Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου 2009

Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ δεν διασφάλισε πολίτες και οχήματα

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Μετά τα προβλήματα που προέκυψαν πρόσφατα στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου στο ύψος των Αγ. Θεοδώρων λόγω της δυνατής βροχής με την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών, καθώς και τον κίνδυνο για τη ζωή πολλών οδηγών, έγινε φανερή η απουσία ελέγχου και ασφάλειας της εθνικής οδού.


Συγκεκριμένα, ενώ από πλευράς Δήμου Αγ. Θεοδώρων έγινε η προσπάθεια με τα λίγα μέσα που διαθέτει να κρατηθεί ανοιχτός ο περιφερειακός δρόμος, η Εταιρεία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ, η οποία έχει την εκμετάλλευση της οδού επέδειξε πλήρη αδυναμία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της και να στείλει έγκαιρα τα μηχανήματά της (μετά από 4 ώρες, ενώ το μηχάνημα που αποφράσσει τα φρεάτια έφτασε μετά από 6 ώρες!)


Χαρακτηριστικό είναι ότι το μηχάνημα της Εταιρείας για το σπάσιμο του στηθαίου και την απελευθέρωση του εγκλωβισμένου νερού στο ένα ρεύμα της οδού δεν λειτούργησε και το έργο ανέλαβε τελικά μηχάνημα του Δήμου.
Επειδή στις υποχρεώσεις της Εταιρείας είναι «να τίθεται στην υπηρεσία των διερχόμενων οδηγών νέων και αποτελεσματικών υπηρεσιών λειτουργίας και συντήρησης και το εκπαιδευμένο προσωπικό της να βρίσκεται 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο με στόχο την ανίχνευση περιστατικών και κινδύνων, την πληροφόρηση του κοινού και την ομαλή λειτουργία του δρόμου».

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:


· Προτίθενται να εξετάσουν εάν και κατά πόσο συνέβαλε, σύμφωνα με τις συμβατικές της υποχρεώσεις, έγκαιρα και αποτελεσματικά η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ στην αντιμετώπιση της πλημμύρας της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου;
· Με ποια άμεσα μέτρα θα υποχρεωθεί η Εταιρεία προκειμένου να ανταποκριθεί στο ακέραιο στις υποχρεώσεις της που προκύπτουν από τη σύμβαση έργου;
· Εξετάζουν το ενδεχόμενο επανεξέτασης και αναδιαπραγμάτευσης των όρων της σχετικής σύμβασης με γνώμονα την αποτελεσματικότερη προστασία του δημόσιου συμφέροντος;

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Δημήτρης Παπαδημούλης

Ευαγγελία Αμμανατίδου – Πασχαλίδου

Νίκος Τσούκαλης

Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2009

Επαναφορά των κομμένων δρομολογίων του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο και νέο σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ


O σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσον, το πιο οικονομικό και το πιο ασφαλές, επομένως οι όποιες εξαγγελίες για «πράσινη ανάπτυξη» δεν μπορεί να είναι αποκομμένες από ένα συνολικό σχέδιο για την ανάπτυξη του δημόσιου σιδηρόδρομου στη χώρα μας. Η κατάσταση όμως του σιδηροδρομικού δικτύου στο V της Πελοποννήσου, δηλαδή το τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Πύργος – Πάτρα βρίσκεται κυριολεκτικά στην εποχή του Τρικούπη, με μικρές επιδιορθώσεις.
Την 1η Αυγούστου 2009, η προηγούμενη κυβέρνηση, παρά την ομόφωνη αντίθεση της Ν.Α. Μεσσηνίας, Αρκαδίας και Ηλείας, των Δήμων της Μεσσηνίας, Αρκαδίας και Ηλείας και των φορέων των νομών αυτών, προχώρησε σε σχεδόν ολική περικοπή των δρομολογίων.


Συγκεκριμένα, παρέμειναν μόνο 3 από τα 16 δρομολόγια του τμήματος Καλαμάτα – Μεσσήνη – Καλαμάτα, 6 από τα ισχύοντα 17 που διέρχονται από το Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας, 3 από τα 8 από Καλαμάτα προς Κυπαρισσία, 2 από τα 7 από Καλαμάτα – Πύργο – Πάτρα και 1 από τα 5 από Καλαμάτα – Πύργο – Πάτρα – Κιάτο – Αθήνα, ενώ δε γίνεται καμία αναφορά στην προσφάτως ανακαινισμένη γραμμή για το δρομολόγιο Καλαμάτα – Τρίπολη – Αθήνα.

Επειδή μετά από την άγρια αυτή περικοπή περιορίστηκε δραματικά η πετυχημένη προαστιακή συγκοινωνία με σιδηρόδρομο εντός του νομού Μεσσηνίας (Καλαμάτα – Μεσσήνη, Καλαμάτα – Τ.Ε.Ι. Κυπαρισσία), όπου διακινούνται 2.000 επιβάτες την ημέρα, ενώ, επιπλέον, δεν υπάρχει πια καμία ουσιαστική σύνδεση της Μεσσηνίας και της Ηλείας με την Πάτρα και την Αθήνα.

Επειδή οι προτάσεις αυτές «δολοφόνησαν» κυριολεκτικά τον ελληνικό σιδηρόδρομο και οδηγούν σε μαρασμό την ελληνική περιφέρεια, αφού ουσιαστικά «σφαγιάστηκε» το 70% των σημερινών δρομολογίων.

Επειδή τα ελλείμματα στο σιδηρόδρομο δημιουργήθηκαν λόγω της διαχρονικής άρνησης των ελληνικών κυβερνήσεων να εκπληρώσουν τις νόμιμες οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στον Ο.Σ.Ε

Επειδή είναι τραγικό σε μια εποχή όπου όλη η Ευρώπη επενδύει στους σιδηροδρόμους και τους αναπτύσσει κατά προτεραιότητα λόγω των μεγάλων συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων να εκτελείται εν ψυχρώ ο ελληνικός σιδηρόδρομος.

Επειδή, μετά την κινητοποίηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και των Δήμων της Μεσσηνίας, τον Ιούλιο και την επίσκεψή τους στον τότε Υπουργό Μεταφορών, είχε δεσμευτεί ο Υπουργός ότι την 1η Οκτωβρίου θα επανεξεταστεί η άγρια αυτή περικοπή των δρομολογίων.

Ερωτώνται οι κυρίες και οι κύριοι Υπουργοί:

Θα καταργήσετε την απόφαση του ΟΣΕ με βάση την οποία από 1η Αυγούστου υπήρξε η άγρια περικοπή των δρομολογίων στην Πελοπόννησο;
Πότε επιτέλους θα ολοκληρωθούν τα έργα στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και πότε θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την ανακαίνιση του τμήματος Πύργου - Κυπαρισσίας – Ζευγολατιού;
Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η σύνταξη μελετών για την κανονικοποίηση του σιδηροδρομικού μας δικτύου σε όλο το V της Πελοποννήσου (Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα – Τρίπολη – Άργος -Κόρινθος), ώστε να αποκτήσει η Πελοπόννησος σύγχρονο σιδηρόδρομο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, όπως ζητούν οι φορείς της;
Στα πλαίσια της 4ης Προγραμματικής Περιόδου δεσμεύεστε ότι θα προωθήσετε τη μελέτη κανονικοποίησης και την κατασκευή τουλάχιστον για το τμήμα Πάτρα – Πύργος - Καλαμάτα και Κόρινθος - Άργος τα οποία τμήματα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερα κατασκευαστικά προβλήματα;
Θα υπάρξει άμεση προώθηση των έργων αναβάθμισης του Μηχανοστασίου Καλαμάτας, ώστε να γίνεται αποτελεσματικά η συντήρηση του τροχαίου υλικού της Πελοποννήσου;
Πότε θα κατασκευαστούν με άμεσες διαδικασίες τα Συστήματα Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης σε πρώτη φάση στην Προαστιακή Περιοχή της Καλαμάτας (τμήμα Καλαμάτα - Ασπρόχωμα - Ζευγολατιό, όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη κυκλοφορία συρμών) και στη συνέχεια σε όλο το Δίκτυο της Πελοποννήσου για την αύξηση της ασφάλειας και της χωρητικότητας του Σιδηροδρομικού Δικτύου;
Πότε θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες προμήθειας σύγχρονου μετρικού τροχαίου υλικού μεσαίων αποστάσεων με κλιματισμό;


ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ – ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ

ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ ΝΙΚΟΣ


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ

ΠΡΟΣ: Βουλή των Ελλήνων Δ/νση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου Τμήμα Ερωτήσεων
ΘΕΜΑ: Απάντηση σε Ερώτηση ΣΧΕΤ: Έγγραφο σας 453/30-1-09

Σε απάντηση της Ερώτησης με αριθμό 453/ 30-10-09, που κατατέθηκε στη Βουλή από τους Βουλευτές κ.κ. Π. Λαφαζάνη, Ευαγ. Αμμανατίδου-Πασχαλίδου και Ν. Τσούκαλη, με θέμα την αναβάθμιση και τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου, σύμφωνα και με τα υπ' αριθμ. 1055438/11-11-09 και 307250/Φ.70.1.1 /3.4/09-11-09 έγγραφα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και ΕΔΙΣΥ Α.Ε., αντίστοιχα, θέτουμε υπόψη σας ότι :

1. Μετά την έναρξη εφαρμογής των νέων δρομολογίων, κρίνεταισκόπιμο στις περιπτώσεις όπου σημειώνεται αυξημένη ζήτηση ή δενικανοποιούνται ανάγκες του επιβατικού κοινού, να γίνουν οι απαραίτητεςδιορθώσεις στο δρομολογιακό πλέγμα που εφαρμόζεται ως γνωστόν από01/08/2009.
Στο πλαίσιο αυτής της νέας πολιτικής και αντίληψης για το σιδηρόδρομο συγκεντρώνονται τα απαραίτητα στοιχεία και εξετάζονται όλα τα σχετικά αιτήματα, ώστε σε εύλογο χρονικό διάστημα να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες αναθεωρήσεις που θα ικανοποιούν τις ανάγκες και θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό, αλλά και θα οδηγούν σταδιακά στην οικονομική εξυγίανση του σιδηροδρόμου.
2. Ως προς την κατάσταση του δικτύου και του τροχαίου υλικούπληροφορούμε ότι:

• Στο τμήμα της γραμμής Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Αργος-Ναύπλιο γίνεται πλήρης ανακαίνιση της γραμμής με νέας τεχνολογίας υλικά
• Στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη και Άργος - Ναύπλιο πρόσφαταολοκληρώθηκε η ανακαίνιση της γραμμής και αποδόθηκε σε κυκλοφορία την1-8-2009. Το έργο ύψους 24,2 εκατ. € συγχρηματοδοτήθηκε από το ΠΕΠΠελοποννήσου.
• Στο τμήμα Τρίπολης - Ζευγολατιού έχει ολοκληρωθεί η ανακαίνισητου δικτύου και εντός των προσεχών ημερών θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικάδρομολόγια και θα παραδοθεί προς χρήση στο αμέσως προσεχές διάστημα.
• Στο τμήμα Ζευγολατιού - Καλαμάτας συνεχίζονται οι εργασίεςανακαίνισης γραμμής οι οποίες έχουν ολοκληρωθεί περίπου κατά 60%. Η κυκλοφορία δεν έχει αποκοπεί και τα έργα εκτελούνται κανονικά. Η ολοκλήρωση τους προβλέπεται να γίνει περί το τέλος του τρέχοντος έτους.
• Στο τμήμα Ζευγολατιού- Κυπαρισσίας γίνεται όπου απαιτείται, η σχετική συντήρηση από το αρμόδιο τμήμα του ΟΣΕ.
• Στο δυτικό τμήμα Πάτρα - Πύργος - Κυπαρισσία εκτελέστηκαν πρόσφατα δύο έργα συντήρησης γραμμής προϋπολογισμού 5,5 εκ. € και στη συνέχεια προγραμματίζεται, εφόσον εξασφαλισθούν οι αναγκαίες πιστώσεις, η ανακαίνιση της σιδ/κής γραμμής μεταξύ Πύργου - Κυπαρισσίας (63 χλμ) και Καλόνερου -Ζευγολατιού (32 χλμ), εκτιμώμενου προϋπολογισμού 50 εκ. €.
Για τις μελέτες αναβάθμισης της γραμμής Πάτρα - Πύργος -Κυπαρισσία - Καλαμάτα, εγκρίθηκε η συγχρηματοδότηση αυτών από πιστώσεις των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, προϋπολογισμού 31 εκατ. ευρώ. Ήδη εκπονείται η πρώτη φάση των μελετών για το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Αλφειός-Ολυμπία που προβλέπεται να ολοκληρωθεί το 2011.Επίσης προετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης της πρώτης φάσης μελετών στο τμήμα Αλφειός- Κυπαρισσία - Καλαμάτα.

Όσον αφορά τη γραμμή Κόρινθος - Αργός - Ναύπλιο δεν προγραμματίζεται στο άμεσο μέλλον η κανονικοποίησή της διότι όπως προαναφέρθηκε η μετρική γραμμή πρόσφατα ανακαινίσθηκε με συγχρηματοδότηση της Ε.Ε. Με την πλήρη ανακαίνιση της γραμμής συντομεύεται ο χρόνος διαδρομής κατά μία ώρα.
Ο ΕΔΙΣΥ πραγματοποιεί όλες τις προγραμματισμένες συντηρήσεις στο σύνολο του τροχαίου υλικού της μετρικής γραμμής στις εγκαταστάσεις του Μηχανοστασίου Καλαμάτας χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση των χρονικών ορίων, όπως αυτά προβλέπονται από τις σχετικές οδηγίες των κατασκευαστών εκάστου τύπου.
Οι εργασίες συντήρησης πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις οδηγίες των ιδίων κατασκευαστικών οίκων και επιπλέον τηρούνται όλες οι διεθνείς προδιαγραφές και διαδικασίες ποιότητας και ελέγχων. Σημειώνεται ότι στο επόμενο διάστημα το εν λόγω συγκρότημα πρόκειται να πιστοποιηθεί κατά τα πρότυπα του 150 ΕΝ 2001/2008.

Οι εν λόγω εγκαταστάσεις είναι λειτουργικά επαρκείς ως προς τις τρέχουσες ανάγκες (πλήθος συρμών και δρομολογίων) που υποστηρίζονται, και σύμφωνα με τις παρεμβάσεις που έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα (έργα 1ης φάσης). Για την μελλοντική ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών V" του μετρικού δικτύου και την συντήρηση νέου τροχαίου υλικού που μελλοντικά ενδέχεται να προμηθευτεί ο Οργανισμός, προβλέπονται δύο επόμενες φάσεις σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί.

Δεν προβλέπεται με τον υπάρχοντα κυκλοφοριακό φόρτο να εγκατασταθούν συστήματα Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης στην μετρική γραμμή. Εάν προκύψουν νέες ανάγκες θα επανεξετασθεί η πρόταση και θα δρομολογηθεί η υλοποίηση της.

Τέλος, αναφέρεται ότι το 2004 αγοράστηκαν νέες υπερσύγχρονες Αυτοκινητάμαξες μετρικής γραμμής με κλιματισμό (12 Railbus). Δεν προβλέπεται άλλη προμήθεια ούτε έχει γνωστοποιηθεί από τους αρμόδιους φορείς (ΕΔΙΣΥ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ) σχετική ανάγκη .

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΕΠΠΑΣ










ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΘΕΜΑ: Απάντηση στην Ερώτηση των βουλευτών κ.κ. Π. Λαφαζάνη, Ευαγγελίας Αμμανατίδου-Πασχαλίδου και Ν. Τσούκαλη.

Σχετ.: Ερώτηση με αρ. πρωτ. 453/30.10.2009

Σε απάντηση των ερωτημάτων 3 και 4 του ανωτέρω σχετικού και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, σας ενημερώνουμε ότι:

Κατά την προγραμματική περίοδο 2000-2006 και στο πλαίσιο των Π.Ε,Π. Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας υλοποιήθηκαν αντίστοιχα οι πράξεις:
• «Αναβάθμιση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών γραμμών Κορίνθου-Ανδρίτσας και Άργους-Ναυπλίου» με προϋπολογισμό σύμβασης 26.500.000 και επιλέξιμες δαπάνες 23.556.648 ευρώ (στοιχεία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος με ημερομηνία 30-10-09).
• «Κατασκευή στηθαίου ασφαλείας με ηλεκτροφωτισμό τμηματικά στους Ν. Αχαΐας και Ηλείας» με ημερομηνία ολοκλήρωσης οικονομικού αντικειμένου την 31-12-2006 και δαπάνες 1.719.047 ευρώ.

Όσον αφορά στις μελέτες, σας ενημερώνουμε ότι έχει εγκριθεί, με την υπ. αριθμ. Ε(200Β) 7981/11-12-2008 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η συγχρηματοδότηση στο πλαίσιο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της δράσης με τίτλο «Μελέτη κανονικοποίησης, βελτίωσης και αναβάθμισης της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής Πάτρας - Πύργου — Καλαμάτας» (κωδ. δράσης 2007-ΕΙ-29030-5), αρμοδιότητας ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. Ο συνολικός εγκεκριμένος προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 31εκ. ευρώ, με κοινοτική συνδρομή 15,5 εκ. ευρώ. Η δράση, έχει ημερομηνία ολοκλήρωσης την 31/12/2013.
Μέχρι σήμερα έχει υπογραφεί η σύμβαση και εκπονείται η Α' φάση της μελέτης αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Ολυμπία, με προϋπολογισμό 3.354.883 ευρώ.
Για την παροχή ειδικότερων πληροφοριών για την πολιτική και υλοποίηση σχετικών δράσεων, αρμόδιο είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και δικτύων.

Η Υπουργός Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας
Λούκα Τ. Κατσέλη




Δευτέρα, 2 Νοεμβρίου 2009

Αδιαφανής ο τρόπος πληρωμής των ασφαλτομιγμάτων στα Δημόσια Έργα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Αδιαφάνεια στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η επιμέτρηση και πληρωμή των ασφαλτομιγμάτων που διαστρώνονται για την αποκατάσταση δρόμων στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καταγγέλλει με ερώτησή του προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης.
Όπως αναφέρει στην ερώτησή του, η επιμέτρηση των ασφαλτομιγμάτων γίνεται κατά παράβαση της νόμιμης διαδικασίας, ενώ έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα υποβολής ψευδών ζυγολογίων για είσπραξη χρημάτων από το Δημόσιο, δημιουργώντας έντονες αμφιβολίες για την ποιότητα κατασκευής των έργων αλλά και για τη διαφανή διαχείριση του δημοσίου χρήματος.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Δυσμενείς εντυπώσεις σε σχέση με τη διαφάνεια στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος και την ποιότητα των έργων, έχει προκαλέσει ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η επιμέτρηση και πληρωμή των ασφαλτομιγμάτων που διαστρώνονται για την αποκατάσταση των φθορών και ανωμαλιών των οδοστρωμάτων.
Συγκεκριμένα σε όλες τις υπηρεσίες της Δυτικής Ελλάδας η επιμέτρηση των ασφαλτομιγμάτων γίνεται κατά παράβαση της διαδικασίας που προβλέπει το άρθρο του Αναλυτικού Τιμολογίου Έργων Οδοποιίας (Α.Τ.Ε.Ο.) το οποίο έχει εγκριθεί με την Δ17α/01/93/ ΦΝ. 437 /1-10-2004 απόφαση τ. Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ.

Σύμφωνα με την παρ.8.2 της Π.Τ.Π. Α265 ορίζεται ότι :

«8.2 ΕΠΙΜΕΤΡΗΣΙΣ ΚΑΤΑ ΒΑΡΟΣ ΕΝΣΩΜΑΤΟΥΜΕΝΟΥ ΑΣΦΑΛΤΙΚΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ. Προς εύρεσιν του βάρους του ενσωματομένου ασφαλτομίγματος θα χρησιμοποιηθούν πλάστιγγες αυτομάτου ζυγίσεως, αρίστης καταστάσεως λειτουργίας, μεγάλης ακριβείας και αντοχής του οδικού τύπου. Αι πλάστιγγες δέον να καταγράφουν επί καρτελλών και ταινίας ελέγχου αυτομάτως το βάρος του ζυγιζομένου ασφαλτομίγματος. Αι πλάστιγγες ζυγίσεως θα προσκομίζωνται επί τόπου και θα εγκαθίστανται υπό του Αναδόχου άνευ ουδεμιάς επιβαρύνσεως του Δημοσίου, εις τας εκάστοτε οριζομένας υπό της Υπηρεσίας Επιβλέψεως θέσεις, δοθέντος ότι άπασαι αι δαπάναι (προμήθειαι και εγκατάστασις των πλαστίγγων προς λειτουργίαν, κατασκευή θαλάμου ζυγίσεως, τυχόν νέαι επανεγκαταστάσεις τούτων εις ετέρας καθοριζομένας υπό της Υπηρεσίας εκάστοτε θέσεις κλπ.) περιλαμβάνονται εις τα γενικά έξοδα και όφελος του Αναδόχου.»

Εθιμικώ δικαίω στη Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, απολύτως καμία, εργοληπτική επιχείρηση, δεν προσκομίζει επί τόπου του έργου πλάστιγγα ζυγίσεως, τα δε ασφαλτομίγματα ζυγίζονται στα εργοστάσια παρασκευής των ασφαλτομιγμάτων των εταιρειών που είναι συνήθως και οι εργολάβοι των έργων.

Επειδή, η πιο πάνω τακτική έχει οδηγήσει, σύμφωνα με πληροφορίες ακόμα και στην έκδοση ζυγολογίων που εκδίδονται από πρόγραμμα με εκτυπωτές ακίδων, ή την υποβολή στην υπηρεσία ψευδών ζυγολογίων για είσπραξη χρημάτων από το Δημόσιο, έχουν δημιουργηθεί έντονες αμφιβολίες για την ποιότητα κατασκευής των εργασιών αυτών αλλά και για τη διαφανή διαχείριση του δημοσίου χρήματος.

Επειδή η αυτονόητη προσπάθεια εφαρμογής του νόμου εκ μέρους της ΔΕΣΕ είχε σαν αποτέλεσμα την άσκηση απειλών και τη συκοφάντηση υπαλλήλων της υπηρεσίας εκ μέρους μερίδας των εργοληπτών,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

Τι προτίθεστε να πράξετε ούτως ώστε να πιστοποιείται με διαφανή και αξιόπιστη μέθοδο η πραγματική ποσότητα ασφαλτομίγματος, για τη διαστρωμάτωση των οδών;
Εάν προτίθεστε να προβείτε σε ενδελεχή έλεγχο προκειμένου να διακριβωθεί ο βαθμός διασπάθισης του δημόσιου χρήματος.
Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης



Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟMΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Χαρίλαου Τρικούπη 182 Αθήνα 18/11/2009
101 78 Αθήνα τηλ. 64 67 912 Αρ Πρωτ 64
Προς τη
Βουλή των Ελλήνων
Δ/νση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου
τμήμα Ερωτήσεων
ΘΕΜΑ: Αδιαφανής ο τρόπος πληρωμής των ασφαλιομιγμάτων στα Δημόσια Έργα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
ΣΧΕΤ. Η Ερώτηση 452/30.10.2009 που κατέθεσε ο τη Βουλή, ο Βουλευτής κ. Νίκος Τσούκαλης
ΚΟΙΝ.: Βουλευτή κ. Νίκο Τσούκαλη
Σχετικά με την Ερώτηση σας, σας ενημερώνουμε ότι το συγκεκριμένο θέμα εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, το με αρ,πρ, 3644/6.11.09 σχετικό έγγραφο της οποίας σας επισυνάπτουμε, για τη/ ενημέρωση σας,
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
Συνημμένα
Το με αρ.πρ. 3844/6,11.09 έγγραφο

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ



ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Πάτρα. 6/11/05
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Αρ. Πρωτ:3844
Ταχ Δ/νση : Ν.Ε.Ο. Πατρών-Αθηνώνθ9-71 ΠΡΟ:;: ΥΠΕΧΩΔΕ
Τ.Κ : 264 42 Γρ. Κοινοβουλευτικού Ελέγχου
Πληροφορίες ; Κων/να Μαλλά
Τηλέφωνο ; (2610) 466.841
Φαξ ; (2610) 465.342

ΘΕΜΑ: «Η υπ' αριθμ. 452/30-10-09 Ερώτηση» Σχετ: Το υπ' αριθμ. 64/2-11-09 έγγραφο σας

Απαντώντας στην ανωτέρω ερώτηση του βουλευτή Νίκου Τσούκαλη σχετικά μα τον τρόπο παραλαβής υλικών (ασφαλτόμιγμα κλπ) για την εκτέλεση εργασιών μεταβλητού πάχους, όπως απισωτική και ισοπεδωτική στρώση, σας γνωρίζουμε τα εξής:

Η Δ/νση Ελέγχου Συντήρησης Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος πάντοτε εφάρμοζε και εφαρμόζει την Yπάρχουσα Νομοθεσία των Δημοσίων Έργων, τα συμβατικά τεύχη δημοπράτησης του κάθε έργου την σειρά ισχύος αυτών καθώς και τις πρότυπες προδιαγραφές ΠΤ.Π - Α 265 και Τ.Σ.Υ.
Η παραλαβή των ασφαλτομειγμάτων που χρησιμοποιούνται για εργασίες με μεταβλητό πάχος παραλαμβάνονται δια ζυγίσεως σε σταθερή πλάστιγγα ύψιστης ακρίβειας, είτε η ζύγιση γίνεται στη πλάστιγγα του αναδόχου είτε σε άλλες ιδιωτικές πλάστιγγες (π.χ. των Λατομείων Αράξου κλπ). Η ακρίβεια των ποσοτήτων διασφαλίζεται με την επί τόπου παρουσία των επιβλεπόντων, και βέβαια οι πλάστιγγες αυτές είναι πολύ πιο αξιόπιστες από τις κινητές πλάστιγγες που περιγράψει η παρ. 3.2 των ΠΤ.Π - Α 265 οι οποίες εγγράφηκαν το έτος 1966 και αφορούσαν ζυγίσεις φορτηγών μικρής χωρητικότητας άσφαλτο μίγματος. Επιπροσθέτως λόγου της δυσχερούς μεταφοράς της πλάστιγγας του αναδόχου όλες οι υπηρεσίες του Νομού (ΤΥΔΚ, Νομαρχία, Δήμος και λοιπών περιφερειών) χρησιμοποιούν για τις επιμετρήσεις την ίδια μέθοδο με την Π.Δ.Ε.
Οι επιβλέποντες των έργων προβαίνουν σε δειγματοληπτικό έλεγχο ζύγισης φορτίων και σε άλλες πλάστιγγας που βρίσκονται προς ίο μέρος που εκτελείται το έργο για τη πλήρη διασφάλιση του Δημοσίου Συμφέροντος.
Επιπροσθέτως, σας γνωρίζουμε ότι όταν ο ανάδοχος εντός έργου διαθέτει σταθερή πλάστιγγα μεγάλης ακρίβειας στο χώρο εγκατάστασης και παραγωγή ασφαλτοσκυροδέματος δεν μπορείς να του επιβάλεις και κινητή πλησίον του έργου. Άλλωστε τα έργα που εκτελεί η Δ/νση Ελέγχου Συντήρησης Έργων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος είναι έργα συντήρησης με την κατασκευή μικρών ταπιτιδίων και επούλωση λάκκων διάσπαρτα σε όλο το Ε.Ο.Δ. αρμοδιότητάς μας και για το λόγο αυτό η παραλαβή και η ζύγιση γίνεται όπως προαναφέραμε.

Επίσης σας γνωρίζουμε ότι η ΔΕΚΕ/ΠΔΕ δεν εκτελεί έργα συντήρησης και η παραλαβή του ασφαλτομίγματος των εργασιών ασφαλτοστρώσεων γίνεται με παραλαβή έτοιμης εργασίας με επιμέτρηση της επιφάνειας και έλεγχο του πάχους δια χωροσταθμήσεως εφαρμόζοντας τις σχετικές διατάξεις του τιμολογίου Δημοσίων Έργων.
Για το λόγο αυτό θεωρούμε ότι τα αναγραφόμενα στην επερώτηση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και ο τρόπος λειτουργίας της Υπηρεσίας μας διασφαλίζει το Δημόσιο συμφέρον.

Ο Γενικός Γραμματέας ΠΔΕ
α.α.

Παναγιωτόπουλος Διονύσιος
Γενικός Δ/ντής ΠΔΕ

Αυθαιρεσίες δημοσίων υπαλλήλων κατά μικρομεσαίων επιχειρήσεων

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης κι ενώ οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες ασφυκτιούν προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους, τυπολάτρες δημόσιοι υπάλληλοι, με ενέργειές τους που αγγίζουν τα όρια της αυθαιρεσίας, τους οδηγούν στην οριστική εξόντωση.

Συγκεκριμένα διευθυντής υποκαταστήματος του ΙΚΑ Πάτρας προχώρησε σε έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης της ακίνητης περιουσίας σε επιχειρήσεις, καταχωρώντας τες στον Τειρεσία, ενώ είχαν υπαχθεί στις ρυθμίσεις του Ν 3762/09 και ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους!

Ως βάση για την ακατανόητη ενέργειά του, επικαλέστηκε την παράγραφο 11 (του κανονισμού ΙΚΑ-ΤΕΑΜ) σύμφωνα με την οποία «Το ΙΚΑ-ΤΕΑΜ παρά την συμμόρφωση του οφειλέτη με τους όρους της ρύθμισης, διατηρεί το δικαίωμα να επιβάλλει κατάσχεση και να εγγράψει υποθήκη σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, των συνυπόχρεων ή των εγγυητών , εφόσον η οφειλή είναι αδιασφάλιστη»

Επειδή σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης που κλονίζεται η παγκόσμια οικονομία και δοκιμάζεται η συνοχή της κοινωνίας μας, «αυθαίρετες ερμηνείες» του νόμου όπου Δημόσιοι υπάλληλοι εξαντλούν όλη τους την τυπολατρία και αυστηρότητα απέναντι στις επιχειρήσεις, είναι ανεπίτρεπτες,

ερωτάται ο κ. Υπουργός

Προτίθεστε να διευκρινίσετε (συγκεκριμενοποιήσετε) τις ισχύουσες διατάξεις ούτως ώστε να μην παρέχεται η δυνατότητα σε τυπολάτρες δημοσίους υπαλλήλους να αυθαιρετούν σε περίοδο μάλιστα ασφυξίας της αγοράς;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης



Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΣΕ απάντηση της αρ. πρωτ. 288/26.10.2009 ερώτησης, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων από το βουλευτή κ. Τσούκαλη Νίκο, σχετικά με τη λήψη αναγκαστικών μέτρων κατά επιχειρήσεων που έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Στο άρθρο 55, παρ. 1. εδάφιο β', του ν.2676/1999 (πάγιο σύστημα ρύθμισης οφειλών), υφίσταται ρητή πρόβλεψη σχετικά με τη δυνατότητα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να επιβάλει κατασχέσεις και να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, των συνυπόχρεων ή ίων εγγυητών, εφόσον η οφειλή είναι αδιασφάλιστη, παρά τη συμμόρφωση του οφειλέτη στη χορηγηθείσα διευκόλυνση τμηματικής καταβολής. Η ίδια πρόβλεψη έχει συμπεριληφθεί και σε μεταγενέστερες νομοθετικές πρωτοβουλίες, με τις οποίες, παρασχέθηκε δυνατότητα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με όρους ευνοϊκότερους από εκείνους του παγίου συστήματος, όπως η πρόσφατη ρύθμιση του άρθρου 40 του ν.3762/2009.

Σύμφωνα με το άρθρο 9 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν. δ. 356/74), προκειμένου να επιβληθεί κατάσχεση σε περιουσιακά στοιχεία οφειλέτη του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, απαιτείται έγγραφη εντολή (παραγγελία κατάσχεσης) από το Διευθυντή του Ταμείου Είσπραξης Εσόδων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή του Υποκαταστήματος του Ιδρύματος στα όργανα εκτέλεσης (δικαστικό επιμελητή ή υπάλληλο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ). Στη συνέχεια, συντάσσεται έκθεση κατάσχεσης, η οποία παραδίδεται από το όργανο εκτέλεσης στον επισπεύδοντα Διευθυντή, στον οφειλέτη και στον Ειρηνοδίκη επί κινητών ή Υποθηκοφύλακα επί ακινήτων για να την εγγράψει στο αντίστοιχο βιβλίο κατασχέσεων, στο οποίο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του β.δ 533/1963, καταχωρούνται οι κατασχέσεις, τυχόν αναγγελίες ή δηλώσεις δανειστών, καθώς και οι αποφάσεις για δικαστική μεσεγγύηση ακινήτου
Σύμφωνα, δε, με τις διατάξεις του άρθρου 57 ίου ν. δ. 17-7/73-8-1923, οι τράπεζες μπορούν να εισπράξουν τις οφειλόμενες σε αυτές απαιτήσεις με σύνταξη και επίδοση επιταγής, η οποία ισοδυναμεί με κατάσχεση και καταχωρείται στα βιβλία κατασχέσεων. Στα ίδια βιβλία κατασχέσεων καταχωρείται και η ένθεση και περιγραφή εκτίμησης ακινήτου από τον αρμόδιο δικαστικό επιμελητή σε περίπτωση εκούσιου πλειστηριασμού.

Στο βιβλίο κατασχέσεων, επομένως, υπάρχει πλήρης εικόνα των αναγκαστικών και συντηρητικών κατασχέσεων, δικαστικής μεσεγγύησης και αναγκαστικής διαχείρισης, που τυχόν έχουν επιβληθεί σε ένα ακίνητο. Ταυτόχρονα, από το ίδιο βιβλίο προκύπτει εάν η αναγκαστική κατάσχεση ή η συντηρητική κατάσχεση έχει μερικώς ή ολικώς αρθεί, αφού ο υποθηκοφύλακας επί της σελίδας όπου έχει εγγραφεί η κατάσχεση ή η συντηρητική κατάσχεση, σημειώνει την οποιαδήποτε μεταβολή (ολική - μερική άρση) Εξυπακούεται ότι όταν δεν υπάρχει σημείωση μεταβολής, η αναγκαστική κατάσχεση, η συντηρητική κατάσχεση ή η μεσεγγύηση εξακολουθούν να ισχύουν ως έχουν και το ακίνητο είναι βεβαρημένο. Τα ίδια ισχύουν και για την περίπτωση δικαστικής μεσεγγύησης ή αναγκαστικής διαχείρισης.

Όσον αφορά στο Σύστημα Οικονομικής Συμπεριφοράς Αθέτησης Υποχρεώσεων της ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ΑΕ, σε αυτό καταχωρούνται δεδομένα που αφορούν σε ακάλυπτες (σφραγισμένες) επιταγές, απλήρωτες κατά τη λήξη τους συναλλαγματικές και γραμμάτια σε διαταγή, αιτήσεις πτωχεύσεων, αποφάσεις που απορρίπτουν αιτήσεις πτωχεύσεων λόγω μη επάρκειας περιουσίας του οφειλέτη, κηρυχθείσες πτωχεύσεις, διαταγές πληρωμής, προγράμματα πλειστηριασμών ακινήτων, προγράμματα πλειστηριασμών κινητών, τροπές προσημειώσεων σε υποθήκες κατασχέσεις και επιταγές βάσει του ν. δ 17-7/23-8-1923, καταγγελίες συμβάσεων καρτών, καταγγελίες συμβάσεων χορηγήσεων καταναλωτικής πίστης και στεγαστικών δανείων καθώς και διοικητικές κυρώσεις. Σκοπός του Συστήματος Αθέτησης Υποχρεώσεων είναι η εκ μέρους των αποδεκτών των δεδομένων εκτίμηση της φερεγγυότητας ιδιωτών και επιχειρήσεων.

Το βαρύνουσας σημασίας ζήτημα είναι με ποιο τρόπο η ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ΑΕ ενημερώνεται για τις επιβληθείσες κατασχέσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για τις οποίες μοναδική υποχρέωση του Ιδρύματος, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, είναι, όπως προαναφέρθηκε, η εγγραφή στο βιβλίο κατασχέσεων του αρμοδίου κατά περίπτωση υποθηκοφυλακείου.
Οι πηγές άντλησης των δεδομένων και οι κατηγορίες πληροφοριών του Συστήματος Οικονομικής Συμπεριφοράς Αθέτησης Υποχρεώσεων (ΣΑΥ) της ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ΑΕ, όπως ρητά αναφέρονται στον κανονισμό λειτουργίας της είναι: 1) οι τράπεζες όσον αφορά ακάλυπτες (σφραγισμένες) επιταγές, συναλλαγματικές απλήρωτες κατά τη λήξη τους, καταγγελίες συμβάσεων καταναλωτικής και στεγαστικής πίστης, 2) τα Πρωτοδικεία, όσον αφορά αιτήσεις πτωχεύσεων, κηρυχθείσες πτωχεύσεις και διαταγές πληρωμής, 3) τα Ειρηνοδικεία για τα προγράμματα κινητών και ακινήτων και διαταγές πληρωμών. 4) τα Υποθηκοφυλακεία για ης υποθήκες - προσημείωσης υποθηκών, τροπές προσημειώσεων σε υποθήκες καν κατασχέσεις-επιταγές του ν. δ. 1923 και 5) το Υπουργείο Οικονομίας για διοικητικές κυρώσεις κατά παραβατών φορολογικών νόμων.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι οι υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ουδέποτε διαρρέουν προσωπικά στοιχεία οφειλετών σε τρίτους φορείς, όπως η Ανώνυμη Εταιρεία ΤΕΓΡΕΣΙΑΣ -ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ, αλλά προχωρούν μόνο στις κατά νόμο επιβαλλόμενες ενέργειες, όπως είναι, στην προκειμένη περίπτωση, η καταχώρηση των αναγκαστικών κατασχέσεων που επιβάλλουν οι υπηρεσίες του Ιδρύματος στα βιβλία κατασχέσεων των αρμοδίων υποθηκοφυλακείων.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ

Καταγγελίες για κακοποίηση στο κέντρο κράτησης αλλοδαπών Παγανής Λέσβου

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ



Το πρωί της 22 Οκτωβρίου, κλιμάκιο της Ύπατης Αρμοστείας μαζί με τον υφυπουργό για την Προστασία του Πολίτη, Σπύρο Βούγια, επισκέφθηκε το κέντρο διοικητικής κράτησης αλλοδαπών Παγανής, στη Λέσβο. Πάνω από 700 άτομα, μεταξύ των οποίων πρόσφυγες από εμπόλεμες περιοχές, ασυνόδευτα παιδιά, γυναίκες με μωρά και άλλες ιδιαίτερα ευπαθείς ομάδες κρατούνταν σε άθλιες συνθήκες που προσβάλλουν κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Ο υφυπουργός μίλησε για «ανθρώπινη τραγωδία» και «απάνθρωπες συνθήκες που θίγουν τον πυρήνα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας», ενώ υποσχέθηκε συντονισμό με τα συναρμόδια υπουργεία για αντικατάσταση της υπάρχουσας κατάστασης με δομές υποδοχής και φιλοξενίας των ανθρώπων «που φτάνουν κάτω από δραματικές συνθήκες στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με καταγγελίες το απόγευμα της 22 Οκτωβρίου αστυνομικά όργανα υπεύθυνα για τη φύλαξη του κέντρου προέβησαν σε κακοποίηση και ξυλοδαρμό κρατουμένων, μεταξύ των οποίων ενός 17χρονου ανηλίκου, ο οποίος διακομίστηκε στο Βοστάνειο Νοσοκομείο, όπου και του διαγνώσθηκαν κακώσεις στην κεφαλή, πλάτη, μέση και χέρια. Τα γεγονότα προκλήθηκαν σε ορισμένους θαλάμους, όταν ομάδες κρατουμένων διαμαρτύρονταν για την παρατεταμένη τους κράτηση.

Ήδη αναφέρεται επιχείρηση συγκάλυψης από αστυνομικά όργανα. Ο 17χρονος αναφέρεται πλέον στα αστυνομικά έγγραφα ως 18χρονος, και επομένως ενήλικος, και δεν είναι στην διάθεση των ανακριτικών αρχών και πρέπει να αναζητηθεί πλέον σε άγνωστη διαύθυνση.


Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1.Θα διερευνηθεί σε βάθος η υπόθεση ώστε να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι και να αποτραπούν στο μέλλον παρόμοιες συμπεριφορές;

2.Θα προβείτε άμεσα σε οριστικό κλείσιμο του κέντρου κράτησης αλλοδαπών Παγανής και αντικατάστασή του με διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα Ανοικτά Κέντρα Υποδοχής και Φιλοξενίας κατά το πρότυπο του «Κέντρου Ασυνόδευτων Ανηλίκων Μεταναστών», που λειτουργεί με επιτυχία στην Αγιάσο της Λέσβου;

3.Θα αναθεωρήσετε την πολιτική αντιμετώπισης των μικτών μεταναστευτικών ρευμάτων στα σημεία εισόδου με κατάλληλες δομές υποδοχής και ειδική μέριμνα για όσους χρήζουν διεθνούς ή ανθρωπιστικής προστασίας;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Θοδωρής Δρίτσας

Τάσος Κουράκης

Νικόλαος Τσούκαλης




Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΛΕΓΧΟΥ
Ταχ.Δ/νση: Π- Κανελλοπούλου 4
Τ,Κ.101 77 ΑΘΗΝΑ
«210 69 20 287
FΑΧ: 210 69 94 841
ΑΡΪΘ.ΠΡΩΤ. : 7017/4/10221


Αθήνα, 20
Νοεμβρίου 2009
ΠΙΌΣ:ΤΗ ΒΟΥΛΙΗ ΤΩΝ ΕΛΛHΝΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΛΕΓΧΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΕΡΩΤΗΣΕΏΝ
ΕΝΤΑΥΘΑ

ΚΟΙΝ.: 1. Βουλευτές κ. Η. Δ1ΩΤΗ και κ.κ. Θ. ΔΡΙΤΣΑ, Τ. ΚΟΥΡΑΚΗ και Ν. ΤΣΟΥΚΑΛΗΙ 2. ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ : α) Γραφείο κ. Αρχηγού β) Δ/νσεις : Αλλοδαπών και Λστυνομικού Προσωπικού

ΘΕΜΑ : Καταγγελλόμενα για κακοποίηση αλλοδαπών. Φιλοξενία αλλοδαπών.

ΣΧΕΤ: ΕΡΩΤΗΣΗ 287/26-10-2009.

Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ.Η. ΔΙΩΤΗ και κ.κ. Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ, Τ. ΚΟΥΡΑΚΗΣ και Ν. ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ, σας γνωρίζουμε ότι, για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης, που αποτελεί πλέον ένα μείζον εθνικό ζήτημα, πρόθεση του Υπουργείου μας είναι να αλλάξει η πολιτική και να μπούμε σε μια νέα φάση συνεργασίας μεταξύ Υπηρεσιών που είναι αρμόδιες σύμφωνα με το νόμο για τη φύλαξη των συνόρων, θαλάσσιων και χερσαίων, δηλαδή της Αστυνομίας και του Λιμενικού Χώματος. Αυτό ασφαλώς απαιτεί ένα καλύτερο συντονισμό δράσης και επιχειρησιακή αναδιάταξη όλων των δυνάμεων. Στο πλαίσιο δε αυτό επιδίωξή μας είναι να γίνουμε ισχυρά αποτρεπτικοί στους παράνομα εισερχόμενους στη χώρα και παράλληλα να βελτιώσουμε δραστικά τκ επιδόσεις της χώρας στο μέτωπο του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της ανθρώπινης υπόστασης και αξιοπρέπειας. Προς την κατεύθυνση αυτή μεταξύ άλλων, αποφασίστηκαν τα εξής :

• Αναδιάταξη της επιχειρησιακής δράσης στα χερσαία και θαλάσσια σύνορα, με στόχο να μεγιστοποιηθεί η επιτήρηση, ο έλεγχος για την πρόληψη και αποτροπή της παράνομης μετανάστευσης. Το Λιμενικά Σώμα θα μετατραπεί σε μια επιχειρησιακή δύναμη με υψηλές Επιχειρησιακές δυνατότητες ακτοφυλακής.
• Όλοι οι παράνομα εισερχόμενοι στη χώρα θα καταγράφονται, θα δακτυλοσκοπούνται και θα ταυτοποιούνται. Η πολιτική μας αυτή σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα, ενώ ταυτόχρονα θωρακίζει και την ασφάλεια τις χώρας, επιδεικνύοντας παράλληλα μηδενική ανοχή στην παράνομη αθρόα προσέλευση μεταναστών
• Δημιουργείται εθνικό πλαίσιο κινήτρων για τον εθελούσιο επαναπατρισμό αυτών που διαβιώνουν παράνομα στη χώρα. Λυτοί δηλαδή που δεν έχουν άδεια παραμονής. Προς αυτή την κατεύθυνση αξιοποιούνται οι πόροι του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επιστροφών σε συνεργασία και με μη κυβερνητικές οργανώσεις

• Αναλαμβάνουμε διπλωματικές πρωτοβουλίες, έτσι ώστε το εθνικό πρόβλημα της πα¬ράνομης μετανάστευσης να αναδειχθεί σε ένα κεντρικό ευρωπαϊκό ζήτημα. Σκοπός είναι να αναζητηθούν λύσεις αντιμετώπισης από την κοινή ευρωπαϊκή πολιτική. Η χώρα δεν μπορεί να σηκώσει μόνη της ένα τέτοιο βάρος, οικονομικά τουλάχιστον, ούτε διπλωματικά και πολιτικά. Η Ε.Ε. πρέπει να συνεργαστεί με όλες τις κύριες χώρες προ¬έλευσης και διέλευσης. Δεν μπορεί λοιπόν η ευρωπαϊκή αντιμετώπιση να είναι μόνο χρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων, αλλά μεγάλες δράσεις πολιτικές, διπλωματικές και επιχειρησιακές. Πολύ σύντομα Θα θέσουμε το ζήτημα σε όλα τα επίπεδα της Ε,Ε., μέχρι το τελευταίο επίπεδο του Συμβουλίου Κορυφής. Ταυτόχρονα θα επιδιώξουμε την αυστηρή και συστηματική εφαρμογή των υφιστάμενων συμφωνιών επανεισδοχής.
• Ειδικότερα, σε ότι αφορά τα κυκλώματα παράνομης διακίνησης μεταναστών, το Υπουργείο μας δεν πρόκειται να ανεχθεί πλέον το δουλεμπόριο, τους κακοποιούς, τους διακινητές ανθρωπίνων ψυχών. Για την αντιμετώπιση των διακινητών ανθρώπων η ανοχή θα είναι μηδενική. Κανείς από τους διακίνητες δεν θα κρατείται σε χώρους υποδοχής παράνομων μεταναστών. Θα συλλαμβάνεται και θα ακολουθείται η νόμιμη διαδικασία απαγγελίας κατηγοριών σε βαθμό κακουργήματος.
• Υπάρχει βεβαίως το θέμα με τη Τουρκία, το οποίο είναι ζήτημα που αφορά τις διμερείς μας σχέσεις, αλλά και ζήτημα που αφορά πρωτίστως την Ε.Ε. με τη χώρα αυτή. Οι Ευρωπαίοι πρέπει να αντιληφθούν ότι πρέπει να φυλαχθούν τα σύνορα μας γιατί το πρόβλημα είναι κοινό, αφορά όλους μας και προς την κατεύθυνση αυτή πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες.
Ταυτόχρονα, επειδή ακριβώς αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μετανάστες, οι οποίοι ζουν μόνιμα στην Ελλάδα, πρέπει να γίνει μια μεγάλη προσπάθεια ενσωμάτωσης τους στην ελληνική κοινωνία με όλα εκείνα τα δικαιώματα και τις ελευθερίες που παρέχει το Σύνταγμά μας και η Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ο.Η.Ε., καθώς και τις υποχρεώσεις που έχει ο κάθε πολίτης σε αυτή τη χώρα.
Παράλληλα, στο πλαίσιο του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το Υπουργείο μας έχει ήδη αναλάβει πολλαπλές δράσης, όπως η πρόσφατη απελευθέρωση αλλοδαπών, οι οποίοι κρατούνταν για πολύ καιρό στα αστυνομικά κρατητήρια και τους Ειδικούς Χώρους Παραμονής Αλλοδαπών με μόνο λόγο κράτησης το γεγονός ότι εισήλθαν παράνομα στη χώρα. Είναι απάνθρωπο επί βδομάδες και μήνες, ανθρώπινες υπάρξεις να ζούνε σε ένα επί ένα τετραγωνικό, σε κρατητήρια, τα οποία είναι για ποινικούς κρατουμένους. Είμαστε διατεθειμένοι και αποφασισμένοι να σεβαστούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα στον απόλυτο βαθμό.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τον Ειδικό Χώρο Παραμονής Αλλοδαπών Παγανής στη Μυτιλήνη, σας ενημερώνουμε ότι πρόσφατα (22-10-2009) ο υπογράφων επισκέφθηκε τον εν λόγω χώρο, όπου διαπιστώθηκαν οι απαράδεκτες συνθήκες που βιώνουν συνάνθρωποι μας. Αμέσως δόθηκε εντολή και η λειτουργία ανεστάλη, ενώ αναζητήθηκαν καλύτεροι χώροι φιλοξενίας αυτών των ανθρώπων. Επίσης, θα προχωρήσουμε στη δημιουργία πρότυπου Κέντρου Υποδοχής παρανόμως εισερχομένων αλλοδαπών σε χοίρο που παραχωρείται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας στη Μυτιλήνη, ενώ η συνεργασία με το εν λόγω Υπουργείο θα συνεχισθεί, αφού αναζητούνται κι άλλοι χώροι που μπορεί να παραχωρηθούν για την κατασκευή και άλλων τέτοιων Κέντρων. Παράλληλα, θα επιδιωχθεί συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες υποδοχής και φιλοξενίας ίων μεταναστών.
Σε ό,τι αφορά τα καταγγελλόμενα για κακοποίηση αλλοδαπών, σας ενημερώνουμε ότι, την 23-10-2009 υπεβλήθη στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνσης Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου έγγραφη καταγγελία που αφορούσε, μεταξύ άλλων, ξυλοδαρμό παράνομων μεταναστών από αστυνομικούς στον Ειδικό Χώρο Παραμονής Αλλοδαπών Παγανής. Αμέσως, αυθημερόν, η εν λόγω Υπηρεσία διέταξε τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (Ε.Δ.Ε.), σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ, 120/2008 «Πειθαρχικό Δίκαιο Αστυνομικού προσωπικού», προκειμένου να διερευνηθούν σε βάθος τα καταγγελλόμενα και να καταλογισθούν τυχόν πειθαρχικές ευθύνες στους με οποιονδήποτε τρόπο εμπλεκόμενους αστυνομικούς. Η διενεργηθείσα εξέταση δεν άχρι ολοκληρωθεί και βρίσκεται στο τελικό στάδιο εκτίμησης και αξιολόγησης των στοιχείων για τη σύνταξη του πορίσματος. Παράλληλα, διατάχθηκε επείγουσα προκαταρκτική εξέταση για την εν λόγω υπόθεση από τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Μυτιλήνης, την οποία διενεργεί πταισματοδίκης.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΣΠΥΡΟΣ ΒΟΥΓΙΑΣ

Καταγγελίες για κακοποίηση στο κέντρο κράτησης αλλοδαπών Παγανής Λέσβου

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ


Το πρωί της 22 Οκτωβρίου, κλιμάκιο της Ύπατης Αρμοστείας μαζί με τον υφυπουργό για την Προστασία του Πολίτη, Σπύρο Βούγια, επισκέφθηκε το κέντρο διοικητικής κράτησης αλλοδαπών Παγανής, στη Λέσβο. Πάνω από 700 άτομα, μεταξύ των οποίων πρόσφυγες από εμπόλεμες περιοχές, ασυνόδευτα παιδιά, γυναίκες με μωρά και άλλες ιδιαίτερα ευπαθείς ομάδες κρατούνταν σε άθλιες συνθήκες που προσβάλλουν κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Ο υφυπουργός μίλησε για «ανθρώπινη τραγωδία» και «απάνθρωπες συνθήκες που θίγουν τον πυρήνα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας», ενώ υποσχέθηκε συντονισμό με τα συναρμόδια υπουργεία για αντικατάσταση της υπάρχουσας κατάστασης με δομές υποδοχής και φιλοξενίας των ανθρώπων «που φτάνουν κάτω από δραματικές συνθήκες στην Ελλάδα».

Σύμφωνα με καταγγελίες το απόγευμα της 22 Οκτωβρίου αστυνομικά όργανα υπεύθυνα για τη φύλαξη του κέντρου προέβησαν σε κακοποίηση και ξυλοδαρμό κρατουμένων, μεταξύ των οποίων ενός 17χρονου ανηλίκου, ο οποίος διακομίστηκε στο Βοστάνειο Νοσοκομείο, όπου και του διαγνώσθηκαν κακώσεις στην κεφαλή, πλάτη, μέση και χέρια. Τα γεγονότα προκλήθηκαν σε ορισμένους θαλάμους, όταν ομάδες κρατουμένων διαμαρτύρονταν για την παρατεταμένη τους κράτηση.

Ήδη αναφέρεται επιχείρηση συγκάλυψης από αστυνομικά όργανα. Ο 17χρονος αναφέρεται πλέον στα αστυνομικά έγγραφα ως 18χρονος, και επομένως ενήλικος, και δεν είναι στην διάθεση των ανακριτικών αρχών και πρέπει να αναζητηθεί πλέον σε άγνωστη διαύθυνση.


Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1.Θα διερευνηθεί σε βάθος η υπόθεση ώστε να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι και να αποτραπούν στο μέλλον παρόμοιες συμπεριφορές;

2.Θα προβείτε άμεσα σε οριστικό κλείσιμο του κέντρου κράτησης αλλοδαπών Παγανής και αντικατάστασή του με διάσπαρτα σε όλη την Ελλάδα Ανοικτά Κέντρα Υποδοχής και Φιλοξενίας κατά το πρότυπο του «Κέντρου Ασυνόδευτων Ανηλίκων Μεταναστών», που λειτουργεί με επιτυχία στην Αγιάσο της Λέσβου;

3.Θα αναθεωρήσετε την πολιτική αντιμετώπισης των μικτών μεταναστευτικών ρευμάτων στα σημεία εισόδου με κατάλληλες δομές υποδοχής και ειδική μέριμνα για όσους χρήζουν διεθνούς ή ανθρωπιστικής προστασίας;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ηρώ Διώτη

Θοδωρής Δρίτσας

Τάσος Κουράκης

Νικόλαος Τσούκαλης