΕΑΕ) που κάλυψαν ένα μεγάλο μέρος των εργασιών, ιδιαίτερα σημαντικών για τη μακροβιότητα του μνημείου, ωστόσο υπάρχουν ακόμη τμήματά του που χρήζουν άμεσης στερέωσης και συντήρησης.

Συγκεκριμένα, οι σωζόμενοι υψηλοί τοίχοι της σκηνής και του κοίλου παρουσιάζουν προβλήματα που οφείλονται στη γήρανση, στη διάβρωση, σε μηχανικά αίτια αλλά και στη διαχρονική χρήση του μνημείου, ενώ τα σωζόμενα αρχαία εδώλια στο κάτω κοίλο παρουσιάζουν έντονη φθορά καθώς καταπονούνται από τις καιρικές συνθήκες και από τους επισκέπτες. Επίσης, υπάρχουν τμήματα ετοιμόρροπα που εμφανίζουν ρωγμές, απολεπίσεις και μεγάλες απώλειες από την αρχική επιφάνεια των μαρμάρων.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για τη γενικότερη στερέωση, συντήρηση και αποκατάσταση των σωζόμενων υψηλών τοίχων της σκηνής και του κοίλου, των σωζόμενων αρχαίων εδωλίων στο κάτω κοίλο, καθώς και των λοιπών ετοιμόρροπων τμημάτων του Ωδείου Ηρώδου του Αττικού;

2. Ποιο το χρονοδιάγραμμα που πρόκειται να θέσει το ΥΠ.ΠΟ.Τ. σχετικά με την αποπεράτωση των παραπάνω εργασιών στερέωσης, συντήρησης και αποκατάστασης του ρωμαϊκού θέατρου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Θανάσης Λεβέντης

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός


Βελτίωση της λειτουργίας της ΔΕΗ Α.Ε.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Ο Συνήγορος του Πολίτη εξέτασε κατά τα πρώτα 11 έτη λειτουργίας του (1998 – 2009) 1.751 καταγγελίες πολιτών που αφορούν τη λειτουργία της ΔΕΗ Α.Ε. Οι πολίτες διαμαρτύρονταν για ζητήματα που αφορούν: (α) τις υπηρεσίες της εμπορίας (Πωλήσεις) και (β) τις υπηρεσίες διανομής (δίκτυο).

Τα κυριότερα προβλήματα που περιλαμβάνει η έκθεση σχετίζονται με: αιτήματα αποζημίωσης για βλάβες που προκλήθηκαν από την αυξομείωση της τάσης του ηλεκτρικού ρεύματος, καταλογισμούς σε τρίτους ποσών που αφορούν κατανάλωση ρεύματος που είχε γίνει από άλλο πρόσωπο ή αφορούσε άλλη παροχή, παράνομες επανασυνδέσεις παροχής ρεύματος, διόρθωση εσφαλμένων λογαριασμών, σύσταση επιτροπής εξέτασης αιτημάτων καταναλωτών για παροχή διευκολύνσεων, αποκατάσταση βλαβών, και τέλος ζητήματα που αφορούν τη γενικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, όπως την έγκαιρη απάντηση σε αιτήματα, άμεση ενημέρωση των καταναλωτών, έκδοση λογαριασμών, κ.τ.λ.

Όπως προκύπτει από την πολυετή ενασχόληση του Συνηγόρου του πολίτη με τις υπηρεσίες της ΔΕΗ Α.Ε., τα ανωτέρω προβλήματα προκύπτουν από την κακή συντήρηση του δικτύου της εταιρείας, δηλαδή σε αμέλειά της, στο απαρχαιωμένο σύστημα παρακολούθησης της επίδοσης των λογαριασμών, στον ανεπαρκή τρόπο εξυπηρέτησης των πολιτών από τις ταμειακές υπηρεσίες των καταστημάτων και πρακτορείων της ΔΕΗ και την εν γένει απουσία συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των κλάδων της ΔΕΗ.

