Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2008

Aπαλλαγή των πληγέντων από φυσικές καταστροφές από την υποχρέωση καταβολής του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΗ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗ

Ερώτηση για το θέμα της απαλλαγής των πληγέντων από φυσικές καταστροφές από την υποχρέωση καταβολής του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ Γιάννης Δραγασάκης και Νίκος Τσούκαλης . Στην ερώτησή τους οι δύο βουλευτές αναφέρουν τα εξής:

Εντός του Σεπτεμβρίου πρόκειται ν’ αποσταλούν βεβαιώσεις για την καταβολή του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων (Ε.Τ.ΑΚ.) σύμφωνα με τις παρ. 5 του Νόμου 3634 /2008.
Μεταξύ των υπόχρεων για την καταβολή, περιλαμβάνονται και οι κάτοικοι και παθόντες στις περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2007 και του σεισμού της 8ης Ιουνίου 2008.
Ειδικότερα φέρονται ως υπόχρεοι όσοι είναι κύριοι οικοπέδων εκτός πόλεων ή οικισμών ή δεύτερης κατοικίας στις πιο πάνω περιοχές.
Δεδομένου ότι ο Ν 3634/08 μεταθέτει το βάρος της φορολογίας από τους ιδιοκτήτες μεγάλης ακίνητης ιδιοκτησίας στους μικροϊδιοκτήτες ενώ ταυτόχρονα δεν προβλέπει απαλλαγές για τους κατοίκους των πιο πάνω περιοχών οι οποίοι βιώνουν ακόμα, αμείωτες τις συνέπειες των καταστροφών, καθώς η πολιτεία ελάχιστα έχει πράξει για την επούλωση των πληγών.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Τι προτίθεται να πράξει ώστε οι κάτοικοι και παθόντες από τις φυσικές καταστροφές του 2007 και 2008 να απαλλαγούν από την υποχρέωση καταβολής του Ε.Τ.ΑΚ.;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιάννης Δραγασάκης
Νικόλαος Τσούκαλης

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2008

Αρνητική η θέση του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη νέα χάραξη στην Ε.Ο. Πατρών-Πύργου
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Δε φαίνεται να αξιολογούνται θετικά οι προτάσεις των Δημάρχων της Δυτικής Αχαΐας για αλλαγή χάραξης της νέας Ε.Ο. Πατρών-Πύργου στο τμήμα που σήμερα διέρχεται μέσα από οικισμούς.
Αυτό προκύπτει από απάντηση του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Ξανθόπουλου σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ Νίκου Τσούκαλη.
Στην απάντησή του ο κ. Ξανθόπουλος αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η διέλευση της εναλλακτικής λύσης από τον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο «Τσουκαλέϊκα» θα είχε σοβαρές επιπτώσεις στις υπάρχουσες αρχαιότητες, με πιθανό αποτέλεσμα τη μη δυνατότητα υλοποίησης του έργου.


Το πλήρες κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:

«Σε απάντηση της ανωτέρω σχετικής Ερώτησης και σύμφωνα με τα στοιχεία των αρμόδιων Υπηρεσιών, σας ενημερώνουμε για τα εξής: Α. Στο σχεδιασμό του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Πάτρα-Πύργος, από χ.θ. 0+00 έως χ.θ.7+500 , αξιοποιείται ο υφιστάμενος διάδρομος της Νέας Εθνικής Οδού (Ν.Ε.Ο.), τόσο για τη λύση οδοποιίας που θα εφαρμοσθεί όσο και από τις εναλλακτικές λύσεις που μελετήθηκαν, με δεδομένη (α) τη μορφολογία της περιοχής και (β) τη σύνδεση με τον ήδη κατασκευασμένο αυτοκινητόδρομο της Ευρείας Παράκαμψης Πάτρας. Το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου αναπτύσσεται στη στενή πεδινή περιοχή που ορίζεται από τον ορεινό όγκο στο Βορρά και στο νοτιά από τη θάλασσα, όπου έχουν αναπτυχθεί οι διάφοροι οικισμοί. Στο τμήμα χ.θ. 5+445 έως χ.ι. 6+285, στα πλαίσια της διερεύνησης του αυτοκινητοδρόμου, εξετάσθηκε η εναλλακτική, μη επιλέξιμη, λύση της απομάκρυνσής του από την υφιστάμενη Ν.Ε.Ο. Η διέλευση της εναλλακτικής λύσης, από τον κηρυγμένο Αρχαιολογικό χώρο «Τσουκαλέϊκα», θα είχε σοβαρές επιπτώσεις στις υπάρχουσες αρχαιότητες, με πιθανό αποτέλεσμα τη μη δυνατότητα υλοποίησης του έργου. Στην αξιολόγηση των λύσεων ελήφθησαν επίσης υπόψη οι γεωλογικές συνθήκες στην ευρύτερη περιοχή του έργου (εκτεταμένες μάργες ιδιαίτερης χαμηλής συνεκτικότητας) με επισφάλειες τόσο στο έργο, όσο και στις παράπλευρες οδούς. Β. Η εκπόνηση της μελέτης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου, έγινε λαμβάνοντας υπόψη το προγραμματισμό του ΟΣΕ όσον αφορά στη βελτίωση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Πατρών-Πύργου. Τα σχέδια της μελέτης της χάραξης του Νέου αυτοκινητοδρόμου Πατρών-Πύργου μετά την έγκρισή τους, διαβιβάστηκαν αρμοδίως στην Ο.Σ.Ε. Α.Ε.
Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε ότι ο ΟΣΕ προγραμματίζει να αναθέσει τη μελέτη νέας χάραξης για τη σιδηροδρομική γραμμή Πατρών-Πύργου-Τσακώνας-(Καλαμάτας). Επομένως, η μελέτη της νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής που πρόκειται να ανατεθεί θα πρέπει να λάβει υπόψη της την εγκεκριμένη χάραξη του αυτοκινητοδρόμου».

Ο ΣΥΡΙΖΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ
Σήμερα 1.09.2008, δόθηκε συνέντευξη τύπου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, στα γραφεία της Βουλής σχετικά με τις παραχωρήσεις δημοσίων ακινήτων στη Μονή Βατοπεδίου.
Με αφορμή τα γεγονότα της εκποίησης δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων δημόσιας γης στη Μονή Βατοπεδίου, ο βουλευτής Ν. Τσούκαλης δήλωσε μεταξύ άλλων: «Επίκαιρη και αναγκαία παρά ποτέ καθίσταται η πάγια θέση ΣΥΡΙΖΑ για θεσμικό διαχωρισμό σχέσεων κράτους- Εκκλησίας. Εάν η θεσμική αυτή ρύθμιση είχε πραγματοποιηθεί τότε, οι περιπτώσεις όπως αυτές της Μονής Βατοπεδίου, δεν θα απασχολούσαν ίσως την επικαιρότητα ως σχέσεις διαπλοκής και ύποπτης αλληλεξάρτησης κυβερνήσεων, κομμάτων και Εκκλησίας.
Επειδή παρόμοιες περιπτώσεις εμφανίζονται σε όλη την Ελλάδα με τεράστιες κοινωνικές εντάσεις και αντιπαραθέσεις, επαναφέρουμε με μεγαλύτερη ένταση την πάγια θέση μας. Οι ευθύνες για τις δυσμενείς αυτές εξελίξεις είναι διακομματικές και αφορούν εξίσου ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Πλήττουν δε το κύρος του κράτους αλλά και της Εκκλησίας. Θλιβόμαστε για την εικόνα Μοναστηριών να εμφανίζονται ως κοινοί κτηματομεσίτες και κερδοσκόποι. Δεν είναι αυτός ο ρόλος της Εκκλησίας.»
Η παραχώρηση δεκάδων δημόσιων εκτάσεων, οικοπέδων και άλλων ακινήτων στη μονή Βατοπεδίου, συνιστά μια νέα μορφή διασπάθισης και ιδιωτικοποίησης δημόσιας περιουσίας, που γίνεται με τη διαμεσολάβηση εκκλησιαστικών ιδρυμάτων, τα οποία, σε ορισμένες τουλάχιστον περιπτώσεις, ενεργούν ως κοινές κερδοσκοπικές Real Estate επιχειρήσεις.
Οι ευθύνες για το τεράστιο αυτό σκάνδαλο είναι πολιτικές, διαχρονικές και δικομματικές. Για μια ακόμη φορά αποκαλύπτεται όχι μόνο η αδυναμία του ελληνικού δημοσίου να υπερασπισθεί την περιουσία του, αλλά και η απουσία πολιτικής βούλησης γι’ αυτό.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η υπόθεση αυτή αρχίζει επί των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ την περίοδο 1999-2003 και ολοκληρώνεται επί των κυβερνήσεων της Ν.Δ.
Ιδιαίτερα σκανδαλώδες είναι το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο δεν άσκησε, ως όφειλε, ούτε τις πολιτικές-νομοθετικές δυνατότητες ούτε τα ένδικα μέσα που διέθετε, αλλά παραιτήθηκε από τη διεκδίκηση της κυριότητας επί τεράστιων εκτάσεων περί τη λίμνη Βιστωνίδα, τις οποίες διεκδικούσε η Μονή Βατοπεδίου με αμφισβητούμενα «χρυσόβουλα» προ της συστάσεως του ελληνικού κράτους.
Ενώ επί 75 χρόνια δεν είχε τεθεί θέμα κυριότητας των σχετικών εκτάσεων, ξαφνικά χωρίς ιδιαίτερο λόγο, με αποφάσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ της περιόδου 1999-2003 ουσιαστικά κατοχυρώθηκαν δημόσιες εκτάσεις ή εκτάσεις που είχαν επί δεκαετίες παραχωρηθεί σε αγρότες οι οποίοι και τις καλλιεργούσαν, υπέρ της Μονής Βατοπεδίου. Ενδεικτικό είναι ότι στις καταγγελίες που κάναμε εκείνη την περίοδο (2003) δεν υπήρξε απάντηση ούτε εισακούστηκαν εισηγήσεις υπηρεσιακών παραγόντων (εφορία αρχαιοτήτων) που διαφωνούσαν με τους όλους χειρισμούς.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αντί να αναιρέσει τις αποφάσεις αυτές, τις ισχυροποίησε και τις κατέστησε τελεσίδικες. Προχώρησε δε, υπό καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας, σε μια συμφωνία ανταλλαγής των εν λόγω περιουσιών που δεν ήταν άμεσα εμπορικά αξιοποιήσιμες, με αστικά και άλλα ακίνητα του δημοσίου που τελούσαν υπό τη διαχείριση της Κτηματικής Εταιρίας του Δημοσίου. Με τα ακίνητα αυτά η Μονή Βατοπεδίου δεν κάλυψε κάποιες δικές της λειτουργικές ή άλλες κοινωνικές ανάγκες, αλλά άρχισε να τα εκποιεί με το αζημίωτο αμέσως μόλις ήρθαν στην κατοχή της, λειτουργώντας έτσι ως μία επιχείρηση real estate.
Μία «επιχείρηση» ωστόσο η οποία γίνεται σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και συνιστά πρόκληση για την κοινωνία, ιδίως σε μία περίοδο που στο όνομα των ελλειμμάτων του δημοσίου ζητούνται επιπλέον θυσίες. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι εκτάσεις που διεκδικούσε η Μονή αποτιμήθηκαν σε υψηλές τιμές, ιδιαίτερα αν ληφθούν υπόψη και οι περιορισμοί ως προς την αξιοποίησή τους λόγω της συνθήκης RAMSAR και της ύπαρξης αρχαιολογικών χώρων. Αντίθετα τα ακίνητα που το δημόσιο έδωσε στη Μονή Βατοπεδίου αποτιμήθηκαν σε χαμηλές τιμές.
Στο πλαίσιο αυτής της επιχείρησης (real estate) που έχει στηθεί με αδιαφάνεια, με τρόπο ύποπτο, με τη σύμπραξη κράτους, κυβέρνησης, Μονής Βατοπεδίου και ιδιωτών, το κάθε ακίνητο έχει τη δική του διαδρομή που από ό,τι φαίνεται, τουλάχιστον σε κάποιες περιπτώσεις, ήταν εξ αρχής προδιαγεγραμμένη και συμφωνημένη.
Για παράδειγμα, 52 αστικά οικόπεδα στο Δήμο Μίκρας Θεσσαλονίκης που εδόθησαν στη Μονή στα πλαίσια της «ανταλλαγής», έγιναν «μεζονέτες» από εταιρία στην οποία, όπως έχει γραφτεί στον Τύπο, έχουν συμφέροντα συνεργάτες της Μονής Βατοπεδίου. Τα Ολυμπιακά Ακίνητα έχουν πουληθεί σε off shore εταιρία αγνώστου ιδιοκτησίας. Στην έκταση των 8.600 στρεμμάτων στην Ουρανούπολη, παρά τις διαμαρτυρίες των κατοίκων, ετοιμάζεται «business plan” κλπ.
Ο Συνασπισμός, και στη συνέχεια ο ΣΥΡΙΖΑ, αποκάλυψε, κατήγγειλε και εναντιώθηκε στις απαράδεκτες αυτές μεθοδεύσεις από την πρώτη στιγμή. Ήταν η πολιτική δύναμη, και επί μακρό χρόνο η μόνη, που με συνεχείς ερωτήσεις αποκάλυψε πτυχές αυτού του σκανδάλου, στάθηκε στο πλάι πολιτών και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που θίγονταν άμεσα από τις επιλογές αυτές {ενδεικτικός είναι ο κατάλογος των ερωτήσεων που καταθέσαμε από το 2003 μέχρι σήμερα, όπως φαίνεται στο σχετικό παράρτημα}.
ΤΙ ΖΗΤΟΥΜΕ
Σήμερα που το σκάνδαλο αυτό έγινε ευρύτερα γνωστό, εμείς με τη σημερινή μας παρέμβαση ζητούμε:
1. Να κηρυχτούν άκυρες όλες οι συμφωνίες και οι πράξεις που έγιναν με αφετηρία την παραίτηση του δημοσίου από τη διεκδίκηση του δικαιώματος κυριότητας επί των εκτάσεων της Βιστωνίδας Λίμνης που έγιναν αντικείμενο ανταλλαγής.
2. Να δοθεί άμεσα στη δημοσιότητα η συμφωνία που έγινε ανάμεσα στην Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου και τη Μονή Βατοπεδίου.
Να αναφερθούν ένα προς ένα τα ακίνητα που συμφωνήθηκε να παραχωρηθούν στη Μονή. Να αναφερθεί επίσης λεπτομερώς ποιες ακριβώς εκτάσεις της Λίμνης Βιστωνίδας αποτιμήθηκαν και ποιο το ύψος των αποτιμήσεων. Περιλαμβάνεται μεταξύ αυτών και η ίδια η λίμνη;
3. Να διαταχθεί άμεσος διαχειριστικός έλεγχος στην Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου ως προς όλες τις συναλλαγές που αφορούν στην υπόθεση αυτή.

4. Ζητούμε από την κυβέρνηση να ενημερώσει αν η Μονή Βατοπεδίου έχει υποβάλλει Ε9 και αν έχει καταβάλλει το αντίστοιχο ΕΤΑΚ όπως έχει υποχρέωση. Σε κάθε περίπτωση, ζητούμε να διαταχθεί άμεσα διαχειριστικός και φορολογικός έλεγχος για όλες τις εκτός της Χερσονήσου του Άθω εμπορικού χαρακτήρα δραστηριότητες της Μονής Βατοπεδίου.
5. Ζητούμε από την κυβέρνηση να εξηγήσει έστω και τώρα γιατί συναίνεσε να παραχωρηθούν τα Ολυμπιακά Ακίνητα τα οποία προορίζονταν για τη στέγαση υπουργείων ή άλλων δημόσιων υπηρεσιών.
Ποιο ήταν το κόστος κατασκευής των εν λόγω ακινήτων, ποια η εμπορική τους αξία, ποια η τιμή με την οποία δόθηκαν στη Μονή, ποιος ο τελικός αγοραστής και ποια η χρήση τελικά αυτών των ακινήτων; Γιατί αφού η κυβέρνηση αποφάσισε να το παραχωρήσει, δεν το πούλησε η ίδια μέσω πλειοδοτικού διαγωνισμού όπως είχε την υποχρέωση;
6. Ζητούμε να επανεξεταστεί το φορολογικό καθεστώς της Εκκλησίας. Στο φορολογικό νομοσχέδιο που ήδη έχει κατατεθεί στη Βουλή, να περιληφθούν διατάξεις που να καταργούν τις φορολογικές απαλλαγές της Εκκλησίας περιλαμβανομένου και του Αγίου Όρους για εμπορικού χαρακτήρα δραστηριότητες όπως η μεταβίβαση ακινήτων, εισοδήματα από εκμετάλλευση ακινήτων, που θέσπισε η ΝΔ με το ν. 3296/2004, διότι εκτός των άλλων το υφιστάμενο προνομιακό καθεστώς λειτουργεί ως θερμοκήπιο για την ανάπτυξη διαφόρων διαπλοκών και σκανδάλων.

Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2008

Σύσταση Αστυνομικής Επιτροπής του Νομού Αχαΐας
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Τη σύσταση αστυνομικής επιτροπής του N. Αχαΐας ζητά με ερώτησή του προς τον υπουργό Εσωτερικών ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Η επιτροπή βάση του νόμου 2800/2000 έχει ως σκοπό μεταξύ άλλων τη λήψη μέτρων για την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία των αστυνομικών υπηρεσιών στο νομό και απαρτίζεται από τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών , έναν εκπρόσωπο του Γ.Γ της περιφέρειας ΔΕ, έναν εκπρόσωπο του Νομαρχιακού Συμβουλίου, έναν εκπρόσωπο της ΤΕΔΚ Αχαΐας και τον αστυνομικό διευθυντή του νομού.
Όπως αναφέρει στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης η σύσταση της επιτροπής κρίνεται απαραίτητη λόγω των σοβαρών προβλημάτων στελέχωσης που αντιμετωπίζουν οι αστυνομικές υπηρεσίες του νομού, την ώρα που οι ανάγκες για αστυνόμευση αυξάνονται.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Σοβαρά προβλήματα στελέχωσης αντιμετωπίζουν οι αστυνομικές υπηρεσίες του Νομού Αχαΐας την ώρα που οι ανάγκες για αστυνόμευση αυξάνονται. Όπως αναφέρει η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Αχαΐας η πρόσφατη ενίσχυση της Αστυνομικής Δ/νσης απεδείχθη σταγόνα στον ωκεανό αφού συνταξιοδοτήθηκαν διπλάσια άτομα από αυτά που τοποθετήθηκαν με τις πρόσφατες τακτικές μεταθέσεις.
Σύμφωνα με το απαρχαιωμένο οργανόγραμμα του 1985 που ισχύει μέχρι σήμερα, παρά την αλλαγή των εγκληματολογικών και πληθυσμιακών δεδομένων, η Αστυνομική Δ/νση Αχαΐας υπολείπεται κατά πολύ της οργανικής δύναμης. Τα προβλήματα του προσωπικού γιγαντώνονται και με την απασχόληση της ΕΛ.ΑΣ με ξένα προς την αποστολή της καθήκοντα.
Για τους παραπάνω λόγους και επειδή η κατάσταση καθημερινά χειροτερεύει η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Αχαΐας, ζητά την ενεργοποίηση του άρθρου 15 του Ν.2800/2000 που αναφέρεται στη σύσταση Αστυνομικής Επιτροπής του Νομού.
Επειδή τα προβλήματα οξύνονται και η σύσταση της Αστυνομικής Επιτροπής του νομού θα μπορούσε να συμβάλει στην καλύτερη αντιμετώπισή τους ερωτάται ο κ. υπουργός:
1. Είναι στις προθέσεις του υπουργείου η σύσταση της Αστυνομικής Επιτροπής για το νομό Αχαΐας;
2. Προτίθεται να προωθήσει μέσω του Αστυνομικού Δ/ντή του νομού την άμεση συγκρότησή της για την εξέταση των πιεστικών προβλημάτων και τ5ην καλύτερη οργάνωση και λειτουργία των αστυνομικών υπηρεσιών στο νομό;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης