Πέμπτη, 7 Αυγούστου 2008

Αλλαγή χάραξης της νέας εθνικής οδού Πατρών-Πύργου
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Καμία επίσημη απάντηση δεν έχουν πάρει τα αιτήματα των Δημάρχων της Δυτικής Αχαΐας για αλλαγή χάραξης της νέας εθνικής οδού Πατρών-Πύργου και για τη σιδηροδρομική σύνδεση της ΒΙΠΕ Πατρών.
Τα παραπάνω θέματα επαναφέρει με ερώτησή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον κ. υπουργό εάν έχουν αξιολογηθεί οι προτάσεις των Δημάρχων καθώς και εάν έχει μελετηθεί απ’ το ΥΠΕΧΩΔΕ η παράλληλη χάραξη του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:


Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο ΥΠΕΧΩΔΕ στις 14-3-08 και στην οποία πήραν μέρος Δήμαρχοι της Δυτικής Αχαΐας, βουλευτές του νομού και παράγοντες του υπουργείου με επικεφαλή τον Γ Γ κ. Κατσιγιάννη, είχε τεθεί το ζήτημα της αλλαγής χάραξης της νέας εθνικής οδού Πατρών-Πύργου σύμφωνα με υπόμνημα που είχε κατατεθεί.
Στην ίδια σύσκεψη τέθηκε επίσης το ζήτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της ΒΙΠΕ λόγω της εκεί δημιουργίας του διαμετακομιστικού κέντρου, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του τότε υπουργού Μεταφορών κ. Λιάπη.

Οι δύο παραπάνω άξονες (οδικός Πατρών-Πύργου και σιδηροδρομικός Πατρών-ΒΙΠΕ) οφείλουν να συνεξεταστούν ώστε να έχουν παράλληλη χάραξη. Στην παραπάνω σύσκεψη ο ΓΓ του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Κατσιγιάννης όταν τέθηκε το ζήτημα της παράλληλης χάραξης δήλωσε άγνοια για το θέμα και εκδήλωσε το ενδιαφέρον για σοβαρή μελέτη του.

Επειδή έχει παρέλθει αρκετός καιρός χωρίς να έχει υπάρξει καμία επίσημη τοποθέτηση, τόσο για την αλλαγή χάραξης της ΕΟ Πατρών-Πύργου, όσο και για την παράλληλη χάραξη της οδικής και σιδηροδρομικής αρτηρίας ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Έχουν αξιολογηθεί απ’ το ΥΠΕΧΩΔΕ οι προτάσεις των φορέων της Δυτικής Αχαΐας για αλλαγή χάραξης της νέας ΕΟ Πατρών-Πύργου και ποια είναι η θέση του υπουργείου;

Έχει μελετηθεί απ’ το ΥΠΕΧΩΔΕ το γεγονός των δύο διαφορετικών χαράξεων (οδικού και σιδηροδρομικού) και πως έχει αξιολογηθεί;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Δευτέρα, 4 Αυγούστου 2008

Μνημείο υποκρισίας και παραπλάνησης η απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη διάλυση της ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ

ΔΗΛΩΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Στο «Φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης» παραπέμπει η απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ προς τους φορείς της Πάτρας και προς το Παράρτημα Δυτ. Ελλάδας του ΤΕΕ σχετικά με τη διάλυση της ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ.

Με μια πρωτοφανή απαντητική επιστολή του, το Υπουργείο «σηκώνει σκόνη» προκειμένου να αποκρύψει τις τεράστιες πολιτικές και ηθικές του ευθύνες για την πρωτοφανή απόφασή του. Πίσω από τη σκόνη όμως υπάρχουν αμείλικτα στοιχεία και ερωτήματα στα οποία ο κ. Σουφλιάς και οι παράγοντες του υπουργείου αποφεύγουν αδέξια να τοποθετηθούν, όπως:

1) Η ΕΥΔΕ ΜΕΔΕ, απο την Πρέβεζα, δεν διευθύνει ΚΑΝΕΝΑ ΕΡΓΟ στην ευρύτερη περιοχή της έδρας της παρά μόνο αυτό του λιμανιού της Πάτρας και αυτό με έναν μετακλητό υπάλληλο, μη κάτοικο Αχαΐας!! Αντιθέτως η ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ διεύθυνε με απόλυτη επιτυχία και με όλη της την εμπειρία που αυτό συνεπαγόταν, τα έργα κάλυψης του Διακονιάρη και τις Παραγλαύκειες Οδούς, που έχουν εκτελεστεί κατά 75% το πρώτο και κατά 40% το δεύτερο.
2) Και οι δύο (2) υπηρεσίες έχουν τον ίδιο διευθυντή.
3) Οι εργασίες στα παραπάνω έργα έχουν ΕΞΟΦΛΗΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ προς την ανάδοχο «ΜΗΧΑΝΙΚΗ».
4) Κανένας υπηρεσιακός παράγοντας δεν διατύπωσε δημοσίως προς το υπουργείο αίτημα ή παράπονο για υποστελέχωση του ΤΑΣ Αχαΐας, ούτως ώστε να δικαιολογούν γι’ αυτό το λόγο τη διάλυση της υπηρεσίας
5) Την απόφαση του υπουργείου αποδοκίμασε, σχεδόν ομόφωνα (δηλ. και από προσκείμενους στην κυβέρνηση), το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτ. Ελλάδας,

Κατόπιν των πιο πάνω, αν κάποια υπηρεσία έπρεπε να αναδιαρθρωθεί ήταν αδιαμφισβήτητα, αυτή της ΕΥΔΕ ΜΕΔΕ.

Όμως οι παράγοντες του υπουργείου αποφεύγουν απροκάλυπτα να απαντήσουν σε ερωτήματα που έχουν τεθεί ευθέως σχετικά με το υπόβαθρο της συγκεκριμένης μεθόδευσης, όπως:

· Απαίτησε ο διευθυντής των 2 υπηρεσιών κ. Αγγέλης από τους υπαλλήλους της ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ να προπιστοποιήσουν υπέρ της αναδόχου, εργασίες 17 περίπου εκατ. Ευρώ και όταν αυτοί αρνήθηκαν ακολούθησε η έκδοση της επίμαχης υπουργικής απόφασης και συντάχθηκε το σχέδιο προεδρικού διατάγματος για διάλυση της υπηρεσίας;

· Γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ από τους έμπειρους ως προς τα 2 έργα, υπαλλήλους της ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ δεν ενσωματώνεται στην ΕΥΔΕ ΜΕΔΕ, ούτως ώστε να συγκροτήσει έστω το κλιμάκιό της στην Πάτρα; Η απάντηση επ’ αυτού είναι σαφής και κατηγορηματική. Ένας οργισμένος και στιγματισμένος ηθικά υπάλληλος είναι «επικίνδυνος» για αποκαλύψεις.

Ολόκληρη αλλά και κάθε λέξη της απάντησης του υπουργείου αποτελεί μνημείο υποκρισίας και παραπλάνησης και αναδεικνύει το επίπεδο κύρους και αξιοπιστίας του κρατικού μηχανισμού.

Βελτιωτικές παρεμβάσεις στην επαρχιακή οδό Πατρών-Τρίπολης
ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Το πρόβλημα των συχνών ατυχημάτων στην επαρχιακή οδό Πατρών-Τρίπολης στο τμήμα από Οβρυά έως Καλλιθέα και την ανάγκη βελτιωτικών παρεμβάσεων, θέτει με ερώτησή του προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει:

Ιδιαίτερα επικίνδυνη έχει αποδειχτεί η επαρχιακή οδός Πατρών-Τρίπολης (111) στο τμήμα από Οβρυά έως Καλλιθέα του Δήμου Μεσσάτιδας Αχαΐας. Στο τμήμα αυτό της οδού λόγω χάραξης και κατασκευής έχουν προκληθεί πολλά θανατηφόρα ατυχήματα και νέοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα προστατευτικά κιγκλιδώματα που υπάρχουν στα σημεία των δύο απότομων στροφών του δρόμου, αντικαθίστανται πολύ συχνά λόγω των συχνών ατυχημάτων.
Η χάραξη που έγινε στο συγκεκριμένο σημείο σε συνδυασμό με την κλίση του οδοστρώματος έχουν σαν αποτέλεσμα πολλά οχήματα να βγαίνουν απ’ το δρόμο και να προκαλούνται ατυχήματα.
Επειδή η συγκεκριμένη χάραξη και κατασκευή δεν ανταποκρίνεται στα σημερινά ισχύοντα για παρόμοιες οδικές αρτηρίες, ερωτάται οκ. Υπουργός:

1.Πως σκέπτεστε να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα των συχνών ατυχημάτων στο τμήμα Οβρυάς-Καλλιθέας της επαρχιακής οδού Πατρών-Τρίπολης

2. Προτίθεστε να προβείτε σε τεχνικές παρεμβάσεις βελτίωσης στο ανωτέρω τμήμα της επαρχιακής οδού προκειμένου να αποφεύγονται τα συχνά ατυχήματα;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης