Σάββατο, 28 Φεβρουαρίου 2009

ΚΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Μεσούσης της σχολικής χρονιάς, δέκα κενές θέσεις δασκάλων έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού μας, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το θέμα φέρνει με ερώτησή του προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Δέκα κενά δασκάλων έχουν δημιουργηθεί σε σχολεία του Νομού Αχαΐας μεσούσης της σχολικής χρονιάς. Η κάλυψη αυτών των κενών γίνεται με συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών και αναστολή της λειτουργίας ολοήμερων σχολείων.
Τα παραπάνω κενά δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και παρότι έχει ζητηθεί η κάλυψή τους από την πρώτη στιγμή που προέκυψαν, λόγω αδειών κυήσεων ή άλλων ζητημάτων, δεν έχουν ακόμη καλυφθεί.
Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε την αποστολή εκπαιδευτικού προσωπικού, την περίοδο των γιορτών. Από τις προσλήψεις όμως που έγιναν δεν στάλθηκαν άτομα στην Αχαΐα.
Είναι φανερό πως με τις μετακινήσεις δασκάλων ή τις συγχωνεύσεις τμημάτων δεν λύνεται το πρόβλημα. Απαιτούνται νέες πιστώσεις για την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.
Πόσα τα υπάρχοντα κενά εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες της Αχαΐας;
2. Προτίθεστε να εγκρίνετε άμεσα τις απαιτούμενες πιστώσεις για την κάλυψη των υπαρχόντων κενών στα σχολεία της Αχαΐας;»

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Παρασκευή, 27 Φεβρουαρίου 2009

Αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων για την προστασία των καταναλωτών
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Την ώρα που τα δικαιώματα των καταναλωτών πλήττονται καθημερινά και η Ευρωπαϊκή Ένωση θεσπίζει προγράμματα δράσης για την προστασία τους, στην Πάτρα δεν υπάρχει δημόσια υπηρεσία για να παραλαμβάνει και να εξετάζει τις καταγγελίες των καταναλωτών.
Τα παραπάνω αναφέρει μεταξύ άλλων σε ερώτησή του προς τον υπουργό Ανάπτυξης ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης τονίζει ότι η προστασία και προώθηση των δικαιωμάτων των καταναλωτών εντάσσεται πλέον σε όλες τις κοινοτικές πολιτικές, ενώ ταυτόχρονα είναι ένας τομέας στον οποίο η Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής

Το Δεκέμβριο του 2006, η Ευρωπαϊκή Κοινότητα υιοθέτησε την Απόφαση 1926/2006/ΕΚ για τη θέσπιση προγράμματος κοινοτικής δράσης στον τομέα της πολιτικής για τους καταναλωτές (2007-2013) και συγκεκριμένο χρηματοδοτικό κονδύλιο για όλη τη διάρκεια του προγράμματος. Σκοπός είναι να συμβάλει στην προστασία της υγείας, της ασφάλειας και των οικονομικών και νομικών συμφερόντων των καταναλωτών, καθώς και στην προώθηση των δικαιωμάτων τους στην πληροφόρηση, την εκπαίδευση και την αυτοοργάνωση προκειμένου να διαφυλάξουν τα συμφέροντά τους. Μεταξύ των δικαιούχων για τη χορήγηση οικονομικών συνεισφορών μπορούν να είναι δημόσιοι φορείς ή μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί που ορίζονται με διαφανή διαδικασία από το κράτος, με τη συμφωνία της Επιτροπής.
Στην Ελλάδα τα δικαιώματα των καταναλωτών πλήττονται καθημερινά καθώς δεν υπάρχει επαρκώς οργανωμένη κοινωνία καταναλωτών για την προάσπιση των συμφερόντων τους, οι τιμές των προϊόντων είναι πολύ αυξημένες λόγω άτυπων καρτέλ σε πολλά προϊόντα, ιδιαίτερα στην περιφέρεια. Στην Πάτρα συγκεκριμένα δεν υπάρχει δημόσια υπηρεσία επιφορτισμένη με τον έλεγχο καταγγελιών των πολιτών και την ενημέρωσή τους για τα δικαιώματα τους. Η μοναδική δημόσια υπηρεσία, στο πλαίσιο της Νομαρχίας ασχολείται μόνο με το σκέλος του ελέγχου των τιμών, ενώ οι πολίτες προκειμένου να προβούν σε καταγγελίες απευθύνονται αναγκαστικά στην Αστυνομία, με αποτέλεσμα να περιπλέκεται γραφειοκρατικά το θέμα και η μακροχρόνια διαδικασία να λειτουργεί ανασταλτικά για όσους καταναλωτές αποφασίζουν να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους.

Δεδομένου των ανωτέρω καθώς και ότι η προστασία και προώθηση των δικαιωμάτων των καταναλωτών εντάσσεται πλέον σε όλες τις κοινοτικές πολιτικές, ενώ ταυτόχρονα είναι ένας τομέας στον οποίο η Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός,

- Έχει κάνει η κυβέρνηση χρήση των κονδυλίων αυτών; Αν ναι, σε ποιους δικαιούχους;
- Στο πλαίσιο της περιφερειακής ανάπτυξης, έχουν προκριθεί προγράμματα στη Δυτική Ελλάδα;
- Σκοπεύει να προχωρήσει στη δημιουργία ξεχωριστού τμήματος προστασίας των καταναλωτών στο πλαίσιο της Νομαρχίας Αχαΐας;

Ο ερωτώνων βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2009

Έκθετη η Ελλάδα από καταγγελία Βέλγου πολίτη για τις συνθήκες κράτησης στο λιμάνι της Πάτρας

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Οι απαράδεκτες συνθήκες κράτησης στο γνωστό container του Λιμενικού στο λιμάνι της Πάτρας, με τις ανύπαρκτες συνθήκες υγιεινής, συνεχίζουν να εκθέτουν τη χώρα μας στην Ευρώπη μετά και την καταγγελία Βέλγων πολιτών, που κρατήθηκαν σ΄ αυτό. Το παραπάνω θέμα καταγγέλλει με ερώτησή του προς τους υπουργούς εσωτερικών και εμπορικής ναυτιλίας ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης.

Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει:

Σύμφωνα με δημοσίευμα βελγικής εφημερίδας, δύο Βέλγοι πολίτες, πατέρας και γιος, κρατήθηκαν στο γνωστό container στο λιμάνι της Πάτρας με τις ανύπαρκτες συνθήκες υγιεινής. Εκτός των άθλιων συνθηκών κράτησης, καταγγέλλουν την κακομεταχείρισή τους από την Ελληνική Αστυνομία και το γεγονός ότι ο ανήλικος αφέθηκε ελεύθερος , στο δρόμο, μετά από μία διανυκτέρευση, χωρίς να μεριμνήσει κανείς για την προστασία του. Η ανωτέρω καταγγελία έρχεται απλά να συμπληρώσει την καταγγελία του σοκαρισμένου Γερμανού Προξένου στην Πάτρα στις 20 Ιανουαρίου 2008, για τις απαράδεκτες συνθήκες κράτησης στο Κεντρικό Λιμεναρχείο.
Η κυβέρνηση είχε απαντήσει στην υπ’ αριθ. 417/9.7.08 ερώτηση μου ότι «από 14.07.08, για την κάλυψη αναγκών κράτησης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πατρών, έχει μετασκευαστεί και διαμορφωθεί κατάλληλα χώρος ( container), ενώ από τη Νομαρχία Αχαΐας παραδόθηκε πρόσφατα οικίσκος προς κάλυψη αναγκών της συγκεκριμένης υπηρεσίας». Δηλαδή ότι η λύση του container ήταν προσωρινή.
Δεδομένου ότι οι συνθήκες κράτησης είναι άθλιες στο εν λόγω container και ότι η μεταχείριση των κρατουμένων κάθε άλλο παρά ικανοποιεί τα ευρωπαϊκά επίπεδα (σύσταση Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση των βασανιστηρίων (CPT/Inf (2008)3)) και τις δεσμεύσεις της χώρας μας,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Οι συγκεκριμένες καταγγελίες έγιναν σε ελληνική αρχή και αν ναι, ποιο το αποτέλεσμα της διερεύνησής τους;
2. Γιατί 8 μήνες μετά το σεισμό και παρά τις επανειλημμένες επώνυμες καταγγελίες, οι κρατούμενοι εξακολουθούν να κρατούνται στο "container του μεσονυκτίου" σύμφωνα με τη βέλγικη εφημερίδα;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Ελαστικοποιημένη εργασία στο καζίνο Ρίου

Συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Νίκου Τσούκαλη στη Bουλή

Στην ολομέλεια της Βουλής έφερε την προκλητική συμπεριφορά της εταιρείας που διαχειρίζεται το Καζίνο Ρίου, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Τσούκαλης. Στην ερώτησή του ο βουλευτής ζητούσε από το Υπουργείο να καταργήσει ή και να περιορίσει δραστικά το πλαίσιο της ελαστικοποιημένης απασχόλησης ούτως ώστε να προλάβει τη γενικευμένη εφαρμογή του και συγκεκριμένα να αντιμετωπίσει την περίπτωση της επιχείρησης του Καζίνο Ρίου ούτως ώστε να μην πληγούν τα δικαιώματα των 337 εργαζομένων.

Στην απάντησή του ο υφυπουργός απασχόλησης απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας, και τόνισε μόνο ότι το Υπουργείο ανταποκρίθηκε αμέσως, απέστειλε πρόσκληση για διενέργεια συμφιλιωτικής συνάντησης, με το σωματείο των εργαζομένων και εκπροσώπους της επιχείρησης, η οποία ορίστηκε για τις 3 Μαρτίου. Δήλωσε δε ότι «η κυβέρνηση δεν πρόκειται να ανεχθεί παράνομες και καταχρηστικές απολύσεις με πρόσχημα την κρίση». Δεν ανέφερε τίποτα όμως σχετικά με το πώς θα το κατορθώσει αυτό.

Ο κ. Τσούκαλης, τόνισε ότι περίμενε μια απάντηση σαφέστατη και πολιτική. Tι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση προληπτικά ώστε να μην υλοποιηθεί η πρόθεση της εταιρείας να εφαρμόσει το γενικευμένο πλαίσιο ελαστικών μορφών απασχόλησης.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Τσούκαλης ανέφερε μεταξύ άλλων:

« Αυτό το οποίο δεν έχετε καταλάβει είναι ότι δυστυχώς η χώρα μας βαδίζει σε ένα εργασιακό μεσαίωνα. Η τακτική της εταιρείας είναι σαφής και δυστυχώς ακολουθείται από όλες τις μεγάλες επιχειρήσεις της χώρας. Τι επιδιώκουν; Εφαρμόζοντας πλήρως το θεσμικό πλαίσιο των ελαστικοποιημένων μορφών εργασίας, προσπαθούν να γενικεύσουν σε όλη τη χώρα το καθεστώς των 700 € και τη μέθοδο με το «μπλοκάκι». Το ερώτημα είναι εσείς τι προτίθεστε να κάνετε. Περιμένετε να έρθει το σωματείο και να καταγγείλει απλώς τη συγκεκριμένη ενέργεια της εταιρείας και της εργοδοσίας; Τι στιγμή που γνωρίζετε ποιο είναι το καθεστώς των εργαζομένων σε ποιες συνθήκες απασχολούνται, προτίθεστε να πάρετε προληπτικά μέτρα ούτως ώστε αυτή η προκλητικότητα της εταιρείας να μην ταλαιπωρήσει; Μιλάμε για μια εταιρεία που απασχολείται με το πλέον παρασιτικό τομέα της οικονομίας, που έχει τεράστια κέρδη και αγόρασε πρόσφατα και άλλο καζίνο η οποία προκλητικά σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι είναι μια υγιέστατη επιχείρηση και ζητά περικοπή μισθών και επιδομάτων μόνο και μόνο για να διατηρήσει την καλή οικονομική της κατάσταση, δηλαδή την κερδοφορίας της.»

Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου 2009

Ανύπαρκτη η πολιτική προστασία των Δήμων

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Ανύπαρκτος αποδείχτηκε ότι είναι ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας των Δήμων της Αχαΐας μετά την πρόσφατη χιονόπτωση που έπληξε το νομό. Το παραπάνω θέμα φέρνει με ερώτησή του προς τον υπουργό εσωτερικών, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον αρμόδιο υπουργό πως προβλέπεται να γίνει η αναδιάρθρωση του τομέα πολιτικής προστασίας των Δήμων ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμος από τον απλό πολίτη.


Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Θύμα της σφοδρής χιονόπτωσης που έπληξε τις τελευταίες ημέρες το νομό Αχαΐας, ήταν η πολιτική προστασία των Δήμων, η οποία δοκίμασε τις αντοχές της. Ολόκληρη η ορεινή Αχαΐα καλύφθηκε από χιόνι και δεκάδες χωριά και δημοτικά διαμερίσματα αποκλείστηκαν.
Ενώ όμως η πολιτική προστασία της Νομαρχίας λειτούργησε ικανοποιητικά, σοβαρά προβλήματα δημιουργήθηκαν με τη λειτουργία των τμημάτων πολιτικής προστασίας των Δήμων. Κάτοικοι σε απόγνωση δεν γνώριζαν σε ποιον να απευθυνθούν για έκτακτες περιπτώσεις και αποκλεισμούς, ενώ δεν ήταν ευρύτερα γνωστά τα ονόματα και τα τηλέφωνα των υπευθύνων.
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης ήταν οι κάτοικοι να προσπαθούν μέσω της πυροσβεστικής υπηρεσίας ή του Ευρωπαϊκού αριθμού 112 να επικοινωνήσουν με κάποιον αρμόδιο. Επειδή η χώρα μας έχει δοκιμαστεί επανειλημμένα από φυσικές καταστροφές και θεομηνίες θα περίμενε κανείς ότι ο μηχανισμός της πολιτικής προστασίας θα αναβαθμιστεί και θα ήταν εύκολα προσβάσιμος από τον απλό πολίτη.
Αντίθετα διαπιστώθηκε ότι ορεινοί Δήμοι του Νομού Αχαΐας δεν διέθεταν για τις ανάγκες των πολιτών σχεδόν κανένα μηχάνημα και τα περίμεναν όλα από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και τη ΔΕΣΕ.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Πως προβλέπετε να αναδιαρθρώσετε θεσμικά τον τομέα της πολιτικής προστασίας των Δήμων;
2) Ποιοι μηχανισμοί ελέγχου ετοιμότητας της πολιτικής προστασίας προβλέπονται και πως αυτοί δοκιμάζονται;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης


Ερώτηση

Π Ρ Ο Σ τον κ. Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ

ΘΕΜΑ: «Πρόσκληση για υποβολή προτάσεων του επιχειρησιακού προγράμματος ‘Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη’»

Στις 3/02/09 δημοσιοποιήθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, πρόσκληση για υποβολή προτάσεων για ένταξη έργων επεξεργασίας λυμάτων του Άξονα 2 του επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΕΡΑΑ) του «ΕΣΠΑ 2007-2013».
Η πρόσκληση συνοδεύεται από κατάλογο 307 οικισμών Γ’ προτεραιότητας σύμφωνα με την Οδηγία 91/271 στους οποίους απαιτούνται Ε.Ε.Λ. και Δ.Α.
Στον κατάλογο αυτό περιλαμβάνονται μόνο 9 οικισμοί του Ν. Αχαΐας ενώ δεν περιλαμβάνεται κανένας οικισμός του Δήμου Αιγείρας, Αιγίου και Ερινεού, Παραλίας, Δύμης, Μόμβρης και Λαρίσσου.

Επιπλέον και σύμφωνα με την πρόσκληση τεχνικών πληροφοριών και οδηγιών σχετικά με την υποβολή των προτάσεων, τη συμπλήρωση των Τ.Δ.Π. και άλλες διευκρινήσεις έχουν οριστεί υπάλληλοι μόνο στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Καβάλα.

Κατόπιν όλων των προαναφερομένων ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Γιατί δεν περιλαμβάνονται στον πιο πάνω κατάλογο των οικισμών Γ’ προτεραιότητας κανένας από τους προαναφερόμενους δήμους της Αχαΐας;
2) Ποιες οι προϋποθέσεις ένταξης τους στην Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας;
3) Γιατί δεν έχει οριστεί αρμόδια υπηρεσία/υπάλληλος για την παροχή πληροφοριών και στην περιφέρεια;

O ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Εσωτερικών

Θέμα: Εκπαίδευση αστυφυλάκων


Πρόσφατα, η κυβερνητική πλειοψηφία απέρριψε την πρόταση του Συνασπισμού της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, την οποία υποστήριξαν επίσης το ΠΑΣΟΚ και το ΚΚΕ, για σύσταση διακομματικής επιτροπής για τη δημοκρατική μεταρρύθμιση της Αστυνομίας. Αυτή η επιτροπή θα μπορούσε να λύσει και το ζήτημα της εκπαίδευσης των αστυνομικών, το οποίο κατά κοινή ομολογία είναι καίριο.
Η εκπαίδευση των αστυνομικών, και ιδίως των αστυφυλάκων, έχει σοβαρές επιπτώσεις στον τρόπο που εκτελούν τα καθήκοντά τους, στην αποτελεσματικότητα, τη συμπεριφορά προς τους πολίτες αλλά και τη στάση τους απέναντι στο ίδιο το δημοκρατικό πολίτευμα. Οι δόκιμοι αστυφύλακες εισάγονται στις Σχολές έπειτα από εξετάσεις και φοιτούν εκεί συνολικά πέντε εξάμηνα. Σύμφωνα με το Π.Δ. 113/2008 (ΦΕΚ Α΄ αρ. 178/26 Αυγούστου 2008) οι δόκιμοι αστυφύλακες θα παρακολουθούν μόνο στα δύο εξάμηνα, από τα πέντε συνολικά, 12 θεωρητικά μαθήματα, τα οποία μέχρι φέτος διδάσκονταν επί δύο χρόνια. Χαρακτηριστικό είναι ότι το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα εκδόθηκε το κατακαλόκαιρο, σε περίοδο διακοπών, χωρίς να έχει προηγηθεί κανενός είδους διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς και τα κόμματα.
Ο περιορισμός αυτός της διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων θα έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις στην κατάρτιση των αστυφυλάκων, και μάλιστα σε κρίσιμα πεδία, όπως το Συνταγματικό Δίκαιο και τα δικαιώματα του ανθρώπου, το Ποινικό και το Διοικητικό Δίκαιο, το Αστυνομικό Δίκαιο, η Ψυχολογία, ενώ δεν διδάσκονται καθόλου μαθήματα όπως η Πολιτική Επιστήμη και η Κοινωνιολογία και σύγχρονα ζητήματα, όπως είναι η μετανάστευση και τα αίτιά της, οι επιπτώσεις της στις κοινωνίες υποδοχής, προβλήματα του σωφρονιστικού συστήματος κ.λπ.
Επιπλέον, το Προεδρικό Διάταγμα, όπως και τα προηγούμενα που τροποποιούνται με αυτό, δεν περιέχει διατάξεις για την επιστημονική εποπτεία της διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων, του καθορισμού της ύλης τους και της επιλογής των διδασκόντων. Την εποπτεία αυτή θα μπορούσαν να την ασκούν τα αντίστοιχα τμήματα του εκάστοτε πλησιέστερου ΑΕΙ. Με την έλλειψη αυτού του είδους της εποπτείας δημιουργείται η δυνατότητα αυθαιρεσίας και πολιτικού επηρεασμού της εκπαίδευσης των δοκίμων αστυφυλάκων.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Για ποιο λόγο περιορίστηκε ο χρόνος διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων στις Σχολές Αστυφυλάκων;
2. Ποια είναι τα κριτήρια και ποια είναι η διαδικασία επιλογής των διδασκόντων και ορισμού της ύλης στα θεωρητικά και στα πρακτικά μαθήματα της Σχολής;
3. Τι προτίθεται να πράξει, προκειμένου να μην υπάρξουν ελλείμματα στη θεωρητική κατάρτιση των δόκιμων αστυφυλάκων, και, αντίθετα, αυτή να εμπλουτιστεί και να φέρει σε επαφή τους δοκίμους με την επιστημονική συζήτηση σύγχρονων προβλημάτων της κοινωνίας μας;
4. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε να διασφαλιστεί η επαρκής και ανεξάρτητη επιστημονική εποπτεία, π.χ. από τις οικείες Πανεπιστημιακές Σχολές, της διδασκαλίας των θεωρητικών μαθημάτων, του καθορισμού της ύλης τους και της επιλογής των διδασκόντων, καθώς και να αποκλειστεί η αυθαιρεσία και ο πολιτικός επηρεασμός αυτών των κρίσιμων διαδικασιών;

Αθήνα 13 Φεβρουαρίου 2009

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Θοδωρής Δρίτσας

Γιάννης Μπανιάς


Νίκος Τσούκαλης

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

ΘΕΜΑ: Δικαίωμα στη βελτίωση συνθηκών κατοικίας για τους σεισμοπαθείς της 8ης Ιουνίου 2008.


Με την υπ. αριθ. πρωτ. 8631/Α32/21.11.08 διευκρινιστική εγκύκλιο, το ΥΠΕΧΩΔΕ πληροφορεί το ΤΑΣ ΑΧΑΙΣ ότι για την περίπτωση των κατοικιών που έχουν κριθεί κατεδαφιστέες αλλά κάποιο τμήμα τους έχει χαρακτηρισθεί επισκευάσιμο δεν δικαιούνται προσαύξηση ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειας όπως προβλέπεται στην παράγραφο 4ΑΙΙΙ.3 της με αριθ. Πρωτ. ΟΙΚ/5322/Α32/8-7-08 ΚΥΑ με τίτλο βελτίωση συνθηκών κατοικίας
Δηλαδή στην περίπτωση που καταστραφείσα οικία είχε κάποια μικρή προσθήκη μεταγενέστερη και η οποία κρίνεται επισκευάσιμη ανεξάρτητα της επιφάνειας της, της αξίας της, της λειτουργικής δυνατότητας να συνδεθεί με τη νέα οικοδομή δεν θα δίνεται η δυνατότητα προσαύξησης της επιφάνειας της νέας οικοδομής χωρίς να γίνεται τουλάχιστον ανάλογη μείωση της προσαύξησης με την επιφάνεια του παραμένοντος επισκευάσιμου τμήματος.

Οι περισσότερες περιπτώσεις αφορούν παλαιά σπίτια σε χωριά που επί χούντας τους επιβλήθηκε η κατασκευή προσθηκών (κουζίνα, λουτρό) που αντικατέστησαν τους υπαίθριους καμπινέδες και τα φουρναριά, χωρίς οικοδομικές άδειες από την πολεοδομίας αλλά από τη χωροφυλακή.
Λόγω των ανωτέρω δεν τηρούν τις προδιαγραφές του αντισεισμικού κανονισμού είναι οικοδομημένες με αμφιβόλου ποιότητας οικοδομικά υλικά από εμπειροτέχνες τεχνίτες χωρίς επίβλεψη μηχανικού και συνήθως είναι επί «PILOTIS» προσθήκες στον Α’ όροφο.
Ενέχοντας δε στις περισσότερες των περιπτώσεων για όλες τις μεγάλες ζημιές που υπέστησαν τα κυρίως σπίτια που ήταν παλαιότερα κατασκευασμένα με διαφορετικά υλικά και τεχνοτροπία και είχαν διαφορετική συμπεριφορά στην καταπόνηση του σεισμού.
Επιπλέον δε επειδή τα σπίτια στα χωριά είναι κτισμένα σε μικρά οικόπεδα(άρτια καρά παρέκκλιση) εφαρμόζοντας τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις (αποστάσεις από όρια οικοπέδου, ρυμοτομικές γραμμές, ρέματα) σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι προσθήκες έχουν τοποθετηθεί τυχαία χωρίς κανένα σχεδιασμό και επικοινωνούσαν με το υπόλοιπο σπίτι μέσω εσωτερικών προσβάσεων, στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι αδύνατη η διάταξη της νέας οικοδομής εντός του οικοπέδου τηρώντας τις προδιαγραφές και η λειτουργική σύνδεση με το παραμένων οίκημα.
Από τα ανωτέρω συνάγεται το συμπέρασμα ότι ο ιδιοκτήτης υποχρεούται προκειμένου να οικοδομήσει μία σύγχρονη κατοικία να προβεί στην κατεδάφισή της εν λόγω προσθήκης υποβαλλόμενος στα πρόσθετα έξοδα αφενός και αφετέρου να μην τύχει των ευεργετικών διατάξεων της προσαύξησης της δωρεάν κρατικής αρωγής λόγω πολυμελούς οικογένειας που πρέπει να στεγάσει.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός

Προτίθεται να άρει το περιεχόμενο της υπ. αριθ. 8631/Α32/22.11.08 εγκυκλίου ώστε κάθε σεισμόπληκτος να δικαιούται προσαύξηση ανάλογα με τον αριθμό των μελών της οικογένειάς του, όπως προβλέπεται στην ΚΥΑ ΟΙΚ/5322/Α32/8-03-08;

O ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς τoν κ. Υπουργό Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: Χορήγηση του καθεστώτος του επί μακρόν διαμένοντος σε τέκνα αλλοδαπών.


Στις 15 Δεκεμβρίου 2008, η κυβέρνηση υιοθέτησε το Ν. 3731, ο οποίος περιέχει κάποιες διατάξεις σχετικές με τη μετανάστευση και συγκεκριμένα με το καθεστώς των επί μακρόν διαμενόντων. Στο άρθρο 41, παρ. 7 συνδέει, μεταξύ άλλων προϋποθέσεων, τη χορήγηση του καθεστώτος του επί μακρόν διαμένοντος σε παιδιά μεταναστών που ενηλικιώνονται στην Ελλάδα, με τον τόπο γέννησής τους και το καθεστώς παραμονής των γονιών τους στην Ελλάδα.
Στη συγκεκριμένη διάταξη, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε καταθέσει τροπολογία, η οποία όμως δεν έγινε δεκτή, ώστε «τέκνα που έχουν έρθει στην Ελλάδα πριν τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας τους και έχουν συμπληρώσει τρία χρόνια συμμετοχής στην ελληνική εκπαίδευση οποιασδήποτε βαθμίδας, αποκτούν με την ενηλικίωσή τους και ανεξάρτητα από την παραμονή ή μη των γονέων τους στην Ελλάδα ή του καθεστώτος αυτής της παραμονής, την ιδιότητα του επί μακρόν διαμένοντος».
Η Οδηγία 109/2003 της ΕΕ, ωστόσο, η οποία έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο με το ΠΔ 150/2006 και διευθετεί το καθεστώς υπηκόων τρίτων χωρών οι οποίοι είναι επί μακρόν διαμένοντες, απονέμει το εν λόγω καθεστώς σε μετανάστες που διαμένουν νόμιμα 5 χρόνια σε ένα κράτος μέλος μεταξύ άλλων προϋποθέσεων οι οποίες όμως είναι αποσυνδεδεμένες από τον τόπο γέννησης.
Σχετικά με τις ρυθμίσεις του Ν.3731 και τη συνάφειά τους με την ανωτέρω Οδηγία, ο αρμόδιος Επίτροπος κ. Μπαρρό, δήλωσε ότι «οι προϋποθέσεις που ορίζει η Οδηγία 109/2003, για την απόκτηση του καθεστώτος του μακροχρόνιου μονίμου κατοίκου έχουν εξαντλητικό χαρακτήρα. Δεδομένου λοιπόν ότι δεν υπάρχει υποχρέωση γέννησης στην επικράτεια ενός κράτους μέλους ή σύνδεση με το νομικό καθεστώς των γονιών των ανήλικων μεταναστών, η εισαγωγή μιας τέτοιας προϋπόθεσης εκ μέρους της Ελλάδος δείχνει να είναι αντίθετη προς την Οδηγία. Για το λόγο αυτό η Επιτροπή θα επικοινωνήσει με τις ελληνικές αρχές, για να έχει εκτενέστερες πληροφορίες.»

Δεδομένου ότι σε μια σύγχρονη και δημοκρατική κοινωνία, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται ο άνθρωπος, οι μετανάστες δεύτερης γενιάς θα πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες και ίσα δικαιώματα με όλα τα παιδιά που γεννιούνται και μεγαλώνουν στη χώρα και επομένως να διευκολύνονται να νομιμοποιήσουν τη διαμονή τους,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:


Σκοπεύει να λάβει άμεσα μέτρα τροποποίησης του Ν. 3731/2008, προκειμένου να εναρμονιστεί πλήρως η ελληνική νομοθεσία με τις κοινοτικές επιταγές ώστε να μην επακολουθήσει καταγγελία της ελληνικής νομοθεσίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή; Αν ναι, πότε;

02/02/2009
Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

ΘΕΜΑ: «Δυσμενής μετάθεση του Δασάρχη Πύργου»

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού και Αθηναϊκού τύπου, ο Δασάρχης
Πύργου μετατέθηκε ξαφνικά στο Δασαρχείο Αιγίου μια υπηρεσία που απέχει 100 χιλιόμετρα από το σπίτι του.
Σύμφωνα με δηλώσεις του μετατιθέμενου Δασάρχη πίσω από την μετάθεσή του βρίσκονται βουλευτές και κομματάρχες της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι τον προέτρεπαν επί μήνες να παρανομήσει και να εξυπηρετήσει μεγάλα οικονομικά συμφέροντα σε βάρος του περιβάλλοντος.
Την άρνησή του να δεχθεί τη συναλλαγή και να διαφυλάξει, εφαρμόζοντας το νόμο ότι έχει απομείνει στην πυρόπληκτη Ηλεία, την πλήρωσε με μια εκδικητική μετάθεση.
Ο Δασάρχης κατήγγειλε μια σειρά περιστατικών παρανομίας μέσα από τα οποία δέχτηκε πιέσεις και συγκρούσεις με «ημέτερους» της Νέας Δημοκρατίας.
Χαρακτηριστικά ανέφερε την προσπάθεια καταπάτησης του δάσους Κατάκολου από τοπικούς επιχειρηματίες και την καταστροφή των δέντρων με καυστικό οξύ, τις ενστάσεις του για την αναδάσωση του Κρόνιου Λόφου στην Αρχαία Ολυμπία, καθώς και την προσπάθεια Δημάρχου, προσκείμενου στη Νέα Δημοκρατία να εγκαταστήσει παράνομα μέσα σε δασική έκταση φωτοβολταϊκό πάρκο.

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Για ποιους λόγους έγινε η μετάθεση του συγκεκριμένου Δασάρχη από τον Πύργο στο Αίγιο;
2) Σκοπεύετε να διερευνήσετε τα καταγγελλόμενα του Δασάρχη και να λάβετε μέτρα για την αξιοκρατική ρύθμιση του θέματος των μεταθέσεων;


Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα οι απόφοιτοι του Τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης (Π.Τ.Ε.Τ.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων»


Σε κατάληψη της σχολής τους έχουν προβεί οι φοιτητές του τμήματος Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, διαμαρτυρόμενοι για την έλλειψη επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων και για το πλήθος των λειτουργικών προβλημάτων του τμήματος.
Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, εδώ και οκτώ χρόνια στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων το τμήμα ΠΤΕΤ βγάζει άνεργους ανερχόμενους καλλιτέχνες, αφού εξαρχής δεν είχαν, μα ούτε και σήμερα έχουν επαγγελματικά δικαιώματα.
Οι φοιτητές προχώρησαν στην κατάληψη της σχολής με παράλληλη διοργάνωση αντι-μαθημάτων και λειτουργία των εργαστηρίων όλη μέρα, διεκδικώντας τα αυτονόητα για κάθε απόφοιτο τμήματος του Ελληνικού Πανεπιστημίου.

· Επαγγελματικά δικαιώματα για όλους τους αποφοίτους της σχολής και κατοχύρωση του κωδικού ΠΕ8. Συμμετοχή σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ και δημοσίων φορέων.
· Να δρομολογηθεί άμεσα η κατασκευή ενιαίου και ανεξάρτητου κτιρίου με όλους τους απαραίτητους, για την ομαλή λειτουργία της σχολής, χώρους, επαρκώς εξοπλισμένα εργαστήρια και βοηθητικές αίθουσες. Επίσης εκθεσιακό χώρο για τους φοιτητές της σχολής στο κέντρο της πόλης των Ιωαννίνων.
· Βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας της σχολής, με ανοιχτά εργαστήρια για όλους τους φοιτητές από τις 9.00 π.μ. μέχρι τις 9.00΄μ.μ., χωρισμό των εργαστηρίων σε ολιγομελή τμήματα, ύπαρξη μοντέλων κ.α.
· ΄Αμεση εγγραφή των αποφοίτων του τμήματος στο Εικαστικό Επιμελητήριο Ελλάδος και,
· Κοινωνική ασφάλιση για όλους τους αποφοίτους.

ü Επειδή έχουν περάσει 8 χρόνια από την ίδρυση του τμήματος χωρίς να έχει επιλυθεί κανένα από τα λειτουργικά προβλήματά του.

ü Επειδή οι απόφοιτοι δεν έχουν κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Προτίθεστε να προχωρήσετε άμεσα στην νομοθετική ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του τμήματος;
2) Τι προτίθεστε να πράξετε για την επίλυση του κτιριακού προβλήματος του τμήματος και τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργίας της σχολής;
3) Ποια είναι η θέση του υπουργείου στο αίτημα των φοιτητών για εγγραφή των αποφοίτων στο Εικαστικό Επιμελητήριο Ελλάδος.


Οι ερωτώντες βουλευτές

Νίκος Τσούκαλης

Τάσος Κουράκης

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης

ΘΕΜΑ: «Κακοτεχνίες στο Δικαστικό Μέγαρο Αιγίου»



Τριήμερη αποχή από τα καθήκοντά τους από τις 3.2.2009 πραγματοποιούν οι δικηγόροι του Αιγίου, διαμαρτυρόμενοι για πλήθος κακοτεχνιών του Δικαστικού Μεγάρου Αιγίου.
Όπως αναφέρουν οι δικηγόροι το κτήριο παρουσιάζει πολλά προβλήματα αν και είναι σχετικά καινούργιο. Όταν βρέχει στο εσωτερικό του κτιρίου σχηματίζονται λίμνες από τα νερά, ενώ καλώδια κρέμονται από τους τοίχους. Η ξύλινη επένδυση του γυάλινου τοίχου που υπάρχει στο κτίριο έχει σαπίσει δημιουργώντας μια άσχημη εικόνα για το ναό της Θέμιδας.

Επειδή το πρόβλημα είναι σοβαρό και πλήττει την εικόνα των δικαστηρίων του Αιγίου.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Που οφείλονται οι κακοτεχνίες που υπάρχουν στο Δικαστικό Μέγαρο Αιγίου;
2) Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προχωρήσετε για την βελτίωση της κατάστασης και την διόρθωση των κακοτεχνιών;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς τoν κ. Υπουργό Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: Ανέγερση «χώρου πολιτιστικών εκδηλώσεων» στο Δήμο Ζαχάρως


Με την ερώτηση υπ’ αριθμό 3622 από 27-8-08 του Φώτη Κουβέλη σχετικά με την ανέγερση του νέου δημαρχείου Ζαχάρως, κόστους 1.8000.000 ευρώ με πόρους, οι οποίοι χορηγήθηκαν από την αυστραλιανή κυβέρνηση για την ανακούφιση των κατοίκων της περιοχής που επλήγησαν από την καταστροφική πυρκαγιά του περασμένου Αυγούστου και κατατέθηκαν σε ειδικό λογαριασμό του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, αναδείχθηκαν οι πτυχές μιας μεγάλης παρανομίας, η οποία άφηνε εκτεθειμένη τη χώρα μας.
Το νέο δημαρχείο επρόκειτο να κτιστεί στο κέντρο της πόλης παράνομα, με απευθείας ανάθεση σε εργολάβο, εντός χώρου οικιστικού πράσινου, μη οικοδομήσιμου, όπως προκύπτει από τα συμβόλαια αγοράς. Επιπλέον, όπως υποστηρίχτηκε από μέλη του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ζαχάρως, η οικοδόμηση του κτηρίου θα πραγματοποιείτο χωρίς να έχει ληφθεί απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για την επιλογή του χώρου, χωρίς σχετική έγκριση του έργου και χωρίς δημοπρασία για την ανάδειξη του μειοδότη αναδόχου. Στην απάντησή του με αρ. πρωτ. 57838 από 16-9-2008, ο Υφυπουργός Εσωτερικών επιβεβαίωνε ότι «σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ζαχάρως προτάθηκε στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό η κατασκευή, σε χώρο του δήμου, κτιρίου πολλαπλών χρήσεων το οποίο στην ουσία θα αποτελούσε το νέο δημαρχείο (…)». Περαιτέρω, στην ίδια απάντηση, γνωστοποιούσε ότι ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός είχε ζητήσει τη «διακοπή των εργασιών προκειμένου να διερευνηθούν τα ζητήματα που έχουν προκύψει σχετικά με την ανέγερση του εν λόγω κτιρίου». Οι εργασίες πράγματι σταμάτησαν έπειτα από τις ως άνω παρεμβάσεις και τον εντοπισμό σοβαρών πολεοδομικών παραβάσεων.
Ωστόσο, στις 28 Ιανουαρίου 2009, λίγους μήνες αργότερα, ξεκίνησαν εκ νέου οι εργασίες ανέγερσης από συνεργεία, παρά την κατηγορηματική άρνηση του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού - μέσω του προέδρου του - να εκταμιεύσει οποιοδήποτε ποσό για την ανέγερση ενός τέτοιου κτιρίου. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, υπάλληλος της Πολεοδομίας Ζαχάρως, ο οποίος φέρεται να είναι και αντιδήμαρχος της πόλης, προέβη στην 324/2008 αναθεώρηση της 1/2008 άδειας και στην αλλαγή του τίτλου της από «ανέγερση δημαρχιακού μεγάρου Ζαχάρως» σε «χώρο πολιτιστικών εκδηλώσεων» με προφανή σκοπό να παρακάμψει τους περιορισμούς δόμησης που ισχύουν σε χώρους οικιστικού πρασίνου. Με βάση τα προαναφερόμενα,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός: Θα διερευνηθούν άμεσα και ενδελεχώς από τις αρμόδιες αρχές οι νέες καταγγελίες για την παράνομη ανέγερση δημαρχείου – χώρου πολιτιστικών εκδηλώσεων, πλέον, με χρήματα που προορίζονταν από την κυβέρνηση της Αυστραλίας για τους πυρόπληκτους της Ηλείας;
Με ποιους τρόπους έχουν διανεμηθεί μέχρι σήμερα οι πόροι που προέρχονται από την οικονομική βοήθεια ξένων κρατών προς τους πυρόπληκτους της Ηλείας και πώς διασφαλίζει η κυβέρνηση ότι αυτοί οι πόροι φθάνουν στους πληγέντες και δεν χρησιμοποιούνται αυθαιρέτως για άλλους σκοπούς;
30.1.2009

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς τoν κ. Υπουργό Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: Αυθαίρετες διώξεις συλληφθέντων με τον «τρομονόμο»


Κατά τη διάρκεια των ταραχών του περασμένου Δεκεμβρίου συνελήφθησαν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, τυχαία και αυθαίρετα, 280 άνθρωποι, οι οποίοι παραπέμφθηκαν σε τακτικές δικάσιμους. 13 συλληφθέντες είναι μέχρι σήμερα προφυλακισμένοι, ενώ πέντε εξ’ αυτών κρατούνται στις φυλακές ανηλίκων.

Αντιρατσιστικές και μεταναστευτικές οργανώσεις, δικηγόροι, καθηγητές και πανεπιστημιακοί που συγκροτούν την Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στους κρατουμένους του Δεκεμβρίου, καταγγέλλουν ότι οι κατηγορίες που βαρύνουν τους συλληφθέντες έχουν απαγγελθεί χωρίς στοιχεία και χωρίς να εξατομικεύονται.
Μάλιστα, οι προφυλακίσεις, όπως υποστηρίζουν, έχουν γίνει με βάση κοινωνιολογικά κριτήρια και συγκεκριμένα με γνώμονα τη μεταναστευτική καταγωγή και την ταξική προέλευση, υπό την επίφαση της τέλεσης τρομοκρατικών ενεργειών.

Ειδικότερα, τουλάχιστον 70 μετανάστες καταδικάστηκαν στο αυτόφωρο με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς διερμηνείς και δικηγόρους, ενώ εν συνεχεία φυλακίστηκαν περιμένοντας την απέλασή τους. Η καταπάτηση των δικαιωμάτων του πολίτη και η αυθαιρεσία με την οποία έγιναν συλλήψεις και απαγγέλθηκαν κατηγορίες έγιναν αισθητά σε όλο τους το μεγαλείο στη Λάρισα.

Εκεί, όχι μόνο συνελήφθησαν 25 λαρισαίοι πολίτες, εκ των οποίων 19 παιδιά και 11 ανήλικοι μαθητές, άγρια ξυλοκοπηθέντες και αρχικά χωρίς πρόσβαση σε γονείς και δικηγόρους, αλλά, επιπλέον, παραπέμφθηκαν με τον αντιτρομοκρατικό νόμο με την κατηγορία της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης και τρία ακόμη κακουργήματα και σωρεία πλημμελημάτων. Από αυτούς παραμένουν προφυλακισμένοι από τις 8 Δεκεμβρίου τέσσερις έφηβοι με κοινό χαρακτηριστικό την μη ελληνική καταγωγή.

Με βάση τα προαναφερόμενα, καθώς και το γεγονός ότι παρατηρείται υποχώρηση του δικαιϊκού μας συστήματος στο όνομα της αντιτρομοκρατικής δράσης,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

Με δεδομένο το αβάσιμο και την απουσία της εξατομίκευσης των κατηγοριών, την προχειρότητα και την αυθαιρεσία, πρακτική της αστυνομίας με την οποία «επιτεύχθηκε» ικανός αριθμός συλλήψεων, καθώς και το γεγονός ότι για τις ίδιες κατηγορίες άλλοι συλληφθέντες αφέθηκαν ελεύθεροι, άλλοι προφυλακίστηκαν, ενώ για άλλους ορίστηκε ρητή δικάσιμος, θα σταματήσουν άμεσα οι διώξεις, ώστε να αποφυλακιστούν οι κρατούμενοι, όπως και να διακοπούν οι απελάσεις καταδικασμένων μεταναστών;
Δεδομένης της αοριστίας του άρθρου 1 του Ν. 2928/2001, σχετικά με τον ορισμό της «δομημένης και με διαρκή δράση οργάνωσης», της έννοιας της επιδιώξεως και του κριτή της ενδιάθετης στάσης προκειμένου να αποδειχθεί η επιδίωξη, όπως έχουν επισημάνει διακεκριμένοι νομικοί, σκοπεύει η κυβέρνηση να προχωρήσει σε τροποποίηση του Ν.2928/2001, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον αντίστοιχες διώξεις που διασύρουν την εικόνα της χώρας μας;

29.1.2009

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ.


Θέμα: Θανατηφόρο ατύχημα σε γέφυρα του Δήμου Οινιαδών


Το θανατηφόρο δυστύχημα που προκλήθηκε στη γέφυρα που βρίσκεται στην αρδευτική διώρυγα της επαρχιακής οδού Αιτωλικού- Γουριάς (μετά τον οικισμό Πλατάνια) του Δήμου Οινιαδών, στις αρχές Ιανουαρίου 2008, αποτελεί το τελευταίο από μια σειρά ατυχημάτων στη συγκεκριμένη γέφυρα.
Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μικρή γέφυρα αρδευτικής διώρυγας, έχει σημαντική κίνηση οχημάτων καθώς συνδέει τον Αστακό με το Αιτωλικό. Η συγκεκριμένη γέφυρα είναι μόνο μία από τις κακοτεχνίες που απειλούν τις ζωές των συμπολιτών μας, καθώς προβλήματα υπάρχουν και στη Γέφυρα Κατοχής στο Νεοχώρι. Η εν λόγω γέφυρα, ενώ είναι πολύ στενή χρησιμοποιείται ως δρόμος διπλής κατεύθυνσης με αποτέλεσμα τα οχήματα να χρησιμοποιούν και το πεζοδρόμιο, το οποίο όμως δεν διαθέτει τις κατάλληλες βάσεις. Ο φόβος των κατοίκων της περιοχής λοιπόν περί πτώσεως του πεζοδρομίου, και των διερχομένων οχημάτων είναι βάσιμος.
Δεδομένου ότι τα ατυχήματα συνδέονται με κακοτεχνίες του δρόμου και έλλειψη σηματοδότησης, ενώ η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί με μικρές ρυθμίσεις και μία απαλλοτρίωση, όπως έχουν τονίσει επανειλημμένα πολίτες στη Νομαρχία,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός
- Εάν υπάρχει προγραμματισμός και με ποιο χρονοδιάγραμμα για την ανακατασκευή της αρδευτικής γέφυρας ώστε να αποκτήσει σωστή κλίση και με την τοποθέτηση κατάλληλης σήμανσης να αποφευχθούν μελλοντικά ατυχήματα;
- Εάν υπάρχει προγραμματισμός και με πιο χρονοδιάγραμμα, θα διευθετηθεί το πρόβλημα της Γέφυρας Κατοχής, με τη μονοδρόμηση και την κατάλληλη σήμανση ώστε να αποφευχθούν οι βάσιμοι φόβοι των κατοίκων της περιοχής για πιθανά ατυχήματα;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ

ΘΕΜΑ: Η κόκκινη λάσπη της Αλουμίνιο της Ελλάδας ξανά αντικείμενο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής


Η κόκκινη λάσπη την οποία απορρίπτει η εταιρεία Αλουμίνιων της Ελλάδος στον κόλπο της Αντίκυρας στην περιοχή του Κορινθιακού κόλπου καταστρέφει την πανίδα και την χλωρίδα, ενώ δεν αποκλείεται τα βαρέα μέταλλα τα οποία περιέχει να έχουν εισέρθει στην τροφική αλυσίδα, σύμφωνα με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πατρών και μετά από έρευνες ετών. Η απόρριψη της κόκκινης λάσπης έχει δημιουργήσει δύο υποθαλάσσιους λόφους ύψους 30μ, και η παρουσία ραδιενεργών στοιχείων (ουράνιο, ράδιο, θόριο) ανιχνεύονται στην σύνθεση της λάσπης και η συγκέντρωσή τους ξεπερνά έως και δεκαέξι φορές τις επιτρεπόμενες τιμές. Σύμφωνα με μελέτη του προγράμματος ΜΕP POL, 17 ελληνικών πανεπιστημιακών και ερευνητικών ινστιτούτων, τονίζεται ότι στον Κορινθιακό η κινητικότητα βαρέων μετάλλων είναι ισχυρή και κατά συνέπεια απαιτούνται μελέτες για την διείσδυση των βαρέων μετάλλων στην τροφική αλυσίδα μέσω των αλιευμάτων.
Σε απάντηση σχετικής ερώτησης του ευρωβουλευτή κ. Αρναουτάκη, ο κ. Δήμα εξ ονόματος της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής δηλώνει την άγνοια της Επιτροπής για τη εν λόγω μελέτη. Στην συνέχεια στην απάντηση διατυπώνεται ότι
«Η λειτουργία των εγκαταστάσεων της εταιρίας Αλουμίνιον της Ελλάδος υπόκειται στην οδηγία 2008/1/EΚ σχετικά με την ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχο της ρύπανσης (IPPC) και την οδηγία 2006/21/ΕΚ σχετικά με τη διαχείριση των αποβλήτων της εξορυκτικής βιομηχανίας (οδηγία για τα απόβλητα από εξορυκτικές δραστηριότητες).………………
… Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις, όπως η εγκατάσταση της Αλουμίνιον της Ελλάδος, όφειλαν να έχουν τεθεί σε πλήρη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της οδηγίας IPPC έως τις 30 Οκτωβρίου 2007 και πρέπει να έχουν συμμορφωθεί με την οδηγία για τα απόβλητα ορυχείων το αργότερο μέχρι την 1η Μαΐου 2012. Τον Νοέμβριο του 2007, η Επιτροπή ζήτησε από τα κράτη μέλη στοιχεία για τον συνολικό αριθμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων σε λειτουργία πριν από την ημερομηνία θέσης σε ισχύ της οδηγίας IPPC και τον αριθμό των νέων, αναθεωρημένων και επικαιροποιημένων αδειών που έχουν εκδοθεί. Επειδή η Ελλάδα δεν εξέδωσε νέες ή επικαιροποιημένες άδειες για μεγάλο αριθμό εγκαταστάσεων εντός της καταληκτικής ημερομηνίας της οδηγίας IPPC, δηλαδή την 30ή Οκτωβρίου 2007, η Επιτροπή δρομολόγησε διαδικασία επί παραβάσει εναντίον της χώρας αυτής (και όλα τα λοιπά κράτη μέλη που παραβίασαν τη σχετική νομοθεσία) . Από την εξέταση της απάντησης των ελληνικών αρχών προέκυψε ότι 189 από τις 293 υπάρχουσες εγκαταστάσεις δεν συμμορφώνονται, δεδομένου ότι δεν διαθέτουν άδεια IPPC, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης της εταιρίας Αλουμίνιον της Ελλάδος. Κατά συνέπεια, στις 27 Νοεμβρίου 2008, η Επιτροπή αποφάσισε να συνεχίσει τη διαδικασία επί παραβάσει και να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη, σύμφωνα με το άρθρο 226 της συνθήκης ΕΚ……………………………….
….Επιπλέον, η οδηγία πλαίσιο για τα ύδατα (ΟΠΥ) 2000/60/ΕΚ ορίζει προστασία όλων των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων, με την υποχρέωση να αποφευχθεί οποιαδήποτε επιδείνωση της κατάστασης, ώστε, κατά κανόνα έως το 2015, να έχει επιτευχθεί καλή κατάσταση των υδάτων. Σύμφωνα με την οδηγία πλαίσιο, τα κράτη μέλη είχαν την υποχρέωση να διεξάγουν εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των λεκανών απορροής των ποταμών και να έχουν αποστείλει συνοπτική έκθεση στην Επιτροπή μέχρι το Μάρτιο του 2005 (ΟΠΥ, άρθρο 5 παράγραφος 1 και άρθρο 15 παράγραφος 2). Στην έκθεση που υπέβαλε η Ελλάδα επισημαίνεται ο κίνδυνος, ο κόλπος της Αντίκυρας να μην ανταποκριθεί στους στόχους της ΟΠΥ, προσδιορίζοντας ως κύριο πρόβλημα τις εγκαταστάσεις IPPC. Αυτό σημαίνει ότι ο κόλπος της Αντίκυρας πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο του προγράμματος μέτρων της οδηγίας πλαίσιο για τα ύδατα, προκειμένου, έως το 2015, να έχει επιτευχθεί καλή κατάσταση ή, υπό ορισμένες αυστηρές προϋποθέσεις, να μπορεί να υπόκειται σε εξαιρέσεις. Το πρόγραμμα των μέτρων είναι μέρος των σχεδίων διαχείρισης λεκάνης απορροής ποταμού της ΟΠΥ, που αναμένεται να δημοσιευτούν τον Δεκέμβριο του 2009. Η Επιτροπή θα παρακολουθήσει εκ του σύνεγγυς τα επόμενα βήματα στην εφαρμογή της οδηγίας πλαίσιο για τα ύδατα, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι οι ελληνικές αρχές εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους………
…..Όσον αφορά τις ραδιενεργές ουσίες, αυτές υπόκεινται στις διατάξεις της οδηγίας 96/29/Ευρατόμ του Συμβουλίου. Τα ραδιενεργά στοιχεία στην κόκκινη λάσπη είναι τα αποκαλούμενα φυσικά ραδιονουκλεΐδια και οι απαιτήσεις για τις εν λόγω ουσίες περιέχονται στα άρθρα 40 και 41 της οδηγίας Ευρατόμ. Εναπόκειται στο κράτος μέλος να εξασφαλίσει τον προσδιορισμό των δραστηριοτήτων στις οποίες υπεισέρχονται φυσικές πηγές ακτινοβολίας που μπορεί να προκαλούν ανησυχίες από άποψη ακτινοπροστασίας. Για τις δραστηριότητες αυτές, το κράτος μέλος απαιτεί τη θέσπιση κατάλληλων μέσων για την παρακολούθηση της έκθεσης στην ακτινοβολία.»
Λαμβάνοντας υπόψη τα θέματα που θίγονται τόσο στην ερώτηση του κ. Αρναουτάκη όσο και στην απάντηση της Επιτροπής που υπόσχεται ότι θα διερευνήσει τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την εφαρμογή της οδηγίας IPPC και της οδηγίας για τα απόβλητα από εξορυκτικές δραστηριότητες για την εν λόγω εγκατάσταση και, εάν χρειαστεί, θα προωθήσει περαιτέρω τη διαδικασία επί παραβάσει,
ερωτάται ο κ.κ. Υπουργός

1. Είναι ενήμερος για τα συμπεράσματα των εν λόγω μελετών και εάν ναι, τι προτίθεται να πράξει έτσι ώστε να προστατευθεί το οικοσύστημα, ο πληθυσμός της περιοχής και βέβαια να αποφευχθεί η περαιτέρω διαδικασία επί παραβάσει για την εφαρμογή της οδηγίας IPPC και της οδηγίας για τα απόβλητα από εξορυκτικές δραστηριότητες για την εν λόγω εγκατάσταση;

2. Γιατί το νομοθετικό πλαίσιο αδειοδότησης της διάθεσης της ερυθράς ιλύος από την Αλουμίνιο της Ελλάδας, από τον Οκτώβρη του 2007 δεν συνάδει με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και με το εθνικό δίκαιο;

3. Ποιο είναι το πρόγραμμα μέτρων προκειμένου μέχρι το 2015 να έχει επιτευχθεί καλή κατάσταση στον κόλπο της Αντίκυρας, όπως επιτάσσει και η οδηγία πλαίσιο για τα ύδατα;

4. Τι μέτρα έχουν θεσπιστεί για την παρακολούθηση της έκθεσης στην ακτινοβολία ώστε να εξασφαλίζεται ο προσδιορισμός των δραστηριοτήτων στις οποίες υπεισέρχονται φυσικές πηγές ακτινοβολίας που μπορεί να προκαλούν ανησυχίες από άποψη ακτινοπροστασίας;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Μιχάλης Παπαγιαννάκης

Νικόλαος Τσούκαλης

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς τoν κ. Υπουργό Εσωτερικών

Θέμα: Αυθαίρετη έρευνα της Ελληνικής Αστυνομίας σε οικία δικηγόρου


Σε οικία δικηγόρου και εν τη απουσία της, διεξήχθη αστυνομική έρευνα, στις 5 Ιανουαρίου. Η δικηγόρος, η οποία στο παρελθόν έχει υπερασπίσει πολίτες που έχουν πέσει θύματα κρατικής καταστολής, προσερχόμενη να καταγγείλει διάρρηξη, καθώς υπήρχαν εμφανή σημάδια διάρρηξης στην οικία της και η εξωτερική πόρτα ήταν ξεκλείδωτη, πληροφορήθηκε ότι είναι έργο της αστυνομίας. Ωστόσο έκθεση έρευνας δεν θυροκολλήθηκε, ούτε κλήθηκε κάποιος μάρτυρας να παραστεί στην έρευνα.

Σύμφωνα με την καταγγελία, ο τρόπος διενέργειας της έρευνας παραβίασε βασικά σημεία του νόμου : τόσο το άρθρο 256 ΚΠΔ το οποίο προβλέπει την παρουσία ενός γείτονα ως μάρτυρα σε περίπτωση απουσίας του ενοίκου καθώς και την απαραίτητη προηγούμενη πρόσκληση του ενοίκου του διαμερίσματος που πρόκειται να ερευνηθεί, καθώς και το άρθρο 255 του ΚΠΔ, το οποίο προβλέπει υποχρεωτική παράδοση από την αστυνομία αντιγράφου της έκθεσης έρευνας στον ένοικο.

Δεδομένου ότι τυχόν παραβίαση του ΚΠΔ από την Ελληνική Αστυνομία κάθε άλλο παρά διασκεδάζει τους φόβους των πολιτών για αυθαιρεσίες καθώς και ότι η καταγγέλλουσα συνδέει το περιστατικό με την κοινωνική της δράση, καταγγελία ιδιαίτερα σοβαρή, καθώς αν ευσταθεί πρόκειται για προσπάθεια τρομοκράτησης,

ερωτάται ο κ. Υπουργός

- Σκοπεύει να ερευνήσει το περιστατικό ώστε να διαπιστωθεί αν η έρευνα που διεξήχθη πληρούσε τις νόμιμες προϋποθέσεις;
- Εάν όχι ποια πειθαρχικά μέτρα προτίθεται να λάβει, ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον παρόμοιες αυθαιρεσίες;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2009

Εκτός μοριοδότησης οι νέοι αγρότες των σεισμόπληκτων και πυρόπληκτων νομών Αχαΐας και Ηλείας για την ένταξή τους στο πρόγραμμα "Αλ. Μπαλτατζής"

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Εκτός μοριοδότησης για ένταξή τους στο πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» μένουν οι νέοι αγρότες από τους σεισμόπληκτους και πυρόπληκτους νομούς Αχαΐας και Ηλείας. Το παραπάνω θέμα φέρνει με ερώτησή του στη βουλή ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης.
Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης εάν προτίθεται να αποκαταστήσει την αδικία που υφίστανται οι νέοι αγρότες των νομών Αχαΐας και Ηλείας, εντάσσοντας στα κριτήρια βαθμολόγησης, μόρια για όσους προέρχονται από σεισμόπληκτες και πυρόπληκτες περιοχές;
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Στις επόμενες ημέρες ξεκινάει το πρόγραμμα των Νέων Αγροτών (Μέτρο 1.1.2 του Άξονα 1 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 Αλ. Μπαλτατζής). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ανταγωνιστικό, δηλαδή έχει συγκεκριμένες πιστώσεις για απεριόριστο αριθμό ενδιαφερομένων: Γι’ αυτό έχει και βαθμολόγηση, βάσει κριτηρίων και θα δημιουργηθεί λίστα εν δυνάμει δικαιούχων, επιλαχόντων και απορριπτόμενων.
Στα κριτήρια, υπολογισμού της βαθμολογίας κατάταξης, λείπουν εντελώς μόρια για τους ενδιαφερόμενους από πυρόπληκτες και σεισμόπληκτες περιοχές (όπως είναι η Αχαΐα και Ηλεία), σε αντίθεση με τη βαθμολογία που δίνεται σε νομούς καλλιέργειας καπνού, βαμβακιού (λόγω εγκατάλειψης αυτών των καλλιεργειών).
Είναι φανερό πως η μοριοδότηση αυτή, θα φέρει ανισορροπία μεταξύ των νομών της Δυτικής Ελλάδος (αφού ο νομός Αιτωλοακαρνανίας είναι νομός καπνού και βαμβακιού), παρά τις υποσχέσεις για διαφορετική αντιμετώπιση των πυρόπληκτων και σεισμόπληκτων, με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι από τους νομούς που επιθυμούν να ενταχθούν στο εν λόγω πρόγραμμα Νέοι Αγρότες, να έχουν ελάχιστες πιθανότητες σε σχέση με τους προερχόμενους από το Νομό Αιτωλοακαρνανίας.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Προτίθεστε να αποκαταστήσετε την αδικία που υφίστανται οι νέοι αγρότες των νομών Αχαΐας και Ηλείας, εντάσσοντας στα κριτήρια βαθμολόγησης μόρια για όσους προέρχονται από σεισμόπληκτες και πυρόπληκτες περιοχές;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Νίκος Τσούκαλης
Ευαγγελία Αμανατίδου

Απαράδεκτη καθυστέρηση στη στελέχωση του Δημοτικού Βρεφοκομείου

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Το θέμα της καθυστέρησης στη στελέχωση του Δημοτικού βρεφοκομείου της Πάτρας, φέρνει με ερώτησή του προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Απασχόλησης, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει:

Σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία του Δημοτικού Βρεφοκομείου Πάτρας τείνει να προκαλέσει η έλλειψη προσωπικού. Το Δημοτικό βρεφοκομείο Πάτρας έχει έναν ιδιαίτερα σημαντικό κοινωνικό ρόλο καθώς φιλοξενεί 150 παιδιά (νήπια και βρέφη) οικογενειών χαμηλού εισοδήματος, ενώ φιλοξενεί δωρεάν παιδιά πολύτεκνων, τρίτεκνων και μονογονεϊκών οικογενειών.
Το εν λόγω Βρεφοκομείο έχει καταθέσει αίτηση αύξησης προσωπικού στη Διεύθυνση Προσλήψεων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης από τις αρχές Δεκεμβρίου του 2008 (αριθ. αίτησης 76149/9.12.08). Συγκεκριμένα ζητά δύο νηπιαγωγούς και 5 βρεφονηπιοκόμους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω καθυστέρηση στη συγκεκριμένη διεύθυνση εκτός του ότι είναι απαράδεκτη γιατί δυσχεραίνει κατά πολύ το έργο του Δημοτικού Βρεφοκομείου, είναι και αναιτιολόγητη καθώς υπάρχει ήδη πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του βρεφοκομείου για την κάλυψη της μισθοδοσίας των νέων υπαλλήλων.
Δεδομένης της ανάγκης για βεβαίωση της εύρυθμης λειτουργίας του εν λόγω βρεφοκομείου καθώς και του αναιτιολόγητου της καθυστέρησης στην αποδοχή του αιτήματός του

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Για ποιο λόγο κωλυσιεργεί η συγκεκριμένη Υπηρεσία;
1) Προβλέπεται η άμεση ικανοποίηση του αιτήματος του Δημοτικού βρεφοκομείου;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης