Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2008

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ
Κατάλληλο για ….το Σουηδικό σύστημα υγείας!

Το υπουργείο Υγείας, μετά από περίπου 2 χρόνια, παρουσίασε το πολυαναμενόμενο σχέδιο δράσης για την καταπολέμηση των ναρκωτικών. Αν και ιδιαίτερα εκτενές και πολύ φιλόδοξο όμως το Σχέδιο παρουσιάζει ένα σημαντικό μειονέκτημα: δεν προβλέπει συγκεκριμένους τρόπους υλοποίησης των πολλαπλών δράσεων που περιλαμβάνει.

Ως ένδειξη αυτοκριτικής, το Σχέδιο αναφέρει τα σοβαρά και διαχρονικά προβλήματα της παρούσης κατάστασης, τα οποία καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν έθεσε μεταξύ των προτεραιοτήτων της. Το αποτέλεσμα, όπως παραδέχεται η κυβέρνηση είναι να οδηγούνται πολλοί συμπολίτες μας στη χρόνια χρήση ναρκωτικών, στον κοινωνικό αποκλεισμό, ακόμα και στο θάνατο λόγω των τεράστιων λιστών αναμονής.

Το Υπουργείο παραδέχεται την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και στοχευμένων δράσεων, τον ανύπαρκτο οικονομικό προγραμματισμό των δημοσίων πόρων, τη μονοδιάστατη χορήγηση υποκατάστατων χωρίς ανταποδοτικές ωφέλειες από την κοινωνική ένταξη των χρηστών. Τονίζεται η απουσία συγκροτημένων πολιτικών και σύγχρονων υποδομών, η ανεπάρκεια του ΟΚΑΝΑ, η έλλειψη συστήματος πιστοποίησης ποιότητας και αξιολόγησης των προγραμμάτων απεξάρτησης και η μεγάλη λίστα αναμονής η οποία αυτοαναιρείται ακριβώς γιατί η αναμονή είναι πολυετής.

Η καταγραφή των προβλημάτων είναι όντως σωστή. Είναι πια καιρός να σταματήσουμε να εθελοτυφλούμε και να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Οι λύσεις όμως πρέπει να είναι συγκεκριμένες και κυρίως υλοποιήσιμες. Εκεί ακριβώς βρίσκεται το μεγάλο μειονέκτημα του εν λόγω Σχεδίου: οι δράσεις που προβλέπονται, απλά δεν είναι εφαρμοστέες. Όχι λόγω της έλλειψης της βούλησης των φορέων που εμπλέκονται, αλλά γιατί δεν υπάρχουν οι υποδομές και γιατί το σχέδιο δεν προβλέπει συγκεκριμένες αρμοδιότητες, ούτε πώς θα ενισχύσει τις εν λόγω υποδομές.

Το κεντρικό σημείο του Σχεδίου είναι ότι ο ΟΚΑΝΑ και ο τομέας της θεραπείας με υποκατάστατα ανατίθενται στο ΕΣΥ, χωρίς όμως να προσδιορίζεται η χρηματοδότηση, οι υποδομές ή το προσωπικό. Δεδομένου των τεράστιων ελλείψεων των δημόσιων νοσοκομείων, τα οποία δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες ως έχει, ουσιαστικά αυτό που προτείνει ο κ. Υπουργός είναι η αναβάθμιση όλου του ΕΣΥ πριν φτάσουμε να συνδράμουμε τους χρήστες ναρκωτικών. Γιατί προκρίθηκε αυτή η λύση η οποία δίνει την αίσθηση ότι η κυβέρνηση νομοθέτησε έχοντας υπόψη της το σουηδικό σύστημα υγείας αντί του ελληνικού; Γιατί να μην ενισχυθεί ο ΟΚΑΝΑ, ώστε να λυθούν τα προβλήματά του τα οποία είναι κυρίως λειτουργικά, διοικητικά και κατά βάση οικονομικά;

Ο Υπουργός υποσχέθηκε σειρά νομοθετικών κειμένων τα οποία θα συμπληρώσουν και θα συμβάλλουν στην υλοποίηση του Σχεδίου δράσης. Η νομοθεσία που αναμένεται θα αφορά στη δημιουργία Εθνικού Συντονιστικού Οργάνου, στη σύσταση Επιτροπής Υλοποίησης του Σχεδίου, στην καθιέρωση του θεσμού του Συνηγόρου του Χρήστη, τα Κέντρα Πολλαπλής Παρέμβασης, στη σταδιακή θεμελίωση εθνικού θεραπευτικού κύκλου, κ.α.

Μήπως θα έπρεπε να θέσουμε ως προτεραιότητα την άμεση ενίσχυση των υποδομών του ΟΚΑΝΑ και στη συνέχεια την βελτίωση ολόκληρου του απαρχαιωμένου Συστήματος Απεξάρτησης, η οποία είναι όντως απαραίτητη, με όλα τα θετικά στοιχεία που περιέχονται στο Σχέδιο Δράσης; Μήπως οι χρήστες δεν έχουν την πολυτέλεια να περιμένουν την υιοθέτηση όλων των νομοσχεδίων και προεδρικών διαταγμάτων, για να μην πούμε την αναβάθμιση του ΕΣΥ;

Δημοσιεύθηκε στα ΓΕΓΟΝΟΤΑ στις 25.6.2008 και στη ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ στις 27.6.2008

Τετάρτη, 25 Ιουνίου 2008

Ερώτηση Τσούκαλη για το κλείσιμο του παιδοογκολογικό τμήματος του ΠΓΝ Πατρών


Το θέμα του κλεισίματος του παιδοογκολογικού τμήματος του Νοσοκομείου Ριου λόγω έλλειψης γιατρών φέρνει με ερώτησή του στη βουλή ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει:

Σε απόγνωση βρίσκονται οι γονείς των 36 παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια μετά την απόφαση για το κλείσιμο του παιδοογκολογικού τμήματος του Π.Γ.Ν. Πατρών λόγω έλλειψης γιατρών.
Η μοναδική παιδοογκολόγος – αιματολόγος του νοσοκομείου έχει ζητήσει την μετακίνησή της σε άλλη υγειονομική μονάδα χωρίς να έχει βρεθεί αντικαταστάτης.΄Ετσι τα παιδιά με καρκίνο της ευρύτερης περιφέρειας δεν έχουν καμία δυνάτοτητα θεραπείας και παρακολούθησης και πρέπει να αναζητήσουν νοσηλευτικό ίδρυμα στην Αθήνα.
Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την έντονη διαμαρτυρία του Συλλόγου Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «ΦΛΟΓΑ» στις προσπάθειες των οποίων στηρίχτηκε η λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος.
Παρά τις έγγραφες και προφορικές διαμαρτυρίες του συλλόγου το τμήμα δεν ενισχύθηκε με ιατρικό προσωπικό, η λειτουργία στη στηρίχτηκε μόνο στη μία γιατρό, με αποτέλεσμα τώρα να κλείνει.

Επειδή το θέμα της λειτουργίας του συγκεκριμένου τμήματος αφορά μια πολύ ευαίσθητη ομάδα παιδιών και η συνέχιση της λειτουργίας του έιναι απολύτως απαραίτητη
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Τι προτίθεστε να κάνετε για την τάχιστη στελέχωση της μονάδας με ιατρικό προσωπικό και την άμεση λειτουργία της;
Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

Τρίτη, 24 Ιουνίου 2008

Παρέμβαση Τσούκαλη στη συζήτηση για το χωροταξικό
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΔΥΤΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Το λόγο έχει ο Βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. κ. Νικόλαος Τσούκαλης.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η παρέμβαση του κυρίου Υπουργού πριν από λίγα λεπτά, με αναγκάζει να τροποποιήσω εν μέρει την εισήγησή μου, προκειμένου να δώσω κάποιες απαραίτητες απαντήσεις. Μ’ έναν ανεξήγητο εκνευρισμό πραγματικά, μ’ έναν αβάσιμο εκνευρισμό, απηύθυνε αιτιάσεις προς όλες τις πτέρυγες της Βουλής ότι θίγεται αυτό το θεσμικό οραματικό εργαλείο, το πολυπόθητο θεσμικό εργαλείο το οποίο το απαιτούσαν εδώ και πάρα πολλά χρόνια όλοι οι φορείς –περιφερειακοί, κεντρικοί- όλοι οι επιστημονικοί σύλλογοι, το ΤΕΕ, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις. Όλοι, μα, όλοι οι φορείς της Ελλάδας ζητούσαν αυτό το σχέδιο.

Κύριε Υπουργέ, θα μου επιτρέψετε, όμως, να σας πω ότι σ’ αυτές τις αιτιάσεις σας, προκειμένου να τις τεκμηριώσετε, πέσατε σε πάρα πολλές αντιφάσεις. Κατηγορήσατε, για παράδειγμα, το ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ότι ήταν απών από τη συγκεκριμένη διαβούλευση εντός, αλλά και εκτός της Βουλής. Όμως, λίγο μετά, στην τοποθέτησή σας είπατε ότι πράγματι η κα Φιλίνη, πράγματι οι Βουλευτές οι οποίοι συμμετείχαν στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή της Βουλής κατέθεσαν πολλές προτάσεις, τις οποίες εσείς βέβαια τις εντάξατε και τις προσαρμόσατε στο συγκεκριμένο κείμενο το οποίο φέρατε προς έγκριση στη Βουλή. Ήταν σοβαρότατη αντίφαση, αν βεβαίως συμπληρώσουμε ότι ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς ήταν το μόνο Κόμμα που εδώ μέσα, στην Αίθουσα της Βουλής, κάλεσε επιστήμονες και φορείς, διαλέχθηκε μαζί τους, αντάλλαξαν απόψεις, παρουσιάστηκε το σχέδιο, εμπλουτίστηκαν οι προτάσεις και οι ιδέες του και όλες αυτές κατατέθηκαν προς εσάς για αξιολόγηση.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑΣ (Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Μου επιτρέπετε, κύριε συνάδελφε;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Ορίστε, κύριε Υπουργέ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑΣ (Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Είπα κάτι πολύ θετικότερο για το ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Είπα ότι στο γραπτό κείμενο που κατέθεσε σαν πρόταση –και πράγματι ήταν σοβαρή πρόταση- είπα ότι οι αρχές και οι κατευθύνσεις που περιλαμβάνει, είναι αυτές που περιλαμβάνει και το Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Αυτό ακριβώς είπα, κύριε Υπουργέ.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑΣ (Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Επομένως, είπα κάτι πολύ θετικότερο.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Κύριε Υπουργέ, θα σας παρακαλέσω, αν θέλετε να διακόπτετε, να ζητάτε το λόγο. Σας συγχωρώ μόνο επειδή δεν ακούτε καλά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Κύριε Υπουργέ, απλώς είπα ότι αυτό το οποίο έμεινε είναι ότι στην αρχή αναφέρατε ότι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., εκτός των άλλων, ήταν απών από τις διαβουλεύσεις εντός Κοινοβουλίου. Αυτό έχει μείνει.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΟΥΦΛΙΑΣ (Υπουργός Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων): Είπα «χρονικά», μεταξύ…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Κύριε Υπουργέ, δεν μπορεί να συνεχιστεί έτσι η συζήτηση μ’ αυτόν τον ιδιότυπο διάλογο εκτός Κανονισμού. Σας παρακαλώ πολύ. Όταν τελειώσει ο κ. Τσούκαλης, έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε να κάνετε μία σύντομη παρέμβαση. Όμως, το να πατάτε το κουμπί και να γίνεται ένας διάλογος…
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Δεύτερον, κύριε Υπουργέ,
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Φίλιππος Πετσάλνικος): Μισό λεπτό, κύριε Τσούκαλη. Εγώ είμαι υποχρεωμένος να εφαρμόσω τον Κανονισμό εδώ. Και είμαι υποχρεωμένος να τον εφαρμόσω για όλους, και για τους Υπουργούς και για τους Βουλευτές! Και για όλους τους Υπουργούς!

Συνεχίστε, κύριε Τσούκαλη.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Η δεύτερη αιτίαση και, μάλιστα, εκεί που εκδηλώσατε τον εκνευρισμό σας, κύριε Υπουργέ, ήταν όταν δεν θεωρήσατε βάσιμη την αιτίαση της Αντιπολίτευσης και του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς ότι το συγκεκριμένο θεσμικό κείμενο δεν έχει όραμα. Είπατε ότι έχει όραμα και ότι το όραμα περιλαμβάνεται στο άρθρο 2 του συγκεκριμένου κειμένου, το οποίο μάλιστα ως όραμα διαχέεται σε όλες τις δράσεις, όπως αυτές περιγράφονται και αναλύονται σ’ όλα τα υπόλοιπα άρθρα του Εθνικού Χωροταξικού. Ας δούμε, λοιπόν, αυτή τη συγκεκριμένη οραματική σας προσέγγιση.

Δεύτερος βασικός στόχος είναι η ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και χωρικής συνοχής. Για το σκοπό αυτό, επιδιώκεται η ενίσχυση της ισόρροπης πολυκεντρικής ανάπτυξης της χώρας ιδίως με τον περιορισμό των ανισοτήτων κλπ. Κύριε Υπουργέ, έχω την υποχρέωση να σας πω και να υπερασπιστώ τα δίκαια αιτήματα όλου του περίφημου δυτικού άξονα της χώρας, ο οποίος δυτικός άξονας τα τελευταία δέκα χρόνια αποκλίνει με ιλιγγιώδη ταχύτητα από τον ανατολικό άξονα. Δεν συγκλίνει ούτε κοινωνικά ούτε οικονομικά. Και είχαμε την απαίτηση όλοι οι επιστημονικοί φορείς –και δεν τοποθετούμε τοπικιστικά αυτή τη στιγμή- μέσα από αυτό το σχέδιο να περιγράφεται συγκεκριμένη ιεραρχική καταγραφή όσον αφορά το με ποιον τρόπο τα επόμενα δεκαπέντε χρόνια θα συγκλίνουν αυτοί οι δύο άξονες.
Δυστυχώς, όμως, η αναφορά του δυτικού άξονα μέσα στο κείμενό σας έχει καταχωρηθεί τυχαία με μία ανάλυση και με μία περιγραφή η οποία υπολείπεται καταφανώς όλων των άλλων αξόνων, χωρίς καμία ιεράρχηση, χωρία κανένα χρονοδιάγραμμα και κυρίως χωρίς εκείνα τα αναπτυξιακά στοιχεία, τα οποία με βεβαιότητα θα προσδιορίσουν και θα προσδώσουν βασιμότητα στο αίτημα όλων των φορέων της Δυτικής Αχαΐας ότι κάποια στιγμή θα αρχίσουν να συγκλίνουν αυτοί οι δύο άξονες. Όμως, θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι όσον αφορά το δυτικό άξονα, το συγκεκριμένο σχέδιο υπολείπεται καταφανώς ακόμα και των εγκεκριμένων περιφερειακών πλαισίων της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου. Αυτό θα πρέπει να το υπενθυμίσω. Υπάρχουν εγκεκριμένα περιφερειακά σχέδια της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, όπου έπαιρναν ειδική έμφαση μεγάλα έργα και αναπτυξιακά προγράμματα που αφορούσαν στην ολοκλήρωση του δυτικού διευρωπαϊκού άξονα, στην προώθηση του δυτικού διευρωπαϊκού σιδηροδρομικού άξονα, στην εισαγωγή φυσικού αερίου και στο δυτικό άξονα της χώρας. Μπορείτε να διαβεβαιώσετε, κύριε Υπουργέ, ότι χωρίς την ύπαρξη αυτών των τριών βασικών αξόνων υπάρχει ποτέ περίπτωση ο δυτικός άξονας να συγκλίνει με τον ανατολικό; Όλοι οι επιστήμονες λένε ότι σε καμία περίπτωση. Έτσι, λοιπόν, το στοιχείο β΄ του άρθρου 2 έχει πολύ μεγάλα ελλείμματα.

Τρίτος στόχος. Περιορισμός της υπέρμετρης αστικοποίησης μέσα από τη βελτίωση ελκυστικότητας της υπαίθρου κλπ. Κύριε Υπουργέ, υπάρχει πρόβλεψη στο σχέδιο ότι πρώτη επιδίωξή σας είναι να σταθεροποιηθεί ο πληθυσμός της Αθήνας και στη συνέχεια, να αρχίσει να μειώνεται. Αυτή είναι μία λογική πρόβλεψη. Όμως, μπορείτε να εξηγήσετε στην Αίθουσα πώς συνάδει αυτός ο στόχος με την εξαγγελία σας για την επέκταση της Αττικής Οδού εν είδει πλοκαμίου σε ολόκληρη την Αττική; Είναι δυνατόν να επιτευχθεί αυτός ο στόχος –αυτός ο πραγματικά σωστός, αποδεκτός και ποθητός από όλους στόχος- κατασκευάζοντας νέα δίκτυα τεράστιων αυτοκινητοδρόμων στην Αττική, όταν είναι βέβαιο ότι οι αυτοκινητόδρομοι είναι πόλοι συγκέντρωσης και βιομηχανικών και άλλων δραστηριοτήτων;

(Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.

Και το τελευταίο στοιχείο του οράματος. Η παροχή συνεκτικού στοιχείου κατευθύνσεων για τα υποκείμενα επίπεδα σχεδιασμού. Εδώ, βέβαια, συζητάμε πέρα από την διοικητική αποκέντρωση, μιλάμε βεβαίως και για τους φορείς του δημοκρατικού προγραμματισμού. Κύριε Υπουργέ, γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι ήδη το ΕΣΠΑ «τρέχει». Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι εκεί έχουν καθοριστεί οι φορείς δημοκρατικού προγραμματισμού, οι οποίοι δεν προσδιορίζονται σε περιφερειακό επίπεδο, αλλά σε επίπεδο Υπουργείου Οικονομικών. Οπότε και κατόπιν όλων αυτών, κύριε Υπουργέ, δυστυχώς φαίνεται ότι το όραμα έχει ατέλειες. Και γι’ αυτό ακριβώς όλοι οι περιφερειακοί φορείς –και το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά- τα περιφερειακά παραρτήματα του ΤΕΕ, τα ΤΕΔΚ, οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις από όλη την Ελλάδα αντιδρούν έντονα σ’ αυτό το σχέδιο και βεβαίως, δεν αντιδρούν επειδή θέλουν να αντιπολιτευθούν την Κυβέρνηση, αλλά απλούστατα γιατί έχουν αγωνία για την ανάπτυξη των περιοχών τους. Ευχαριστώ πολύ. (Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς)

Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2008

Προβλήματα από το σεισμό στο Τ.Ε.Ι. Αμαλιάδας

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Τα προβλήματα που προκάλεσε ο σεισμός στο Τ.Ε.Ι. Αμαλιάδας φέρνει με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Το αίτημα των σπουδαστών για αναβολή ή μετάθεση της εξεταστικής περιόδου, δεν έγινε δεκτό από τη Διοίκηση του ΤΕΙ Πατρών με αποτέλεσμα να δημιουργείται σοβαρότατο πρόβλημα στην εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία.

Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει:

Όπως είναι γνωστό, ο μεγάλος σεισμός της 8ης Ιουνίου 2008, προκάλεσε σοβαρότατες ζημιές στα κτίρια του Τ.Ε.Ι. Αμαλιάδας και επιβάρυνε ψυχολογικά τους σπουδαστές.
Μετά από Γενική Συνέλευση των μελών του Συλλόγου Σπουδαστών ΤΕΙ Αμαλιάδας, που πραγματοποιήθηκε στις 11/06/2008 αποφασίστηκε ομόφωνα η διακοπή λειτουργίας της σχολής μέχρι νεοτέρας. Σύμφωνα με την απόφαση το κλείσιμο της σχολής δεν ήταν κατάληψη, αλλά ένας τρόπος εξασφάλισης του απαραίτητου χρόνου για την ψυχολογική ανάκαμψη των φοιτητών, προκειμένου να γίνουν όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες, ώστε να λυθεί το πρόβλημά τους που είναι κυρίως η στέγαση και η σίτιση.
Ο σύλλογος ζήτησε επίσης την αναβολή της εξεταστικής περιόδου του Ιουνίου. Η παραπάνω απόφαση του Συλλόγου εστάλη μέσω της διοίκησης Τ.Ε.Ι. Πατρών, προς το Υπουργείο σας, προς γνώση και για τη λήψη αποφάσεων.
Όπως όμως έγινε γνωστό η διοίκηση του Τ.Ε.Ι. Πατρών δεν έκανε δεκτό το αίτημα του Συλλόγου για αναβολή της εξεταστικής περιόδου, με αποτέλεσμα να προκύπτει σοβαρότατο πρόβλημα στην εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία του Τ.Ε.Ι. Αμαλιάδας.
Επειδή αναβολή ή μετάθεση εξεταστικής περιόδου έχει πραγματοποιηθεί στο παρελθόν και για λόγους ήσσονος σημασίας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Εάν προτίθεται να κάνει αποδεκτό το αίτημα του Συλλόγου Σπουδαστών Τ.Ε.Ι. Αμαλιάδας και της ομόφωνης απόφασης των σπουδαστών για αναβολή ή μετάθεση της εξεταστικής περιόδου Ιουνίου 2008;
2) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα μεταφοράς του Τ.Ε.Ι. από τα παλιά κτίρια που υπέστησαν ζημιές στα νέα κτίρια;

O ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

Χωρίς υπαλλήλους κινδυνεύει να μείνει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου συμπληρώνει φέτος έξι χρόνια λειτουργίας. Από το 2002 μέχρι σήμερα έχουν ιδρυθεί έξι πανεπιστημιακές σχολές που περιλαμβάνουν δέκα τμήματα. Εκτός από τις προπτυχιακές σπουδές, στο Πανεπιστήμιο έχουν αναπτυχθεί μεταπτυχιακές σπουδές και εκπονούνται διδακτορικές διατριβές. Σήμερα στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου φοιτούν 2000 άτομα, αριθμός που θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο με την έναρξη του επόμενου ακαδημαϊκού έτους.

Είναι προφανές ότι για την υποστήριξη του έργου του πανεπιστημίου, εκτός από το διδακτικό προσωπικό χρειάζεται και σημαντικός αριθμός άλλων υπαλλήλων (διοικητικών, τεχνικών, φυλάκων κλπ).

Σήμερα στις διάφορες υπηρεσίες του Πανεπιστημίου εργάζονται περίπου 120 άτομα εκ των οποίων 93 είναι συμβασιούχοι με συμβάσεις που λήγουν στις 31/12/2008. Η αποχώρηση όλων αυτών των εργαζομένων αναπόφευκτα θα έχει ως αποτέλεσμα το πάγωμα πολλών καθημερινών λειτουργιών του ιδρύματος και την υποβάθμισή του.

Ερωτάται ο κ. υπουργός

1. Με ποιο τρόπο προτίθεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που πρόκειται να δημιουργηθεί;

2. Προτίθεται να προχωρήσει στη μονιμοποίηση των 93 συμβασιούχων υπαλλήλων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Τάσος Κουράκης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός


ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΤΟΥ ΟΤΕ


Συνέχιση της συζήτησης επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών «Κύρωση της Σύμβασης πώλησης μετοχών και της Συμφωνίας μετοχών μεταξύ του Ελληνικού δημοσίου και της Deutsche Telekom AG».

( ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ 18 – 06 – 2008 )

Κύριε Πρόεδρε, λίγα λεπτά πριν την ονομαστική ψηφοφορία απευθυνόμαστε στους συναδέλφους της Νέας Δημοκρατίας και τους υποβάλλουμε το αίτημα έστω και τώρα «να μην επικυρώσετε», «να μην δώσετε την ψήφο σας», για την επικύρωση αυτής της συμφωνίας. Τελειώνοντας η συζήτηση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δύο ερωτήματα παραμένουν στην Αίθουσα αυτή, δύο ερωτήματα αναπάντητα και πολύ σοβαρά.

Πρώτον, γιατί ο κ. Αλογοσκούφης και η Κυβέρνηση έφερε μια κοινή συμφωνία ιδιωτικού δικαίου προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής; Και δεύτερον, γιατί εξακολουθεί να εμμένει σ’ αυτήν τη συγκεκριμένη συμφωνία; Ο κ. Αλογοσκούφης και η Κυβέρνηση υποστηρίζει ότι έφερε τη συγκεκριμένη συμφωνία προκειμένου να τύχει τη βάσανο της Βουλής, να τύχει της επεξεργασίας των Βουλευτών, ούτως ώστε να αποκτήσει μεγαλύτερο κύρος και μεγαλύτερο βάρος.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στο λίγο χρόνο που έχω και για όσους γνωρίζουν νομικά, η ψήφος η σημερινή η δική σας είναι μια ψήφος εν λευκώ προς την Κυβέρνηση για διαμόρφωση οποιασδήποτε συμφωνίας από εδώ και πέρα με την Deutsche Telekom. Διαβάζω το άρθρο 21 και καλό θα είναι να αποτυπωθεί στη μνήμη σας πριν ψηφίσετε: «Καμιά τροποποίηση ή διαφοροποίηση ή παραίτηση από την παρούσα συμφωνία ή οποιαδήποτε διάταξη της παρούσας δεν θα ισχύει εκτός αν γίνεται εγγράφως και υπογράφεται προσηκόντως». Αυτό σημαίνει οποιαδήποτε τροποποίηση της συγκεκριμένης σύμβασης δεν θα περνάει από τη βάσανο και τον έλεγχο της Βουλής. Είναι αποκλειστική αρμοδιότητα πλέον και εν λευκώ του εκάστοτε Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και της Κυβέρνησης. Εάν δώσετε τέτοια εξουσιοδότηση θα είστε υπόλογοι για οτιδήποτε συμβεί από εδώ και πέρα.

Δεύτερον, ο κ. Αλογοσκούφης είπε ότι διαφυλάσσονται όλα τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου και επικαλείται το δικαίωμα αρνησικυρίας. Για όσους επίσης γνωρίζουν νομικά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, άρθρο 8 παράγραφος 2 περιπτώσεις β’ και γ’, στη μεν περίπτωση που ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και ο διευθύνων σύμβουλος είναι διαφορετικά πρόσωπα, εκεί ρυθμίζεται σαφέστατα το τι προβλέπεται στην περίπτωση αρνησικυρίας. Στην περίπτωση γ’, όμως, λέει «σε περίπτωση που η θέση του διευθύνοντος συμβούλου και του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Τ.Ε. κατέχονται από το ίδιο πρόσωπο σύμφωνα με το άρθρο 4, το ελληνικό δημόσιο και η Deutsche Telekom θα ασκούν τα δικαιώματα ψήφου τους κατά τη διακριτική τους ευχέρεια». Ένα πρόσωπο που εκπροσωπεί και τους δύο κατά τη διακριτική τους ευχέρεια!Υπάρχει η δικαιολογία εκ μέρους του κυρίου Αλογοσκούφη και της Κυβέρνησης ότι αυτό προβλέπεται στο νόμο 2190 περί ανωνύμων εταιρειών. Ναι, αλλά όμως, η προηγούμενη περίπτωση η οποία είναι κατ’ εξαίρεση, προβλέπεται. Στη συγκεκριμένη περίπτωση γιατί δεν υπάρχει διαφοροποίηση ούτως ώστε να διαφυλαχθεί το δικαίωμα αρνησικυρίας για το δημόσιο; Τίποτα απ’ αυτό δεν συμβαίνει.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι προφανές ότι χρησιμοποιείται η Βουλή ως φύλλο συκής, προκειμένου η Κυβέρνηση να είναι κατοχυρωμένη απέναντι σε οτιδήποτε προκύψει από εδώ και πέρα, όσον αφορά την υλοποίηση της συγκεκριμένης σύμβασης. Είναι προφανές ότι αυτό το οποίο συμβαίνει εδώ στη Βουλή, απαιτήθηκε από τη Deutsche Telekom να περάσει από τη διαδικασία της Βουλής, προκειμένου να έχει και η ίδια κατοχυρωμένα όλα της τα δικαιώματα. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας, σκεφτείτε το σοβαρά γιατί το ψέμα έχει κοντά ποδάρια.

Να είστε βέβαιοι ότι είναι κοντά ο καιρός που θα μετανιώσετε γι’ αυτό που κάνετε.