Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2010

Μαύρα μαντάτα για το Σιδηρόδρομο. Ούτε το 2020 θα φτάσει στην Πάτρα!!!


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗ ΣΕ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις για την πορεία υλοποίησης της Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) επιβεβαίωσε ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Σηφουνάκης απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Τσούκαλη Τσούκαλη.

Για το τμήμα Κιάτο- Ρίο είναι αμφίβολο αν θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2015. Για το τμήμα δε από Ρίο μέχρι και το λιμάνι της Πάτρας απλά δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα γιατί… δεν υπάρχουν χρήματα!!!

Ο κ. Σηφουνάκης στην τοποθέτησή του τόνισε μεταξύ άλλων: «Το τμήμα Ρίο- Πάτρα είναι ένα δύσκολο κομμάτι. Το μεγαλύτερο μέρος του είναι επί της ακτής, δεν υπάρχουν μελέτες για ημι-υπογειοποίηση και απαιτεί τεράστια δαπάνη. Αν συζητηθεί θα είναι για μετά το 2015. Αλλά εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να φτάσουμε στο λιμάνι κυρίως για τα εμπορεύματα. Πολύ πιθανό να χρειαστεί ένα ενδιάμεσο διάστημα όπου εκεί θα υπάρχει μονή γραμμή. Αλλά για το δεύτερο σκέλος ( Ρίο- Πάτρα) θα πρέπει να γίνουν μελέτες, να υπάρξουν απαλλοτριώσεις και θα είναι ένα δύσκολο έργο».

Ο βουλευτής Αχαΐας στην παρέμβαση του υπογράμμισε «Φαίνεται ότι ο σιδηρόδρομος, είναι αμφίβολο αν θα φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας γιατί το χρονοδιάγραμμα δεν προσδιορίστηκε. Έχουμε ένα αόριστο χρονοδιάγραμμα περίπου μέχρι το 2015 για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Ρίο, αλλά δεν έχουμε χρονοδιάγραμμα μέχρι την Πάτρα. Γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα Είναι πρωτοφανές τρίτο αστικό κέντρο κράτους μέλους της ΕΕ να μην διαθέτει γραμμή υψηλών ταχυτήτων. Οι δε 53 θέσεις εμπλοκής, αν δεν λυθούν άμεσα θα προκαλέσουν περαιτέρω καθυστερήσεις.»


Ο κ.Τσούκαλης σχολιάζοντας την απάντηση του Υπουργείου δήλωσε ότι η εξέλιξη αυτή είναι καταστροφική τόσο για την Αχαΐα όσο και για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα. Ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς θεωρεί άκρως ζωτική για την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική αναβάθμιση ολόκληρου του Δυτικού Άξονα τη σύνδεση της ΒΙΠΕ και του λιμανιού της Πάτρας με τη ΣΓΥΤ και καλούμε όλους τους φορείς της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας να αναγάγουν το σχετικό αίτημα ως κορυφαίο προς υλοποίηση κατά την 4η προγραμματική περίοδο.


Να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη στήριξη του εισοδήματος των αγροτών, για την ανακοπή της κατάρρευσης και την ανασυγκρότηση της αγροτικής οικονομίας.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Με αφορμή τις συνεχιζόμενες αγροτικές κινητοποιήσεις οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Λαφαζάνης Παναγιώτης, Αμμανατίδου – Πασχαλίδου Ευαγγελία, Διώτη Ηρώ, Κριτσωτάκης Μιχάλης και Τσούκαλης Νίκος, κατέθεσαν την παρακάτω ερώτηση προς την υπουργό Αγροτικής ανάπτυξης και τροφίμων κ. Μπατζελή.

Για μια ακόμη χρονιά ο Γενάρης σημαδεύεται από τις κινητοποιήσεις των αγροτών της χώρας μας, οι οποίοι βγήκαν στο δρόμο για να διεκδικήσουν να συνεχίζουν να ζουν και να καλλιεργούν τη γη. Οι πολιτικές που ακολουθήθηκαν ιδιαίτερα από το 1992 και μετά, σε Ευρωπαϊκό και Ελληνικό επίπεδο, έχουν λειτουργήσει σωρευτικά και έχουν αποδιαρθρώσει πλήρως την ελληνική γεωργία.
Έχουμε:

• Μείωση του εισοδήματος των Ελλήνων γεωργών,
• Μείωση του όγκου παραγωγής των αγροτικών προϊόντων,
• Τρομακτική επιδείνωση του ισοζυγίου αγροτικών προϊόντων,
• Μείωση των τιμών των αγροτικών προϊόντων,
• Μείωση των επενδύσεων στον πρωτογενή τομέα
• Εγκατάλειψη της γεωργίας ως οικονομική δραστηριότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, το αγροτικό εισόδημα στην Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη χειρότερη θέση ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 19,7% το διάστημα 2001 – 2008, ενώ στο ίδιο διάστημα το αγροτικό εισόδημα στην Ε.Ε. (27) αυξήθηκε κατά 15% περίπου. Μόνο το 2008 η μείωση για το ελληνικό αγροτικό εισόδημα έφτασε το 7,9%, ενώ οι δείκτες που δημοσίευσε η ΕΣΥΕ εμφανίζουν περαιτέρω μείωση 5% το 2009 (διάστημα Ιουλίου 2008 – Ιουνίου 2009)

Αυτά είναι τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων επιλογών στο χώρο της αγροτικής οικονομίας. Η αγροτική οικονομία οδηγείται σε κατάρρευση και οι αγρότες σε εξαφάνιση, με την κυβέρνηση να παρακολουθεί περίπου ως θεατής τις τραγικές εξελίξεις.

Κατόπιν τούτων, ερωτάται η κα Υπουργός:

1) Με δεδομένο ότι ο σημερινός πρωθυπουργός πέρυσι ζητούσε από τα 28 δισ. που δόθηκαν στις Τράπεζες 1 δισ. τουλάχιστον να δοθεί ως άμεση ενίσχυση στους αγρότες, τι άμεσα μέτρα θα πάρει η ελληνική κυβέρνηση για τη στήριξη του καταρρέοντος αγροτικού εισοδήματος;
2) Προτίθεται η κα Υπουργός να ζητήσει από την Ε.Ε. έκτακτη οικονομική στήριξη του εισοδήματος των ελλήνων αγροτών, οι οποίοι βλέπουν το εισόδημά τους να βρίσκεται σε πορεία διαρκούς κατάρρευσης, η οποία μάλιστα εντάθηκε λόγω και της οικονομικής κρίσης;
3) Εξακολουθεί η κα Υπουργός να παραμένει οπαδός της άποψης που είχε διατυπώσει παλιότερα για μεταφορά πόρων από τον 1ο πυλώνα των άμεσων ενισχύσεων στο 2ο πυλώνα, όπου τα χρήματα καταλήγουν σε μεγάλες πολυεθνικές, οι οποίες δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και εμπορία των αγροτικών προϊόντων, όπως έχουν αποκαλυφθεί από έρευνες της Επιτροπής Γεωργίας της Ε.Ε.;
4) Εξακολουθεί να υποστηρίζει την πλήρη αποδέσμευση των ενισχύσεων από την παραγωγική διαδικασία, η οποία όπως αποδεικνύει η εμπειρία υπήρξε καταστροφική για την Ελληνική και Ευρωπαϊκή γεωργία;
5) Θα ζητήσει την αναστολή της εφαρμογής των διμερών συμφωνιών για αδασμολόγητες εισαγωγές από χώρες της Μεσογειακής λεκάνης, οι οποίες ανταγωνίζονται τα ελληνικά προϊόντα (λάδι, ντομάτα, εσπεριδοειδή, πατάτες κ.λπ.);
6) Τι μέτρα προτίθεται να πάρει και τι μηχανισμούς προτίθεται να κινητοποιήσει ώστε:
• να μειωθεί η ψαλίδα τιμών παραγωγού – καταναλωτή;
• να ελέγχει το παραεμπόριο και το μαύρο εμπόριο που αγγίζει τα όρια του λαθρεμπορίου;
7) Θα καταβάλει άμεσα το σύνολο των κοινοτικών ενισχύσεων;
8) Θα εφαρμόσει ένα αξιόπιστο, διαφανές και λειτουργικό ΟΣΔΕ κοινωνικά και δημόσια ελεγχόμενου, όχι μόνο απλά ως μηχανισμού διανομής επιδοτήσεων, αλλά σαν βασικού εργαλείου άσκησης αγροτικής πολιτικής προς όφελος των συμφερόντων των αγροτών;
9) Τι μέτρα θα πάρει για την αποφασιστική μείωση του κόστους παραγωγής;
10) Θα παγώσει για εύλογο χρονικό διάστημα τις δανειακές υποχρεώσεις των μικρών αγροτών προς τις τράπεζες με ταυτόχρονο πάγωμα των τόκων;
11) Θα συγκροτηθεί επιτέλους μια εθνική στρατηγική για τη γεωργία καθώς και κλαδικές πολιτικές για τα βασικά αγροτικά προϊόντα;
12) Θα διεκδικήσει στην Ε.Ε. μια ριζική αλλαγή της ΚΑΠ σε όφελος των μικρών και μεσαίων παραγωγών καθώς και αύξηση των δαπανών για τη γεωργία;

Οι ερωτώντες βουλευτές


Λαφαζάνης Παναγιώτης

Αμμανατίδου – Πασχαλίδου Ευαγγελία

Διώτη Ηρώ

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Τσούκαλης Νίκος


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ



ΘΕΜΑ: «Μέτρα στήριξης της αγροτικής οικονομίας» ΣΧΕΤ:

Η Ερώτηση 4904/20-01-2010

Απαντώντας στην παραπάνω) ερώτηση που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ. κ. Π. Λαφαζάνης, Ε. Αμμανατίδου - Πασχαλίδου, Η. Διώτη, Μ. Κριτσωτάκης, Ν. Τσούκαλης, σας πληροφορούμε τα εξής:

Γεωργικό εισόδημα

Το ύψος του κατά κεφαλή γεωργικού εισοδήματος, οι τιμές παραγωγού, το κόστος παραγωγής, οι συνθήκες διάθεσης των προϊόντων, κ.λπ., δεν επηρεάζονται μόνο από την ακολουθούμενη πολιτική και τις καταβαλλόμενες επιδοτήσεις, αλλά είναι συνάρτηση μιας ολόκληρης σειράς αστάθμητων παραγόντων, όπως, ευνοϊκές ή μη καιρικές συνθήκες, ύψος παραγωγής στις υπόλοιπες χώρες, διεθνείς τιμές γεωργικών προϊόντων, διεθνείς τιμές πετρελαίου, λιπασμάτων και λοιπών εισροών, σχέση προσφοράς με ζήτηση, εξέλιξη του δείκτη τιμών καταναλωτή κλπ. και γενικότερα η λειτουργία της ελεύθερης αγοράς όπως σε όλους τους τομείς της οικονομίας.
Αναμφίβολα, η πρωτοφανής διεθνής οικονομική κρίση που πλήττει τις οικονομίες όλων ανεξαιρέτως των Κρατών - Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιτείνει τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει εδώ και καιρό ο αγροτικός μας τομέας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ και της ΕUROSTAT, το πραγματικό κατά κεφαλή γεωργικό εισόδημα στην Ελλάδα μεταξύ των ετών 1998 και 2009 μειώθηκε κατά 17,57% (Δείκτης Α έτους 1998=118,4 και δείκτης Α έτους 2009=97,6 με έτος βάσης το 2005). Για την ίδια περίοδο η Ε.Ε. των 15 μελών είχε μείωση κατά 20,27%. Με έτος βάσης το 2005 ο Δείκτης εργασίας για το 2007 είναι 94,8 το οποίο σημαίνει μείωση των μονάδων εργασίας κατά 5,2%.

Οι επιπτώσεις από την κρίση στην αγροτική μας οικονομία, τόσο στην παραγωγική δραστηριότητα όσο και την καθημερινή ζωή των αγροτών, όπως και όλων των πολιτών, είναι περισσότερο από εμφανείς. Η έξοδος από την κρίση και η ανασυγκρότηση της παραγωγικής βάσης αποτελεί κεντρικό στόχο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι αλήθεια ότι γίνεται επιτακτική η ανάγκη προσαρμογής της ελληνικής γεωργίας στα νέα δεδομένα, ώστε να καταστεί αυτή βιώσιμη και ανταγωνιστική, τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά. Στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη οικονομία, όπου η αγορά, η ασφάλεια και η ποιότητα προσδιορίζουν τις ροές του εμπορίου, δεν είναι δυνατό για καμιά χώρα (πολύ περισσότερο για την Ευρωπαϊκή Ένωση) να επανέλθει σε μορφές προστατευτισμού (με απαγορεύσεις εισαγωγών ή άλλων περιορισμών). Απαιτείται, επομένως, η χάραξη εθνικής στρατηγικής με όραμα, στόχο και προτεραιότητες ώστε, μεταξύ άλλων, να αποκτήσει η γεωργία μας σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την ποιότητα των προϊόντων μας. Γίνονται σημαντικές προσπάθειες στο θέμα αυτό, κυρίως με μέτρα που στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων μας και στην ανάδειξη των ποιοτικών εκείνων χαρακτηριστικών που μπορούν να προσφέρουν συγκριτικά πλεονεκτήματα στην ελληνική παραγωγική δραστηριότητα. Έχει αυξηθεί σημαντικά η παραγωγή βιολογικών προϊόντων, καθώς και προϊόντων ολοκληρωμένης διαχείρισης, ενώ έχει προωθηθεί αποφασιστικά η κυκλοφορία πιστοποιημένων προϊόντων και έχει εμπεδωθεί η χρησιμότητα της παραγωγής προϊόντων ΠΟΠ και ΠΓΕ.

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στο πλαίσιο εφαρμογής της κοινοτικής πολιτικής στο γεωργικό τομέα και προκειμένου να μετριάσει τις επιβαρύνσεις του Έλληνα παραγωγού αλλά και να περιορίσει τις σημαντικές επιπτώσεις που επηρεάζουν το επίπεδο της γεωργικής παραγωγής, εστιάζει την πολιτική του στα εξής:

■ Στην εφαρμογή της μεταρρυθμισμένης ΚΑΠ, η οποίαεξασφαλίζει ικανοποιητικούς πόρους υπέρ της ελληνικήςγεωργίας μέσω των άμεσων εισοδηματικών ενισχύσεων έωςτουλάχιστον το 2013. Υπενθυμίζεται, επ' αυτού, ότι και μόνο οι Κοινοτικές άμεσες ενισχύσεις (περίπου 2,3 εκ. € ετησίως) ξεπερνούν το 40% της Ακαθάριστης Αξίας Παραγωγής σε τιμές παραγωγού (δηλαδή, Αξία Παραγωγής μείον Αξία Αναλώσιμων Εισροών).

■ Στην προώθηση της ποιότητας των γεωργικών μας προϊόντων,ως μέσου, μεταξύ άλλων, επίτευξης καλύτερων τιμών στηναγορά.

■ Στην υλοποίηση του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης καιΑλιείας για την Τέταρτη Προγραμματική Περίοδο.

■ Στην επίλυση προβλημάτων αγροτικής πίστης.

■ Στην ικανοποιητική ασφάλιση της γεωργικής παραγωγής.

■ Στην αναβάθμιση της ασφάλισης των αγροτών (κλάδος υγείας,συντάξεις).

■ Στην προστασία του περιβάλλοντος και του καταναλωτή.

Στήριξη γεωργικού εισοδήματος

Οι γεωργοί είναι η μοναδική ομάδα ανθρώπων μαζί με τους ανέργους, εντός της Ε.Ε., στους οποίους παρέχεται στήριξη εισοδήματος. Η στήριξη αυτή κατά το μεγαλύτερο μέρος της, παρέχεται μέσω των Δικαιωμάτων Ενιαίας Ενίσχυσης, με βάση την έκταση που καλλιεργούν ή εκμεταλλεύονται. Το μέσο ύψος των δικαιωμάτων των Ελλήνων γεωργών είναι το υψηλότερο σε όλη την Ε.Ε. με μεγάλη μάλιστα διαφορά. Με βάση τα υφιστάμενα στοιχεία, η μέση αξία Δικαιώματος στην Ελλάδα ανέρχεται σε 530 €/εκτάριο ενώ ο Ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 280 €/ εκτάριο.

Είναι επίσης γνωστό ότι, παραπέρα στήριξη του αγροτικού εισοδήματος δεν μπορεί να υπάρξει, τόσο λόγω της στενότητας του εθνικού προϋπολογισμού, όσο και λόγω των περιορισμών που υπάρχουν για τις εθνικές ενισχύσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Το ενδιαφέρον όλων μας, λοιπόν, θα πρέπει να στρέφεται στη διατήρηση των κεκτημένων για τα οποία αναμένεται να δοθεί πολύ σκληρή μάχη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο αφού πολλά από τα Κράτη - Μέλη προβάλλουν αιτήματα εξίσωσης της στήριξης ανά επιφάνεια αγροτικής γης είτε αυτή είναι στην Ελλάδα είτε στη Λετονία.
Για αυτόν ακριβώς το λόγο αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα σοβαρότητα το θέμα της ολοκλήρωσης της ψηφιοποίησης στο πλαίσιο του ΟΣΔΕ. Από το 2004 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2009, η ψηφιοποίηση βρισκόταν στο 38% του συνόλου της ελληνικής γεωργικής γης. Σήμερα, το ποσοστό ξεπερνά το 80% και θα έχει ολοκληρωθεί τους πρώτους μήνες του 2010, εξασφαλίζοντας έτσι την απρόσκοπτη καταβολή των άμεσων ενισχύσεων στους γεωργούς της χώρας μας. Παράλληλα η Ελλάδα αποκτά αγροτικό κτηματολόγιο, το οποίο εκτός από ανάγκη αποτελεί ένα σπουδαίο εργαλείο σχεδιασμού πολιτικής.

Γίνεται προσπάθεια να στηριχθεί το γεωργικό εισόδημα με κάθε δυνατό και επιτρεπόμενο μέσο, με στόχο διαρθρωτικές αλλαγές και ευέλικτες πολιτικές που θα ωφελήσουν άμεσα και μακροπρόθεσμα τους έλληνες γεωργούς. Επίσης, γίνεται αναθεώρηση των μέτρων του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, ώστε να υπάρχει καλύτερη στόχευση των κονδυλίων.

Μεταφορά πόρων

Οι βασικές θέσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στο πλαίσιο της επανεξέτασης των Δημοσιονομικών Προοπτικών και του επαναπροσδιορισμού πολιτικών για το μέλλον συνοψίζονται στα παρακάτω:
Διατήρηση των κονδυλίων που αναλογούν στη γεωργία (Heading 2) στα ίδια τουλάχιστον επίπεδα με τα σημερινά, ώστε να μην υπάρξουν κλυδωνισμοί στον αγροτικό χώρο και κατ' επέκταση στην ελληνική αγροτική οικονομία.
Διατήρηση του δημοσιονομικού φακέλου του Πυλώνα Ι της ΚΑΠ (άμεσες ενισχύσεις - μέτρα αγοράς) στα ίδια τουλάχιστον επίπεδα με τα σημερινά.

Είμαστε υπέρ της ενίσχυσης του Πυλώνα II της ΚΑΠ, λαμβανομένου κυρίως υπόψη ότι ο πυλώνας αυτός καλείται να χρηματοδοτήσει πρόσθετες δράσεις για την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων. Κάτι τέτοιο, όμως, προϋποθέτει την παράλληλη αναζήτηση πρόσθετων πόρων υπέρ του Κοινοτικού Προϋπολογισμού και όχι να «κατεδαφίσουμε» πολιτικές που, εδώ και δεκαετίες, έχουν κτισθεί με πολλές θυσίες και στο πλαίσιο λεπτών συμβιβασμών και αντισταθμισμάτων. Δεν συμφωνούμε, σε καμία περίπτωση, με την μεταφορά πόρων από τον Πυλώνα Ι στον Πυλώνα II της ΚΑΠ. Οι δυο Πυλώνες δεν είναι ανταγωνιστικοί, αλλά συμπληρωματικοί ο ένας του άλλου, με διακριτή παρουσία και με διαφορετικό πεδίο εφαρμογής.

Πλήρης αποδέσμευση προϊόντων

Υπενθυμίζεται ότι οι αποφάσεις για ολική αποδέσμευση των ενισχύσεων ελήφθησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση και ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπροσώπων των γεωργών ήταν αναφανδόν υπέρ της αποδέσμευσης της στήριξης των προϊόντων.

Ωστόσο, παρά τα όποια αρνητικά είχε η αποδέσμευση για ορισμένους κλάδους παραγωγής και τη βίαιη προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι, σε μεγάλο βαθμό, οι Έλληνες αγρότες εξακολουθούν να εισπράττουν ένα ποσό 2,3 δις ετησίως, που αντιστοιχεί στο 40% περίπου της Ακαθάριστης Αξίας Παραγωγής, εξασφαλίζοντας έτσι μια σταθερή βάση στήριξης του εισοδήματος τους. Δεν είναι τυχαίο ότι η μέση αξία των Δικαιωμάτων Ενιαίας Ενίσχυσης των ιστορικών παραγωγών (περίπου 530 € /εκτάριο) είναι η υψηλότερη από κάθε άλλο Κράτος -Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ταυτόχρονα, είναι ελεύθεροι πλέον να παράγουν όποια προϊόντα επιθυμούν και σίγουρα αυτά που έχουν καλύτερη τιμή στην αγορά, βελτιώνοντας έτσι τη θέση τους. Επομένως, η θεσμική αυτή αλλαγή, πέραν των τρεχουσών κρίσιμων συγκυριών, δεν είναι δυνατό να αφορίζεται.

5. Προστασία από εισαγωγές προϊόντων

Με βάση το διεθνές πλαίσιο της αγοράς στο οποίο κινείται η χώρα μας αλλά και οι περισσότερες χώρες του πλανήτη μας η προστασία από τις εισαγωγές δεν αποτελεί αντικείμενο μονομερών πρωτοβουλιών. Κινούμαστε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού και Διεθνούς εμπορικού πλαισίου και προσπαθούμε να υπερβούμε τα όποια εμπόδια, όχι μέσω προστατευτισμού αλλά μέσα από την αύξηση της ανταγωνιστικότητας.
Το νομοθετικό πλαίσιο της ΚΑΠ, ορίζει με ακρίβεια τα προϊόντα και τις προϋποθέσεις για τις οποίες μπορεί να υπάρχει προστασία τιμής, μέσω της λεγόμενης παρέμβασης, η οποία λειτουργεί ως δίχτυ ασφαλείας. Αυτά εφαρμόζονται και στην Ελλάδα αλλά πέραν αυτών, λόγω της λειτουργίας της ενιαίας αγοράς, δεν είναι δυνατό το Κράτος - Μέλος να πράξει αυτόνομα.

Αυτό που είναι δυνατό να γίνει και θα επιδιώξουμε να πετύχουμε είναι η ενδυνάμωση της θέσης των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές ώστε οι έλληνες γεωργοί να απολαμβάνουν υψηλές τιμές προϊόντων και να μην έχουν ανάγκη εγγυήσεων. Σε αυτό το εγχείρημα όμως πρέπει να βοηθήσουν όλοι και ιδίως οι γεωργοί και οι συλλογικοί φορείς τους, οι οποίοι πρέπει να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην εμπορική διάθεση των προϊόντων.

Καταβολή Ενισχύσεων

Όπως είναι γνωστό ενισχύθηκε η ρευστότητα και το αγροτικό εισόδημα με καταβολές χρηματικών ενισχύσεων ύψους 1,14 δισ. € πριν τα Χριστούγεννα του 2009, και σε μικρό χρονικό διάστημα θα καταβληθεί το σύνολο των ενισχύσεων με την ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών χαρτογραφήσεων οι οποίες από το 38% και έχουν ήδη ξεπεράσει το 80%.

Επιπλέον τακτοποιήθηκαν χρονίζουσες εκκρεμότητες στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης καθώς πληρώθηκαν 530 Επενδυτικά σχέδια (ΟΠΑΑΧ και Σχέδια Βελτίωσης), ύψους 29 εκατομμυρίων €.

Μείωση του κόστους παραγωγής

Η μείωση του κόστους παραγωγής των γεωργικών προϊόντων είναι σύνθετο θέμα και συναρτάται άμεσα με την ανταγωνιστικότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων. Το κόστος παραγωγής οφείλεται τόσο στις εισροές (λιπάσματα, φάρμακα, ζωοτροφές, νερό, εργασία, μηχανήματα, καύσιμα, κλπ.), όσο και στο κόστος εργασίας, ενοίκιο γης κ.λπ..

Ασφαλώς, ένα μεγάλο μέρος του υψηλού κόστους παραγωγής οφείλεται στο μικρό μέγεθος των ελληνικών γεωργικών εκμεταλλεύσεων, που αδυνατούν να εφαρμόσουν οικονομίες κλίμακας.

Το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς γεωργικών εφοδίων, επίσης,
εμποδίζει τον ισχυρό ανταγωνισμό στην αγορά μηχανημάτων, φαρμάκων, λιπασμάτων και ζωοτροφών και αναλωσίμων.

Σε κάθε περίπτωση όμως η κυβέρνηση απαντά στα προβλήματα
αυξάνοντας την επιστροφή Φ.Π.Α. στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος, από το 7% στο 11% ποσό που φτάνει (συνολικά τα 140εκ. €).

Ούτως ή άλλως, το θέμα αυτό περιλαμβάνεται στα θέματα του κοινωνικού διαλόγου και η ομάδα εργασίας που προπαρασκευάζει τις προτάσεις έχει ήδη εργαστεί προκειμένου να καταθέσει στους φορείς κείμενο συμπερασμάτων και προτάσεων. Με βάση τα αποτελέσματα του κοινωνικού διαλόγου το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θα προχωρήσει σε περαιτέρω πρωτοβουλίες προς όφελος των γεωργών και των καταναλωτών.

Δανειακές υποχρεώσεις

Εντάχθηκαν οι αγρότες στο Νομοσχέδιο για τη ρευστότητα της Οικονομίας. Με τα μέτρα που έχουν αποφασισθεί, μπορούν να ρυθμίσουν τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους, με διαγραφή των τόκων υπερημερίας και ανατοκισμού, να ρυθμίσουν χρέη μέχρι 100.000 € ή 1 εκ. € στις Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις, ακόμη και αν δεν είναι ληξιπρόθεσμα. Βάσει των στοιχείων της ΑΤΕ, το συνολικό ύψος των χρεών των παραγωγών που θα μπορούσαν να κάνουν χρήση του μέτρου, μόνο στην ΑΤΕ φτάνει τα 2,3 δισ. €. Ενώ, για τις συνεταιριστικές επιχειρήσεις και τις ΕΑΣ, το συνολικό ύψος προς ρύθμιση φτάνει τα 295 εκ. €. Σε αυτά τα ποσά δεν περιλαμβάνονται τα ποσά προς ρύθμιση, σε άλλες τράπεζες.

Η εθνική στρατηγική στην οποία αναφέρεται η ερώτηση, είναι θεμιτή αλλά όπως είναι κατανοητό, δεν είναι δυνατό να σχεδιαστεί μέσα σε ένα τρίμηνο. Το πρώτο βήμα έχει ήδη γίνει και ο κοινωνικός διάλογος έχει ήδη αποδώσει προς την κατεύθυνση αυτή. Με τη συνδρομή όλων των φορέων θα έχουμε εντός του έτους μια στρατηγική με απτούς στόχους και όραμα.

Οι όποιες αλλαγές στην Κοινή Αγροτική Πολιτική της Ε.Ε., είναι αντικείμενο διαπραγματεύσεων στις οποίες συμμετέχουν 27 Κράτη -Μέλη με αντίρροπες απόψεις. Στόχευση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων είναι η προάσπιση των συμφερόντων των ελλήνων παραγωγών.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Κ. ΜΠΑΤΖΕΛΗ




Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2010

Σύσταση Διακομματικής Επιτροπής για τη δημοκρατική αναδιάρθρωση της Αστυνομίας


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΦΩΤΗ ΚΟΥΒΕΛΗ ΚΑΙ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Την ανάγκη σύστασης Διακομματικής Επιτροπής για τη δημοκρατική αναδιάρθρωση της αστυνομίας, επισημαίνουν με ερώτησή τους προς τον υπουργό προστασίας του πολίτη οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης και Φώτης Κουβέλης.
Οι δύο βουλευτές ερωτούν τον κ. Χρυσοχοΐδη εάν εξακολουθεί να κρίνει σκόπιμη την υιοθέτηση ολοκληρωμένων μεταρρυθμίσεων για την Αστυνομία καθώς και αν προτίθεται να επαναφέρει το θέμα της σύστασης διακομματικής επιτροπής για την ανασυγκρότηση της, που το ΠΑΣΟΚ είχε αποδεχτεί όταν ήταν στην αντιπολίτευση.


Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Τα τελευταία περιστατικά βασανισμού αλλοδαπών από αστυνομικούς στο Α/T Ακροπόλεως στις αρχές Ιανουαρίου 2010, το οποίο ήρθε να προστεθεί στο μακρύ κατάλογο περιστατικών κατάχρησης εξουσίας από αστυνομικούς, φέρνει με επιτακτικό τρόπο στην επικαιρότητα την ανάγκη εκδημοκρατισμού και μεταρρύθμισης της Ελληνικής Αστυνομίας.

Στις 2 Φεβρουαρίου 2009, συζητήθηκε στην ολομέλεια της Βουλής πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τη σύσταση Διακομματικής Επιτροπής σχετικά με τη μεταρρύθμιση της Ελληνικής Αστυνομίας. Η πρότασή μας υπήρξε προϊόν μακράς και εποικοδομητικής συζήτησης με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων, έχοντας από κοινού διαπιστώσει ότι πολλά ζητήματα που αφορούν τη δομή και τη λειτουργία της ΕΛΑΣ, από την εκπαίδευση μέχρι τις συνθήκες διορισμού, χρήζουν βελτιώσεων.

Το ΠΑΣΟΚ είχε, τότε, υποστηρίξει την ως άνω πρόταση, δηλώνοντας μέσω του κ. Καστανίδη ότι επιθυμούσε τη σύσταση διακομματικής επιτροπής «με πολύ συγκεκριμένο αντικείμενο, τη συζήτηση και τη διαμόρφωση δηλαδή προτάσεων για τη θεσμική ανασύνταξη της Ελληνικής Αστυνομίας και για μια αξιόπιστη πολιτική ασφάλειας». Επιπλέον είχε υποστηρίξει ότι «ιδέες μπορούν να έχουν όλοι και πρέπει να συζητήσουμε πώς θα αποκαταστήσουμε το αίσθημα ασφαλείας μεταξύ των Ελλήνων πολιτών, ενώ ταυτόχρονα οι δυνάμεις τάξης και ασφάλειας θα λειτουργούν με τέτοιο τρόπο που να δικαιώνουν την έννοια του κράτους δικαίου, ενός δηλαδή κράτους που πρώτα από όλα προστατεύει τις ατομικές ελευθερίες και τα ατομικά δικαιώματα των πολιτών.»

Δεδομένου ότι η ανάγκη μεταρρυθμίσεων εξακολουθεί να είναι επιτακτική και ότι το κυβερνών κόμμα έχει ήδη εκφράσει τη βούλησή του για μια ευρεία συζήτηση, καθώς και ότι το τελευταίο διάστημα ο αρμόδιος Υπουργός έχει προβεί σε σειρά εξαγγελιών για μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, αλλά και θεσμικών ζητημάτων της αστυνομίας, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

- Εξακολουθεί να κρίνει σκόπιμη την υιοθέτηση ολοκληρωμένων μεταρρυθμίσεων για την Αστυνομία; Αν ναι, προτίθεται να επαναφέρει το θέμα της σύστασης διακομματικής επιτροπής για την ανασυγκρότηση της;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

ΘEΜΑ : Λειτουργία-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση Υπηρεσιών Ελληνικής Αστυνομίας. ΣΧΕΤ: ΕΡΩΤΗΣΗ 4061/ 12-01-2010.

Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ. κ. Φ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ και Ν. ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ, σας γνωρίζουμε ότι η αναβάθμιση του λειτουργήματος του αστυνομικού και η ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών εργασίας του συνιστούν προαπαιτούμενα για τη χάραξη και εφαρμογή μιας σύγχρονης και αποτελεσματικής αντεγκληματικής πολιτικής. Θωρακίζοντας το ανθρώπινο δυναμικό της Ελληνικής Αστυνομίας, τόσο σε επίπεδο θεσμικό και οικονομικό όσο και σε επίπεδο υποδομών και μέσων, θωρακίζουμε, τελικά, την ασφάλεια και την καθημερινότητα του πολίτη. Η Κυβέρνηση έχει επενδύσει στην αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας και τη μετεξέλιξη της σ' ένα σύγχρονο και με ακόμη πιο ενισχυμένη επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα Σώμα, το οποίο να μπορεί να εγγυηθεί, στον υψηλότερο δυνατό βαθμό, το ασφαλές περιβάλλον που ζητάει ο πολίτης, με πλήρη σεβασμό στα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
Το Υπουργείο θα στηρίξει την Αστυνομία με. κάθε τρόπο και θα αναληφθούν οι απαραίτητες πρωτοβουλίες, τόσο για πρόσληψη περισσότερων αστυνομικών όσο και για τη βελτίωση της εκπαίδευσης τους, ενώ θα υπάρξει μέριμνα και για την κάλυψη των ελλείψεων και τον εκσυγχρονισμό των υλικοτεχνικών υποδομών. Επίσης, στις άμεσες προτεραιότητες μας είναι και η ριζική αλλαγή της διοικητικής δομής και λειτουργίας της Ελληνικής Αστυνομίας με τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου και συνεκτικού σχεδίου για την αναδιάρθρωση των αστυνομικών Υπηρεσιών με στόχο τη δημιουργία μιας σύγχρονης Αστυνομίας.

Παράλληλα, η εφαρμοζόμενη πολιτική στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εστιάζεται στην απόλυτη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κάθε προσώπου στη χώρα μας κατά την αστυνομική δράση και συναρτάται άμεσα με τις στρατηγικές που αποσκοπούν στην αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού. Στρατηγικός στόχος και καθημερινή επιδίωξη μας στο Υπουργείο είναι η αποκλειστική διάθεση των οργάνων της δημόσιας τάξης στην υπηρεσία του πολίτη, με απώτερο σκοπό την εμπέδωση της εσωτερικής ασφάλειας, με πλήρη σεβασμό των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Προς την κατεύθυνση αυτή έχουμε αναπτύξει μια σειρά από πρωτοβουλίες και ήδη λαμβάνονται μέτρα που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των αστυνομικών σε θέματα σεβασμού και προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατά την αστυνομική δράση. Ειδικότερα, τις επόμενες ημέρες, αναμένεται να διανεμηθεί σε περισσότερους από 55.000 αστυνομικούς ο «Οδηγός συμπεριφοράς της Ελληνικής Αστυνομίας», όπου καταγράφονται οι αρχές που πρέπει να διέπουν την επαφή του προσωπικού με κάθε πολίτη. Με τον εν λόγω οδηγό δίδονται συμβουλές για το πώς, μεταξύ άλλων, πρέπει οι αστυνομικοί να αντιδράσουν αν έχουν απέναντι τους ηλικιωμένους, άτομα με ειδικές ανάγκες, παιδιά μεταναστών, ανήλικους κ.λ.π., ώστε να μην επαναληφθούν λάθη που είχαν σημειωθεί κατά το παρελθόν. Πέραν αυτών πρέπει να επισημάνουμε ότι η ανάληψη των ευθυνών απέναντι στην κοινωνία είναι βασική αρχή αυτής της Κυβέρνησης. Κανείς δε θα μένει ατιμώρητος για επιλογές που προκαλούν το κοινό αίσθημα και βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον.

Στο σημείο αυτό επισημαίνεται ότι πρόσφατα (19-01-2010) ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη συναντήθηκε με την Επιτροπή του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Πρόληψη των Βασανιστηρίων, όπου παρουσίασε τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας πολιτικής που εφαρμόζεται. Στο πλαίσιο δε αυτό, μεταξύ άλλων, παρουσίασε την πρωτοβουλία του Υπουργείου μας για σύσταση Γραφείου Αντιμετώπισης Περιστατικών Αυθαιρεσίας των Σωμάτων Ασφαλείας έναντι πολιτών. Διευκρίνισε δε ότι στη νέα Υπηρεσία οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να καταγγέλλουν περιστατικά παράνομης συμπεριφοράς του ένστολου προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας, ώστε να εξασφαλίζεται η ταχεία και αποτελεσματική διερεύνηση τους και να μην δημιουργούνται υπόνοιες για συγκάλυψη τους στο πλαίσιο της κακώς εννοούμενης συναδελφικής αλληλεγγύης. Με τη θεσμική αυτή καινοτομία, η χώρα μας ανταποκρίνεται στην υποχρέωση της να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις και τις κατευθυντήριες αρχές των ευρωπαϊκών πολιτικών και δικαιοδοτικών οργάνων. Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι το Γραφείο θα ιδρυθεί μέσω νόμου. προκειμένου να φέρει ενισχυμένη τυπική ισχύ και ότι θα λειτουργήσει μέχρι το Μάρτιο του 2010. Σε συνδυασμό με το υπό επεξεργασία νέο Πειθαρχικό Δίκαιο της Ελληνικής Αστυνομίας, αναμένεται να δημιουργηθεί ένα αξιόπιστο, γρήγορο και αυστηρό πλαίσιο λογοδοσίας της Αστυνομίας που θα προστατεύει τον πολίτη και θα αναβαθμίζει ποιοτικά τον θεσμικό της ρόλο.

Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένου ότι το Υπουργείο μας προχωρά σε όλες τις αναγκαίας θεσμικές μεταρρυθμίσεις και παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό και τη ριζική αλλαγή της διοικητικής δομής και λειτουργίας της Ελληνικής Αστυνομίας, στην παρούσα χρονική περίοδο, δεν εξετάζεται το θέμα της σύστασης διακομματικής επιτροπής για την ανασυγκρότηση της Αστυνομίας, χωρίς βεβαίως αυτό να αποκλείεται μελλοντικά, εφόσον οι συνθήκες το επιβάλλουν.

Τέλος, για την πληρέστερη ενημέρωση σας, σας διαβιβάζουμε φωτοαντίγραφο της εισήγησης του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, κατά την παρουσίαση της νέας αντεγκλη-ματικής πολιτικής, που πραγματοποιήθηκα πρόσφατα (21-12-2009), όπου αναπτύχθηκαν, μεταξύ άλλων, οι στρατηγικές μας δράσεις για τον εκσυγχρονισμού της Αστυνομίας, την αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών, καθώς και τη νέα δομή ασφάλειας που θα επιτρέψει στους πολίτες να βιώσουν απερίσπαστα τις συνταγματικά κατοχυρωμένες ελευθερίας τους και να δημιουργήσουν συνθήκες ευημερίας.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ


Επικείμενη κατάργηση καταστήματος ΔΟΥ στο Δήμο Κροκεών του Ν. Λακωνίας

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ


Το κατάστημα της ΔΟΥ Κροκεών στο Δήμο Λακωνίας, επιτελεί ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο επεκτείνεται πέραν τον κάθε αυτών αρμοδιοτήτων της. Συγκεκριμένα μέσω των καταθέσεων των εσόδων της εξασφαλίζει τη λειτουργία της μοναδικής τράπεζας, με την αλληλογραφία της στηρίζει την ύπαρξη τοπικού ΕΛΤΑ και την ταμειακή της λειτουργία εξυπηρετεί το Ειρηνοδικείο, το ΚΤΕΟ, το Δήμο Κροκεών, το τοπικό αστυνομικό τμήμα, τους αγροτικούς συνεταιρισμούς της περιοχές και άλλες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών που επιβιώνουν χάρη στη λειτουργία του εν λόγω καταστήματος.

Σύμφωνα με καταγγελίες δημοτών του Δήμου Κροκέων, επιχειρησιακοί παράγοντες της Οικονομικής Επιθεώρησης Πελ/νήσου άφησαν να διαρρεύσουν πληροφορίες σχετικά με επικείμενο κλείσιμο της ΔΟΥ Κροκέων.

Δεδομένης της σημασίας της εν λόγω υπηρεσίας για την οικονομική επιβίωση του Δήμου και του σημαντικού κοινωνικού ρόλου που επιτελεί,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός


- Ευσταθούν οι φήμες που θέλουν το επικείμενο κλείσιμο του καταστήματος της ΔΟΥ Κροκεών, μεταφέροντάς τη σε όμορη περιοχή;
- Αν ναι, προτίθεται η κυβέρνηση να επανεξετάσει την ενδεχόμενη μετακίνηση προς όφελος της παραμονής της στον εν λόγω Δήμο συνυπολογίζοντας οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ


ΘΕΜΑ: «Απάντηση σε ερώτηση»

Σε απάντηση στην αριθ. 4298/13-1-_2010 ερώτηση, την οποία κατέθεσαν στη Βουλή των Ελλήνων οι Βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α κ.κ. Φώτης Κουβέλης και Νίκος Τσούκαλης, αναφορικά με τη Δ.Ο.Υ. Κροκεών, σας γνωρίζουμε τα παρακάτω:

Η αναδιοργάνωση των Κεντρικών και Περιφερειακών Φορολογικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών μελετάται, στα πλαίσια του κοινωνικού διαλόγου για την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος.

Οι τελικές προτάσεις της Ομάδας Εργασίας, που έχει συσταθεί για το έργο αυτό, με τη συμμετοχή των κοινωνικών, επαγγελματικών και παραγωγικών φορέων της χώρας, θα μελετηθούν, προκειμένου να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις.
Επομένως είναι σαφές ότι δεν βρίσκεται σε εξέλιξη καμία διαδικασία κατάργησης της Δ.Ο.Υ. Κροκεών και είναι άκαιρη η συγκεκριμένη συζήτηση.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2010

Δήλωση Νίκου Τσούκαλη για τη βεβήλωση του μνημείου Τεμπονέρα

Όσοι προέβησαν στη βδελυρή πράξη βεβήλωσης του μνημείου του αγωνιστή της Παιδείας Νίκου Τεμπονέρα, εκφράζουν την πολιτική τους τοποθέτηση αλλά και στοιχεία του χαρακτήρα τους.


Η προσπάθεια των ανθρωποειδών που επιχείρησαν να πλήξουν την ιστορική μνήμη της πόλης θα πέσει στο κενό. Ο Νίκος Τεμπονέρας ανήκει στη συλλογική μας μνήμη και συμβολίζει τους αγώνες για καλύτερη παιδεία και ελευθερία.


Το «Μαύρο» αποτύπωμα των ανθρωποειδών στο μνημείο του Νίκου θα πρέπει να καταδικαστεί, απ’ αυτούς που εκφράζονται πολιτικά απ’ τα αναγραφόμενα σ’ αυτό. Αν δεν το κάνουν είναι προφανές ότι τους εκφράζει απόλυτα.

Ολοκλήρωση της κατασκευής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Επίκαιρη ερώτηση για το θέμα της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα, κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης, εκφράζοντας την ανησυχία του για το ενδεχόμενο να μην έχει ολοκληρωθεί το έργο ούτε το 2013.


Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό κ. Ρέπα σε ποια φάση κατασκευής βρίσκονται τα τμήματα Κιάτου- Ροδοδάφνης και Ροδοδάφνης- Πάτρας καθώς και για το πώς θα γίνει η αντιμετώπιση των 53 θέσεων εμπλοκής του έργου.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Μεγάλη ανησυχία επικρατεί σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα γενικότερα και στην Αχαΐα ειδικότερα για την προοπτική του μεγαλόπνοου έργου της νέας σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) από το Κιάτο μέχρι και το νέο λιμάνι της Πάτρας.

Στο τμήμα Κιότο- Ροδοδάφνης, προϋπολογισμού 870 εκατ., έχει εκτελεστεί το 52% του έργου ή το 67% των επιλέξιμων δαπανών. Για το τμήμα Ροδοδάφνη- πάτρα, κόστους 725 εκατ. φαίνεται ότι υπάρχουν οι περισσότερες επιφυλάξεις. Επιπλέον έχουν διαπιστωθεί 53 θέσεις εμπλοκής της ΣΓΥΤ με την Ολυμπία Οδό, δίχως ακόμα να έχει αντιμετωπιστεί η διαχείρισή τους.

Επειδή το ζωτικό αυτό έργο τόσο για την ανάπτυξη ολόκληρου του Δυτικού άξονα όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος φαίνεται ότι δεν θα έχει ολοκληρωθεί ούτε το 2013,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Σε ποια ακριβώς φάση κατασκευής βρίσκονται τα τμήματα Κιάτου- Ροδοδάφνης και Ροδοδάφνης- Πάτρας και ποια τα τελικά χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσής του και που οφείλονται οι καθυστερήσεις;

2. Σε ποια φάση βρίσκεται η αντιμετώπιση των 53 θέσεων εμπλοκής και ποια μέθοδο θα επιλέξετε για την αντιμετώπισή τους;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης