Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου 2010

Καταπάτηση δικαιωμάτων αλιεργατών Νέας Μηχανιώνας



ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ


Οι αιγύπτιοι αλιεργάτες –περίπου διακόσιοι– που εδώ και χρόνια εργάζονται στη Νέα Μηχανιώνα του Νομού Θεσσαλονίκης, με βάση τις διακρατικές συμφωνίες Ελλάδας-Αιγύπτου (ν. 1453/84) θα έπρεπε να αμείβονται με αμοιβές όχι κατώτερες από αυτές του ανειδίκευτου εργάτη, ενώ ο καθιερωμένος τρόπος αμοιβής τους είναι το «μερτικό» από την είσπραξη του αλιευτικού σκάφους. Εδώ και καιρό, πολλοί πλοιοκτήτες έχουν μειώσει αυθαίρετα τους μισθούς των αλιεργατών στα 300 με 400 ευρώ μηνιαίως, δεν δέχονται τη συμμετοχή των νόμιμων εκπροσώπων τους στον υπολογισμό του «μερτικού», δεν τους καταβάλλουν το δώρο των Χριστουγέννων κ.ά. Επιπλέον, με το νόμο του 3232/2004, ενώ οι εργαζόμενοι ήταν ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ, ασφαλίζονται πλέον στον ΟΓΑ, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει πολλά ασφαλιστικά δικαιώματα, μεταξύ των οποίων –παρά τις αντίξοες συνθήκες εργασίας τους– και την κάλυψη σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος.


Με τις πρόσφατες περικοπές, οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται στην Ελλάδα τουλάχιστον 15 χρόνια, πολλοί δε από αυτούς έχουν ήδη πράσινη κάρτα, δεν μπορούν να επιβιώσουν και γι’ αυτό βρίσκονται σε κινητοποιήσεις εδώ και πολλές ημέρες.


Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:


• Ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθενται να πάρουν προκειμένου να τηρείται η σχετική διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας-Αιγύπτου (ν. 1453/84);


• Θα εξετάσουν τη δυνατότητα για διεύρυνση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, όπως κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος και παροχές για τους αλιεργάτες της Νέα Μηχανιώνας;


• Θα εντείνουν τους σχετικούς ελέγχους από το ΣΕΠΕ προκειμένου να τηρείται η εργατική νομοθεσία και τα προβλεπόμενα από την παραπάνω διακρατική συμφωνία; Θα στελεχωθεί επαρκώς η Διεύθυνση Επιθεώρησης του ΟΓΑ ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στους απαιτούμενους ελέγχους;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Ηρώ Διώτη
Θοδωρής Δρίτσας
Αναστάσιος Κουράκης
Θανάσης Λεβέντης
Βασίλης Μουλόπουλος
Δημήτρης Παπαδημούλης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ


ΘΕΜΑ: Αιγύπτιοι αλιεργάτες.


Η αριθ. πρωτ. 5719/05-02-2010 ερώτηση των Βουλευτών κας Π. Αμμανατίδου- Πασχαλίδου, κας Η. Διώτη, κ. Θ. Δρίτσα, κ. Α. Κουράκη. κ. Α. Λεβέντη, κ. Β. Μουλόπουλου, κ. Δ. Παπαδημούλη, κ. Ν. Τσούκαλη και κ. Γ. Ψαριανού.

Σε απάντηση της ανωτέρω σχετικής, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, σας γνωρίζουμε ότι οι αναφερόμενοι εργαζόμενοι δεν απασχολούνται με σχέση ναυτικής εργασίας και συνεπούς το θέμα δεν αποτελεί αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

Τα εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα των Αιγυπτίων αλιεργατών άπτονται αρμοδιοτήτων των δύο συνερωτώμενων Υπουργείων Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στα οποία κοινοποιείται η παρούσα.

Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΛΟΥΚΑ Τ. ΚΑΤΣΕΛΗ

Αναδιάρθρωση Πυροσβεστικού Σώματος και οργάνωση ενόψει της νέας αντιπυρικής περιόδου

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΚΟΥΒΕΛΗ


Μεγάλος είναι ο αριθμός των ζητημάτων που απασχολούν επί χρόνια το πυροσβεστικό προσωπικό και το Πυροσβεστικό Σώμα εξαιτίας του αποσπασματικού τρόπου με τον οποίων αυτά αντιμετωπίζονται.

Συγκεκριμένα, διαπιστώνονται σημαντικές ελλείψεις προσωπικού, καθώς πάνω από 3500 θέσεις εργασίας παραμένουν κενές. Περαιτέρω, το 30% των επίγειων τροχοφόρων μέσων πυρόσβεσης αποτελείται από παλιά και γηρασμένα οχήματα, ενώ τα περισσότερα εναέρια μέσα είναι καθηλωμένα και η Υπηρεσία Εναέριων Μέσων υπολειτουργεί. Επιπλέον, το Πυροσβεστικό Σώμα δεν έχει προμηθευτεί ακόμα ατομικό προστατευτικό εξοπλισμό των πυροσβεστών για την επέμβαση σε δασικές πυρκαγιές.

Η απλή διαχείριση των ήδη υπαρχόντων υποδομών του Πυροσβεστικού Σώματος δεν αρκεί, όταν μάλιστα τα προβλεπόμενα διαθέσιμα κονδύλια μέσω του προϋπολογισμού είναι μειωμένα κατά 30 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το 2009.

Με δεδομένο ότι έχει εξαγγελθεί η δραστική μείωση οικονομικών πόρων για τη συντήρηση εξοπλισμού, την αεροπυρόσβεση και τις μετακινήσεις του προσωπικού,

ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

• Με ποιους τρόπους θα αντιμετωπιστεί η έλλειψη προσωπικού στο Πυροσβεστικό Σώμα, μια κατάσταση που δημιουργεί υπηρεσιακές δυσλειτουργίες;
• Ποιο είναι το σχέδιο οργάνωσης, αναδιάταξης και αναδιάρθρωσης του Πυροσβεστικού Σώματος, ώστε να είναι ικανό, αξιόμαχο και αξιόπιστο ενόψει του καλοκαιριού και της νέας αντιπυρικής περιόδου.

5.2.2010


Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ


ΘΕΜΑ : Αιτήματα πυροσβεστικών υπαλλήλων.
ΣΧΕΤ : ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 5509/ 02-02-2010 και 5661/ 04-02-2010.


Σε απάντηση των ανωτέρω ερωτήσεων, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ. κ. Α. ΠΛΕΥΡΗΣ, Σ,-Α. ΓΕΩΡΠΑΔΗΣ, Φ. ΚΟΥΒΕΛΗΣ και Ν. ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ, σας γνωρίζουμε ότι η αναβάθμιση του λειτουργήματος των πυροσβεστικών υπαλλήλων και η ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους συνιστούν προαπαιτούμενα για τη χάραξη και εφαρμογή μιας σύγχρονης και αποτελεσματικής αντεγκληματικής πολιτικής. Θωρακίζοντας το ανθρώπινο δυναμικό του Πυροσβεστικού σώματος, τόσο σε επίπεδο θεσμικό και οικονομικό όσο και σε επίπεδο υποδομών και μέσων, θωρακίζουμε, τελικά, την ασφάλεια και την καθημερινότητα του πολίτη. Η Κυβέρνηση έχει επενδύσει στην αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και τη μετεξέλιξη του σ1 ένα σύγχρονο και με ακόμη πιο ενισχυμένη επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα Σώμα, το οποίο να μπορεί να εγγυηθεί, στον υψηλότερο δυνατό βαθμό, την πυροπροστασία και πυρασφάλεια όλων των περιοχών της χώρας, αλλά και την αναβάθμιση των παρεχόμενων στους πολίτες υπηρεσιών σε περιπτώσεις θεομηνιών, ατυχημάτων και οποιωνδήποτε άλλων καταστροφικών γεγονότων.

Σε ό,τι αφορά το ωράριο εργασίας του πυροσβεστικού προσωπικού, σας πληροφορούμε το χρονικό διάστημα από 01-12-2009 έως 11-01-2010, κατόπιν διαταγής του Αρχηγού Πυροσβεστικού Σώματος, εφαρμόστηκε πιλοτικά σε δύο Υπηρεσίες του νομού Αττικής (στον 8° και στον 12° Πυροσβεστικό Σταθμό Αθηνών) η εφαρμογή 12ωρης εναλλαγής των πυροσβεστικών υπαλλήλων με τρεις βάρδιες. Σκοπός της εφαρμογής του πιλοτικού ωραρίου εργασίας ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας εφαρμογής του, η εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με την ομαλή διεξαγωγή της υπηρεσίας και η κατάθεση προτάσεων από τους διοικητές υπό τη μορφή πρακτικού σε σχετική επιτροπή που συστάθηκε με διαταγή του Αρχηγού.

Η εν λόγω Επιτροπή, αφού έλαβε υπόψη της τα ανωτέρω, προέβη στη σύνταξη πρακτικού και κατέθεσε σχετική πρόταση. Θα πρέπει να τονισθεί ότι ζητήθηκε επιπλέον, με τη μορφή υπομνήματος, η κατάθεση προτάσεων-απόψεων απ' όλες τις Πρωτοβάθμιες Συνδικαλιστικές Ενώσεις, καθώς και μεμονωμένα από τους υπαλλήλους, οι οποίοι δεν εκπροσωπούνται σε καμία από αυτές.

Κατόπιν των ανωτέρω, εκδόθηκε η 3302 οικ. Φ. 105.6 από 18-01-2010 απόφαση του Αρχηγού, σύμφωνα με την οποία, από την 1η Φεβρουαρίου 2010, το ωράριο εργασίας του πυροσβεστικού προσωπικού, σε όλες τις Υπηρεσίες του Σώματος, πλην του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Καρυών Αγίου Όρους, θα είναι 8ωρο με κυλιόμενο σύστημα (22,00'-07,30', 14.00΄-22.00΄ και 07,30'-14.00').

Σήμερα, η στελέχωση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών με το αναγκαίο, για την επιτέλεση της αποστολής τους, πυροσβεστικό προσωπικό αντιμετωπίζεται μέσα από τις δυνατότητες που παρέχει η δύναμη του Σώματος και στο πλαίσιο αυτό καταβάλλεται προσπάθεια για την ορθολογική κατανομή της εν λόγω δύναμης. Σημειώνεται ότι το έργο των πυροσβεστών ενισχύουν και οι 5.500 πυροσβέστες εποχικής απασχόλησης που προσλαμβάνονται κατ' έτος και για χρονικό διάστημα 8 μηνών.

Πέραν αυτών σας πληροφορούμε ότι στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος έχουν συγκροτηθεί επιτροπές, οι οποίες μελετούν τα θέματα της τροποποίησης-βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του κανονισμού μεταθέσεων του προσωπικού, του βαθμολογίου των χαμηλόβαθμων πυροσβεστικών υπαλλήλων, του συστήματος κρίσεων προσαγωγών των αξιωματικών, καθώς και της αναδιοργάνωσης-αναδιάρθρωσης του συνόλου των Υπηρεσιών του Σώματος. Οι εν λόγω επιτροπές, μετά την ολοκλήρωση του έργου τους, θα υποβάλουν προτάσεις, προκειμένου στη συνέχεια να ληφθούν αποφάσεις επί των προαναφερόμενων θεμάτων. Επίσης πρέπει να σημειώσουμε ότι από το Υπουργείο μας προωθείται και η έκδοση του π.δ. για την υγιεινή και ασφάλεια του πυροσβεστικού προσωπικού.
Σε κάθε περίπτωση, η επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν το πυροσβεστικό, αλλά και το λοιπό προσωπικό, αποτελεί πρωταρχικό στόχο του Υπουργείου μας και γι’ αυτό καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας του. Προς την κατεύθυνση αυτή επιδιώκουμε τον εποικοδομητικό διάλογο με τις συνδικαλιστικές ενώσεις του προσωπικού και παράλληλα συνεργαζόμαστε με τα συναρμόδια Υπουργεία για την ικανοποίηση τον προβαλλόμενων δίκαιων αιτημάτων, στα πλαίσια πάντα των πολύ δύσκολων σημερινών δημοσιονομικών δυνατοτήτων.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ

Ανεύρεση υπευθύνων της επίθεσης κατά της Κωνσταντίνας Κούνεβα

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Σύμφωνα με δημοσιεύματα πολλών εφημερίδων της Τρίτης 2/2/2010, για άλλη μια φορά η «υπόθεση Κούνεβα» οδεύει προς το αρχείο. Ο 13ος τακτικός ανακριτής που υποχρεώθηκε ύστερα από εντολή του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθήνας να διενεργήσει συμπληρωματική έρευνα, περάτωσε μέσα σε δυο μήνες την ανάκριση θεωρώντας ότι έχει εξαντλήσει τις ενέργειες του.


Με δεδομένη τη σοβαρότητα της υπόθεσης, τη διεθνή κινητοποίηση, το κοινό περί δικαίου αίσθημα και τις δηλώσεις του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη στις 27/01/2010 στην ειδική μόνιμη επιτροπή ισότητας, νεολαίας και δικαιωμάτων του ανθρώπου σύμφωνα με τις οποίες: «.. κάνουμε μια συστηματική προσπάθεια να εντοπιστούν οι σκληροί αυτοί δολοφόνοι, οι σκληροί αυτοί κακοποιοί. Υπάρχουν ενδείξεις για μια σειρά πραγμάτων, τα οποία εξετάζει, αυτή τη στιγμή, η Υπηρεσία. Είμαι βέβαιος ότι θα γίνουν όλες οι ενέργειες, προκειμένου ο δράστης ή οι δράστες αυτής της υπόθεσης να συλληφθούν, να παραπεμφθούν στη δικαιοσύνη και να τιμωρηθούν παραδειγματικά.»

Ερωτώνται οι Υπουργοί:

1. Γιατί δεν απέδωσε μέχρι σήμερα η "συστηματική προσπάθεια";

2. Σε ποιες ενέργειες θα προβούν προκειμένου να συνεχιστεί η έρευνα, να αποκαλυφθούν και να τιμωρηθούν οι ένοχοι;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Θοδωρής Δρίτσας

Νίκος Τσούκαλης

Τάσος Κουράκης

Φώτης Κουβέλης



Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ



Ερώτηση: 5648/4-2-2010

Σε απάντηση της αριθμ. 5648/4-2-2010 ερώτησης που κατέθεσαν στην Βουλή των Ελλήνων οι βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. κ. κ. Η. Διώτη, Θ. Δρίτσας, Ν. Τσούκαλης, Τ, Κουράκης και Φ. Κουβέλης, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Σύμφωνα με το αριθμ. 197/16-2-2010 έγγραφο νου 13ου Τακτικού Ανακριτή Αθηνών. για το έγκλημα που τελέστηκε σε βάρος της Κωνσταντίνος Κούνεβα διενεργήθηκε αρχικά αστυνομική και στη συνέχεια, ύστερα από παραγγελία του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, προκαταρκτική εξέταση. Ακολούθως σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος συγκεκριμένου προσώπου (κατηγορούμενου), η οποία διαβιβάστηκε στο 13° Τακτικό Τμήμα Πλημμελειοδικών Αθηνών για τη διενέργεια κύριας ανάκρισης. Μετά την ολοκλήρωση της κύριας ανάκρισης, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών διέταξε τη διενέργεια συμπληρωματικής κύριας ανάκρισης, μετά. το πέρας της οποίας η δικογραφία χρεώθηκε σε Εισαγγελικό Λειτουργό (1-2-2010). για την υποβολή προτάσεως στο Δικαστικό Συμβούλιο (αρ. δικογρ. Β 2009/53 - ΕΓ 70-2010/93).

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ




Σε επισφάλεια οι διασωληνωμένοι του Γ.Ν. Πατρών "ο Αγ. Ανδρέας"

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Σε επισφαλείς συνθήκες νοσηλεύονται στην αίθουσα ανάνηψης του χειρουργείου, οι διασωληνωμένοι ασθενείς του Γ. Ν. Πατρών «ο Άγιος Ανδρέας», μετά την απόφαση της 6ης ΥΠΕ (26136/1-12-2009) να χρεώνονται οι ασθενείς στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου.


Η απόφαση της 6ης ΥΠΕ που υπέγραψε την 1η Δεκεμβρίου 2009 ο υπηρεσιακός υποδιοικητής κ. Καψαμπέλης, ακύρωσε αναιτιολόγητα την απόφαση του Δ.Σ. του Νοσοκομείου που ίσχυε από το 2007 και όριζε πως όσοι ασθενείς διασωληνωμένοι και σε μηχανική υποστήριξη της αναπνοής νοσηλεύονται προσωρινά στην αίθουσα ανάνηψης του χειρουργείου και μέχρις ότου μεταφερθούν για νοσηλεία σε άλλη ΜΕΘ, θα ευρίσκονται υπό την επίβλεψη των ιατρών του αναισθησιολογικού και των θεραπόντων ιατρών παθολογικού ή χειρουργικού τομέα, ανάλογα με την πάθηση και την χρέωση κάθε ασθενούς.


Από την έκδοση της απόφασης και μέχρι σήμερα οι ασθενείς νοσηλεύονται διασωληνωμένοι στην αίθουσα ανάνηψης του Χειρουργείου (ή μονάδα Μεταναισθηστικής Φροντίδας – ΜΜΑΦ) χωρίς άμεση και συνεχή επιτήρηση από ειδικό ιατρό, αφού χρεώνονται στην ΜΕΘ του νοσοκομείου που λειτουργεί σε άλλο χώρο με έναν εφημερεύοντα ιατρό (4 ιατρούς διαθέτει συνολικά η ΜΕΘ του Γ. Ν. Πατρών «Άγιος Ανδρέας») ο οποίος είναι αναγκασμένος να ευρίσκεται συνεχώς στο χώρο της ΜΕΘ όπου νοσηλεύονται 6 ασθενείς σε καταστολή και μηχανική υποστήριξη της αναπνοής.


Επίσης παρά τις διαδοχικές εκκλήσεις και αναφορές των ιατρών της ΜΕΘ για την επικινδυνότητα που συνεπάγεται η απόφαση της 6ης ΥΠΕ για τους βαρέως πάσχοντες ασθενείς, η Διοίκηση του Νοσοκομείου αρνείται να συμπληρώσει για 15 μέρες το μήνα το πρόγραμμα εφημερίας των ιατρών του αναισθησιολογικού που εργάζονται στο χώρο του ΠΠΝΠ όπου υπάρχουν και λειτουργούν και τρείς κλινικές του Γ.Ν.Πατρών «Άγιος Ανδρέας», μετά το σεισμό του 2008.


Επίσης οσάκις καλείται ο εφημερεύων ιατρός της ΜΕΘ να παράσχει ιατρικές υπηρεσίες στους διασωληνωμένους ασθενείς στην αίθουσα ανάνηψης, αναγκαστικά οι ασθενείς της ΜΕΘ για όσο χρόνο απουσιάζει αναγκαστικά και αυτός, ευρίσκονται χωρίς άμεση επιτήρηση ειδικού γιατρού με κίνδυνο ζωής.


Δεδομένων των ανωτέρω και της κρισιμότητας του ζητήματος,

Ερωτάται η κ. Υπουργός :


Προτίθεται να επαναφέρει σε ισχύ η απόφαση του ΔΣ του Νοσοκομείου που αναιτιολόγητα ακυρώθηκε με την απόφαση της 6ης ΥΠΕ (26136/1-12-2009) ώστε οι διασωληνωμένοι ασθενείς στην ανάνηψη του χειρουργείου να ευρίσκονται υπό άμεση και συνεχή ιατρική επιτήρηση των ειδικών γιατρών (αναισθησιολόγων);

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

Καταπάτηση δικαιωμάτων αλιεργατών Νέας Μηχανιώνας

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Οι αιγύπτιοι αλιεργάτες –περίπου διακόσιοι– που εδώ και χρόνια εργάζονται στη Νέα Μηχανιώνα του Νομού Θεσσαλονίκης, με βάση τις διακρατικές συμφωνίες Ελλάδας-Αιγύπτου (ν. 1453/84) θα έπρεπε να αμείβονται με αμοιβές όχι κατώτερες από αυτές του ανειδίκευτου εργάτη, ενώ ο καθιερωμένος τρόπος αμοιβής τους είναι το «μερτικό» από την είσπραξη του αλιευτικού σκάφους. Εδώ και καιρό, πολλοί πλοιοκτήτες έχουν μειώσει αυθαίρετα τους μισθούς των αλιεργατών στα 300 με 400 ευρώ μηνιαίως, δεν δέχονται τη συμμετοχή των νόμιμων εκπροσώπων τους στον υπολογισμό του «μερτικού», δεν τους καταβάλλουν το δώρο των Χριστουγέννων κ.ά. Επιπλέον, με το νόμο του 3232/2004, ενώ οι εργαζόμενοι ήταν ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ, ασφαλίζονται πλέον στον ΟΓΑ, με αποτέλεσμα να έχουν χάσει πολλά ασφαλιστικά δικαιώματα, μεταξύ των οποίων –παρά τις αντίξοες συνθήκες εργασίας τους– και την κάλυψη σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος.

Με τις πρόσφατες περικοπές, οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εργάζονται στην Ελλάδα τουλάχιστον 15 χρόνια, πολλοί δε από αυτούς έχουν ήδη πράσινη κάρτα, δεν μπορούν να επιβιώσουν και γι’ αυτό βρίσκονται σε κινητοποιήσεις εδώ και πολλές ημέρες.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

• Ποια συγκεκριμένα μέτρα προτίθενται να πάρουν προκειμένου να τηρείται η σχετική διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας-Αιγύπτου (ν. 1453/84);

• Θα εξετάσουν τη δυνατότητα για διεύρυνση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, όπως κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος και παροχές για τους αλιεργάτες της Νέα Μηχανιώνας;

• Θα εντείνουν τους σχετικούς ελέγχους από το ΣΕΠΕ προκειμένου να τηρείται η εργατική νομοθεσία και τα προβλεπόμενα από την παραπάνω διακρατική συμφωνία; Θα στελεχωθεί επαρκώς η Διεύθυνση Επιθεώρησης του ΟΓΑ ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στους απαιτούμενους ελέγχους;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Ηρώ Διώτη
Θοδωρής Δρίτσας
Αναστάσιος Κουράκης
Θανάσης Λεβέντης
Βασίλης Μουλόπουλος
Δημήτρης Παπαδημούλης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός


Αλλαγές στο ωράριο εργασίας του Πυροσβεστικού Σώματος

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΚΟΥΒΕΛΗ


Έντονη ανησυχία προκαλούν στους εργαζόμενους του Πυροσβεστικού Σώματος οι επιχειρούμενες αλλαγές στο ωράριο εργασίας, σε συνδυασμό με τις μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό και τη δραστική μείωση των κονδυλίων κατά 30 εκατομμύρια ευρώ για το τρέχον έτος.

Οι δρομολογούμενες αλλαγές βρίσκουν αντίθετους τους εργαζομένους, καθώς αγνοούν τα πάγια αιτήματά τους σχετικά με την αναστολή οποιασδήποτε ενέργειας για την εφαρμογή της 12ωρης εργασίας, την εφαρμογή της πενθήμερης εβδομάδας εργασίας 37,5 ωρών και την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 16 του κεφ. Α’ του Ν. 3205/03 για την υπερεργασία με πλήρη αποζημίωση κάθε ώρας υπερωρίας, πέραν της πενθήμερης εβδομάδας και της νυχτερινής εργασίας με την προσαύξηση και στις δύο περιπτώσεις για τις Κυριακές και αργίες.

Οι συνθήκες εργασίας των εργαζομένων στο Πυροσβεστικό Σώμα γίνεται ακόμη πιο δύσκολες, λαμβανομένων υπόψη των μετακινήσεων πέραν του αναγκαίου, της υπεραπασχόλησης, της περικοπής αδειών και αναπαύσεων, της έλλειψης επαρκών μέσων ατομικής προστασίας για τις δασικές πυρκαγιές, της μη εφαρμογής κανόνων υγιεινής και ασφάλειας για τις πυροσβεστικές εγκαταστάσεις κ.ά.

Δεδομένων των ανωτέρω καθώς και των πάγιων αιτημάτων των οργανώσεων του Πυροσβεστικού Σώματος,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Σκοπεύει να δώσει άμεσες λύσεις στα προαναφερόμενα οικονομικά και εργασιακά ζητήματα έπειτα από διάλογο με τις οργανώσεις του Πυροσβεστικού Σώματος εφαρμόζοντας στο ακέραιο τις σχετικές διατάξεις της νομοθεσίας;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2010

Ξεχάστηκε το ειδικό πρόγραμμα ανασυγκρότησης των νομών Αχαΐας και Ηλείας.


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

«Καμία αναφορά στην εκπόνηση και υλοποίηση του ειδικού προγράμματος ανασυγκρότησης των νομών Αχαΐας και Ηλείας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 και το σεισμό του Ιουνίου 2008, δεν έγινε στην πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας». Τα παραπάνω αναφέρει σε επίκαιρη ερώτησή του, προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης.


Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τους δύο υπουργούς εάν εξακολουθεί να συνιστά δέσμευση της κυβέρνησης η ανάγκη για πρόβλεψη και υλοποίηση του ειδικού αυτού προγράμματος ανασυγκρότησης και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα εκπόνησής του.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Kατά την πρόσφατη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Δυτ. Ελλάδος, δυσαρέσκεια προκάλεσε η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς εκ μέρους του Γ.Γ. της Περιφέρειας Δυτ. Ελλάδος σχετικά με το πάγιο αίτημα για την εκπόνηση και υλοποίηση ενός ειδικού προγράμματος ανασυγκρότησης των δύο Νομών. Το αίτημα, και τοπικών εκπροσώπων του ΠΑΣΟΚ αφορούσε ένα ειδικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ανεξάρτητο από τα ΠΕΠ των πλαισίων στήριξης με διακριτό φορέα διαχείρισης και με συγκεκριμένες δράσεις και στόχους.

Το αίτημα το οποίο είχαν θέσει και είχε γίνει αποδεκτό στις 16-6-08 από τον πρώην Υπουργό Εσωτερικών κ. Παυλόπουλο, εξακολουθεί και σήμερα να αποτελεί ομόφωνη «απαίτηση» των φορέων. Όπως πρόσφατα πληροφορηθήκαμε, η αναθεώρηση του ΕΣΠΑ θα ολοκληρωθεί στις 5/3/10 με άμεσο κίνδυνο απουσίας πρόβλεψης για το εν λόγω πρόγραμμα και τις ειδικές χρηματοδοτήσεις του. Επειδή το ειδικό πρόγραμμα ανασυγκρότησης Αχαϊας και Ηλείας συνιστά κατηγορηματική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ και δεδομένου ότι θεωρείται συνθήκη εκ των ων ουκ άνευ για την ανάπτυξη των δύο χειμαζόμενων περιοχών,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

Εξακολουθεί να συνιστά δέσμευση της κυβέρνησης η ανάγκη για πρόβλεψη και υλοποίηση του ειδικού προγράμματος ανασυγκρότησης των Νομών Αχαΐας και Ηλείας που επλήγησαν καίρια από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 και το σεισμό του Ιουνίου 2008; Αν ναι, ποιο το χρονοδιάγραμμα εκπόνησής του και από πού προβλέπεται η χρηματοδότησή του;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

Προβλήματα εφαρμογής του συμφώνου συμβίωσης

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Πρόσφατη καταγγελία άνεργης (εγγύου) προς το ΙΚΑ για άρνηση χορήγησης βιβλιάριου ασθενείας έμμεσα ασφαλισμένης ως προστατευόμενο μέλος του άμεσα ασφαλισμένου συντρόφου της με τον οποίο έχει συνάψει και καταχωρήσει σύμφωνο συμβίωσης (Ν. 3719/2008), αναδεικνύει με άμεσα και επιτακτικό τρόπο τα προβλήματα εφαρμογής του εν λόγω νόμου.

Τα ερμηνευτικά προβλήματα πηγάζουν από την έλλειψη σαφούς διάταξης ή ερμηνείας στον Ν.3719/2008 για την ανάλογη εφαρμογή όλων των διατάξεων (μισθολογικών, ασφαλιστικών, φορολογικών κλπ) που αναφέρονται σε ‘συζύγους’ και στα συμβαλλόμενα με το σύμφωνο συμβίωσης πρόσωπα. Η Διοίκηση του ΙΚΑ, σε μια ερμηνευτική προσπάθεια αποποίησης των υποχρεώσεών του, εξέδωσε πρόσφατα την υπ’ αριθμόν 68/20.10.2009 Εγκύκλιο του Τμήματος Συντάξεων της Διευθ/σης Παροχών της Γεν. Διευθ/σης Ασφαλιστικών Υπηρεσιών, αναπτύσσοντας το σκεπτικό απόρριψης των αιτήσεων των συμβιούντων για χορήγηση προσαύξησης οικογενειακών βαρών ή σύνταξης λόγω θανάτου. Το κατά πολύ ευρύτερο όμως ζήτημα παροχής περίθαλψης στον συνοικούντα σύντροφο παραμένει άλυτο, ενώ η γενική αρχή της αναλογικότητας θα μπορούσε να καταστήσει δυνατή την ανάλογη εφαρμογή ευνοϊκών διατάξεων για τα έγγαμα ζεύγη και στα ζεύγη που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.

Επειδή το ΠΑΣΟΚ στην πρόταση νόμου για το Σύμφωνο Συμβίωσης που συζητήθηκε το Σεπτέμβριο του 2009, είχε δηλώσει μέσω της εισηγήτριας ότι επιθυμούσε ‘να θεμελιώσει την πραγματική εξομοίωση [την εφαρμογή των σχετικών ρυθμίσεων της ισχύουσας φορολογικής, εργατικής, κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας] του συμφώνου συμβίωσης με την έγγαμη συμβίωση και να καλύψει τα κενά και να διορθώσει τις ατέλειες που υπάρχουν από τις ισχύουσες διατάξεις. Ορίζεται ότι το σύμφωνο όσο είναι σε ισχύ έχει και για τους συμβιούντες όλες τις προσωπικές και περιουσιακές συνέπειες που παράγει ο γάμος.’
Επειδή ενδεχόμενη άρνηση εφαρμογής των ευνοϊκών διατάξεων προσκρούει στην ΕΣΔΑ ως προς το δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής και την υποχρέωση κατάργησης των διακρίσεων.
Και επειδή τίθεται ζήτημα αξιοπιστίας του κράτους, το οποίο ενώ δημιουργεί ένα νέο θεσμό ταυτόχρονα τον υπονομεύει,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:


- Προτίθεται να προβεί σε άμεση τροποποίηση του Ν. 3719/2008 ώστε να εξομοιωθεί το σύμφωνο συμβίωσης με την έγγαμη συμβίωση καλύπτοντας τα κενά;

- Αν ναι, και εν αναμονή της νομοθετικής ρύθμισης προτίθεται να προβεί σε ερμηνευτική δήλωση ώστε να αποκαταστήσει τη νομική βεβαιότητα και να αποτρέψει την δυσμενή μεταχείριση των οικογενειών που δημιουργούνται με τη σύναψη του συμφώνου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης


Όχι μητροπολιτικό κέντρο η Πάτρα


Εντός του 2010 το Ρυθμιστικό Σχέδιο και ο οργανισμός

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Δεν είναι στην πρόθεση της κυβέρνησης ο χαρακτηρισμός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Πάτρας ως μητροπολιτικό κέντρο με την αντίστοιχη αναθεώρηση του εθνικού χωροταξικού σχεδίου

Στην ολομέλεια της Βουλής έφερε με επίκαιρη ερώτησή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ν. Τσούκαλης την καθυστέρηση έγκρισης του Οργανισμού και του Ρυθμιστικού Σχεδίου Πάτρας καθώς επίσης και του χαρακτηρισμού της πόλης ως μητροπολιτικού σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.2742/99.

Στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε σήμερα, 2 Φεβρουαρίου, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος τόνισε μεταξύ άλλων ότι τώρα ολοκληρώθηκε η νομοτεχνική επεξεργασία του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για το θέμα, μετά τις αναγκαίες προσαρμογές που έπρεπε να γίνουν. Επέμεινε δε ότι δεν είναι απαραίτητη η τροποποίηση του Εθνικού χωροταξικού σχεδίου που έχει εγκριθεί με το ΦΕΚ 128/Α 2008 ώστε να αντιστοιχηθεί ο χαρακτήρας του πολεοδομικού συγκροτήματος Πάτρας ως μητροπολιτικού με αυτόν του Ν. 2742/99. Η Πάτρα θα συνεχίσει να συγκαταλέγεται στις πρωτεύουσες πόλεις, καθώς ως διεθνής πόλος δεν χρειάζεται τόσο ενίσχυση όσο ποιοτική αναβάθμιση του χώρου και αξιοποίηση της γεωπολιτικής της θέσης.


Ο βουλευτής Αχαΐας στην παρέμβασή του ζήτησε διευκρινήσεις για το χρονοδιάγραμμα και δήλωσε ότι « Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι δεν σκοπεύετε να τροποποιήσετε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο, ενώ αποτελεί θέση όλων των βουλευτών του νομού αλλά και προεκλογική εξαγγελία της κυβέρνησης. Η Πάτρα είναι το επίκεντρο ενός ολόκληρου άξονα ο οποίος αποκλίνει συνεχώς. Είναι κρίσιμο σε μια πόλη η οποία αναπτύσσεται άναρχα. Πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος που χαρακτηρίζει την Πάτρα ως μητροπολιτικό κέντρο. Η ίδρυση του Οργανισμού Πάτρας θεωρείται από όλους τους φορείς ως κομβικό σημείο ώστε τάχιστα να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες κατάρτισης του ρυθμιστικού σχεδίου. Είναι το πρώτο γενικό στρατηγικό επίπεδο οικιστικής περιβαλλοντική χωρικής οργάνωσης, δηλαδή βιώσιμης οικιστικής ανάπτυξης. Το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την ίδρυση του οργανισμού ολοκληρώθηκε, επεξεργάστηκε από το αρμόδιο τμήμα του ΣτΕ. Για ποιο λόγο το Προεδρικό Διάταγμα δεν εστάλει στον πρόεδρο της Δημοκρατίας και τι προσαρμογή χρειαζόταν; Ενάμισης χρόνος έχει περάσει. Υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση από την προηγούμενη κυβέρνηση. Ποιο το χρονοδιάγραμμα;»
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΙΔΡΥΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΑΤΡΑΣ
(ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ 02-02-2010 )


Η με αριθμό 1514/24-11-2009 ερώτηση του Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Νικολάου Τσούκαλη προς την Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, σχετικά με την ίδρυση Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Πάτρας.Η επίκαιρη ερώτηση του κυρίου Τσούκαλη έχει ως εξής:«Με το ν. 2742/99, το αστικό συγκρότημα της Πάτρας χαρακτηρίστηκε ως μητροπολιτικό, ο χαρακτήρας του δε αυτός επέβαλε ως πρώτο γενικό στρατηγικό επίπεδο οικιστικής, χωροταξικής και περιβαλλοντικής οργάνωσης και σχεδιασμού, τη κατάρτιση του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Πάτρας (Ρ.Σ.Π.). Τον Μάιο του 2007 το ΥΠΕΧΩΔΕ ανέθεσε τη μελέτη εκπόνησης του Ρ.Σ.Π. ήδη δε είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από τους αρμόδιους τοπικούς φορείς. Εν τω μεταξύ από τον Ιούλιο του 2008 ο τέως Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς υπέγραψε σχέδιο προεδρικού διατάγματος για την ίδρυση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προγράμματος Προστασίας Περιβάλλοντος Πάτρας. Το σχέδιο υπέστη την επεξεργασία από το αρμόδιο τμήμα του ΣτΕ πλην όμως αυτό ουδέποτε παραπέμφθηκε προς υπογραφή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.Δεδομένου ότι έχει ήδη παρέλθει ενάμισι χρόνος από την υπογραφή του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος έχει δε υποστεί την επεξεργασία του ΣτΕ και ότι για την ολοκλήρωση των διαδικασιών κατάρτισης του Ρ.Σ.Π. είναι απαραίτητη η άμεση ίδρυση του Οργανισμού όπως προβλέπεται από το σχετικό νόμο, Ερωτάται η κυρία Υπουργός:Πρώτον, προτίθεστε να ολοκληρώσετε την διαδικασία ίδρυσης και συγκρότησης του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προγράμματος Περιβάλλοντος Πάτρας και με ποιο χρονοδιάγραμμα ούτως ώστε να εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση κατάρτισης και έγκρισης του Ρυθμιστικού Σχεδίου Πάτρας; Δεύτερον, προτίθεστε να τροποποιήσετε το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο ούτως ώστε να αντιστοιχηθεί ο χαρακτήρας του πολεοδομικού συγκροτήματος της Πάτρας ως μητροπολιτικού με αυτόν του ν. 2742/99;
Στην επίκαιρη ερώτηση του κυρίου Τσούκαλη θα απαντήσει ο Υφυπουργός κ. Αθανάσιος Μωραϊτης. Έχετε το λόγο κύριε Υφυπουργέ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΩΡΑΙΤΗΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής):
Ευχαριστώ κυρία Πρόεδρε. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ως προς τη διαδικασία ίδρυσης και συγκρότησης του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προγράμματος Προστασίας Περιβάλλοντος Πάτρας σας γνωρίζω ότι έχει, ήδη, ολοκληρωθεί η νομοτεχνική επεξεργασία του σχεδίου προεδρικού διατάγματος για το παραπάνω θέμα μετά από τις αναγκαίες προσαρμογές που έπρεπε να γίνουν στις παρατηρήσεις της κεντρικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής. Εκτιμούμε, επίσης, ότι δεν χρειάζεται τροποποίηση του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, που έχει εγκριθεί με το ΦΕΚ 128Α του 2008, ώστε να αντιστοιχηθεί ο χαρακτήρας του πολεοδομικού συγκροτήματος Πάτρας ως μητροπολιτικού με αυτόν του ν. 2742/1999 για τους παρακάτω λόγους. Οι στρατηγικές κατευθύνσεις του Γενικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού, που εγκρίθηκαν, αφορούν μεταξύ άλλων: Πρώτον, στη χωρική οργάνωση και το ρόλο των μητροπολιτικών κέντρων, Αθήνα – Θεσσαλονίκη, των πρωτευόντων εθνικών πόλεων, στους οποίους συγκαταλέχθηκε η Πάτρα, όπως και των δευτερευόντων πόλεων και των λοιπών εθνικών πόλεων της χώρας. Δεύτερον, στη χωρική διάρθρωση του αστικού δικτύου και την εγκαθίδρυση εταιρικής σχέσης μεταξύ αστικών κέντρων -περιλαμβανομένης της Πάτρας- και υπαίθρου, άρθρα 5 και 8 αντίστοιχα του Γενικού Πλαισίου με τους συνοδευτικούς χάρτες τους.Τρίτον, σύμφωνα με την παράγραφο 4, του άρθρου 6, του Ν. 2742 προβλέπεται η ανά 5ετία τροποποίηση του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου βάσει των πορισμάτων που προκύπτουν κατόπιν της ανά 2ετίας αξιολόγησης της εφαρμογής του.
Συμπληρωματικά σας γνωρίζω ότι η μελέτη του Ρυθμιστικού Σχεδίου Πάτρας έχει ολοκληρωθεί από πλευράς μελετητή και έχει ήδη αποσταλεί από το ΥΠΕΚΑΣ σε πενήντα τρεις φορείς για έκφραση απόψεων.Μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης, η αρμόδια Διεύθυνση θα επεξεργαστεί σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα τεθεί εκ νέου στους κατά νόμον αρμόδιους φορείς για γνωμοδότηση.Επομένως, υπάρχει χρόνος έως ότου εγκριθεί και δημοσιευθεί σε Φ.Ε.Κ. το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Πάτρας, να ολοκληρωθούν παράλληλα οι απαιτούμενες διαδικασίες για την ίδρυση και συγκρότηση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προγράμματος Προστασίας της Πάτρας.Σας ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Ευχαριστώ, κύριε Υφυπουργέ.Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Τσούκαλης.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, η ίδρυση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου της Πάτρας θεωρείται από όλους τους φορείς -και από το Δήμο της Πάτρας- ως κομβικό σημείο, ούτως ώστε τάχιστα να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες κατάρτισης του Ρυθμιστικού Σχεδίου.Το Ρυθμιστικό Σχέδιο –πρέπει να το επαναλάβω αυτό- είναι το πρώτο γενικό στρατηγικό επίπεδο οικιστικής, χωρικής και περιβαλλοντικής οργάνωσης, με λίγα λόγια βιώσιμης οικιστικής ανάπτυξης.Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πόσο, μα πόσο κρίσιμο είναι σε μία πόλη η οποία αναπτύσσεται άναρχα, μπορώ να πω, η οποία δεν έχει χρήσεις γης, δεν έχει γενικώς προσανατολισμό. Εδώ, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με δύο πράγματα:Πρώτα απ’ όλα έχουμε την εφαρμογή ενός συγκεκριμένου νόμου που χαρακτηρίζει την Πάτρα -και όχι μόνο- ως μητροπολιτικό κέντρο.Το δεύτερο έχει να κάνει με το εξής: Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την ίδρυση του Οργανισμού –όπως λέω στην ερώτησή μου- επεξεργάστηκε από το αρμόδιο Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας και έμενε να αποσταλεί προς υπογραφή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Τι ακριβώς άλλαξε ενδιάμεσα και αυτό το απλό, η ίδρυση του Οργανισμού –δεν μιλάμε για το Προεδρικό Διάταγμα του Ρυθμιστικού Σχεδίου, αλλά για την ίδρυση του Οργανισμού- αυτό το Προεδρικό Διάταγμα, δεν εστάλη; Τι προσαρμογές χρειαζόταν; Ενάμισης χρόνος έχει περάσει. Υπήρχε μεγάλη καθυστέρηση από την προηγούμενη κυβέρνηση. Στην απάντησή σας, όμως, δεν περιέχεται το χρονοδιάγραμμα –απλώς- ίδρυσης του Οργανισμού. Και είναι κρίσιμη η ίδρυση του Οργανισμού, γιατί ο Οργανισμός μπορεί να επιταχύνει τις διαδικασίες ολοκλήρωσης του Ρυθμιστικού Σχεδίου.Στην απάντησή σας, όμως, υπήρχε και κάτι το οποίο θεωρώ ότι θα δυσαρεστήσει σφόδρα και τους Βουλευτές του Κόμματός σας και το Δήμαρχο της Πάτρας και όλους τους φορείς, οι οποίοι ζητούμε με επιμονή και απαιτούμε –εντός πολλών εισαγωγικών- η Πάτρα, μαζί με τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, να χαρακτηριστούν από το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο ως μητροπολιτικά κέντρα. Τη διαφορά του μητροπολιτικού κέντρου και του πρωτεύοντος οικιστικού κέντρου την κατανοείτε πάρα, μα πάρα πολύ καλά. Η Πάτρα είναι το επίκεντρο ενός ολόκληρου άξονα -σε αυτό τον άξονα είστε κι εσείς Υπουργός και Βουλευτής- ο οποίος φθίνει, ο οποίος αποκλίνει συνεχώς από τον ανατολικό άξονα. Χρειάζεται, λοιπόν, απλώς να αντιστοιχηθεί ο ορισμός του Ν. 2742 –της Πάτρας ως μητροπολιτικού κέντρου- με το Εθνικό Στρατηγικό. Σήμερα ακούμε ότι δεν πρόκειται να αναθεωρηθεί, ενώ ήταν θέση προεκλογική της Κυβέρνησης ότι θα αναθεωρηθεί το Εθνικό Στρατηγικό.Θέλω, λοιπόν, στη δευτερολογία σας αυτά τα κρίσιμα ζητήματα να τα διευκρινίσετε.Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Ο κύριος Υφυπουργός έχει το λόγο για να δευτερολογήσει.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ (Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής):
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.Αγαπητέ συνάδελφε, ήμουν ξεκάθαρος, πιστεύω, γιατί πολύ απλά και οι στόχοι μας είναι ξεκάθαροι. Εγώ θα συμφωνήσω μαζί σας περί κομβικού σημείου. Πράγματι, είναι όπως μας τα είπατε. Συμφωνώ απόλυτα. Είναι αρκετά σημαντικό για την Πάτρα να προχωρήσουν και τα δύο. Και ξεκαθαρίζω για δεύτερη φορά ότι θα προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση του ρυθμιστικού σχεδίου της Πάτρας, καθώς και του αντίστοιχου Οργανισμού. Ο στόχος μας είναι να γίνει άμεσα. Καταλαβαίνω και την τοποθέτησή σας, όπου είπατε ότι υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση. Και υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση. Στόχος δικός μας είναι να τρέξουμε αυτόν τον διπλό στόχο, τον οποίο έχουμε βάλει και πιστεύω ότι μέσα στο 2010 θα μπορέσουμε, πράγματι, να τα ολοκληρώσουμε και τα δύο.Γνωρίζουμε πολύ καλά τη σπουδαιότητα της προώθησης του ρυθμιστικού σχεδίου. Ο σκοπός μας είναι ένας: να έχει η ευρύτερη περιοχή ένα στρατηγικό πρόγραμμα χωρικών πολιτικών, το οποίο θα αποτελέσει το πλαίσιο των αναπτυξιακών χωροταξικών και πολεοδομικών επιλογών μας. Και θα μου επιτρέψετε να πω ότι αυτό θα βάλει τέλος σε μία ολόκληρη εποχή μιας στρεβλής ανάπτυξης, χωρίς σχέδιο και στρατηγική –και εδώ πάλι θα συμφωνήσω μαζί σας.Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά ότι το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα της Πάτρας είναι η ιδιαίτερη γεωπολιτική σημασία της θέσης της. Είναι αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο αξιοποιείται με τη συγκέντρωση σημαντικών μεταφορικών υποδομών. Γι’ αυτό, λοιπόν, επιτρέψτε μου να πω ότι από αυτή την άποψη η Πάτρα ως διεθνής πόλος δεν χρειάζεται τόσο ενίσχυση όσο ποιοτική αναβάθμιση του χώρου και αξιοποίηση της γεωγραφικής της θέσης. Ξεκαθαρίζω, λοιπόν, εδώ σήμερα σε όλους σας ότι προς αυτή ακριβώς τη σημαντική κατεύθυνση δουλεύουμε και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα υλοποιήσουμε και τους δύο στόχους τους οποίους έχουμε βάλει.
Σας ευχαριστώ.

Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2010

Αποζημίωση πληγέντων επαγγελματιών από την καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου κάλυψης του χειμάρρου Διακονιάρη στο Δήμο Πατρέων

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Το αίτημα των επαγγελματιών πέριξ του Διακονιάρη για αποζημίωση των επιχειρήσεων τους, λόγω της καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου κάλυψης του χειμάρρου, μεταφέρει με ερώτησή του προς τους υπουργούς Υποδομών, και Οικονομικών, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης.
Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς εάν η Κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι είναι δίκαιο το αίτημα των πληγέντων επιχειρήσεων, για την καταβολή αποζημίωσης, όπως είχε υποστηριχθεί τόσο από βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. όταν ήταν στην αντιπολίτευση, όσο και από κυβερνητικά στελέχη της προηγούμενης αλλά και της σημερινής κυβέρνησης.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Είναι γνωστή (μέσα από τις πολλαπλές ερωτήσεις που έχουμε καταθέσει) η απαράδεκτη καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου κάλυψης του χειμάρρου Διακονιάρη και οι πολλαπλές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στους κατοίκους και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Μόνιμο αίτημα των επαγγελματιών που έχουν πληγεί και συνεχίζουν να υφίστανται τις επιπτώσεις από τη μη ολοκλήρωση του έργου είναι, το Δημόσιο, να αποκαταστήσει το κύρος του απέναντι τους, δίνοντάς τους τις στοιχειώδεις αποζημιώσεις που προβλέπονται για παρόμοιες περιπτώσεις.

Για το θέμα αυτό ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. είχε υποβάλλει τροπολογία, στην προηγούμενη Κυβέρνηση της Ν.Δ., η οποία μάλιστα έτυχε σθεναρής υποστήριξης και από βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., προκειμένου να ενταχθούν όλοι αυτοί οι επιχειρηματίες της περιοχής Διακονιάρη στη ρύθμιση για τις αποζημιώσεις των εμπόρων και επιχειρηματιών από τις καταστροφές του Δεκεμβρίου του 2008.

Μάλιστα ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλος αναγνωρίζοντας το δίκαιο του αιτήματος των πληττόμενων επαγγελματιών κατά τη διάρκεια της συζήτησης επίκαιρης ερώτησής μου (21-11-08) είχε αναφέρει επί λέξη: «Λυπάται το διαχρονικό ΥΠΕΧΩΔΕ για ότι έγινε και βέβαια επαναλαμβάνω ότι αναγνωρίζοντας την ανάγκη υποβοήθησης των πληττομένων πράγματι καταστηματαρχών της Ελευθερίου Βενιζέλου, θα κοιτάξουμε αν θα μπορούσαν πράγματι να βοηθηθούν γι’ αυτήν την πρόσθετη ταλαιπωρία που πράγματι κρατάει εδώ και ένα χρόνο».
Επειδή κατά την διάρκεια συζήτησης της επίκαιρης ερώτησής μου για το ίδιο θέμα(πρακτικά Βουλής 17-12-2009) και ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ιωάννης Μαγκριώτης ανέφερε επί λέξει «όσον αφορά τις αποζημιώσεις, ασφαλώς θα δούμε το θέμα όπως τονίσατε και εσείς»
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1)Αναγνωρίζει η Κυβέρνηση ότι είναι δίκαιο το αίτημα των πληγέντων επιχειρήσεων της περιοχής Διακονιάρη, για την καταβολή αποζημίωσης, όπως είχε υποστηριχθεί και από βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. όταν ήταν στην αντιπολίτευση;

2) Προτίθεστε να καταθέσετε σχετική τροπολογία στη βουλή για την αποζημίωση των παραπάνω επιχειρηματιών;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης



ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΚΟΝΙΑΡΗ

(ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ 17-12-2009)
Στη συνέχεια, θα συζητηθεί η με αριθμό 238/14-12-2009 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Νικολάου Τσούκαλη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου κάλυψης Διακονιάρη στην Πάτρα κ.λπ..Η επίκαιρη ερώτηση του κυρίου συναδέλφου έχει ως εξής:
«Αίσθημα οργής και αγανάκτησης προκαλούν στους κατόχους και φορείς της Πάτρας οι ασαφείς και παρελκυστικές απαντήσεις της Κυβέρνησης ως προς το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του πολύπαθου έργου κάλυψης του χείμαρρου Διακονιάρη. Με ανεπαρκείς έως και αμφιλεγόμενες αιτιολογίες, έχουν δοθεί άνω των τεσσάρων παρατάσεων κατασκευής που διπλασιάζουν το συνολικό χρόνο κατασκευής από 30 σε 60 μήνες (10.1.2008 – 31.5.2010). Μάλιστα, στις τελευταίες περιπτώσεις με αποκλειστική υπαιτιότητα του αναδόχου «ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε.».Οι ευθύνες που προκύπτουν, σύμφωνα με τη συντονιστική επιτροπή των κατοίκων, στους εργολάβους, τους υπεργολάβους, τους επόπτες του έργου και τις υπηρεσίες των αρμόδιων Υπουργείων, είναι τεράστιες. Γι’ αυτό το λόγο αποφάσισαν να καταφύγουν στην Επιτροπή αναφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεδομένων των ανωτέρω, ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1. Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου, τόσο στο σύνολό του, όσο και ανά τμήμα;
2. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος έναντι των προκλητικά αντισυμβατικών συμπεριφορών του αναδόχου;
Ο Υπουργός κύριος Μαγκριώτης έχει το λόγο, για να απαντήσει στην επίκαιρη ερώτηση του συναδέλφου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. κυρίου Τσούκαλη.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων):
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Το έργο είναι πράγματι πολύπαθο και τραγική η πραγματικότητα, στο Διακονιάρη στην Πάτρα. Όλοι μας -και ειδικότερα οι Πατρινοί- θυμόμαστε τα τραγικά ατυχήματα και δυστυχήματα, τις ζωές που έχουν χαθεί από πλημμυρικά φαινόμενα Γι’ αυτό και από το 2003 ξεκίνησε η διαδικασία για την κατασκευή του αντιπλημμυρικού, αλλά και ταυτόχρονα οδικού και περιβαλλοντικού αυτού έργου. Το έργο δημοπρατήθηκε τον Οκτώβριο του 2003. Υπήρξαν, όμως, ατυχείς παρεμβάσεις στη συνέχεια και έτσι ουσιαστικά το έργο καθυστέρησε να έχει ανάδοχο και συμβασιοποιήθηκε μερικά χρόνια αργότερα το 2005. Το συμβατικό ποσό ήταν 50.842.350 ευρώ και η προθεσμία ολοκλήρωσής του ήταν στις 10-1-2008. Υπήρξαν, στη συνέχεια λάθη και από τις δύο πλευρές και από την πλευρά του δημοσίου και από την πλευρά της κατασκευάστριας εταιρείας του αναδόχου. Υπήρξε μία αδικαιολόγητη αλλαγή της διευθύνουσας υπηρεσίας από την πλευρά της κυβέρνησης εκείνη την εποχή και έτσι, το έργο συνέχισε να ταλαιπωρείται. Με αιτήσεις του αναδόχου, όπως πολύ σωστά επισημαίνετε στην ερώτησή σας, έχουν δοθεί τέσσερις παρατάσεις.
Η σημερινή ημερομηνία ολοκλήρωσης –και ελπίζουμε να τηρηθεί αυτή- είναι 31-5-2010. Το έργο με τις συμπληρωματικές συμβάσεις έχει προϋπολογισμό πλέον 57.737.000 ευρώ. Μέχρι σήμερα έχει απορροφήσει 46.386.000 ευρώ. Το υδραυλικό τμήμα έχει αποπερατωθεί. Γνωρίζετε, όμως, ότι εκ των υστέρων απεκαλύφθη ότι η μελέτη είχε προβλήματα όσον αφορά την παροχετευτικότητα του αγωγού και ιδιαίτερα στην κατάντι πλευρά του αγωγού και γι’ αυτό ακριβώς έχει ανατεθεί μελέτη από την πλευρά της υπηρεσίας για να μας δείξει ποιες είναι οι υδρολογικές ροές στην περιοχή, για να δούμε εάν χρειάζονται συμπληρωματικά έργα. Πολύ γρήγορα θα έχουμε απάντηση σε αυτή τη μελέτη, για να γίνουν και οι τελικές επιλογές. Το δημόσιο –για να απαντήσω και στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας- δεν παραγράφει τις απαιτήσεις του.
Ήδη, η διευθύνουσα υπηρεσία έχει προχωρήσει σε περικοπή συνολικής δαπάνης ύψους 1.622.000 ευρώ από τον ανάδοχο, την κατασκευάστρια εταιρεία, λόγω ακριβώς παραλείψεων, λαθών και καθυστερήσεων. Από την πλευρά της υπηρεσίας τον τελευταίο μήνα έγιναν δραστικές παρεμβάσεις σε συνεργασία και με τους τοπικούς φορείς για να ξεπεραστούν τα προβλήματα και να δοθεί λύση. Ελπίζουμε, λοιπόν, στα πλαίσια της τελικής ημερομηνίας, όπως είπα, να δοθούν λύσεις, γιατί θα παραμείνει ο Διακονιάρης σύμβολο προβλημάτων και επικίνδυνων καταστάσεων για την Πάτρα. Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος): Ευχαριστούμε τον Υπουργό κ. Μαγκριώτη. Ο συνάδελφος κ. Τσούκαλης έχει το λόγο για τρία λεπτά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, όλοι οι Πατρινοί και οι κάτοικοι, βεβαίως, οι περίοικοι, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά την ιστορία του πολύπαθου αυτού έργου. Βεβαίως, το όνομα του Διακονιάρη είναι πασίγνωστο σε όλη την Ελλάδα από την αναφορά του αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου σε συγκέντρωση προεκλογική, που τον ονόμασε Διακουμάρη. Αυτό το αναφέρω απλώς και μόνο, για να γίνει κατανοητό ότι ο «Διακονιάρης» έχει αναχθεί σε ένα έργο, σε ένα σύμβολο παθογένειας και κακοδαιμονίας της ίδιας της χώρας ολόκληρης.
Γνωρίζω πάρα πολύ καλά ποιες είναι οι ευθύνες της προηγούμενης Κυβέρνησης. Όμως, επίσης, κύριε Υφυπουργέ, πρέπει να γνωρίζετε ότι για τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες οι οποίοι δεινοπαθούν τα τελευταία τέσσερα χρόνια ουδόλως τους αφορά η εναλλαγή των κυβερνήσεων όσον αφορά τις καθημερινότητες τους. Θέτω λοιπόν δύο σαφή ερωτήματα. Θα περιμένω στη δευτερολογία σας να είναι σαφείς οι απαντήσεις. Ακριβές χρονοδιάγραμμα. Θέλουν να ακούσουν αυτή τη στιγμή από τα χείλη σας πότε θα τελειώσει συνολικά το έργο αλλά και για κάθε τμήμα ξεχωριστά ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα.
Το δεύτερο είναι το κατά πόσο έχουν καταπέσει οι ποινικές ρήτρες, οι οποιεσδήποτε συμβατικές υποχρεώσεις του εργολάβου, του αναδόχου σε σχέση με την προκλητική ασυνέπεια. Πρέπει όμως να αναφέρω και κάτι άλλο για την ιστορία την πολιτική. Στις 21-11-2008 ως επίκαιρη ερώτηση για το ίδιο θέμα που είχα υποβάλλει στον τότε Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. είχα πει στον κ. Ξανθόπουλο «Σας προτείνω κάτι. Θυμηθείτε το. Θα το βρείτε μπροστά σας. Προχωρήστε σε έκπτωση του εργολάβου». Αυτό το Νοέμβριο του 2008. Δεν ξέρω αν είχε προχωρήσει τότε το Υπουργείο σ’ αυτή την ενέργεια, ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα σήμερα. Και παίρνω αφορμή από την απάντησή σας να σας προτείνω κάτι. Περικόψατε αυτό το πόσο του ενός εκατομμυρίου και κάτι και είμαι βέβαιος ότι μπορείτε να περικόψετε και άλλα και να επιβάλλετε και κάποιες ποινές.
Είναι μόνιμο το αίτημα των κατοίκων –δεν περιλαμβάνεται στην επίκαιρη ερώτηση- να αποκαταστήσει κάπως το κύρος του το δημόσιο απέναντί τους δίνοντάς τους τις στοιχειώδεις αποζημιώσεις που προβλέπονται για όλες αυτές τις περιπτώσεις. Είχαμε υποβάλει τροπολογία επί της προηγούμενης κυβερνήσεως η οποία μάλιστα είχε υποστηριχθεί σθεναρά και από Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ., να ενταχθούν όλοι αυτοί οι επιχειρηματίες του Διακονιάρη στη ρύθμιση για τις αποζημιώσεις των εμπόρων και των επιχειρηματιών από τις καταστροφές του περσινού Δεκεμβρίου. Είναι ευκαιρία να υιοθετήσετε την πρόταση αυτή και των συναδέλφων σας τότε που πιστεύω ότι και σήμερα τις αποδέχονται. Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βαΐτσης Αποστολάτος):
Ευχαριστούμε τον κ. Τσούκαλη.Το λόγο έχει ο κύριος Υπουργός για τρία λεπτά
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων):
Ευχαριστώ πολύ.Ο αγαπητός συνάδελφος είπε «το Υπουργείο σας». Το Υπουργείο είναι του ελληνικού κράτους. Με αυτή λοιπόν την έννοια έχει το κράτος και η πολιτεία τη συνέχειά της αλλά κάθε Κυβέρνηση και κάθε πολιτική ηγεσία έχει τις δικές της ευθύνες.Αυτή την προσπάθεια και αυτόν τον αγώνα που κάνετε και εσείς ως Βουλευτής Αχαΐας τον έχουν κάνει και οι Βουλευτές του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και άλλων κομμάτων του νομού Αχαΐας. Και εγώ τον προηγούμενο χρόνο ως πολιτικός εκπρόσωπος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τα δημόσια έργα έχω επισκεφθεί το χώρο, έχω δει τους ανθρώπους που έχουν πληγεί, έχω δει το μαρτύριό τους και τα προβλήματά τους.
Συμφωνώ λοιπόν μαζί σας. Δεν συμφωνώ όμως με την άλλη αξιολόγησή σας, ότι οι κάτοικοι δεν ενδιαφέρονται για τις αλλαγές των κυβερνήσεων. Ενδιαφέρονται και γι’ αυτό ασκούν το δημοκρατικό τους δικαίωμα για το οποίο έχουν παλέψει να επιλέγουν τις κυβερνήσεις τους. Και νομίζω ότι θα έχετε διαπιστώσει ότι η διαχείριση που γίνεται και η αντιμετώπιση από την πλευρά της νέας Κυβέρνησης και μέσα από τις υπηρεσίες είναι διαφορετική, πολύ πιο αποτελεσματική θα έλεγα και έχει βάλει τα πράγματα σε ένα δρόμο λύσης και όχι στην παραδοσιακή αδράνεια των προηγούμενων χρόνων και των λανθασμένων παρεμβάσεων που δημιούργησε ή παρέτεινε τα παραπάνω προβλήματα. Τόνισα και προηγουμένως αγαπητέ συνάδελφε ότι ο χρόνος ολοκλήρωσης μετά και την τελευταία παράταση που έχει δοθεί είναι 31-5-2010. Θα κάνουμε το κάθετι να ολοκληρωθεί.
Γι’ αυτό ακριβώς αναθέσαμε και αυτή την υδρολογική μελέτη σε έγκριτο καθηγητή του πανεπιστημίου ο οποίος έχει και την ευθύνη γενικότερα εκεί των μελετών για να μας δώσει απάντηση τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε. Δεν είναι θέματα πολιτικής βούλησης. Η βούληση είναι σαφής. Θα κάνουμε λοιπόν το καθετί πρωτίστως να ολοκληρωθεί το έργο γιατί αυτό είναι το μέγα ζητούμενο, αυτό αφορά την Πάτρα και τους κατοίκους. Δεύτερον δεν απεμπολούμε –και το έχουμε δείξει- τα δικαιώματα ως ελληνικό δημόσιο. Από την άλλη πλευρά όμως λάθη υπήρξαν όπως είπα και από τις δύο πλευρές και πρέπει να είμαστε σαφείς.
Και εκεί πάνω πάταγε σε μερικές των περιπτώσεων ο ανάδοχος και ζήταγε αυτά που ζήταγε. Δεν μένω όμως σ’ αυτό. Πρωτίστως πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο γιατί αυτό ενδιαφέρει τους κατοίκους της Πάτρας μέσα στα πλαίσια απόλυτης νομιμότητας και βεβαίως στο κόστος που η σύμβαση ορίζει.Όσον αφορά τις αποζημιώσεις, ασφαλώς και θα δούμε το θέμα όπως τονίσατε και εσείς.
Ευχαριστώ.