Δεδομένου ότι μία επιχείρηση που παρέχει ζωτικής σημασίας προϊόν κοινής ωφέλειας και που κατέχει μονοπωλιακή θέση, υποχρεούται να παρέχει προϊόντα άριστης ποιότητας προς τους καταναλωτές και να αποφεύγει την αναίτια ταλαιπωρία τους, και την παρεμπόδιση της επιχειρηματικής ανάπτυξης,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των δημόσιων υπηρεσιών προς όφελος της καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών και της ανάπτυξης, προτίθεστε να προβείτε σε ριζικές μεταρρυθμίσεις της οργανωτικής διάρθρωσης, να προωθήσετε την κοινωνική ευαισθησία της εταιρείας και να βελτιώσετε το αναπτυξιακό της τμήμα ώστε να προαχθεί η περιβαλλοντική διάσταση;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός

Απίστευτη ταλαιπωρία των ασφαλισμένων του ΟΠΑΔ στην Πάτρα

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Την απίστευτη ταλαιπωρία που υφίστανται οι ασφαλισμένοι του ΟΠΑΔ στην Πάτρα, μεταφέρουν με ερώτησή τους στη βουλή, οι ανεξάρτητοι βουλευτές της αριστεράς Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός, ρωτώντας την υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης πως σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις καθημερινές εικόνες ντροπής που παρατηρούνται στην πιο πάνω υπηρεσία.


Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:


Απίστευτη ταλαιπωρία που προσβάλει βάναυσα την ανθρώπινη αξιοπρέπεια υφίστανται χιλιάδες ασφαλισμένοι του ΟΠΑΔ στο ν. Αχαΐας λόγω έλλειψης προσωπικού. Ηλικιωμένοι, ασθενείς αλλά και εργαζόμενοι αναμένουν μέχρι και τρείς ώρες στην ουρά, η οποία εκτείνεται στους γύρω δρόμους προκειμένου να θεωρήσουν το βιβλιάριό τους.

Το φαινόμενο εμφανίστηκε πριν από μήνες όταν έληξαν οι συμβάσεις πέντε συμβασιούχων ελεγκτών και οι δύο μόνο που έχουν απομείνει αδυνατούν, όπως είναι φυσικό, να ανταποκριθούν στον τεράστιο φόρτο των αρμοδιοτήτων τους.

Επειδή η κατάσταση έχει ήδη πάρει εκρηκτικές και ανεξέλεγκτες καταστάσεις,

Ερωτάται η κ. υπουργός

1. Σε τι ενέργειες έχετε προβεί για την κάλυψη των κενών θέσεων στον ΟΠΑΔ Πάτρας;

2.Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε τις καθημερινές εικόνες ντροπής που παρατηρούνται στην πιο πάνω υπηρεσία;

Οι ερωτώντες βουλευτές



Φώτης Κουβέλης


Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός



Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

ΘΕΜΑ: Απάντηση σε ερωτήσεις Βουλευτών

Απαντώντας στις με αρ. 12138/24-6-2010. 12226/28-6-2010 Ερωτήσεις και 3817/5-7-2010 Αναφορά που κατατέθηκαν στη Βουλή από τους Βουλευτές κ.κ. Θ. Λεβέντη, Ν. Τσούκαλη Γ. Ψαριανό. Α. Χρυσανθακόπουλο και Μ. Μπεκίρη σχετικά με την έλλειψη ελεγκτών ιατρών του ΟΠΑΔ στην Αχαΐα, σας πληροφορούμε τα εξής:

Στο Κέντρο Υγείας Κάτω Αχαΐας έχει ορισθεί ένας οδοντίατρος του Ε Σ Υ ως ελεγκτής οδοντίατρος του ΟΠΑΔ. ο οποίος από ετών εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους του Οργανισμού.


Ήδη. από 1-7-2010 έχουν συναφθεί συμβάσεις μίσθωσης έργου ενός (1) έτους με τέσσερις (4) ελεγκτές ιατρούς για την κάλυψη των αναγκών στην ΥΠΑΔ Αχαΐας, ενώ ήδη στον Τομέα ΥΔΚΥ της ΥΠΑΔ Αχαΐας υπηρετεί ένας (1) επιπλέον μόνιμος ελεγκτής ιατρός. Ένας εξ αυτών μια φορά την εβδομάδα παρέχει έργο στο Κέντρο Υγείας Κάτω Αχαΐας.

Παράλληλα, σας γνωρίζουμε ότι ο ΟΠΑΔ έχει υποβάλλει αίτημα στους αρμόδιους Υπουργούς για πρόσληψη εκατόν εβδομήντα εννέα (179) ελεγκτών ιατρών και οδοντιάτρων τριετούς θητείας για κάλυψη των αναγκών του πανελλαδικά.
Εκτίμηση μας είναι ότι το πρόβλημα το οποίο δημιουργήθηκε από τη λήξη των συμβάσεων μίσθωσης έργου ελεγκτών ιατρών και οδοντιάτρων, αποκαθίσταται σταδιακά.


Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ


Φ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ


Τρίτη, 22 Ιουνίου 2010

Κατάργηση επιδόματος πρόσθετης απασχόλησης στους εκπαιδευτικούς Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) εξαιτίας παρερμηνείας του Νόμου 2986/2002


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο των Κ.Π.Ε. (ΥΑ 60991/19-6-2006) και λόγω της ιδιαιτερότητας των δράσεών τους όλοι οι εργαζόμενοι σε αυτά, ελάμβαναν επίδομα πρόσθετης απασχόλησης. Το επίδομα αυτό θεσμοθετήθηκε με το Ν. 2986/2002 και επανακαθορίστηκε με το Ν. 3205/2003, άρθρο, 8 παρ. 21. Η επιπρόσθετη αυτή αμοιβή συνιστά περισσότερο ηθική αποζημίωση για τους εκπαιδευτικούς, αφού η εργασία των απογευμάτων και Σαββατοκύριακων, την οποία υποχρεώνονταν να προσφέρουν, δεν αμείβεται με υπερωριακή αμοιβή.

Όμως, με το υπ. αριθμ.43360/ΙΒ/3-5-10 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης- Διεύθυνσης Οικονομικών Υποθέσεων -Τμήμα Γ' του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς τις Δνσεις και τα Γραφεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης, επικαλούμενο το με αρ. πρωτ. 2/18297/0022/17-3-09 έγγραφο - γνωμοδότηση της 22ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, καταργείται το επίδομα των αποσπασθέντων στα ΚΠΕ εκπαιδευτικών, καλώντας τους εκκαθαριστές αποδοχών των αντίστοιχων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης της χώρας, να εφαρμόσουν πιστά την παραπάνω γνωμοδότηση διακόπτοντας άμεσα την καταβολή της αποζημίωσης για πρόσθετη απασχόληση στους ως άνω εκπαιδευτικούς.

Η γνωμοδότηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους παρερμηνεύει το πνεύμα και τις διαθέσεις του νομοθέτη για τους παρακάτω λόγους:
Α. Ερμηνεύοντας λανθασμένα το νόμο θεωρεί ότι το επίδομα δικαιούνται οι εξής κατηγορίες εκπαιδευτικών: α) «υπεύθυνοι των Κ.Π.Ε.» και β) «εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στα Κ.Π.Ε. και στις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκτι/σης ως υπεύθυνοι της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης». Η ερμηνεία του Γ.Λ.τ.Κ. δεν ευσταθεί γιατί προϋποθέτει μια θέση «εκπαιδευτικών που αποσπώνται στα Κ.Π.Ε. ως υπεύθυνοι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης», η οποία δεν υφίσταται στη διοικητική οργάνωση των Κ.Π.Ε. βάσει του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας τους. Οι εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στις Διευθύνσεις ως υπεύθυνοι της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (Υπεύθυνοι ΠΕ) ανήκουν σε μια ανεξάρτητη διοικητική δομή και τοποθετούνται στις θέσεις αυτές βάσει ξεχωριστών Υ.Α. προκηρύξεων θέσεων.

Β. Η περιγραφόμενη στο νόμο ΚΥΑ 2/36695/0022/18-7-2002 των Υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών, την οποία συνυπογράφουν οι αρμόδιοι Υπουργοί εξειδικεύοντας το Νόμο 2986/2002, αναφέρει ρητά τις τρεις κατηγορίες εκπαιδευτικών που δικαιούνται το επίδομα (Υπεύθυνοι ΚΠΕ, εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στα ΚΠΕ, εκπαιδευτικοί που αποσπώνται στις Δ/νσεις ως Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.)

Γ. Όλες οι Υπουργικές Αποφάσεις των προκηρύξεων των θέσεων των εκπαιδευτικών (87160/Γ7/30-8-2004, 66352/Γ7/4-7-2005 61995/Γ7/17-7-2006, 80327/Γ7/19-6-2008), οι οποίες εκδόθηκαν ενόσω ο συγκεκριμένος νόμος 2986/2002 είναι σε ισχύ και λαμβάνοντάς τον υπόψη, αναφέρουν ρητά ότι «οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν λαμβάνουν τις προβλεπόμενες από το νόμο πρόσθετες μηνιαίες αποζημιώσεις» χωρίς να γίνεται απολύτως καμιά διάκριση ως προς τη θέση την οποία θα καταλάβουν.

Το γεγονός της παρακράτησης του επιδόματος πρόσθετης απασχόλησης στους εκπαιδευτικούς των ΚΠΕ λόγω λανθασμένης ερμηνείας του Νόμου 2986/2002 συνιστά κατάφωρη αδικία στους εν λόγω εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα πρέπει να εξακολουθούν να προσφέρουν πρόσθετη εργασία τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα χωρίς απολύτως καμιά αμοιβή, γεγονός που τους καθιστά μοναδικές περιπτώσεις στο εργατικό δίκαιο.

Για τους παραπάνω λόγους έχουμε τη γνώμη, ότι δικαιολογημένα ζητούμε την καταβολή της αποζημίωσης για πρόσθετη απασχόληση όλων των αποσπώμενων εκπαιδευτικών στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της χώρας, με αναδρομική ισχύ.

Με βάση τα ανωτέρω ερωτάται η κ. υπουργός:

Προτίθεστε να προχωρήσετε σε τροποποίηση της παρ. 2β, άρθρου 8, Ν. 2986/2002 (με αναδρομική ισχύ),ώστε να καταβάλλεται απρόσκοπτα το επίδομα πρόσθετης απασχόλησης σε όλους τους εκπαιδευτικούς των ΚΠΕ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμό 11841/21-6-10

Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 11841/21-6-10, την οποία κατέθεσαν οι Βουλευτές κ. κ. Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός σχετικά με το επίδομα πρόσθετης απασχόλησης σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα :

Από το 1993 όλοι οι εκπαιδευτικοί που είναι αποσπασμένοι στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) λαμβάνουν μηνιαίο επίδομα ως αποζημίωση για την πρόσθετη απασχόληση τους πέραν του κανονικού ωραρίου τους (απογεύματα, σαββατοκύριακα) ενώ καμία άλλη υπερωριακή αποζημίωση ή άλλη αμοιβή για πρόσθετη απασχόληση δεν τους χορηγείται. Στις 17-3-2009, με επιστολή του το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ερμηνεύοντας τις διατάξεις της παρ. 21 του αρ. 8 του Ν. 3205/03, και τη με ΑΠ, 2/72757/ 0022/ 31-12-03 εγκύκλιο του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών ορίζει ότι μόνο οι υπεύθυνοι των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) δικαιούνται το επίδομα.

Αυτή τη στιγμή γίνονται ενέργειες για τη ρύθμιση του θέματος.
Η υφυπουργός
Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου

Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Μία από τις προεκλογικές δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου ήταν «να δημιουργηθεί αποκλειστικά στον χώρο του πρώην ανατολικού αεροδρομίου Μητροπολιτικό Πάρκο Υψηλού Πρασίνου». Όπως φαίνεται, μία ακόμη πρωθυπουργική δέσμευση αποδεικνύεται κενό γράμμα. Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, επικαλούμενος τα γνωστά οικονομικά προβλήματα δήλωσε ότι «δεν μπορούμε αύριο να πάμε να κάνουμε πάρκο όλο το Ελληνικό. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι ούτε να το κατασκευάσουμε ούτε να το συντηρήσουμε». Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Κυβέρνηση δεν σκοπεύει να αφήσει «αναξιοποίητο» τέτοιο δημόσιο φιλέτο, έκτασης 5.800 στρεμμάτων, με αποτέλεσμα, στα σχέδιά των υπουργείων, το αμιγώς πάρκο να μην ξεπερνάει το 50% της συνολικής έκτασης του Ελληνικού. Δυστυχώς, σε μια Αθήνα που δεν έχει ούτε έναν μεγάλο πράσινο χώρο, αντί η κυβέρνηση να αδράξει την ευκαιρία να προσφέρει στους πολίτες ένα Μητροπολιτικό Πάρκο Υψηλού Πρασίνου, χρησιμοποιεί τον όρο μόνο προς άγραν ψήφων και όταν φτάνει η στιγμή υλοποίησης της προεκλογικής δέσμευσης, την αθετεί και προσφέρει την έκταση στα ιδιωτικά συμφέροντα και στην τσιμεντοποίηση.

Προσπαθούν να μας πείσουν ότι η δημιουργία χώρου πρασίνου στα 5.800 στρέμματα είναι «ανεδαφική». Μια ματιά όμως στα στοιχεία των ευρωπαϊκών πάρκων αρκεί για να αντιληφθούμε την πραγματικότητα. Η Μαδρίτη, για παράδειγμα, διαθέτει τουλάχιστον δέκα μεγάλα πάρκα, εκ των οποίων το Casa del Campo έχει έκταση 17.220 στρ. Στη Βιέννη, το Wiener Prater έχει έκταση 12.870 στρ. Στο Παρίσι υπάρχουν δέκα μητροπολιτικής σημασίας χώροι πρασίνου, εκ των οποίων το Bois de Vincennes έχει έκταση 9.950 στρ., το Bois de Boulogne 8.460 στρ. και το Parc de Saint Cloud 4.600 στρ. Στο δε Λονδίνο, η συνολική έκταση των βασιλικών και δημοτικών πάρκων της πόλης ανέρχεται στα 60.000 στρ. Και ύστερα μας λένε ότι τα 5.800 στρέμματα πάρκο στο Ελληνικό είναι υπερβολή!
Όσον αφορά στο επιχείρημα για το υπερβολικό κόστος συντήρησης, το ΕΜΠ υπολογίζει, με βάση τις ετήσιες εκθέσεις κόστους συντήρησης των πάρκων του Λονδίνου, ότι θα ανέρχεται στα 10.000.000 ευρώ. Και αν φαίνεται υψηλό το ποσό, ας λάβουμε υπόψη ότι η συντήρηση και λειτουργία των πάρκων κοστίζει αναλογικά, λιγότερο ή το ίδιο, με άλλες λειτουργίες της πόλης, όπως η συντήρηση και λειτουργία των δρόμων, του μετρό, η καθαριότητα, κλπ. Στην πραγματικότητα, το κόστος συντήρησής του θα μπορούσε να είναι ένα ελάχιστο ποσοστό του προϋπολογισμού ενός από τους μεγάλους δήμους του Λεκανοπεδίου, όπως π.χ του Δήμου Αθηναίων, ο οποίος έχει ετήσιο προϋπολογισμό 800.000.000 ευρώ ή του Δήμου Πειραιά ο οποίος έχει ετήσιο προϋπολογισμό 330.000.000 ευρώ. Και φυσικά ας μην ξεχνάμε ότι η ανταπόδοση έρχεται από το συνολικό όφελος του πάρκου για την πόλη και την αναβάθμιση του περιβάλλοντος.

Στο μεταξύ, ήδη το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να έχει εισπράξει τουλάχιστον 40.000.000 ευρώ μόνο και μόνο από την εκμίσθωση του ολυμπιακού κέντρου ιστιοπλοΐας σε ιδιώτη. Με κάποια, έστω, από αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη σταδιακή απόδοση του πάρκου στους πολίτες.
Με δεδομένο ότι η δημιουργία ενός ενιαίου, ελεύθερου από ρύπανση, με υψηλό πράσινο και χωρίς δόμηση, Μητροπολιτικού Πάρκου στο Ελληνικό είναι ένας ρεαλιστικός στόχος,

ερωτώνται οι αρμόδιοι κ. Υπουργοί:

Πόσα χρήματα έχει εισπράξει το ελληνικό δημόσιο έως τώρα από την εκμίσθωση του ολυμπιακού κέντρου ιστιοπλοΐας σε επιχειρηματικό όμιλο;

Πόσα χρήματα έχει εισπράξει το ελληνικό δημόσιο την τελευταία τετραετία από τις εκμισθώσεις των υπόλοιπων εγκαταστάσεων στο χώρο του πρώην ανατολικού αεροδρομίου;

Προτίθεστε να υλοποιήσετε την προεκλογική σας δέσμευση για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου Υψηλού Πρασίνου στο Ελληνικό;

Ποια είναι τα άμεσα σχέδιά σας για το Πάρκο Ελληνικού;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Θέμα : «Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού».

Σχετ: Η με αρ. πρωτ. 11931/22-6-2010 Ερώτηση

Σε απάντηση της Ερώτησης με αρ. πρωτ. 11931/22-6-2010 που κατατέθηκε από τους Βουλευτές κ. κ. Φώτη Κουβέλη, Θανάση Λεβέντη, Νίκο Τσούκαλη και Γρηγόρη Ψαριανό και σχετικά με θέματα αρμοδιότητας ΥΠΕΚΑ , σας γνωρίζουμε τα εξής:
Το σχέδιο της Κυβέρνησης διαμορφώνεται μέσα από προσεκτική και σε βάθος ανάλυση των παραμέτρων που πρέπει να ληφθούν υπόψη, καθότι η μητροπολιτική αυτή παρέμβαση αποτελεί σύνθετο και υψηλής σημασίας έργο για την Αθήνα.
Το θέματα που τίθενται και πρέπει να αντιμετωπισθούν, είναι πολλά:
ιδιοκτησιακά, παραχωρήσεων, κατακερματισμού του χώρου, καθαιρέσεων κτιρίων που είναι ασύμφορη η διατήρηση τους με αναβαθμίσεις, εξεύρεσης νέων χρήσεων για όσα κτίρια θα διατηρηθούν, νέας φυσιογνωμίας του χώρου, χρηματοδότησης της μετατροπής του σε μεγάλο ποιοτικό πάρκο και συντήρησης του στη συνέχεια.
Είναι σημαντική η αποσαφήνιση των εκκρεμοτήτων και η πρόσδοση "χαρακτήρα", τοπόσημου και τοπωνυμίου στο χώρο, ώστε να πάψει να αποτελεί το "πρώην αεροδρόμιο". Η εικόνα της σύγχρονης Αθήνας σαν πόλης δεν είναι ανταγωνιστική, γιατί μεταξύ πολλών άλλων ελλειμμάτων, δεν πρόταξε τον υψηλό σχεδιασμό των δημόσιων χώρων στις ανάγκες της. Σήμερα αναζητά την ταυτότητα της. Το Ελληνικό, ο τελευταίος μεγάλος δημόσιος χώρος, πρέπει να αποκτήσει διεθνή φήμη, να γίνει Μεσογειακός πόλος έλξης, να αποκτήσει μέγιστη συνέργεια με το θαλάσσιο μέτωπο και τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά.

Οι μελέτες που κατά καιρούς έχουν εκπονηθεί, βασίζονται σε διαφορετικές παραδοχές και άλλες συγκυρίες. Για να προσεγγισθεί με σοβαρότητα και σημερινούς όρους το μέλλον του χώρου, θα αναζητηθούν εναλλακτικές δυνατότητες ανάπλασης του.

Στόχος παραμένει η δημιουργία μεγάλου Πάρκου ποιοτικού πρασίνου, με εκτεταμένες δραστηριότητες αθλητισμού, πολιτισμού, αναψυχής και θα περιλαμβάνει περιοχή για την προσέλκυση εγκαταστάσεων ειδικού χαρακτήρα (π.χ. Aquαrium) που δεν απαιτούν την εκποίηση δημόσιας γης, ενώ θα καταστήσουν το εγχείρημα, των όποιων αναπλάσεων και της κατασκευής καθώς και της επαρκούς συντήρησης του πάρκου εφικτό.

Το Ελληνικό δεν θα είναι ένας αραιός βοτανικός κήπος, ούτε ένα ακόμα πάρκο βορειο-ευρωπαϊκής πόλης, όπου η τυχόν ελλιπής αισθητική του η οι δυνατότητες του συμπληρώνονται από άλλα, γειτονικά. Το αστικό μικροκλίμα δεν βελτιώνεται μόνο με μεγάλης κλίμακας εμπειρικές και αποσπασματικές φυτεύσεις, χωρίς ολοκληρωμένη διάσταση και συνολική στρατηγική.
Συνεπώς, το κόστος για τη διαμόρφωση του Μητροπολιτικού Πάρκου θα είναι δυνατό να ορισθεί όταν είναι γνωστά τα στοιχεία της διαμόρφωσής του. Οι όποιες προτάσεις θα υποστηρίζονται επιστημονικά και οικονομοτεχνικά με έγκυρα στοιχεία.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΘΑΝΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ

Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2010

Το …μυστήριο των θερμοκηπίων της Στροφυλιάς

ΝΕΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Άλυτο παραμένει εδώ και ένα χρόνο το… μυστήριο των θερμοκηπίων της Στροφυλιάς, όπου μετά από ερώτηση του Νίκου Τσούκαλη (17-6-2009), τρία υπουργεία και πέντε δημόσιες υπηρεσίες δεν κατάφεραν να απαντήσουν, εάν οι θερμοκηπιακές καλλιέργειες χαμηλής κάλυψης, στη θέση «Πλατώνα» του Δ.Δ Μετοχίου, Δήμου Λαρίσου, είναι νόμιμες.

Ο βουλευτής επανέρχεται με νέα ερώτηση που συνυπογράφουν και οι άλλοι τρείς ανεξάρτητοι βουλευτές της αριστεράς, με την οποία ζητούν να κατατεθούν τα πορίσματα του ελέγχου που πραγματοποίησε η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και η Κτηματικής Υπηρεσίας Αχαΐας, δεδομένου ότι τα θερμοκήπια λειτούργησαν και τη φετινή καλλιεργητική περίοδο, χωρίς να υπάρξει η παραμικρή αντίδραση από οποιονδήποτε φορέα.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Με την ερώτησή (αριθμ 214/ 17-6-2009) προς τα τότε υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ, Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων και Οικονομίας και Οικονομικών είχαμε καταγγείλει τη δημιουργία θερμοκηπίων μέσα στο βιότοπο του δάσους της Στροφυλιάς. Η έκταση που καλλιεργήθηκε βρίσκεται στη θέση «Πλατώνα» του Δ.Δ Μετοχίου, Δήμου Λαρίσου Αχαΐας, και διαπιστώθηκε ότι αποτελεί τμήμα του έλους της Λάμιας, στα ανατολικά του δάσους Στροφυλιάς και πέραν της εκεί υπάρχουσας αντιπυρικής ζώνης, στα νότια της έκτασης των Στιβών.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ στην απάντηση της ανωτέρω ερώτησης (5784Β/10-7-2009) δήλωσε αναρμόδιο για τα παραπάνω θέματα, ενώ σε απάντηση του συνερωτώμενου υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (1067470/4100/Α0010 7-7-2009) αναφέρεται ότι «προκειμένου να αρθούν οι αμφισβητήσεις για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ακινήτου δόθηκε εντολή στην Κτηματική Υπηρεσία Αχαΐας για έρευνα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 1539/38, αφού προηγουμένως έλθει σε συνεννόηση με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, το πόρισμα της οποίας θα παραπεμφθεί στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων για να γνωμοδοτήσει σχετικά»

Ένα ακριβώς χρόνο μετά την κατασκευή τους και παρά την εμπλοκή τριών υπουργείων πέντε (5) υπηρεσιών (Δασαρχείο, Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης, Τοπογραφική Υπηρεσία, Αγροφυλακή και Κτηματική Υπηρεσία) δεν κατέστη δυνατό να γίνει γνωστό (τουλάχιστον στον ερωτώντα) το ιδιοκτησιακό καθεστώς της συγκεκριμένης έκτασης και εάν είναι νόμιμη ή όχι η καλλιέργεια στο συγκεκριμένο τμήμα του βιοτόπου.
Επειδή τα θερμοκήπια λειτούργησαν και τη φετινή καλλιεργητική περίοδο, χωρίς να υπάρξει η παραμικρή αντίδραση από οποιονδήποτε φορέα,

Ερωτώνται οι κυρίες υπουργοί:

1. Ποιο είναι τελικά το ιδιοκτησιακό καθεστώς της συγκεκριμένης έκτασης;
2. Είναι νόμιμη η καλλιέργεια στο συγκεκριμένο τμήμα του βιοτόπου;
3. Ποιο είναι το αποτέλεσμα της διερεύνησης του θέματος από την Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος
4. Ποιο είναι το πόρισμα της Κτηματικής Υπηρεσίας Αχαΐας;

Και ζητάμε Να κατατεθούν τα σχετικά πορίσματα των ελέγχων για το ανωτέρω θέμα.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός