Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2010

Σφαγή πουλιών στη λιμνοθάλασσα Κοτυχίου

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Απίστευτη οικολογική καταστροφή προκάλεσαν λαθροκυνηγοί στην προστατευόμενη περιοχή της Λ/Θ Κοτυχίου, το Σάββατο 4-9-2010 σκοτώνοντας αδιακρίτως χιλιάδες μεταναστευτικά υδρόβια πουλιά. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, δεκάδες λαθροκυνηγοί με μικρές βάρκες (μονόξυλα) τις οποίες ξεφόρτωσαν ανενόχλητοι από αγροτικά αυτοκίνητα, μπήκαν στη λιμνοθάλασσα και προκάλεσαν πραγματική σφαγή στα πουλιά της περιοχής.

Στις συνολικά τέσσερις ώρες που διήρκεσε η «επιδρομή» και παρ' ότι η περιοχή θύμιζε εμπόλεμη ζώνη με πυροβολισμούς και ριπές από κυνηγετικές καραμπίνες, κανένας αρμόδιος της Δασικής ή άλλης υπηρεσίας δεν παρενέβη για να σταματήσει την καταστροφή.

Κάθε χρόνο με την έναρξη της κυνηγετικής περιόδου το Κοτύχι θυμίζει πεδίο μάχης. Οι καραμπίνες σκορπίζουν τον όλεθρο σε μια κατά τα άλλα προστατευόμενη περιοχή που ανήκει στην Α΄ ζώνη του Εθνικού Πάρκου Κοτυχίου-Στροφυλιάς και παρά τη ρητή απαγόρευση του κυνηγιού.

Δεδομένου ότι το φαινόμενο της λαθροθηρίας επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο και μάλιστα τα Σαββατοκύριακα,
Ερωτάται η κ. Υπουργός

1. Πόσοι φύλακες της Δασικής Υπηρεσίας υπήρχαν στην περιοχή του Κοτυχίου την ημέρα (4-9-2010) της επιδρομής των λαθροκυνηγών;

2. Εργάζονται, οι αρμόδιοι για τη φύλαξη της περιοχής, υπάλληλοι του Δασαρχείου τα Σαββατοκύριακα και εάν ναι, γιατί δεν απέτρεψαν τη σφαγή των πουλιών;

3. Τι μέτρα θα λάβετε για την ουσιαστική (και όχι στα χαρτιά) προστασία της περιοχής από παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

ΘΕΜΑ:«Λαθροθηρία στη Λιμνοθάλασσα Κοτυχίου»
 
Σε απάντηση  ερώτησης που κατατέθηκε από το Βουλευτή κ. Νίκο Τσούκαλη, σας γνωρίζουμε ότι:

Σύμφωνα με την ΚΥΑ χαρακτηρισμού του Εθνικού Πάρκου Υγροτόπων Κοτυχίου -Στροφυλιάς (ΦΕΚ 159/Δ/29-4-20099), η θήρα απαγορεύεται σε όλη την έκταση του Εθνικού Πάρκου (Ζώνες Α, ΑΙ, ΑΒ1, ΑΒ2, Β1) για τρία έτη. Μετά την παρέλευση της τριετίας η δραστηριότητα σε όλη την έκταση του Εθνικού Πάρκου και στην Περιφερειακή Ζώνη Β, ρυθμίζεται με αποφάσεις ετήσιας ισχύος, οι οποίες εκδίδονται από την αρμόδια δασική υπηρεσία, μετά από πρόταση του Φορέα Διαχείρισης.

Σύμφωνα με την ενημέρωση που λάβαμε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, το Δασαρχείο Αμαλιάδος στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του έχει αυξήσει την παρουσία του στην περιοχή με περιπολίες για την αντιμετώπιση της λαθροθηρίας. Ήδη, πρόκειται να συγκληθεί σύσκεψη με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών ώστε να υπάρξει καλύτερος συντονισμός και να ληφθούν πρόσθετα μέτρα. Επίσης, αναφορικά με το θέμα, έχει ξεκινήσει προκαταρκτική εξέταση τα αποτελέσματα της οποίας θα κοινοποιηθούν στην αρμόδια εισαγγελία. Τέλος σας γνωρίζουμε ότι ο Φορέας Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου εποπτεύει καθημερινά το Εθνικό πάρκο και συνεπικουρεί τις αρμόδιες Υπηρεσίες στο. έργο τους.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΘΑΝΟΣ ΜΩΡΑΪΤΗΣ

Ρύθμιση των χρεών των κτηνοτρόφων

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Ρύθμιση των κτηνοτροφικών χρεών ζητά ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ) προκειμένου να διασφαλιστεί η επιβίωση των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων (αιγοπροβατοτροφία, αγελαδοτροφεία, χοιροτροφία, πτηνοτροφία).
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος τα τελευταία χρόνια είναι πολλά και οξυμένα και έχουν δημιουργηθεί από τους ελλιπείς ελέγχους και την κακή λειτουργία της αγοράς, όπως οι ελληνοποιήσεις, τη μείωση της αξίας της ζωικής παραγωγής τα πέντε τελευταία χρόνια κατά – 4,71%, την αύξηση του κόστους των ζωοτροφών, την επενδυτική δραστηριότητα, κ.α.
Μεταξύ των αιτημάτων του ΣΕΚ για τη ρύθμιση των χρεών των κτηνοτρόφων είναι το πάγωμα των δανείων των κτηνοτρόφων (φυσικών και νομικών προσώπων) όλων των κλάδων της κτηνοτροφίας για τα επόμενα τρία χρόνια με αφετηρία τις 30/04/2010, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, αποπληρωμή σε 15 έτη με το εκάστοτε επιτόκιο της Ευρ. Κεντρικής Τράπεζας. Για την ένταξη στη ρύθμιση του τριετούς παγώματος των χρεών η επιχείρηση θα πρέπει να λειτουργεί τα δύο προηγούμενα έτη από τη ρύθμιση και για την 15ετή αποπληρωμή, να αφορά δάνεια ύψους μέχρι 500.000 ευρώ.
Δεδομένων των ανωτέρω, καθώς και ότι η κτηνοτροφία τα τελευταία χρόνια δεν έχει λάβει καμία ενίσχυση, σε αντίθεση με τη φυτική παραγωγή, η οποία τα τελευταία τρία χρόνια έχει λάβει πάνω από 1,5 δις ευρώ ενισχύσεις,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Προτίθεστε να ικανοποιήσετε τα αιτήματα του ΣΕΚ; Και αν, πότε;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ
ΘΕΜΑ:«Στήριξη κτηνοτροφικού κλάδου»
Απαντώντας στην παραπάνω ερώτηση που κατέθεσαν οι Βουλευτές κ. κ. Φ. Κουβέλης, Ν. Τσούκαλης, για τα θέματα της αρμοδιότητας μας, σας πληροφορούμε τα εξής:
Εγγύηση των ελάχιστων τιμών παραγωγής
Στην ελληνική και την ευρωπαϊκή αγορά, η τιμή παραγωγού των κτηνοτροφικών προϊόντων (κρέας, γάλα κ.λπ.) διαμορφώνεται ελεύθερα βάση της προσφοράς και της ζήτησης και δεν υπάρχει η δυνατότητα κρατικής παρέμβασης στον καθορισμό αυτής.
Ωστόσο, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στην προσπάθεια του να στηρίξει τις τιμές πώλησης του εγχώριου γάλακτος και κρέατος, αλλά και να αντιμετωπίσει γενικότερα τα προβλήματα διάθεσης των κτηνοτροφικών προϊόντων, εφαρμόζει προγράμματα προώθησης των παραδοσιακών προϊόντων, συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.). καθώς και ειδικούς ελέγχους για την εξυγίανση της αγοράς γάλακτος και κρέατος. Όσον αφορά στον έλεγχο μονοπωλίων και ολιγοπωλίων (καρτέλ) και την προστασία του ελεύθερου ανταγωνισμού, η αρμοδιότητα έχει ανατεθεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία έχει τη μορφή ανεξάρτητης διοικητικής αρχής με  διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια.

