Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2009

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

Δήλωση Μιχάλη Παπαγιαννάκη και Νίκου Τσούκαλη

Με αφορμή το πόρισμα της Ακαδημίας Αθηνών επί του θέματος της Πυρηνικής Ενέργειας και των Ενεργειακών Αναγκών της Ελλάδος οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Μιχάλης Παπαγιαννάκης και Νίκος Τσούκαλης έκαναν την ακόλουθη δήλωση:

Δυσάρεστη αίσθηση προκάλεσε η ανακοίνωση (28/01/2009) των πορισμάτων της Ομάδας Εργασίας της Ακαδημίας Αθηνών επί του θέματος της Πυρηνικής Ενέργειας και των Ενεργειακών Αναγκών της Ελλάδος.

Πριν λίγους μήνες παρουσιάστηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ο Μακροχρόνιος Ενεργειακός Σχεδιασμός. Βασικές αρχές του σχεδιασμού, όπως επισημαίνεται στον πρόλογο της έκθεσης, είναι να διασφαλιστεί ο μακροχρόνιος ενεργειακός εφοδιασμός της εσωτερικής αγοράς, η προστασία του περιβάλλοντος, η ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη και η ενίσχυση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Από την έκθεση αυτή προκύπτει ότι μπορούν να πληρωθούν οι αρχές αυτές χωρίς τη χρήση πυρηνικής ενέργειας. Μάλιστα, η πυρηνική ενέργεια απορρίπτεται από την έκθεση για λόγους κυρίως κοινωνικούς. Για τον Συνασπισμό Ριζοσπαστικής Αριστεράς οι λόγοι απόρριψης της πυρηνικής ενέργειας είναι ήδη γνωστοί και μάλιστα στην πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας και όχι όπως υποστηρίζει μία «μικρή αλλά σκεπτόμενη μειοψηφία» ότι τάχα ολόκληρη η ελληνική κοινωνία «στρουθοκαμηλίζει».

Μας εξέπληξε λοιπόν που το Ανώτατο Πνευματικό Ίδρυμα της χώρας, η Ακαδημία Αθηνών, απασχόλησε τη 15μελή επιτροπή ενέργειας των έγκριτων καθόλα επιστημόνων για να μελετήσει το θέμα «Πυρηνική Ενέργεια και Ενεργειακές Ανάγκες της Ελλάδος». Μας εξέπληξε ο τίτλος και ως γνωστόν το περιεχόμενο του θέματος σχεδόν προκαθορίζει και τις διαπιστώσεις, τα συμπεράσματα και τις εισηγήσεις. Βασική μας απορία είναι γιατί το ερώτημα - θέμα προς την Επιτροπή ήταν «Πυρηνική Ενέργεια και Ενεργειακές Ανάγκες της Ελλάδος» αντί του επιστημονικά ορθού «Εθνικός Μακροχρόνιος Ενεργειακός Σχεδιασμός».
Ο μακροχρόνιος ενεργειακός σχεδιασμός πρέπει να δείχνει το δρόμο για δομικές αλλαγές στο σημερινό ενεργοβόρο μοντέλο παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας και θα πρέπει να συνδυάζει επιστημονικές, περιβαλλοντικές, αλλά και κοινωνικές και πολιτικές παραμέτρους. Εντύπωση μας προκαλεί η μη αναφορά στο μεγαλύτερο κοίτασμα ενέργειας δηλαδή αυτό της εξοικονόμησης καθώς και η μη αναφορά των υποχρεώσεων της χώρας (Κιότο και ΕΕ) για εξοικονόμηση και ΑΠΕ.

Σαν κόμμα, ούτε κατά διάνοια δεν παρεμβαίνουμε ή υποβάλλουμε θέσεις και απόψεις επί των επιστημονικών θεμάτων. Ο προβληματισμός και η έρευνα είναι ελεύθερα και επιδιωκόμενα. Αυτό το οποίο όμως δεν θα ανεχθούμε πολιτικά, είναι η αντιστροφή των ρόλων αυτών και η υπαγόρευση πολιτικών αποφάσεων μέσω υπαγορευμένων επιστημονικά εισηγήσεων. Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να εκληφθεί το τελευταίο των συμπερασμάτων: «Να αρχίσει η προετοιμασία των αναγκαίων μελετών, νομοθεσιών και υποδομών, ώστε η χώρα να είναι, «εν δυνάμει» έτοιμη για την όποια επιλογή» καθώς και η δεύτερη εισηγητική πρόταση για: «Θεώρηση από τους αρμοδίους κρατικούς φορείς ένταξης της πυρηνικής επιλογής στον μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό της Ελλάδος» .

Εμείς έχουμε ταχθεί αναφανδόν κατά της χρήσης πυρηνικής ενέργειας. Την απορρίπτουμε για λόγους περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και οικονομικοτεχνικούς.

Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2009

Πλημμελής λειτουργία του ΟΓΑ Πάτρας

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Το θέμα της πλημμελούς λειτουργίας του Ο.Γ.Α. Πάτρας φέρνει με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκος Τσούκαλης. Όπως αναφέρει στην ερώτησή του, σύμφωνα με καταγγελίες πολιτών, οι υπηρεσίες του οργανισμού στην Πάτρα υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών και μάλιστα αναπήρων των οποίων δεν έχουν εξεταστεί οι ενστάσεις για διακοπή της συνταξιοδότησής τους.

Ο κ. Τσούκαλης ερωτά την υπουργό Απασχόλησης για ποιο λόγο δεν έχει συσταθεί η Επιτροπή για την εξέταση των ενστάσεων και τι προτίθεται να πράξει για την άμεση σύστασή της.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Σύμφωνα με καταγγελίες πολιτών και δικηγόρων, οι υπηρεσίες του ΟΓΑ Πατρών, υπολειτουργούν, δυσχεραίνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών.

Πολλές ενστάσεις που έχουν υποβληθεί ακόμα και πριν τον Ιούλιο 2008, δεν έχουν εξεταστεί ακόμα, με το αιτιολογικό ότι δεν έχει συσταθεί η αρμόδια Επιτροπή λόγω έλλειψης δικαστών. Και να σημειωθεί ότι μεταξύ των ενστάσεων αυτών, περιλαμβάνονται και αρκετές που αφορούν σε αποφάσεις διακοπής συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας. Η δε αρμόδια υπάλληλος, στις διαμαρτυρίες ασφαλισμένων, απαντά «…πάρτε μας τηλέφωνο τέλος Μαρτίου και θα σας πούμε».

Επειδή το πιο πάνω, πρωτοφανές για κράτος δικαίου γεγονός, προκαλεί τεράστια επιβάρυνση σε ιδιαίτερα ευαίσθητες ομάδες συμπολιτών μας, και δεδομένου ότι σκοπός του ΟΓΑ είναι η κοινωνική προστασία του αγροτικού πληθυσμού και ότι τα θέματα που καλείται να διαχειριστεί λόγω της φύσης τους, απαιτούν άμεσες λύσεις,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1)Για ποιο λόγο δεν έχει συσταθεί η Επιτροπή του ΟΓΑ Πατρών για την εξέταση των ενστάσεων;

2) Τι προτίθεστε να πράξετε για την άμεση σύστασή της;.

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2009

Ανεπαρκής η συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Το θέμα της ανεπαρκούς συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου φέρνει με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκος Τσούκαλης. Όπως αναφέρει στην ερώτησή του, μετά την προ διετίας κατάργηση του Τ.Ε.Ο. (Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας) υπάρχει τρομερή έλλειψη κονδυλίων για τη συντήρηση των επαρχιακών οδών.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Δ.Ε.Σ.Ε. Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, η οποία κατέθεσε πρόγραμμα έργων για το 2008, ύψους 120.000.000 ευρώ, στη συνέχεια αναγκάστηκε να υποβάλει νέο πρόγραμμα ύψους μόλις 16.900.000 Ευρώ, που κάλυπταν τις στοιχειώδης ανάγκες και τελικά εγκρίθηκαν μόλις 400.000 Ευρώ.
Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης πως προτίθεται η Κυβέρνηση να χρηματοδοτεί τη συντήρηση του Επαρχιακού Οδικού Δικτύου μετά την κατάργηση του Τ.Ε.Ο. και ποια χρηματοδότηση προβλέπεται να δοθεί για συντήρηση στη Δ.Ε.Σ.Ε. της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το 2009.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:


Στην πλειονότητά τους οι παλιές Εθνικοί Οδοί είναι δρόμοι που έχουν χαραχθεί τη δεκαετία του ΄60, γεμάτοι λακκούβες, με ελλιπή σήμανση, ανεπαρκή φωτισμός και δεν μπορούν πλέον να καλύψουν τις σημερινές κυκλοφοριακές απαιτήσεις. Ίδια κατάσταση επικρατεί και στο μεγαλύτερο τμήμα του επαρχιακού δικτύου μήκους 31.100 χιλιομέτρων, καθώς και στα 63.000 χιλιόμετρα του δημοτικού και κοινοτικού δικτύου.
Στο σύνολό του, εξαιτίας της παλιάς χάραξης, το επαρχιακό οδικό δίκτυο αποτελείται από δρόμους που διαθέτουν μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με τους ειδικούς, η είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας αποτελεί σημαντικό λόγο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με έκθεση της Εurostat του 2007 από τις 10 πιο επικίνδυνες περιφέρειες στην Ευρώπη από πλευράς τροχαίων, οι 6 είναι στην Ελλάδα (Στερεά Ελλάδα, Πελοπόννησος, Δυτική Ελλάδα, Ήπειρος, Νότιο Αιγαίο, Θεσσαλία).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Πολυτεχνείου Πατρών, στην παλιά Εθνική Οδό Αθηνών- Κορίνθου υπάρχουν μέχρι και 100 κακοτεχνίες κάθε είδους (λακκούβες, φθορά οδοστρώματος, ελλείψεις τεχνικών έργων και σήμανσης) ανά χιλιόμετρο! Οι παράπλευροι δρόμοι του βασικού εθνικού δικτύου, αλλά και όσοι ανήκουν στο λεγόμενο «Τριτεύον Εθνικό Δίκτυο», κυρίως οι παλαιότεροι δρόμοι του εθνικού δικτύου, έχουν αφεθεί στην τύχη τους.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, σήμερα απαιτούνται 30.000 ευρώ ετησίως ανά χιλιόμετρο για τη συντήρηση των δρόμων. Με την κατάργηση όμως του ΤΕΟ φθάσαμε στο σημείο η κάθε περιφέρεια να εκλιπαρεί για οικονομική βοήθεια, προκειμένου να συντηρήσει στοιχειωδώς το οδικό δίκτυο.
Όλοι οι «υπεύθυνοι» για τη συντήρηση των δρόμων καταλογίζουν ευθύνες στην έλλειψη των απαιτούμενων κονδυλίων, που στέρεψαν με την κατάργηση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) πριν από δύο χρόνια. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Δ.Ε.Σ.Ε της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην αρμοδιότητα της όποιας ανήκει η συντήρηση και βελτίωση οδικού δικτύου μήκους περίπου 1000 χιλιομέτρων. Αρχικά κατέθεσε πρόγραμμα έργων για το 2008 ύψους 120.000.000 ευρώ που αποτυπώνει τις πραγματικές ανάγκες συντήρησης και βελτίωσης του δικτύου. Στη συνέχεια αναγκάστηκε να υποβάλει νέο πρόγραμμα ύψους μόλις 16.900.000 ευρώ που κάλυπταν τις στοιχειώδεις ανάγκες (αποχιονισμοί, μισθοδοσία έκτακτου προσωπικού κ.λ.π.). Το ποσό που εγκρίθηκε τελικά ήταν 400.000 ευρώ για τη στοιχειώδη συντήρησης του Ε.Ο.Δ. Στο μεταξύ, τα τροχαία αυξάνονται και το ερώτημα πότε θα κλείσουν οι λακκούβες στους δρόμους εξακολουθεί να παραμένει αναπάντητο.
Είναι προφανές ότι αφού το ΤΕΟ, ο βασικός μέχρι πρόσφατα χρηματοδότης της συντήρησης, έχει καταργηθεί, πρέπει να αντικατασταθεί από ειδικό κωδικό στον κρατικό προϋπολογισμό προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες για τη συντήρηση και τη βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Πώς προτίθεται η κυβέρνηση να χρηματοδοτεί τη συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου μετά την κατάργηση του ΤΕΟ ;
2) Υπάρχει ή όχι ειδικός κωδικός στο κρατικό προϋπολογισμό για τις ανάγκες συντήρησης του οδικού δικτύου ;
3) Ποια χρηματοδότηση προβλέπεται να δοθεί για συντήρηση στη ΔΕΣΕ της
Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το έτος 2009;.

Τρίτη, 27 Ιανουαρίου 2009

Εισήγηση βουλευτή Ν. Τσούκαλη, κοινοβουλευτικού εκπροσώπου ΣΥΡΙΖΑ, στην ολομέλεια της Βουλής σχετικά με τους πυρόπληκτους νομούς και το σχέδιο ανασυγκρότησης της κυβέρνησης, κατά τη συζήτηση της επερώτησης του ΠΑΣΟΚ, 26 Ιανουαρίου.

Κύριε Υπουργέ, ως Βουλευτής ενός πυρόπληκτου και σεισμόπληκτου νομού, όπως είναι αυτός της Αχαΐας, αλλά και έχοντας νομίζω μία αρκετά αντιπροσωπευτική εικόνα του όμορου νομού Ηλείας, έχω την υποχρέωση σήμερα σ’ αυτήν εδώ την Αίθουσα να μεταφέρω την οργή και την αγανάκτηση όλων των κατοίκων, των πολιτών των δύο συγκεκριμένων νομών. Και δεν μπορώ να μην αντιστρέψω την αναφορά του Κοινοβουλευτικού σας Εκπροσώπου, αν πράγματι μας διαβεβαιώνει ότι αυτήν τη στιγμή οι Ηλείοι ανεξαρτήτως κόμματος έχουν έστω και κατ’ ίχνος ικανοποίηση από τις πολιτικές της Κυβέρνησής σας.

Παρακολούθησα με πάρα πολύ μεγάλη προσοχή την εισήγησή σας και πράγματι έγινε μία πολύ καλή προσπάθεια, επαινετή προσπάθεια εκ μέρους των συνεργατών σας να σας καταγράψουν μέσα σε μία εισήγηση είκοσι πέντε λεπτών πολλά νούμερα και πολλά στοιχεία, τα οποία κατά την άποψή σας τεκμηριώνουν τη θέση της Κυβέρνησής σας όσον αφορά το χρέος της και την υποχρέωσή της απέναντι σ’ αυτές τις περιοχές. Όμως, κύριε Υπουργέ –και σας δικαιολογώ απολύτως ως νέο Υπουργό- δυστυχώς από την εισήγησή σας φάνηκε ότι η Κυβέρνηση δεν έχει κατανοήσει το τι συνέβη τον Αύγουστο του 2007.

Κύριε Υπουργέ, αυτό που συνέβη τον Αύγουστο του 2007 δεν είναι μία φυσική καταστροφή. Είναι η μεγαλύτερη καταστροφή που έχει υποστεί αυτή εδώ η χώρα μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.


Κύριε Υπουργέ, δεν ήταν απλώς μια φυσική καταστροφή. Οι συγκεκριμένες πυρκαγιές κατέστρεψαν ολόκληρο τον κοινωνικό, παραγωγικό, πολιτισμικό και περιβαλλοντικό ιστό σχεδόν της μισής Πελοποννήσου και βέβαια ενός μεγάλου τμήματος της Εύβοιας. Αυτό, λοιπόν, το οποίο απαιτούσαν οι τοπικές κοινωνίες και οι φορείς τους δεν ήταν μία επιδοματική πολιτική, κύριε Υπουργέ. Δεν ήθελαν απλώς και μόνο τα τριχίλιαρα, δεν ήθελαν απλώς και μόνο την παράταση καταβολής του Φ.Π.Α. ή την παράταση καταβολής των δόσεων του φόρου εισοδήματος. Αυτό το οποίο απαιτούσαν οι φορείς από την πρώτη στιγμή ήταν να ανταποκριθεί η πολιτική της Κυβέρνησης στο σπαρακτικό μήνυμα του Πρωθυπουργού αμέσως μετά τις πυρκαγιές. Και το σπαρακτικό μήνυμα, κύριε Υπουργέ, ποιο ήταν;
«Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να πληγώνει το περιβάλλον. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να δηλητηριάζει τις ψυχές των Ελλήνων. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να καταστρέφει την πατρίδα μας. Η πατρίδα ανήκει σε όλους, ανήκει στις επόμενες γενιές. Έχουμε χρέος να την προστατεύσουμε με αυτοθυσία. Τούτες τις πολύ δύσκολες ώρες ενώνω μαζί σας τη φωνή μου, ενώνω μαζί σας την ψυχή μου».

Αυτό το μήνυμα περιγράφει μία αντίληψη ολοκληρωτικής ανασυγκρότησης, αναγέννησης αυτής της περιοχής και εσείς μας αραδιάσατε εδώ νούμερα για επιδόματα. Εξήγγειλε το ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανασυγκρότησης, ένα πρότυπο πρόγραμμα ανασυγκρότησης, το οποίο το ζητούσαν όλες οι πολιτικές δυνάμεις, όλοι οι φορείς, ένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης που να είναι πραγματικά πρότυπο για όλη την Ελλάδα, για όλη την Ευρώπη, έτσι το θεωρούσαμε τότε, στον αγροτικό τομέα, στον παραγωγικό τομέα, στις υποδομές, στο περιβάλλον, στην αναγέννηση του περιβάλλοντος, στον πολιτισμό. Και εσείς, αντί για το πρόγραμμα αυτό, αρκεστήκατε σε επιδοματική πολιτική. Πότε ανακοινώθηκε το πρόγραμμα αυτό, κύριε Υπουργέ; Στις 8/11/2008, αν θυμάμαι καλά, δεκατρείς μήνες μετά την καταστροφή. Και θέλετε να σας πω και κάτι άλλο; Στις 8 Ιουνίου του 2008 οι δυο νομοί, η Αχαΐα και η Ηλεία, υπέστησαν μια επιπλέον καταστροφή. Και ξέρετε ποιο ήταν το ειρωνικό και τραγικό συγχρόνως; Ότι τα τμήματα των δυο αυτών Νομών που δεν ήταν πυρόπληκτα είναι αυτήν τη στιγμή σεισμόπληκτα. Στις 9 Ιουνίου ο κ. Παυλόπουλος υποσχέθηκε στην Ανδραβίδα ενώπιον όλων των φορέων ότι θα υποβάλει στην Εθνική Αντιπροσωπεία αλλά και προς τους φορείς ολοκληρωμένα προγράμματα ανασυγκρότησης και των δυο νομών, όχι των πυρόπληκτων μόνο περιοχών. Και αντ’ αυτού παρουσίασε το σχέδιο αυτό, το οποίο εσείς σήμερα παρουσιάζετε ως το ολοκληρωμένο.

Εμείς είμαστε πάρα πολύ ανεκτικοί απέναντι στην Κυβέρνηση, κύριε Υπουργέ. Επισκεπτόμασταν την περιοχή και καταθέταμε προτάσεις και οι προτάσεις ήταν ολοκληρωμένες μέσα σ’ αυτήν την φιλοσοφία και το περιεχόμενο το οποίο σας ανέφερα προηγουμένως. Ζητήσαμε ειδικό πρόγραμμα περιφερειακής ανάπτυξης, το οποίο θα έπρεπε να ενταχθεί στο Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης με όσα κονδύλια μπορούσαμε να έχουμε την περίοδο εκείνη και τα υπολειπόμενα του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και συγχρόνως με αυτό το πρόγραμμα προτείναμε συγκρότηση ειδικού φορέα ανασυγκρότησης, διακριτού, ανεξάρτητου, έστω και στην αρμοδιότητα Υφυπουργού, αποκλειστικά όμως. Κάποιες άλλες εποχές είχαμε Υπουργείο Ανασυγκρότησης. Αυτήν τη φορά δεν τολμήσατε να κάνετε αυτόν τον φορέα. Είχαμε προτείνει επιπλέον να υπάρξει ειδική πρόβλεψη στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο.

Κύριε Υπουργέ, το Νοέμβριο του 2007 η συνάδελφός μας η κ. Φιλίνη πρότεινε να εφαρμόσετε, να ενεργοποιήσετε το άρθρο 11 του ν. 2742/1999 όσον αφορά το χωροταξικό σχεδιασμό αειφόρου ανάπτυξης με Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, ειδικών χωρικών παρεμβάσεων σε περιοχές που παρουσιάζουν έκτακτες και απρόβλεπτες ανάγκες.

ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ FRIGOGLASS

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

(ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ 26-01-2009 )

θα προχωρήσουμε στη με αριθμό 431/20-1-2009 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Νικολάου Τσούκαλη προς την Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, σχετικά με τις απολύσεις εργαζομένων στην πυρόπληκτη και σεισμόπληκτη Αχαΐα κ.λπ.Το θέμα της επίκαιρης ερώτησης είναι οι απολύσεις των εργαζομένων στην περιοχή που προανέφερα και το κείμενο λέει κατά λέξη τα εξής:

«Νέο πλήγμα δέχεται η Αχαΐα της ανεργίας από την επιχειρούμενη μείωση προσωπικού στην πολυεθνική εταιρεία Frigoglass, που εδρεύει στην Κάτω Αχαΐα. Διακόσιοι δέκα εργαζόμενοι καλούνται να γίνουν εσωτερικοί μετανάστες, πληρώνοντας βαρύ το τίμημα της «εκσυγχρονιστικής αποβιομηχάνισης» του νομού. Η διαφαινόμενη διακοπή λειτουργίας του εργοστασίου έρχεται σε συνέχεια του κλεισίματος της βιομηχανίας Βοσινάκη και αποτελεί προμήνυμα των τραγικών επιπτώσεων της διεθνούς κρίσης στη χειμαζόμενη οικονομία της Αχαΐας.Παρά το γεγονός ότι ο νομός Αχαΐας υπέστη τις καταστροφικές επιπτώσεις των πυρκαγιών του 2007 και του σεισμού τον Ιούνιο του 2008, κανένα πρόγραμμα ανασυγκρότησης δεν στάθηκε ικανό να αποτρέψει τις νέες απολύσεις εργαζομένων. Και ενώ η Κυβέρνηση είχε υποσχεθεί την εκπόνηση ενός ενιαίου προγράμματος ανασυγκρότησης ολόκληρου του νομού, συνεχίζεται ασυγκράτητη η οικονομική και κοινωνική κατάρρευσή του.Επειδή η Αχαΐα δεν αντέχει άλλη ανεργία και επειδή η διαφαινόμενη διακοπή λειτουργίας της Frigoglass και η απόλυση άλλων εκατόν είκοσι εργαζομένων της θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την τοπική οικονομία, αλλά και τους ίδιους τους εργαζομένους, ερωτάται η κυρία Υπουργός το εξής: Σε τι ενέργειες έχετε προβεί προκειμένου να αποτραπεί η διακοπή λειτουργίας της πιο πάνω εταιρείας και η προσθήκη διακοσίων δέκα εργαζομένων στο μακρύ κατάλογο των ανέργων της περιοχής;».

Παρακαλώ, κυρία Υπουργέ, έχετε το λόγο να απαντήσετε.

ΚΑΛΑΝΤΖΑΚΟΥ (Υφυπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας):

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.Κύριε συνάδελφε, όπως ήδη γνωρίζετε, το θέμα που ανέκυψε στη Frigoglass έγινε γνωστό στο Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας. Αμέσως, επιθεωρητές του Τμήματος της Κοινωνικής Επιθεώρησης της Πάτρας πραγματοποίησαν έλεγχο την Τρίτη 20 Ιανουαρίου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, οι οποίες όμως βρέθηκαν κλειστές λόγω της αναστάτωσης που είχε δημιουργηθεί.Η επιχείρηση στις 16-1-2009 ανάρτησε στον πίνακα ανακοινώσεων πρόσκληση προς τους εργαζόμενους για εθελούσια έξοδο. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν στην επιχείρηση τη σχετική αίτηση έως τις 9 Φεβρουαρίου του 2009. Η εθελούσια έξοδος αφορά εκατόν είκοσι άτομα. Η εταιρεία προσφέρει σε κάθε εργαζόμενο το διπλάσιο της νόμιμης αποζημίωσης και επιπλέον μισθούς έξι μηνών. Αυτά σας τα λέω γιατί αυτά είχαν αναρτηθεί και για την ενημέρωσή σας είναι αυτά που βρήκε το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας.Ο προϊστάμενος τώρα του εργατικού δυναμικού της επιχείρησης μαζί με τον αναπληρωτή του επισκέφτηκαν την ίδια μέρα τα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Κοινωνικής Επιθεώρησης Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα και επιβεβαίωσαν ότι όντως η εταιρεία προχωράει στην εθελούσια έξοδο.Να υπογραμμίσω ότι την Παρασκευή αυτή που μας πέρασε, στις 23 Ιανουαρίου, υποβλήθηκε αίτημα συμφιλιωτικής διαδικασίας στο Υπουργείο Απασχόλησης από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου και συμφώνησαν ήδη με την ημερομηνία που ζήτησε η ίδια η Ομοσπονδία η οποία είναι την ερχόμενη Παρασκευή –αυτή δηλαδή που ζήτησαν να έρθουν στο Υπουργείο- στις 30 Ιανουαρίου.Περισσότερα στοιχεία μπορώ να σας δώσω και στη δευτερολογία μου σχετικά με αυτό το θέμα. Απλώς, να σας πω ότι επειδή η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, θα έχουμε μια πολύ καλύτερη εικόνα για το τι συμβαίνει εκεί και για το τι ακριβώς θέλει η εργοδοτική πλευρά και τι ακριβώς θα μας πουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι.Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Ευχαριστούμε πολύ την κυρία Υπουργό.Ο κ. Τσούκαλης έχει το λόγο για δύο λεπτά.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ:

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.Κυρία Υφυπουργέ, φαίνεται ότι πλέον οι συναντήσεις συμφιλιωτικού χαρακτήρα στο γραφείο σας θα αποκτήσουν –ή έχουν αποκτήσει- ένα μόνιμο χαρακτήρα. Πρόσφατο είναι το πλήγμα που δέχτηκε η Αχαΐα από το κλείσιμο της βιομηχανίας Βοσινάκη. Υπήρξε και μία παρέμβαση του Ο.Α.Ε.Δ. για κάποια προγράμματα. Έρχεται και το δεύτερο πλήγμα το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο, εάν υπολογίσουμε όλα τα συνοδά γεγονότα και τις συγκυρίες που το έχουν προκαλέσει.Διότι είναι προφανές ότι η στάση της πολυεθνικής –και το τονίζω αυτό- Frigoglass αποτελεί το τραγικό προμήνυμα της πολύ μεγάλης κρίσης που θα πλήξει κυρίως και πρωτίστως την απασχόληση. Δηλαδή, η δικαιολογία της επιχείρησης είναι ότι δεν έχουμε παραγγελίες, ότι δεν μας συμφέρει η συγκεκριμένη βιομηχανία, λόγω του υψηλού κόστους και προχωράμε σε «εθελούσιες» -εντός πολλών εισαγωγικών- εξόδους, βλέπε απολύσεις. Δηλαδή, όταν οι εργαζόμενοι και το σωματείο στάθηκαν αντίθετοι σ’ αυτήν τη βούληση της εργοδοσίας, είπε ότι αν δεν το αποφασίσετε, κλείνει η επιχείρηση. Κυρία Υφυπουργέ, είμαι βέβαιος ότι αυτήν την τακτική θα την ακολουθήσουν πάρα πολλές βιομηχανίες σε όλη τη χώρα. Είναι προφανές ότι οι ελαστικές σχέσεις εργασίας και γενικότερα το πλαίσιο που επικρατεί στο χώρο της απασχόλησης, θα οδηγήσουν πολλές επιχειρήσεις να το πράξουν αυτό, δηλαδή, οι ακριβοί εργαζόμενοι θα απολύονται και εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος θα προσλαμβάνεται νέο προσωπικό, τα παιδιά αυτών που απολύονται, βεβαίως με το βασικό μισθό. Δεν ξέρω αν αυτό σας ικανοποιεί σαν Κυβέρνηση, αλλά αυτό που απασχολεί εμάς στην Αχαΐα είναι τι εναλλακτική λύση, τι πρόγραμμα και τι σχέδιο έχετε ως Κυβέρνηση, προκειμένου να αντιμετωπίσετε, να διαχειριστείτε αυτήν την αναπόφευκτη συνέπεια, που θα είναι αυτό το μπαράζ, αυτό το τσουνάμι των απολύσεων. (Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε. Εμείς αυτό που περιμένουμε από εσάς και αυτό που περιμένουν οι εργαζόμενοι και κυρίως οι εργαζόμενοι στη χειμαζόμενη –όπως λέω στην ερώτησή μου- Δυτική Αχαΐα -η οποία δυστυχώς δεν περιλαμβάνεται στο σχέδιο ανασυγκρότησης το οποίο συγκροτήσατε και παρουσιάσατε, γιατί αφορά μόνο τις πυρόπληκτες και όχι τις σεισμόπληκτες περιοχές- είναι το τι θα κάνετε μ’ αυτούς τους εργαζόμενους, πέρα από οποιαδήποτε προγράμματα και οτιδήποτε άλλο. Τι θα κάνετε για τις θέσεις εργασίας.Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος):

Ευχαριστούμε πολύ, κύριε Τσούκαλη.Το λόγο έχει η κυρία Υπουργός για δύο λεπτά.

ΣΟΦΙΑ ΚΑΛΑΝΤΖΑΚΟΥ (Υφυπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας):

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.Κατ’ αρχήν δεν έχει γίνει συνάντηση, οπότε δεν έχω και καμιά επίσημη ενημέρωση από την εταιρεία. Όμως, ακόμα και από τον έλεγχο που έχει γίνει, από αυτά που μεταφέρει το ΣΕΠΕ, δεν βλέπω ότι υπάρχει αυτήν τη στιγμή πρόθεση της εταιρείας να κλείσει την παραγωγική μονάδα. Νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή και σας προσκαλώ -γιατί πράγματι έχετε έρθει ξανά στο γραφείο- να δούμε από κοινού το τι ακριβώς θα μας πει η επιχείρηση και ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο προχωρούν σε ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου.Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει παγκόσμια κρίση. Πρόσφατα, ήμουν στο Συμβούλιο Υπουργών Απασχόλησης και όταν μιλάει κανείς με τους συναδέλφους, βλέπει ότι σε άλλες χώρες –στην Ελλάδα όχι στην έκταση που το αντιμετωπίζουν άλλες χώρες της Ευρώπης αυτήν τη στιγμή- υπάρχει πράγματι μία κρίση, υπάρχει δηλαδή όλο αυτό το πράγμα που βλέπουμε και βιώνουμε καθημερινά ότι συμβαίνει στην παγκόσμια οικονομία.Ας δούμε όμως τι γίνεται. Δεν μπορείτε να πείτε ότι το Υπουργείο Απασχόλησης μένει με δεμένα τα χέρια. Έχουμε πολύ συγκεκριμένα εργαλεία, τα οποία τα έχει παρουσιάσει και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, αλλά και κατ’ επανάληψη η Υπουργός μέσα και έξω από τη Βουλή σε όλες τις συζητήσεις που γίνονται. Πρόκειται για μέτρα που προετοιμάζει το Υπουργείο Απασχόλησης, τα οποία είναι στην κατεύθυνση των ενεργητικών πολιτικών με κορυφαίο –θεωρώ- μέτρο τη μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα απασχόλησης, για να μπορούμε να δώσουμε την ευκαιρία να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.Όμως, δεν μπορούν ταυτοχρόνως τα πολιτικά κόμματα να εθελοτυφλούν και να λένε ότι θα υπάρξει παγκόσμια οικονομική κρίση και να κάνουμε πως αυτό δεν θα έχει ενδεχομένως κάποιες επιπτώσεις και ότι δεν πρέπει να σχεδιάσουμε με αυτόν το γνώμονα.Δεν μπορούμε, δηλαδή, να θεωρούμε ότι όταν μία επιχείρηση δεν έχει παραγγελίες, δεν μπορεί και να λειτουργήσει. Το θέμα είναι πώς θα ανακόψουμε την ανεργία, πώς θα δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας και πώς θα μπορέσουμε με τον καλύτερο, θα έλεγα, δυνατό τρόπο να ξεπεράσουμε αυτήν την κρίσιμη καμπή. Όλες οι χώρες προχωρούν σε μια σειρά από διαφορετικά μέτρα. Δεν υπάρχει ένα μέτρο που να δίνει απάντηση σ’ αυτήν την κρίση.(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας της κυρίας Υφυπουργού)Θα υπάρξουν μέτρα συγκεκριμένα και εξειδικευμένα για την απασχόληση. Ξέρετε ότι ήδη το Υπουργείο Απασχόλησης κάνει παρεμβάσεις και στον κλάδο των οικοδομικών και τεχνικών έργων, αλλά και στον τομέα του τουρισμού που είναι δύο πολύ σημαντικοί κλάδοι για την Ελλάδα, προκειμένου να προλάβουμε και να μην έχουμε αύξηση των ρυθμών ανεργίας. Επίσης, σας είπα και πάλι ότι η μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα απασχόλησης είναι αυτό το οποίο είναι ένα πολύ δυνατό μέτρο που θα βοηθήσει τους ανθρώπους οι οποίοι το επιλέγουν να μην μένουν στην ανεργία, αλλά να έχουν μία ευκαιρία να εργαστούν και να ασφαλιστούν. Να πω δε, επιπλέον, ότι και για την Αχαΐα, επειδή αναφερθήκατε στην EL BISCO, πήραμε μια σειρά από μέτρα σε πολύ στενή συνεργασία και με τους φορείς, αλλά και με τους ίδιους τους εργαζόμενους, έτσι ώστε οι άνθρωποι αυτοί, επειδή εκείνη η συγκεκριμένη βιομηχανία έκλεισε, να μπορούν να ξαναβρούν δουλειά. Σας ευχαριστώ.

Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2009

Περιμένουν ακόμη την επιχορήγηση οι ερασιτεχνικοί αθλητικοί σύλλογοι


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Τις επιχορηγήσεις των ετών 2001, 2002 και 2003 αναμένουν ακόμη οι ερασιτεχνικοί σύλλογοι του νομού μας χωρίς να διαφαίνεται προοπτική είσπραξής τους. Τα παραπάνω προκύπτουν από την απάντηση του Υφυπουργού Πολιτισμού κ. Ιωαννίδη, σε ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκου Τσούκαλη.

Ο κ. Ιωαννίδης επιβεβαιώνει την καθυστέρηση καταβολής των επιχορηγήσεων τόσο για τα προηγούμενα έτη (2001-2003) όσο και για το 2008 λόγω κατάργησης του Ειδικού Λογαριασμού της Γ.Γ.Α. και την υπαγωγή της στον κρατικό προϋπολογισμό.

Την ώρα που η πολιτεία δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της προς τους ερασιτεχνικούς αθλητικούς συλλόγους, τους ζητάει το 15% των χορηγιών από τις διαφημιστικές πινακίδες των σταδίων. Μάλιστα η Διοίκηση του ΠΕΑΚ προέβη σε κατέβασμα διαφημιστικών πινακίδων για όσους συλλόγους δεν κατέβαλαν το 15% των χορηγιών.
΄Εχουμε το τραγελαφικό φαινόμενο η Πολιτεία να ζητάει χρήματα την ώρα που η ίδια δεν έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της απέναντι στους συλλόγους.


Το πλήρες κείμενο της απάντησης του Υφυπουργού Πολιτισμού έχει ως εξής:

«Σε απάντηση της από 10.12.2008 ερώτησης του βουλευτή κ. Ν. Τσούκαλη, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα: Η Γ.Γ.Α. το χρονικό διάστημα 2001, 2002 και 2003 παρόλο που προγραμμάτισε επιχορηγήσεις Αθλητικών Σωματείων, διαθέσιμες πιστώσεις δεν επέτρεψαν την υλοποίησή τους. Εφόσον μας δοθούν χρήματα για εξόφληση παλαιών οφειλών, θα είμαστε σε θέση να πληρώσουμε όλα τα σωματεία της Ελλάδας που έχουν να λαμβάνουν τα εν λόγω έτη.
Από το έτος 2004 μέχρι και σήμερα έχουμε εκδώσει αποφάσεις τακτικών επιχορηγήσεων σε αθλητικούς φορείς, Ομοσπονδίες, Εθνικό Γυμναστήριο κλπ.
Ειδικότερα για το οικονομικό έτος 2008 έχουν καταβληθεί επιχορηγήσεις προηγουμένων ετών (2007) σε αθλητικά σωματεία, συνολικού ποσού 15.790.000,00 Ευρώ. Η κατάργηση του Ειδικού Λογαριασμού της Γ.Γ.Α. και η υπαγωγή στον κρατικό προϋπολογισμό είχε σαν συνέπεια την καθυστέρηση του προγράμματος του έτους 2008».


Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