Κόστος παραγωγής
Στην Ελλάδα, όπως και τα λοιπά Κράτη - Μέλη της Ε.Ε., η διαμόρφωση των τιμών των ζωοτροφών, οι οποίες επηρεάζουν το κόστος παραγωγής και την ανταγωνιστικότητα των κτηνοτροφικών προϊόντων (γάλα, κρέας κ.λπ.), γίνεται στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς (προσφοράς και ζήτησης) και δεν υπάρχει δυνατότητα άμεσης παρέμβασης. 
Το 2008 και το 2009 οι τιμές των ζωοτροφών κυμάνθηκαν σε χαμηλά επίπεδα. Ωστόσο, με το υπ' αριθμ. 285344/16-08-2010 έγγραφο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προς όλες τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις  της Χώρας, δόθηκαν οδηγίες για αύξηση των ελέγχων στους εισαγόμενους δημητριακούς καρπούς που προορίζονται για ζωοτροφές, προκειμένου να προληφθεί η ανάπτυξη φαινομένων στρέβλωσης στην αγορά, αλλά και να διασφαλιστεί η ομαλή τροφοδοσία της αγοράς τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
Μέτρα στήριξης της κτηνοτροφίας
Για τη στήριξη, προστασία και προώθηση της εθνικής παραγωγής κτηνοτροφικών προϊόντων, εκτός των ενισχύσεων που χορηγούνται για τη στήριξη του εισοδήματος των γεωργών (ενιαία ενίσχυση, ποιοτικά παρακρατήματα), ενισχύονται και δράσεις για τη βελτίωση - εκσυγχρονισμό της πρωτογενούς παραγωγής και της μεταποίησης-εμπορίας αντίστοιχα. Πρόσθετα μέτρα λαμβάνονται για τη βελτίωση και ανάπτυξη της κτηνοτροφίας, για τη μείωση του κόστους παραγωγής, τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και την προστασία τους από αθέμιτο ανταγωνισμό (εισαγωγές), καθώς και τη στήριξη του εισοδήματος των κτηνοτρόφων των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών. Ειδικότερα, χορηγούνται ενισχύσεις για δράσεις όπως:
  • εγκατάσταση νέων γεωργών,
  • σχέδια βελτίωσης,
  • εφαρμογή γεωργοπεριβαλλοντικών προγραμμάτων,
  • γενετική βελτίωση ζώων,
  • μετεγκατάσταση κτηνοτροφικών μονάδων,
  • εξισωτική αποζημίωση,
  • ολοκληρωμένη Ανάπτυξη Αγροτικού Χώρου κ.λ.π.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδος 2007 -2013, ενισχύονται σχέδια βελτίωσης για επενδύσεις, με κύριο στόχο τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής.
Επίσης, για την κτηνοτροφία των ορεινών και μειονεκτικών περιοχών καταβάλλονται ειδικές ενισχύσεις, υψηλότερο κατά Ι 0% ποσοστό ενίσχυσης στα Σχέδια Βελτίωσης, καθώς και ενσωμάτωση από το 2006 στην ενιαία ενίσχυση της συμπληρωματικής πριμοδότησης που δινόταν στους γεωργούς μειονεκτικών περιοχών που εξέτρεψαν αιγοπρόβατα, δηλαδή σε γεωργούς των περιοχών όπου η δραστηριότητα αυτή είναι παραδοσιακή. Πλέον των ανωτέρω, στο πλαίσιο στήριξης της ελληνικής κτηνοτροφίας και του εισοδήματος των ελλήνων κτηνοτρόφων, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων χορήγησε άτοκο δάνειο σε κτηνοτρόφους, ύψους 300 εκατ. €, το οποίο και θα αποπληρωθεί σε χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών. Ειδικά για τους αιγοπροβατοτρόφους, το άτοκο δάνειο αυξήθηκε κατά 50%, φτάνοντας τα 15 € συνολικά ανά αιγοπρόβατο.
Ειδική στήριξη
Μετά την έκδοση του Καν. (ΕΚ) 73/2009 και του εφαρμοστικού του,  έχει προβλεφθεί για το χρονικό διάστημα 2010 - 2012 η στήριξη των τομέων του βοείου και αιγοπροβείου κρέατος με 40 εκατ. € κατ΄ έτος.
Για την αιγοπροβατοτροφία η ειδική στήριξη θα χορηγηθεί:
       σε γεωργούς Ορεινών ή/και Μειονεκτικών περιοχών,
       επιπλέον ποσό θα δοθεί για τις προβατίνες και αίγες των παραπάνω περιοχών που ανήκουν σε αυτόχθονες φυλές και είναι εγγεγραμμένες στα γενεαλογικά βιβλία των φυλών αυτών και

       σε γεωργούς που μετακινούν εποχιακώς τα αιγοπρόβατα τους σύμφωνα με τους όρους που αναφέρονται στην παρ. 2 του άρθρου 102 του Καν. (ΕΚ) 73/2009 του Συμβουλίου.
Για τον τομέα του βοείου κρέατος θα χορηγηθούν οι παρακάτω ενισχύσεις:
 χορήγηση ενίσχυσης στις θηλάζουσες αγελάδες και επιπλέονκρεοπαραγωγικής φυλής οι οποίες είναι εγγεγραμμένες στο ελληνικό
συμπληρωματική ενίσχυση για θηλάζουσες αγελάδες καθαρής




Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ


Κ. ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ
 χορήγηση ενίσχυσης σε βελτιωμένες μοσχίδες αναπαραγωγής ηλικίαςεπιπλέονσυμπληρωματική ενίσχυση για μοσχίδες οι οποίες είναι εγγεγραμμένες στο γενεαλογικό βιβλίο της φυλής ή στο παράρτημα αυτού.
γενεαλογικό βιβλίο της φυλής ή στο παράρτημα αυτού και
(16-24 μηνών) κρεοπαραγωγικής κατεύθυνσης και


Σκοπός της ειδικής στήριξης είναι η διατήρηση του αγροτικού πληθυσμού και των εκμεταλλεύσεων στις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των εκμεταλλεύσεων, η αποτροπή της εγκατάλειψης της αγροτικής γης, η αντιστάθμιση ειδικών μειονεκτημάτων που θίγουν γεωργούς σε οικονομικά ευάλωτες περιοχές και η αξιοποίηση των βοσκοτόπων των περιοχών αυτών.

Μέτρα προστασίας της εγχώριας παραγωγής, της αντιμετώπισης του προβλήματος των ελληνοποιήσεων και της εξυγίανσης του κυκλώματος εμπορίας και διακίνησης του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων.
Τα μετρά που έχουν ληφθεί για την προστασία της εγχώριας παραγωγής, την αντιμετώπιση του προβλήματος των ελληνοποιήσεων και την εξυγίανση του  κυκλώματος εμπορίας και διακίνησης κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, είναι  τα παρακάτω:

α.   Με σκοπό την ομαλή διέξοδο της γαλακτοπαραγωγής στην αγορά και την προστασία του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων από τις απομιμήσεις-υποκατάστατα και συνεπώς τη στήριξη του εισοδήματος των γαλακτοπαραγωγών, εκδόθηκε και η υπ/αριθ. 278186/2002  (ΦΕΚ 1097/Β΄) ΚΥΑ περί «Συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής του Καν. (ΕΟΚ.) 1898/87 του Συμβουλίου "σχετικά με την προστασία της ονομασίας του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων κατά τη διάθεση τους στο εμπόριο"». Ο έλεγχος εφαρμογής της ανωτέρω απόφασης στην αγορά είναι αρμοδιότητα του ΕΦΕΤ, η υπαγωγή του οποίου πλέον στο ΥΠΑΑΤ θα επιτρέψει τον επανασχεδιασμό της αλυσίδας ελέγχων από την πρωτογενή παραγωγή έως το ράφι και την εντατικοποίησή τους στους τομείς όπου εντοπίζεται πρόβλημα.

β.     Επιπλέον, η υπ' αριθ. 296113/2006 (ΦΕΚ 1414/Β΄) ΚΥΑ με θέμα «Μέτρα για τον έλεγχο της παραγωγής, αξιοποίησης, μεταποίησης, τυποποίησης, διακίνησης και εμπορίας για το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα» (ισοζύγια γάλακτος), εκδόθηκε για να λειτουργήσει, μεταξύ άλλων, προς την κατεύθυνση των ελέγχων αυτών των επισημάνσεων περί προέλευσης της πρώτης ύλης στο γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα (αντιμετώπιση φαινομένων παραπλάνησης και νοθείας).

γ.    Όσον αφορά τον έλεγχο των εισαγωγών κτηνοτροφικών προϊόντων στη χώρα μας, έχει συσταθεί με το άρθρο 5 του Ν.3399/2005 (ΦΕΚ 255/Α΄) στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αυτοτελής υπηρεσία Ελέγχου Εισαγόμενων Αγροτικών Προϊόντων, με κύριες αρμοδιότητες τη συγκέντρωση στοιχείων και καταγγελιών για τις εισαγωγές αγροτικών προϊόντων, τον πρόσθετο έλεγχο και την παρακολούθηση των εισαγόμενων αγροτικών πρώτων υλών και προϊόντων, καθώς και τον έλεγχο της τήρησης των όρων και προϋποθέσεων των σχετικών εθνικών και κοινοτικών διατάξεων.

δ.    Επισημαίνεται, ωστόσο, η επιπρόσθετη ανάγκη καθιέρωσης πρακτικής ελέγχου από μέρους των ενδιαφερομένων παραγόντων (π.χ. κτηνοτρόφοι, μεταποιητές, καταναλωτές) της αγοράς, ειδικά των τοπικών, μέσα από συλλογικές δράσεις, όπως είναι οι διεππαγγελματικές οργανώσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να λειτουργήσουν προς την κατεύθυνση της απομόνωσης και τελικά εξάλειψης φαινομένων νοθείας και παραπλάνησης.
Για την εξυγίανση του κυκλώματος εμπορίας και διακίνησης κρέατος και για την αντιμετώπιση του προβλήματος των ελληνοποιήσεων, εκδόθηκαν οι παρακάτω αποφάσεις:
1.Η με αριθ. πρωί. 282438/03-04-2009 (ΦΕΚ 63 Ι/Β') ΚΥΑ με θέμα «Αναγραφόμενα στοιχεία σχετικά με την καταγωγή-προέλευση του  κρέατος στις ετικέτες ζυγιστικών μηχανών κατά τη λιανική πώληση κρέατος και μέτρα ελέγχου επιχειρήσεων λιανικής πώλησης κρέατος». Ειδικότερα στην εν λόγω απόφαση προβλέπονται:

Η υποχρέωση κατοχής και λειτουργίας ζυγιστικής μηχανής, η οποία εκδίδει αυτόματα αυτοκόλλητες ετικέτες, από τα κρεοπωλεία, τα καταστήματα λιανικής πώλησης με τμήμα κρεοπωλείου και όσους ασχολούνται με την εμπορία κρέατος, σε όλη τη χώρα, ανεξαρτήτως πληθυσμού του οικείου Δήμου ή Κοινότητας της έδρας της επιχείρησης.

Η υποχρεωτική αναγραφή στις ετικέτες των ζυγιστικών μηχανών, εκτός των άλλων και της καταγωγής -προέλευσης του πωλούμενου κρέατος.

Η τήρηση των στοιχείων του διακινούμενου κρέατος για 6 μήνες από τη ημερομηνία πώλησης του κρέατος.

Η αναγραφή της καταγωγής - προέλευσης του κρέατος σε όλα τα εμπορικά έγγραφα που το συνοδεύουν καθώς και κατά την επισήμανση.

2.   Η με αριθ. πρωτ. 282441/03-04-2009 (ΦΕΚ 63 Ι/Β') με θέμα «Τήρηση μηνιαίων ισοζυγίων αγορών και πωλήσεων βόειου, χοίρειου και αιγοπρόβειου κρέατος, μέτρα ελέγχου της παραγωγής, μεταποίησης, τυποποίησης, διακίνησης και εμπορίας των κρεάτων αυτών καθώς  και καθορισμός των υπόχρεων καταβολής ειδικής εισφοράς κρέατος». Ειδικότερα προβλέπονται:

Η υποχρεωτική τήρηση, κάθε μήνα, ισοζυγίου αγορών και πωλήσεων από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εμπορία, διακίνηση, τεμαχισμό και τυποποίηση βόειου, χοίρειου και αιγοπρόβατου κρέατος, καθώς και στην παρασκευή κρεατοσκευασμάτων από τα κρέατα αυτά και την αποστολή τους, υποχρεωτικά, στον Ελληνικό Οργανισμό Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛ.Ο.ΓΛ.Κ.).

Τα σφαγεία υποχρεούνται στην τήρηση βιβλίων σφαγών, στο οποίο αναγράφεται η χώρα γέννησης των ζώων προς σφαγή και ο κωδικός εκτροφής τους.

Η υποχρέωση αναγραφής της καταγωγής - προέλευσης του κρέατος στα εμπορικά έγγραφα που συνοδεύουν το κρέας και στις συσκευασίες όλων των τελικών προϊόντων που διατίθενται για κατανάλωση και περιέχουν κρέας ως πρώτη ύλη.

          3.  Η με αριθ. πρωτ. 312898/27-07-2009 (ΦΕΚ Ι 577/Β΄) Υ.Α. Καθορισμός λεπτομερειών της υπ' αριθ. πρωτ. 282441/3.4.2009 Κοινής Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Τήρηση μηνιαίων ισοζυγίων βοείου, χοιρείου και αιγοπροβείου κρέατος, μέτρα ελέγχου της παραγωγής, μεταποίησης, τυποποίησης, διακίνησης και εμπορίας των κρεάτων αυτών καθώς και καθορισμός των υπόχρεων καταβολής ειδικής εισφοράς κρέατος» και της υπ' αριθ. πρωτ. 282438/3.4.2009 Κοινής Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Αναγραφόμενα στοιχεία σχετικά με την καταγωγή-προέλευση του κρέατος στις ετικέτες ζυγιστικών μηχανών κατά τη λιανική πώληση κρέατος».

Με  την παραπάνω απόφαση καθορίστηκαν οι λεπτομέρειες εφαρμογής των δύο ΚΥΑ και επεκτάθηκε η υποχρέωση τήρησης μηνιαίων ισοζυγίων και στο κρέας πουλερικών. Τα έσοδα από την εισφορά θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες των απαιτούμενων ελέγχων από τον ΕΛ.Ο.ΓΛ.Κ.. 4 Η με αριθ. πρωτ. 328611/28.09.2009 (ΦΕΚ 117/Β΄) Υ.Α. με θέμα «Διαδικτυακή σύνδεση σφαγείων -  ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ. και λοιπών φορέων».

Με αυτά τα μέτρα, επιτυγχάνεται:
• η αντιμετώπιση του φαινομένου των παράνομων εισαγωγών και ελληνοποιήσεων,
- η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων κρέατος,
- η καταπολέμηση της απάτης και κερδοσκοπίας σε βάρος του Έλληνα  καταναλωτή,
- η προστασία του εισοδήματος του έλληνα κτηνοτρόφου.
  Σημειώνεται ότι με τις παραπάνω αποφάσεις, ως ελληνικό, χαρακτηρίζεται  μόνο το κρέας το οποίο προέρχεται από ζώα τα οποία γεννήθηκαν, εκτράφηκαν και σφάχτηκαν στην Ελλάδα.


  


  

Ατιμώρητη παραμένει η κακοποίηση και εξόντωση των ζώων στη χώρα μας


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Η κακοποίηση των ζώων στη χώρα μας αποτελεί δυστυχώς συνηθισμένο και ειδεχθές φαινόμενο με ποικίλες μορφές, όπως καταδεικνύεται από μια συνολική θέαση της σύγχρονης ελληνικής κοινωνικής πραγματικότητας. Χαρακτηριστικά του φαινομένου είναι η χρήση των ζώων σε πειράματα, η κακομεταχείριση ζώων που χρησιμοποιούνται στον χώρο του θεάματος ή για εργασία με σκοπό το κέρδος, το αλόγιστο κυνήγι εις βάρος τους, η βίαιη αφαίρεση της γούνας τους.

Επιπλέον, αμέτρητα είναι τα ζώα που εγκαταλείπονται, χωρίς τροφή και φροντίδα, που βασανίζονται με πυροβολισμό, κρέμασμα. πνίξιμο, δέσιμο σε βαρέλια, ή δηλητηριάζονται με φόλες φτιαγμένες κυρίως από ισχυρά δηλητήρια, όπως στρυχνίνη και φυτοφάρμακα.

Πολλά δεσποζόμενα ζώα εγκαταλείπονται ή βασανίζονται με κάψιμο, ακρωτηριασμό, δέσιμο με λουρί μέχρι τραυματισμού από τους ιδιοκτήτες τους λόγω αδιαφορίας ή και ψυχοπαθολογικών αιτίων.
Παράλληλα, διατηρείται πλήθος ζώων από ιδιώτες, καθώς η αναπαραγωγή τους είναι ανεξέλεγκτη, είτε οι ιδιώτες είναι συλλέκτες ζώων, είτε επιδιώκουν το κέρδος αναπαράγοντας ζώα που ζουν σε άθλιες συνθήκες (π.β. παράνομα εκτροφεία). Συχνά τα κυκλώματα αυτά συνδέονται και με άλλες παράνομες πράξεις, όπως μαύρη αγορά κάθε είδους. Χαρακτηριστικό είναι δε, ότι. καθώς δεν προβλέπεται μόνιμη κατάσχεση ζώων, οι παράνομοι εκτροφείς μετά τα χρονοβόρα δικαστήρια, ενδέχεται να απαιτούντα ζώα -που συχνά είναι κλεμμένα- από τα φιλοζωικά σωματεία.

Να σημειωθεί ότι καμία υπαίθρια αγορά στη χώρα μας δεν πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές (ειδικές ράμπες, χώροι παραμονής, κτηνιατρεία) που προβλέπονται από την Ε.Ε για την πώληση ζώντων ζώων, όπως συμβαίνει στο Σχιστό και δεν το γνωρίζουν οι αρμόδιες Αρχές, που συχνά χορηγούν άδειες σε μικροπωλητές.

Παρότι τα περιστατικά κακοποίησης και εξόντωσης των ζώων ολοένα πολλαπλασιάζονται και προκαλούν θύελλα διαμαρτυριών από εκατοντάδες φιλοζωικές οργανώσεις, όπως και την οργή και την αγανάκτηση των συμπολιτών μας, τις περισσότερες φορές οι ένοχοι παραδόξως δεν διώκονται ούτε τιμωρούνται δεόντως.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες ποινές του Ν. 3170/2003, άρθρο 8.1.2.3 οι παραβάτες των διατάξεων του άρθρου 1 παράγραφοι 1,2,3 και 4 τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι έξι μήνες ή με χρηματική ποινή από τριακόσια μέχρι χίλια πεντακόσια ευρώ ή και με τις δυο ποινές. Λυτές οι ποινές όμως ελάχιστα εφαρμόζονται στην πράξη, καθώς λίγες είναι Ο( καταγγελίες, εξαιτίας ακριβώς των χαμηλών ποινών και της έλλειψης γνώσης των πολιτών όσον αφορά τα δικαιώματα τους.
Η Πολιτεία οφείλει να λάβει άμεσα μέτρα ώστε να σταματήσουν τέτοια φαινόμενα, που αποτελούν πλέον μάστιγα για τη χώρα μας. Η κατάθεση νέου σχεδίου νόμου ή η αναθεώρηση του ισχύοντος, όπου θα προβλέπονται αυστηρές ποινές για την κακοποίηση των ζώων στη χώρα μας, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, είναι επιβεβλημένη.


Κατόπιν αυτών ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Τι μέτρα προτίθεσθε να λάβετε για τη ριζική και ουσιαστική αντιμετώπιση της κακοποίησης και εξόντωσης των ζώων στη χώρα μας;

2. Προτίθεσθε να αναθεωρήσετε τον Ν. 3170/2003 καθώς οι ποινές και τα πρόστιμα που επιβάλλονται είναι εξαιρετικά ήπια ακόμη και για φρικτές κακοποιήσεις ζώων, ώστε η μετατροπή της κακοποίησης από πλημμέλημα σε κακούργημα να αποκτήσει αποτρεπτική δράση;

3. Εφαρμόζεται πρόγραμμα ελέγχου γεννήσεων και στειρώσεων και κτηνιατρική παρακολούθηση των αδέσποτων ζώων από τους αρμόδιους Δήμους, και εάν ναι, ποιο είναι
αυτό;

4.Τι μέτρα προτίθεσθε να λάβετε σχετικά μ« την παράνομη πώληση των ζώντων ζώων στο Σχιστό;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός


Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου superleague χωρίς ελέγχους ντόπινγκ


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Οι δειγματολήπτες του ΕΣΚΑΝ, εξαιτίας της μη καταβολής οφειλόμενων αποζημιώσεων από το κράτος ύψους 115.000 ευρώ, προχώρησαν την περασμένη εβδομάδα σε απεργία, με αποτέλεσμα η πρεμιέρα του φετινού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου της superleague ενάντια στη νομοθεσία, να ολοκληρωθεί χωρίς τη διενέργεια ελέγχων ντόπινγκ.

Παρά το γεγονός ότι το άρθρο 128 του αθλητικού νόμου 2527/1999 ορίζει ότι « ο έλεγχος ντόπινγκ σε αθλητές είναι υποχρεωτικός κατά τη διεξαγωγή αγώνων εθνικών πρωταθλημάτων στους οποίους συμμετέχουν ομάδες Ανώνυμων Αθλητικών Εταιρειών», οι αγώνες διεξήχθησαν κανονικά. Με δεδομένο ότι ο αθλητικός νόμος ορίζει ότι « η προστασία της υγείας των ποδοσφαιριστών και η γνησιότητα των αποτελεσμάτων διασφαλίζονται με εργαστηριακό έλεγχο φαρμακοδιέγερσης »

ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Για ποιο λόγο δεν εφαρμόστηκε η νομοθεσία στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, με αποτέλεσμα να διεξαχθούν αγώνες χωρίς κάλυψη ελέγχων ντόπινγκ;

Θα μεριμνήσει για την άμεση καταβολή των οφειλομένου στους δειγματολήπτες του ΕΣΚΑΝ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός

Πυρκαγιά στο Φοινικόδασος της Πρέβελης


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Περισσότερα από 6.000 στρέμματα πράσινου καταστράφηκαν σε Πρέβελη, Γιαννιού, Λευκώγεια και Ροδάκινο του Ν. Ρεθύμνου, ενώ εκατοντάδες στρέμματα έγιναν στάχτη και στην Ακουμιανή Γιαλιά από πυρκαγιά που ξέσπασε στο χωριό Γιαννιού του δήμου Φοίνικα και κατευθύνθηκε νότια κατακαίοντας σχεδόν ολοκληρωτικά την όαση του νότιου Ρεθύμνου, ένα από τα γραφικότερα δάση της χώρας. Στην Πρέβελη απειλήθηκε σοβαρά και η Μονή, αφού οι φλόγες έφτασαν μέχρι την πίσω πλευρά των εγκαταστάσεών της.


Όπως καταγγέλλεται από οικολογικές οργανώσεις, μόνιμη και συστηματική φύλαξη του φοινικόδασους στο Κουρταλιώτικο Φαράγγι δεν υπήρχε, μολονότι το δάσος ήταν ενταγμένο στις χαρακτηρισμένες «προστατευόμενες περιοχές» του προγράμματος Natura.

Το 2007 είχε αγοραστεί με κόστος 1,5 σχεδόν εκατομμύριο ευρώ σύστημα ανίχνευσης πυρκαγιών, ειδικά για την παρακολούθηση του Κουρταλιώτικου Φαραγγιού, αλλά δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία. Το συγκεκριμένο ποσό από το πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», αφορούσε στην εγκατάσταση 28 πυλώνων, ενός συστήματος αναμεταδοτών και εικονοληψίας σε ορεινούς όγκους, στον Ψηλορείτη και θα κατέληγε στη Μονή Πρέβελη. Όλοι αυτοί οι σταθμοί θα παρείχαν πληροφορίες στο Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης στο Ηράκλειο, τόσο για θέματα μετεωρολογίας, όσο και εικόνα για τον κίνδυνο φωτιάς.
Με βάση τα προαναφερόμενα,

ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί,

Ποιος ευθύνεται για την πλημμελή φύλαξη και φροντίδα του δάσους της Πρέβελης, αμέλεια που οδήγησε στη σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή του;
Για ποιους λόγους το πανάκριβο σύστημα πυρανίχνευσης δεν λειτούργησε;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός

Πλήρωση των κενών εκπαιδευτικών θέσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση .


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Αναφέρεται ότι από το Υπ. Παιδείας είχε προγραμματισθεί , οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για την τρέχουσα περίοδο καθώς και για την σχολική χρονιά 2011/12 , να γίνουν σε ποσοστό 60% από τους ισχύοντες πίνακες διοριστέων εκπαιδευτικών του Α.Σ.Ε.Π. και σε ποσοστό 40% από τους ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών με πραγματική προϋπηρεσία.
Επίσης οι προσλήψεις των προσωρινών αναπλ
ηρωτών και των ωρομισθίων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για τη νέα σχολική χρονιά (2010/11) και την επόμενη (2011/12) θα γίνουν από τους ενιαίους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Με τους προγραμματισμούς αυτούς του Υπουργείου Παιδείας , υπήρχε η εκτίμηση ότι θα διοριστούν μόνιμα για τη νέα σχολική χρονιά περίπου 3.000 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης .

Επειδή τα αρχικά στοιχεία που ελήφθησαν υπόψη για τον προγραμματισμό αυτό έχουν αλλάξει και με δεδομένο το μεγάλο αριθμό συνταξιοδοτήσεων των εκπαιδευτικών που παρατηρήθηκε (αναφέρεται ότι υπέβαλαν αιτήσεις συνταξιοδότησης περισσότεροι από 11.000 εκπαιδευτικοί την τρέχουσα σχολική περίοδο) , είναι φανερό ότι δημιουργείται σοβαρότατο πρόβλημα από την έλλειψη του εκπαιδευτικού δυναμικού για την λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση , αφού εκτιμάται ότι οι κενές εκπαιδευτικές θέσεις θα ξεπεράσουν τις 20.000.

Ερωτάται η αρμόδια κα Υπουργός:

· Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί και ποια συγκεκριμένα μέτρα έχει λάβει για να πληρωθούν άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά που προέκυψαν από τις απρόβλεπτες συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών, προκειμένου να διασφαλισθεί έγκαιρα η αποτελεσματική λειτουργία στην α/βθμια και β/βάθμια εκπαίδευση της χώρας ;
· Έχει τηρηθεί ο προγραμματισμός της πρόσληψης ( 60% από τους πίνακες του ΑΣΕΠ και 40% από τους πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών ) και ποιος είναι ο αριθμός των προσληφθέντων κατά κατηγορία για την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο ;
Οι ερωτώντες βουλευτές


Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός



Δασικό επίδομα πυροσβεστικού προσωπικού.


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Οι εργαζόμενοι στο Πυροσβεστικό Σώμα καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια κατά την αντιπυρική περίοδο για την προστασία του δασικού πλούτου της χώρας μας και την περιουσία των πολιτών. Όμως, φέτος, για πρώτη φορά μετά από χρόνια δεν έχει δοθεί καμιά απολύτως προκαταβολή για το δασικό επίδομα στους δικαιούχους πυροσβέστες, ενώ δεν έχουν γίνει ακόμη γνωστά ούτε το ύψος, αλλά ούτε και ο χρόνος καταβολής του επιδόματος.

Εύλογα το πυροσβεστικό προσωπικό εκφράζει ανησυχίες για το αν η χορήγηση του δασικού επιδόματος είναι διασφαλισμένη, σε μια περίοδο μάλιστα που ήδη με το Ν.3845/2010, περικόπηκαν τα επιδόματα που ελάμβαναν τα Χριστούγεννα, το Πάσχα και αδείας, αρχικά, σε 500, 250 και 250 ευρώ αντίστοιχα και κατόπιν με την υπ. αριθ. Δ.12.Α/931/13-5-2010 εγκύκλιο του Υπουργείου σας μειώθηκαν (το επίδομα αδείας) περαιτέρω από 15 έως και 25 %.

Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Έχουν εξασφαλιστεί τα αναγκαία κονδύλια για την καταβολή του δασικού επιδόματος και πότε σκοπεύει η κυβέρνηση να καταβάλει στους εργαζόμενους στο Πυροσβεστικό Σώμα το εν λόγω επίδομα;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός


Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου 2010

Ειδικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών–πυρόπληκτοι 2007


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ



Με τη συμπλήρωση τριών ετών από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 στην Πελοπόννησο, εγείρονται ερωτήματα αφενός, σχετικά με την αξιοποίηση των πόρων τοθ Ειδικού Ταμείου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και αφετέρου, γύρω από την ίδια τη συνέχιση της λειτουργίας του εξαιτίας της πολύμηνης αδρανοποίησης του την περίοδο που ακολούθησε τις εκλογές.


Το εν λόγω Ταμείο, ιδρύθηκε τον Αύγουστο του 2007 με σκοπό τη χρηματοδότηση προγραμμάτων αποκατάστασης ζημιών και ενίσχυσης πληγέντων από θεομηνίες, πυρκαγιές, σεισμούς, πλημμύρες και άλλες φυσικές καταστροφές. Στις 8 Οκτωβρίου 2009, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΤΑΕΑ υπέβαλε στη νέα κυβέρνηση την παραίτηση του και έκτοτε χρειάστηκαν οκτώ μήνες μέχρι να τοποθετηθεί νέος πρόεδρος στο Ταμείο. Η τεράστια αυτή καθυστέρηση συνέβαλε στην υποβάθμιση του ρόλου του ΕΤΑΕΑ και προκάλεσε την παύση των έργων υποστήριξης και αποκατάστασης των πυρόπληκτων περιοχών.
Από το ΕΤΑΕΑ έχει μέχρι σήμερα διατεθεί όπως αναφέρει σχετικά το Επιμελητήριο Αρκαδίας, μόλις το 35% περίπου από τα 211 εκατομμύρια ευρώ που είχαν συγκεντρωθεί από δωρεές πολιτών και φορέων υπέρ των πυροπαθών. Σε συνδυασμό με την αδρανοποίηση του Ταμείου, αλλά και την έντονη φημολογία ότι το ΕΤΑΕΑ θα καταργηθεί στο πλαίσιο των αναδιαρθρώσεων και συγχωνεύσεων δημοσίων οργανισμών, προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με την τύχη των λοιπών πόρων του Ταμείου που ανέρχονται στα 135 εκατομμύρια περίπου.


Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:


1. Εγγυάται ότι οι αδιάθετοι πόροι υπέρ των πληγέντων από τις πυρκαγιές του 2007 στην Πελοπόννησο που βρίσκονται στο ΕΤΑΕΑ θα δοθούν για έργα υποστήριξης και αποκατάστασης τοιν καμένων περιοχών και με ποιο χρονοδιάγραμμα;


2. Ποιος ο προγραμματισμός του έργου του ΕΝΑΕΑ; Σε περίπτωση κατάργησης ή συγχώνευσης του Ταμείου τι θα συμβεί με τους πόρους, οι οποίοι προέρχονται από δωρεές που προσφέρθηκαν αποκλειστικά για τους πυρόπληκτους;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ


ΘΕΜΑ: «Ερώτηση με ΑΠ 2471/ 7-9-10» 

Σε απάντηση της ανωτέρω ερώτησης των Βουλευτών κ. Φ Κουβέλη και κ Ν Τσούκαλη σχετικά με την συνέχιση λειτουργίας του Ειδικού Ταμείου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών (Ε.Τ.Α.Ε.Α) σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Μέχρι σήμερα, το νέο Δ Σ του Ε.Τ.Α.Ε.Α. έχει εγκρίνει νέες χρηματοδοτήσεις για δωρεάν κρατική αρωγή σε επισκευές ή ανακατασκευές πυρόπληκτων κτιρίων καθώς και νέες χρηματοδοτήσεις έργων αποκατάστασης και υποδομής στις πυρόπληκτες περιοχές των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου.


Με το νομοσχέδιο του Υπ. Εσωτερικών για την κατάργηση και συγχώνευση φορέων του δημοσίου, προβλέπεται η κατ' εξαίρεση παράταση της λειτουργίας του Ε.Τ.Α Ε Α έως το τέλος του 2010 προκειμένου να συνεχιστεί κανονικά η χρηματοδότηση των εν εξελίξει έργων.

Όσον αφορά στους πόρους του Ταμείου, που προέρχονται από δωρεές νομικών και φυσικών προσώπων, είναι εγγυημένοι και κατατεθειμένοι σε ειδικό λογαριασμό στην Τράπεζα της Ελλάδος. Σημειώνεται ότι στο εν λόγω νομοσχέδιο διασφαλίζεται ότι μετά την κατάργηση του Ταμείου την 1. 01.2011, οι αδιάθετοι πόροι του θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για την υλοποίηση των σκοπών που έχουν θέσει οι δωρητές των χρημάτων.

Ο Υπουργός

Γ. Παπακωνσταντίνου

Απλήρωτοι οι εργαζόμενοι του Δημοτικού Ωδείου Πατρών


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΚΑΙ ΦΩΤΗ ΚΟΥΒΕΛΗ

Το θέμα της οφειλής του Δήμου Πατρέων στους εργαζόμενους στο Δημοτικό Ωδείο φέρνουν με ερώτησή τους στη βουλή οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης και Φώτης Κουβέλης.

Στην ερώτησή τους οι δύο βουλευτές αναφέρουν ότι η συμπεριφορά της δημοτικής αρχής σε περίοδο που πλήττονται βάναυσα τα εργασιακά δικαιώματα κυρίως στον ιδιωτικό τομέα, επιτείνει τη δικαιολογημένη ανασφάλεια και φόβο για το μέλλον των εργασιακών σχέσεων, ακόμα και στο δημόσιο τομέα και ερωτούν την υπουργό Παιδείας τι προτίθεται να πράξει ώστε να καταβληθούν στους εννέα εργαζομένους του Δημοτικού Ωδείου, τα οφειλόμενα;

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

170.000 ευρώ οφείλει σε σύνολο εννέα (9) εργαζομένων στο Δημοτικό Ωδείο, ο Δήμος Πατρέων, λόγω διαφοράς αποδοχών, υπερωριακής απασχόλησης, αργιών κλπ της τελευταίας διετίας. Η υποχρέωση του Δήμου τελεδίκησε με την υπ. αριθ.1028/09 απόφαση του Εφετείου Πατρών και λόγω της δυστροπίας να καταβάλει το ποσό εκδόθηκε και κοινοποιήθηκε η υπ.αριθ.355/10 διαταγή πληρωμής του Πρωτοδικείου Πατρών.
Μέρος του πιο πάνω ποσού (50.000ευρώ) εισπράχθηκαν από τους εργαζόμενους με τη διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης, εξακολουθούν δε να οφείλονται τα υπόλοιπα 120.000 ευρώ.

Η συμπεριφορά της δημοτικής αρχής και μάλιστα σε περίοδο που πλήττονται βάναυσα τα εργασιακά δικαιώματα κυρίως στον ιδιωτικό τομέα, επιτείνει τη δικαιολογημένη ανασφάλεια και φόβο για το μέλλον των εργασιακών σχέσεων ακόμα και στο δημόσιο τομέα.

Δεδομένων των ανωτέρω, ερωτάται η κ. Υπουργός,

Τι προτίθεστε να πράξετε ώστε να καταβληθούν στους εννέα (9) εργαζομένους του Δημοτικού Ωδείου, τα οφειλόμενα;
Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης
Νίκος Τσούκαλης

Στο μέλλον παραπέμπεται η κατασκευή κρατητηρίων στο Λιμεναρχείο Πάτρας -καμία βραχυπρόθεσμη λύση.


Απάντηση του Υφυπουργού προστασίας του πολίτη σε ερώτηση των βουλευτών της Δημοκρατικής Αριστεράς


Ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Βούγιας απαντώντας στην υπ. αριθ. 2005/30-08-2010, ερώτηση των βουλευτών της Δημοκρατικής Αριστεράς σχετικά με την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης ανέφερε μεταξύ άλλων και τα εξής:

«Ειδικότερα, στην πόλη της Πάτρας (…) σας πληροφορούμε ότι, ενόψει ολοκλήρωσης κατασκευής του νέου Λιμένα Πατρών, εξετάζεται και η κατασκευή κατάλληλων κρατητηρίων, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Η ολοκλήρωση μεταστέγασης των Υπηρεσιών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πατρών και κατ’ επέκταση οι νέοι χώροι κράτησης θα δώσουν λύση στα σημερινά προβλήματα αφού πλέον οι κρατούμενοι αλλοδαποί θα κρατούνται εκεί.»

Ο βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης, σχολιάζοντας την απάντηση του Υφυπουργού δήλωσε:

Εξακολουθεί να υφίσταται η έλλειψη κρατητηρίων στο Κεντρικό Λιμεναρχείο της Πάτρας, η οποία έχει διασύρει κατ’ επανάληψη πλέον την πόλη. Μετά την πρόχειρη και απαράδεκτη κράτηση αλλοδαπών σε container, ακόμα – δύο χρόνια μετά το σεισμό του 2008- δεν έχει δοθεί μόνιμη λύση στο επιτακτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Λιμενικό, παρόλο που το μεταναστευτικό πρόβλημα έχει αναζωπυρωθεί. Καθημερινά κρατούνται σε άθλιες συνθήκες στον προαύλιο χώρο του Λιμεναρχείου 30-40 άτομα, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους τόσο για τους Λιμενικούς όσο και για τους αλλοδαπούς.

Δυστυχώς ο Υπουργός δίνει αόριστες υποσχέσεις χωρίς καμία πρόβλεψη για άμεση αντιμετώπιση ενός διαρκώς διογκούμενου προβλήματος. Απαιτούνται άμεσες λύσεις

Κλειστά τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της Κυβέρνησης περί «πράσινης ανάπτυξης», η φετινή σχολική χρονιά βρίσκει τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Αχαΐας (Κλειτορίας και Ακράτας) αλλά και όλης της Ελλάδας κλειστά, εφόσον στα μέλη των παιδαγωγικών τους ομάδων δεν έχει δοθεί ακόμη ετήσια παράταση της θητείας τους, όπως έγινε με εκπαιδευτικούς άλλων καθηκόντων.

Τα παραπάνω αναφέρουν σε ερώτησή τους οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός. Οι τέσσερις βουλευτές ερωτούν την υπουργό παιδείας σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να πληρωθούν οι θέσεις των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ώστε να λειτουργήσουν κατά το εκπαιδευτικό έτος 2010-2011,καθώς και πότε θα προκηρυχθεί η πλήρωση των θέσεων των ΚΠΕ με μόνιμους εκπαιδευτικούς.

Να σημειωθεί ότι η μη έγκαιρη λήψη απόφασης προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στους εκπαιδευτικούς των ΚΠΕ που ζούσαν μέσα στο καλοκαίρι σε ανασφάλεια, χωρίς να μπορούν να προγραμματίσουν τη ζωή τους, την οργάνωση της οικογενειακής τους μοίρας και να προετοιμαστούν για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Παρά τις μεγαλόστομες διακηρύξεις της Κυβέρνησης περί «πράσινης ανάπτυξης», τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης δεν ξεκίνησαν την 1η Σεπτεμβρίου αφού δεν παρατάθηκαν οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που τα στελεχώνουν. Τα Κέντρα αυτά αναλαμβάνουν την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα περιβάλλοντος και εκπονούν διδακτικά προγράμματα για χιλιάδες μαθητές.


Η στελέχωση των Κέντρων αυτών γινόταν μέχρι σήμερα με το απαράδεκτο καθεστώς των αποσπάσεων και όχι με την πλήρωση οργανικών θέσεων. Παρά το γεγονός ότι το εκπαιδευτικό έτος άρχισε και οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που στελέχωναν μέχρι σήμερα τα Κέντρα, έχουν λήξει από τον Ιούνιο, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει για την ανανέωση των αποσπάσεων, ούτε υπάρχει σε εξέλιξη προκήρυξη για μόνιμη πλήρωση οργανικών θέσεων. Μετά από 18 χρόνια ανελλιπούς και επιτυχημένης λειτουργίας, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης θα μείνουν κλειστά.

Κατόπιν τούτων,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:


1. Με ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί στην, έστω και με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς, πλήρωση των θέσεων των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ώστε να λειτουργήσουν κατά το εκπαιδευτικό έτος 2010-2011;

2. Πότε θα προκηρυχθεί η πλήρωση των θέσεων των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με μόνιμους εκπαιδευτικούς;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός

Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Να αναβαθμιστεί η γραμμή Πάτρας Ρίου του ΟΣΕ και να γίνουν οι ενδιάμεσες στάσεις


ΖΗΤΟΥΝ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Την αναβάθμιση της γραμμής Πάτρας-Ρίου, που πρόσφατα καθιέρωσε ο ΟΣΕ και τη δημιουργία ενδιάμεσων στάσεων στον Καστελλόκαμπο και τα Μποζαΐτικα, ζητούν με ερώτησή που κατέθεσαν στη βουλή, οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης και Νίκος Τσούκαλης.

Οι δύο βουλευτές αναφέρονται στις πιέσεις που ασκούνται εκ μέρους του αστικού ΚΤΕΛ προκειμένου να αποτραπεί η δημιουργία δύο ενδιαμέσων στάσεων και ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας της γραμμής από Κιάτο προς Πάτρα καθώς και εάν προτίθεται να παρέμβει προκειμένου να ικανοποιηθεί το αίτημα των κατοίκων του Καστελλοκάμπου και των Μποζαίτικων.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Η πρωτοβουλία του ΟΣΕ για τακτική ωριαία γραμμή τραίνου από το Ρίο στην Πάτρα και αντίστροφα, που εγκαινιάστηκε στις αρχές Ιουλίου παρουσιάζει σημαντική επιτυχία και καταδεικνύει τις ανεκμετάλλευτες δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα της σιδηροδρομικής συγκοινωνίας.

Σε μια εποχή που ο ΟΣΕ, δέχεται επικρίσεις και με πρόσχημα το μνημόνιο, προωθείται η δραστική περικοπή των δρομολογίων του στην Πελοπόννησο, η επιτυχία της συγκεκριμένης γραμμής απέδειξε πως είναι όχι μόνο δυνατή αλλά και απαραίτητη η ανάπτυξή του, ως ένα οικολογικό μέσο μεταφοράς που θα συμβάλει μεταξύ των άλλων και στην επίλυση του σοβαρού κυκλοφοριακού προβλήματος στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας.

Σύμφωνα όμως με δημοσιογραφικές πληροφορίες ασκούνται πιέσεις εκ μέρους του αστικού ΚΤΕΛ προκειμένου να αποτραπεί η δημιουργία δύο ενδιαμέσων στάσεων, κάτι που ζητήθηκε από κατοίκους των περιοχών του Καστελλοκάμπου και των Μποζαΐτικων και που προφανώς θα ενίσχυε την παρεχόμενη εξυπηρέτηση του κοινού και την αποδοχή της γραμμής.

Ανάλογο σενάριο είχαμε δει πριν λίγα χρόνια και στην περίπτωση της επίσης αρχικά πολύ επιτυχημένης γραμμής Αθήνας - Λουτρακίου, που οι πιέσεις του εκεί υπεραστικού ΚΤΕΛ δυστυχώς κατόρθωσαν να οδηγήσουν στην υποβάθμιση.
Επειδή το απαξιωμένο και συκοφαντημένο τραίνο δεν είναι παρελθόν αλλά το βιώσιμο μέλλον των δημοσίων συγκοινωνιών,

Ερωτάται ο κ. υπουργός:

1. Προτίθεστε να παρέμβετε προκειμένου να ικανοποιηθεί το αίτημα των κατοίκων του Καστελλοκάμπου και των Μποζαίτικων για την καθιέρωση δύο ενδιάμεσων στάσεων στη γραμμή Πάτρας-Ρίου;

2. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία της γραμμής από Κιάτο προς Πάτρα που συμπληρώνει ήδη ένα χρόνο διακοπής «λόγω έργων»;


Οι ερωτώντες βουλευτές


Φώτης Κουβέλης


Νίκος Τσούκαλης

Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010

Ταλαιπωρία χιλιάδων ασφαλισμένων στην Πάτρα από την υπολειτουργία του Ταμείου του ΙΚΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Καθημερινά ταλαιπωρούνται οι περίπου 130.000 ασφαλισμένοι του ΙΚΑ Πάτρας, καθώς το Ταμείο, παρουσιάζει εικόνα γενικής κατάρρευσης λόγω ελλείψεων σε ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό και κτιριακών υποδομών, επισημαίνουν με ερώτησή τους προς την υπουργό υγείας οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός.

Όπως επισημαίνουν οι 4 βουλευτές, η βασική αιτία αυτού του προβλήματος είναι οι συνταξιοδοτήσεις των γιατρών και η μη ανανέωση των συμβάσεων σε ειδικότητες που είναι απαραίτητες για την περίθαλψη των ασφαλισμένων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η έλλειψη ενδοκρινολόγου, νεφρολόγου, παθολόγου, μικροβιολόγου, ακτινολόγου και ρευματολόγου γιατρού. Η δε έλλειψη ακτινολόγου έχει ως αποτέλεσμα τη λειτουργία σε μονή βάρδια μαγνητικού τομογράφου, ο οποίος το 1999 είχε κοστίσει πάνω από 500 εκατ. δρχ. Κι αυτό, όταν έχει καταγραφεί ότι η υγειονομική μονάδα του ΙΚΑ Πάτρας δέχεται περίπου 3.500 επισκέψεις ημερησίως.


Οι βουλευτές ερωτούν την αρμόδια υπουργό σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να δοθεί βιώσιμη λύση στα δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ταμείο στην Πάτρα και να αποκτήσει λειτουργικό χαρακτήρα προς όφελος των χιλιάδων ασφαλισμένων και εάν και πότε θα προχωρήσετε σε ανανέωση των συμβάσεων απαραίτητων ιατρικών ειδικοτήτων;

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Καθημερινά ταλαιπωρούνται οι περίπου 130.000 ασφαλισμένοι του ΙΚΑ Πάτρας, καθώς το Ταμείο, παρουσιάζει εικόνα γενικής κατάρρευσης λόγω ελλείψεων σε ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό και κτιριακών υποδομών.
Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθυντή της Υγειονομικής Μονάδας του ΙΚΑ στην Πάτρα, η αναμονή των ασφαλισμένων προκειμένου να επισκεφθούν διάφορες ειδικότητες γιατρών ξεπερνά τις 35 ημέρες. Βασική αιτία αυτού του προβλήματος είναι οι συνταξιοδοτήσεις των γιατρών και η μη ανανέωση των συμβάσεων σε ειδικότητες που είναι απαραίτητες για την περίθαλψη των ασφαλισμένων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η έλλειψη ενδοκρινολόγου, νεφρολόγου, παθολόγου, μικροβιολόγου, ακτινολόγου και ρευματολόγου γιατρού. Η δε έλλειψη ακτινολόγου έχει ως αποτέλεσμα τη λειτουργία σε μονή βάρδια μαγνητικού τομογράφου, ο οποίος το 1999 είχε κοστίσει πάνω από 500 εκατ. δρχ. Κι αυτό, όταν έχει καταγραφεί ότι η υγειονομική μονάδα του ΙΚΑ Πάτρας δέχεται περίπου 3.500 επισκέψεις ημερησίως.


Παράλληλα λήγουν οι συμβάσεις σε τρεις ορθοπεδικούς και έναν χειρουργό και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι χάνονται, με τη μη ανανέωση των 18 συνολικά συμβάσεων απαραίτητων ιατρικών ειδικοτήτων, πάνω από 450 ραντεβού την ημέρα. Μάλιστα, στις 20/09/2010 λήγει η σύμβαση του ενός (1) από τους δύο (2) γιατρούς – νεφρολόγους που διαθέτει το ΙΚΑ της Πάτρας δίχως να υπάρχει πρόβλεψη για την κάλυψη του κενού. Όπως είναι γνωστό, η ειδικότητα του νεφρολόγου είναι σπάνια και η μη έγκαιρη πρόνοια είτε για την ανανέωση της σύμβασης του ήδη υπηρετούντος , είτε για την κάλυψη της κενής θέσης, θα προκαλέσει ανυπολόγιστη επιβάρυνση στην πολύπαθη και ευαίσθητη ομάδα των νεφροπαθών της περιοχής


Οι ελλείψεις καταγράφονται ακόμα και στο διοικητικό προσωπικό που είναι απαραίτητο για τη γραμματειακή υποστήριξη. Το δε τηλεφωνικό κέντρο που κλείνει ραντεβού (184) δεν έχει επεκταθεί από το 2002 στην Άνω Πόλη της Πάτρας, οι κάτοικοι της οποίας βρίσκονται ουσιαστικά εκτός δυνατότητας ραντεβού.
Το δε ιδιόκτητο κτίριο του ΙΚΑ, μετά την καταστροφική φωτιά του 2004, μένει ανεκμετάλλευτο με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στη στέγαση των ιατρείων και το ΙΚΑ να αναγκάζεται να πληρώνει κάθε μήνα πανάκριβα ενοίκια. Δεδομένων των ανωτέρω, καθώς και ότι τα προβλήματα που απαριθμούνται είναι απλά ενδεικτικά ενώ καθιστούν απαγορευτική την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

- Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να δοθεί βιώσιμη λύση στα δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζει το Ταμείο στην Πάτρα και να αποκτήσει λειτουργικό χαρακτήρα προς όφελος των χιλιάδων ασφαλισμένων;
- Θα προχωρήσετε σε ανανέωση των συμβάσεων απαραίτητων ιατρικών ειδικοτήτων; Αν ναι, πότε;»

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός