Σάββατο, 22 Μαΐου 2010

Να αποτραπεί το πυρηνικό εργοστάσιο στο Ακούγιου της Τουρκίας


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Το θέμα της ρωσοτουρκικής συμφωνίας για την κατασκευή πυρηνικού εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ακούγιου της νοτιοδυτικής Τουρκίας, φέρνει με ερώτησή της στη βουλή η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ.


Στην ερώτηση που υπογράφεται απ’ όλους τους βουλευτές του κόμματος, γίνεται λόγος για τους κινδύνους που εγκυμονεί η υλοποίηση ενός τέτοιου έργου για ολόκληρο το Μεσογειακό χώρο και ερωτώνται οι υπουργοί εξωτερικών και περιβάλλοντος για το ποιές πρωτοβουλίες τόσο σε διμερές επίπεδο όσο και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σκοπεύει να αναλάβει η κυβέρνηση προκειμένου να αποτραπεί η κατασκευή πυρηνικού εργοστασίου στο Ακούγιου.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Η πρόσφατη ρωσοτουρκική συμφωνία για την κατασκευή πυρηνικού εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ακούγιου της νοτιοδυτικής Τουρκίας προκαλεί εύλογη ανησυχία για τους κινδύνους που συνεπάγεται η πραγματοποίηση αυτής της συμφωνίας.

Το Ακούγιου, στα παράλια της Μεσογείου στη Νοτιοανατολική Τουρκία, βρίσκεται σε σεισμογενή περιοχή, σε απόσταση μόλις 25 χιλιομέτρων από το ρήγμα Ετζεμίς, που έχει προκαλέσει σεισμούς μεγάλης ισχύος. Τυχόν διαβεβαιώσεις για αντισεισμικές προδιαγραφές θα είναι αναξιόπιστες, δεδομένου ότι στην περίπτωση πυρηνικών εργοστασίων δεν μπορεί να υπάρξει ασφαλής πρόβλεψη κινδύνου από σεισμούς.

Επιπλέον, υπάρχει κίνδυνος να μολυνθεί η θάλασσα από διαρροή ενεργών στοιχείων. Ο κίνδυνος για μόλυνση της Μεσογείου ενισχύεται από την πιθανή ανάγκη μεταφοράς των αποβλήτων του εργοστασίου. Αλλά και η ίδια η αποθήκευση των πυρηνικών αποβλήτων είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς δεν μπορούν να αποφευχθούν διαρροές ενεργών στοιχείων που μολύνουν το έδαφος και τον υδροφόρο ορίζοντα. Προ δεκαετίας αποτράπηκε η κατασκευή πυρηνικού εργοστασίου στο Ακούγιου έπειτα από διαμαρτυρίες πολιτών και περιβαλλοντικών οργανώσεων τόσο στην Τουρκία όσο και σε άλλες χώρες.

Ήδη το Αντιπυρηνικό Παρατηρητήριο Μεσογείου, με έδρα τη Ρόδο που βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το Ακούγιου, επιστημονικοί φορείς, περιβαλλοντικές οργανώσεις και δίκτυα, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, έχουν εκφράσει την ανησυχία τους και έχουν ζητήσει από την ελληνική κυβέρνηση να κάνει τις αναγκαίες ενέργειες για να αποτραπεί η κατασκευή του πυρηνικού εργοστασίου στο Ακούγιου.

Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί

1. Στις ελληνοτουρκικές συζητήσεις κατά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού της Τουρκίας στην Ελλάδα, η ελληνική πλευρά εξέφρασε στην τουρκική την ανησυχία της για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τουρκίας;
2. Ποιες πρωτοβουλίες τόσο σε διμερές επίπεδο όσο και στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης σκοπεύει να αναλάβει η κυβέρνηση προκειμένου να αποτραπεί η κατασκευή πυρηνικού εργοστασίου στο Ακούγιου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αλέξης Τσίπρας
Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου
Θοδωρής Δρίτσας
Ηρώ Διώτη
Φώτης Κουβέλης
Τάσος Κουράκης
Μιχάλης Κριτσωτάκης
Παναγιώτης Λαφαζάνης
Θανάσης Λεβέντης
Βασίλης Μουλόπουλος
Δημήτρης Παπαδημούλης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός



Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: «Απάντηση στην υπ' αριθμ. 10506 από 21/5/2010 Ερώτηση.

Όπως έγινε γνωστό, στις 12 Μαΐου, κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης του Ρώσου Προέδρου Medvedev στην Άγκυρα, υπέγραφα συμφωνία ύψους 20 δις δολαρίων για την κατασκευή του πρώτου σταθμού πυρηνικής ενεργείς της Τουρκίας.

Επικεφαλής του έργου κατασκευής θα είναι η εταιρεία Atomstroyexport, το εργοστάσιο θα ανήκει στην ρωσική πλευρά, ενώ η απόσβεση της επένδυσης και η κερδοφορία του θα προκύψουν από εγγυημένες πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας σε τιμές που θα συμφωνηθούν. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, ο πυρηνικός σταθμός τεσσάρων αντιδραστήρων συνολικής ισχύος 4.800Μ\Λ/ θα κατασκευαστεί στις νότιες ακτές της Τουρκίας και αναμένεται να έχει καταστεί λειτουργικός μέχρι το 2017.

Σημειώνεται ότι το σχέδιο κατασκευής εργοστασίου πυρηνικής ενέργειας στην Τουρκία έχει ανακοινωθεί πλείστες φορές από τη δεκαετία του '90, χωρίς να επιτευχθεί τότε συμφωνία επί της τιμής πώλησης του παραγόμενου ηλεκτρικού ρεύματος, ενώ περιβαλλοντικές οργανώσεις τάσσονταν κατά της κατασκευής του με επιχείρημα τη σεισμικότητα της Ανατολίας.

Γενικότερα, επισημαίνεται ότι κάθε χώρα διατηρεί το δικαίωμα της ανάπτυξης και χρήσης πυρηνικής ενέργειας για ειρηνικούς σκοπούς (παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας) και το ασκεί ανάλογα με τις ανάγκες του ενεργειακού της σχεδιασμού, Βεβαίως, θα πρέπει η ενδιαφερόμενη χώρα να σέβεται πλήρως τις διεθνείς συμφωνίες που έχει υπογράφει καθώς και τους κανόνες που τίθενται από την Διεθνή Υπηρεσία Πυρηνικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ), που αφορούν την ασφάλεια των εγκαταστάσεων, την προστασία του περιβάλλοντος, τη διαχείριση του πυρηνικού καυσίμου, τη διαχείριση των αποβλήτων κλπ.

Εννοείται ότι σε κάθε τέτοια περίπτωση το ενδιαφέρον όμορων χωρών για την πιστή τήρηση του ανωτέρω αυστηρότατου πλέγματος κανόνων και προϋποθέσεων είναι, και θα παραμένει μεγάλο, και ως εκ τούτου η Ελλάδα παρακολουθεί στενά αντίστοιχες πρωτοβουλίες όμορων χωρών.


Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΓΙΩΡΓΟΣ Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ


Παρασκευή, 21 Μαΐου 2010

Ασυνεννοησία υπουργείων για τον Κορινθιακό


ΑΛΛΑ ΑΝΤ΄ΑΛΛΩΝ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΩΡΑΪΤΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Άλλα αντ’ άλλων ήταν η απάντηση του υφυπουργού Περιβάλλοντος κ. Μωραΐτη σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Τσούκαλη για την προστασία του Κορινθιακού κόλπου. Ο κ. υφυπουργός απέφυγε να απαντήσει ευθέως για το αν προτίθεται η κυβέρνηση να χαρακτηρίσει τον Κορινθιακό Κόλπο ως Προστατευόμενη Περιοχή σύμφωνα με τον Κανονισμό 1967/2006 της Ε.Ε και αναφέρθηκε μόνο στον προγραμματισμό του ΥΠΕΚΑ για τις απαιτήσεις της Οδηγίας 60/2000 για τα νερά.


Στην τοποθέτησή του ο κ. Μωραΐτης ανέφερε πως «έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για την προκήρυξη των έργων εκπόνησης των σχεδίων διαχείρισης προκειμένου να αντιμετωπιστεί συνολικά και συστηματικά το πρόβλημα διαχείρισης και προστασίας των υδάτων. Τα σχέδια περιλαμβάνουν υποχρεωτικά προγράμματα μέτρων και προγράμματα παρακολούθησης της κατάστασης των υδάτων. Θα περιέχουν όλα τα στοιχεία, πληροφορίες και εκτιμήσεις που είναι απαραίτητα για την προστασία και διαχείριση των υδάτων με διακριτοποίηση σε επίπεδο λεκάνης απορροής ποταμού, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα παράκτια ύδατα. Επίσης το ΥΠΕΚΑ έχει ολοκληρώσει το σχεδιασμό για τη διαμόρφωση δικτύου παρακολούθησης της κατάστασης των επιφανειακών υδάτων, καθώς και των υπόγειων υδάτων».

Στην παρέμβασή του ο κ. Τσούκαλης επεσήμανε πως η ερώτησή του δεν απαντήθηκε μιας και δεν αναφερόταν στη διαχείριση των υδατικών πόρων, γεγονός που φανερώνει το τεράστιο πρόβλημα συνεννόησης μεταξύ των υπουργείων Περιβάλλοντος και Αγροτικής ανάπτυξης .Στην ερώτηση μου ανέφερε ο κ. Τσούκαλης, μεταφέρω ένα αίτημα, το οποίο πιστεύω ότι και εσείς θα έπρεπε να γνωρίζετε ως Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας, γιατί μας απασχολεί όλους, σε όλη τη λεκάνη του Κορινθιακού. Αναφέρομαι συγκεκριμένα, σε χαρακτηρισμούς προστατευόμενης περιοχής του Κορινθιακού Κόλπου, σύμφωνα με τον Κανονισμό 1967/2006. Το δεύτερο ερώτημα μου, είναι στο κατά πόσο προτίθεστε να αναθέσετε μέσα στα πλαίσια του ΕΣΠΑ, εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης βιώσιμης διαχείρισης, του συμπλέγματος του Κορινθιακού Κόλπου.


Ο Κορινθιακός Κόλπος, είναι ένας κόλπος ο οποίος υφίσταται αφόρητες πιέσεις τόσο σε επίπεδο περιφερειακό όσο και σε επίπεδο εντός του ίδιου του Κόλπου. Είναι ένα αίτημα, το οποίο το γνωρίζει πάρα πολύ καλά το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, γι’ αυτό σας λέω ότι υπάρχει πρόβλημα συνεννόησης. Χαρακτηριστικά, σας λέω ότι υπάρχει ομόφωνη απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αιτωλοακαρνανίας, Νομαρχιακού Συμβουλίου Αχαΐας, Κορινθίας και όλων των Νομαρχιακών, πενήντα τρεις δήμοι, ο κ. Δήμας, όλοι, όλα τα κόμματα, όλες οι πανελλήνιες οικολογικές οργανώσεις.


Κλείνοντας τη συζήτηση ο κ. Μωραΐτης ανέφερε: «Εγώ θα συμφωνήσω όμως, μαζί σας, ότι χρειάζονται μεγαλύτερες πρωτοβουλίες, μεγαλύτερες παρεμβάσεις και τα Υπουργεία σίγουρα θα συνεννοηθούν μεταξύ τους και πιστεύω ότι με μια σοβαρή και υπεύθυνη συνεργασία και της αυτοδιοίκησης και των υπουργείων, θα μπορέσουμε πράγματι να καταλήξουμε σε ένα σχέδιο το οποίο θα εγγυάται το μέλλον του Κορινθιακού Κόλπου».

Τρίτη, 18 Μαΐου 2010

Κατάργηση Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΚΟΥΒΕΛΗ


Με ανακοίνωσή του στις 14.5.2010, ο υπουργός Εσωτερικών κάνει γνωστό ότι εισηγήθηκε στην κυβερνητική επιτροπή την κατάργηση του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής ύστερα από το πόρισμα ελέγχου που διενήργησαν οι επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης στο Ινστιτούτο, όπου διαπιστώθηκε σπατάλη δημοσίου χρήματος από υπέρογκες δαπάνες μισθοδοσίας ειδικών συμβούλων και εμπειρογνωμόνων, πολυδάπανα ταξίδια, απευθείας αναθέσεις έργων και ελλειμματικοί ισολογισμοί.

Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Δράσης του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δημιουργία ενός χώρου ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης, όπως υιοθετήθηκε το 1998, αποφασίστηκε να δοθεί «άμεση προτεραιότητα στη βελτίωση των ανταλλαγών στατιστικών και πληροφοριών σε θέματα ασύλου και μετανάστευσης, συμπεριλαμβανομένων στατιστικών, πληροφοριών για το καθεστώς των υπηκόων τρίτων χωρών και στοιχείων για την εθνική νομοθεσία και πολιτική βάσει του προγράμματος δράσης της Επιτροπής». Αντίστοιχα στο Πρόγραμμα της Χάγης της 4ης και 5ης Νοεμβρίου 2004, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπογραμμίζει ότι, «για να επιτευχθεί ο στόχος της σταθερότητας και της συνοχής στις κοινωνίες των κρατών μελών, είναι ουσιαστικής σημασίας να αναπτυχθούν αποτελεσματικές μεταναστευτικές πολιτικές». Επίσης, ο πλέον πρόσφατος Κανονισμός για την ένταξη των μεταναστών, (2007/435/ΕΚ) αναφέρει ότι «η ένταξη των υπηκόων τρίτων χωρών στα κράτη μέλη αποτελεί βασικό στοιχείο για την προαγωγή της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής, που είναι θεμελιώδης στόχος της Κοινότητας και αναφέρεται στη Συνθήκη».

Οι αρμοδιότητες και υποχρεώσεις του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτική μεταβιβάζονται εφεξής στις υφιστάμενες υπηρεσίες του υπουργείου. Όπως προκύπτει από τα ανωτέρω, για την επίτευξη των ευρωπαϊκών επιταγών απαιτείται υψηλού επιπέδου συντονισμός ποικίλλων δράσεων. Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός σκοπός του ΙΜΕΠΟ, αν και δεν υλοποιήθηκε, ήταν, μεταξύ άλλων, η διενέργεια επιστημονικών ερευνών, η εκπόνηση και ανάθεση εξειδικευμένων μελετών, η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η κατάρτιση, εποπτεία και υλοποίηση επιχειρησιακών προγραμμάτων στο πλαίσιο της μεταναστευτικής πολιτικής, η οργάνωση δημοσίων συζητήσεων, διαλέξεων, συνεδρίων και σεμιναρίων, η οργάνωση βιβλιοθήκης, η διασύνδεση και η συνεργασία με Διεθνείς Οργανισμούς, Ινστιτούτα και κυβερνητικούς φορείς άλλων χωρών της Ε.Ε., των Η.Π.Α. και του Καναδά, το ενδιαφέρον των οποίων επικεντρώνεται στο χώρο της μετανάστευσης, η συνεργασία με Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.) και Οργανώσεις Μεταναστών, κτλ.

Με τα προαναφερόμενα δεδομένα, καθώς και ότι σχεδόν όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν προβεί στη σύσταση εθνικών ιδρυμάτων επιφορτισμένων με θέματα μεταναστευτικής πολιτικής.

ερωτάται ο κ. Υπουργός:


- Με ποιους τρόπους θα εξασφαλιστούν οι λειτουργίες, αρμοδιότητες και δραστηριότητες του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής έπειτα από την ένταξή του στο Υπουργείο Εσωτερικών, ώστε να υλοποιηθούν στο ακέραιο οι στόχοι που προτάσσουν και οι προαναφερόμενες κοινοτικές νομοθετικές πράξεις;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Σε απάντηση της αριθμ. 10225/17-05-10 Ερώτησης που κατατέθηκε από τους Βουλευτές κ .κ. Φ. Κουβέλη και Ν. Τσούκαλη, σχετικά με την εισήγηση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για κατάργηση του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής (ΙΜΕΠΟ) σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Από το περιεχόμενο της ανακοίνωσης του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης σχετικά με την πρόταση κατάργησης του Ινστιτούτου Μεταναστευτικής Πολιτικής, προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια ότι η μέχρι σήμερα λειτουργία του ΙΜΕΠΌ δεν εναρμονίζεται με τη δημόσια αποστολή που του έχει ανατεθεί ούτε με την απαίτηση δημοσιονομικής περίσκεψης που οφείλει να εμπνέει κάθε δημόσιο φορέα.
Ειδικότερα:

Το ΙΜΕΠΟ συστάθηκε το έτος 2002 με το Π.Δ. 188/02 (ΦΕΚ 175 Α') ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου εποπτευόμενο από τον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Αποστολή του με βάση τη συστατική του πράξη είναι η έρευνα και η εκπόνηση μελετών για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της μεταναστευτικής πολιτικής της Χώρας. Ειδικότεροι σκοποί του ινστιτούτου είναι α) η διενέργεια επιστημονικών ερευνών με αντικείμενο τη διάρθρωση και τη δυναμική των μεταναστευτικών ρευμάτων, β) η εκπόνηση μελετών για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής, όπως, ιδίως, η κοινωνική μέριμνα, οι όροι εισόδου και παραμονής, δικαιώματα και υποχρεώσεις των μεταναστών, γ) ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επικοινωνιακής πολιτικής για την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών σε θέματα μετανάστευσης, δ) η ερευνητική συνεργασία με Ινστιτούτα, Ιδρύματα ή Οργανισμούς του ίδιου ή συγγενούς αντικειμένου στην Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή Ένωση ή τρίτες χώρες και η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, ε) η κατάρτιση και εποπτεία επιχειρησιακών προγραμμάτων, στο πλαίσιο της μεταναστευτικής πολιτικής, είτε αυτοτελώς είτε σε συνεργασία με δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, στ) η οργάνωση βιβλιοθήκης και η έκδοση περιοδικών, βιβλίων και επιστημονικών μελετών, ζ) η οργάνωση δημόσιων συζητήσεων, διαλέξεων, συνεδρίων και σεμιναρίων και η) η υποστήριξη και η συνεχής λειτουργία βάσης δεδομένων για θέματα μεταναστευτικής πολιτικής.
Επιπρόσθετα ανατέθηκε στο ΙΜΕΠΟ με το άρθρο 1 του ν.353672007, ο ρόλος του διαμεσολαβητικού συνδέσμου μεταξύ Εθνικής Επιτροπής Κοινωνικής Ένταξης και της κοινωνίας των πολιτών (όπως ενώσεις μεταναστών. Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, και άλλους κοινωνικούς εταίρους που ασχολούνται με θέματα μεταναστών).

Αντίθετα η αρμοδιότητα της χάραξης της μεταναστευτικής πολιτικής και της πολιτικής κοινωνικής ένταξης ανήκει στον Υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ενώ στο έργο αυτό ο Υπουργός επικουρείται και δέχεται εισηγήσεις από τη Γενική Γραμματεία Μεταναστευτικής Πολιτικής, η οποία συστάθηκε με το Π.Δ. 11/2010 (Α' 15). II σύσταση της Γενικής Γραμματείας Μεταναστευτικής Πολιτικής αποτελεί το πρώτο βήμα στην κατεύθυνση της αναβάθμισης του οργανωτικού πλαισίου των υπηρεσιών που ασχολούνται με τα θέματα μεταναστευτικής πολιτικής και αποδεικνύει έμπρακτα τη σημασία που αποδίδει η νέα Κυβέρνηση στη διαχείριση του μεταναστευτικού φαινομένου στη Χώρα μας. Εξάλλου η έκδοση του ν. 3838/2010 (Α' 49) αναδεικνύει ένα στρατηγικό σχεδιασμό που έχει ως πυρήνα την άρση των αποκλεισμών και τη μεγιστοποίηση της συμμετοχής των μεταναστών στην κοινωνική ζωή της Χώρας μας με στόχο την εμπέδωση μιας κοινωνίας συνοχής.

Από την εμπειρία των παρελθόντων ετών προκύπτει ότι το ΙΜΕΠΟ δεν λειτούργησε ως μελετητικός φορέας, που ήταν και η κεντρική του αποστολή, αλλά όσες φορές αποφάσιζε να εκπονήσει μελέτες, ανέθετε την εκπόνηση τους σε εξωτερικούς μελετητές έναντι αμοιβής, ανάθεση η οποία θα μπορούσε να γίνει και απευθείας από το Υπουργείο χωρίς της διαμεσολάβηση του ΙΜΕΠΟ.
Επιπλέον, λειτουργούσε χωρίς συντονισμό με το αρμόδιο Υπουργείο και την αντίστοιχη Διεύθυνση μη συμμετέχοντας ουσιαστικά ούτε στη χάραξη πολιτικής ούτε σε μελέτης ή έρευνες σε θέματα αιχμής που αφορούν τη μετανάστευση.
Εξάλλου συχνά το Υπουργείο στα πλαίσια της συμμετοχής του σε ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως για παράδειγμα το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Μετανάστευσης, προέβαινε στην ανάθεση της εκπόνησης μελετών σε εξωτερικούς μελετητές δεδομένου ότι το ΙΜΕΠΟ, το οποίο χρηματοδοτείτο ειδικά για το σκοπό αυτό δεν εκδήλωνε ενδιαφέρον να αναλάβει την εκπόνηση αυτών.
Θα πρέπει τέλος να σημειωθεί ότι στα περισσότερα κράτη μέλη της Ε.Η. είτε δεν υφίσταται αντίστοιχος με το ΙΜΕΠΟ φορέας π.χ. Ιταλία. Λετονία, Σλοβενία), είτε υπάρχουν ανάλογα Κέντρα ανεξάρτητα από την Κρατική Διοίκηση, τα οποία χρηματοδοτούνται αποκλειστικά ή κατά κύριο λόγο από τη συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκά ή διεθνή προγράμματα και όχι από την κρατικό προϋπολογισμό (π.χ. Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο. Βέλγιο, Πολωνία. Πορτογαλία).

Σε κάθε περίπτωση ουδέποτε είχαν ανατεθεί στο ΙΜΕΠΟ αρμοδιότητες, που συνδέονται με την εκπροσώπηση και συμμετοχή της Χώρας μας στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή άλλων διεθνών οργανισμών και η κατάργηση του δεν θα επηρεάσει σε καμία περίπτωση την τήρηση των υποχρεώσεων μας έναντι αυτών,


Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

Θ. ΤΖΑΚΡΗ

Έκτακτη χρηματοδότηση της Ν.Α Αιτωλοακαρνανίας για τη λειτουργία τριών αρδευτικών αντλιοστασίων

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Σοβαρότατα προβλήματα με απρόβλεπτες συνέπειες για την αγροτική παραγωγή αρδευόμενης έκτασης 150.000 στρεμμάτων, δημιουργεί η αδυναμία λειτουργίας τριών αρδευτικών αντλιοστασίων στις περιοχές Νεοχωρίου (Α2/9Α), Κατοχής (Α3/8) και Μεσολογγίου (ΑΟ/12-14) του ν. Αιτωλοακαρνανίας. Στα συγκεκριμένα αντλιοστάσια έγιναν δολιοφθορές και κλοπές μεγάλης κλίμακας με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη η λειτουργία τους με ότι αυτό συνεπάγεται για την γεωργική παραγωγή 150.000 στρεμμάτων καλλιεργούμενης έκτασης.


Στην επείγουσα και αγωνιώδη έκκληση του Νομάρχη Αιτ/νιας για έκτακτη χρηματοδότηση με το ποσό των 250.000 € προκειμένου να εξασφαλιστεί η άρδευση των καλλιεργειών της συγκεκριμένης περιοχής με ένταξη στη ΣΑΕ 081 (την οποία σας κατέθεσα ως αναφορά-ΠΑΒ 2300/13-4-2010) απαντήσατε γενικώς και αορίστως ότι «θα εξεταστεί η δυνατότητα χρηματοδότησης των Τ.Ο.Ε.Β. Νεοχωρίου, Κατοχής και Μεσολογγίου Ν. Αιτωλοακαρνανίας για την αποκατάσταση λειτουργικότητας των αντλιοστασίων τους, στο πλαίσιο του προϋπολογισμού του έργου και σύμφωνα με τις πιστώσεις που θα διατεθούν στο Υπουργείο μας»

Επειδή από την απάντησή σας φαίνεται ότι δεν έγινε κατανοητή η σοβαρότητα της κατάστασης και η άκρως επείγουσα ανάγκη έκτακτης χρηματοδότησης της Νομαρχίας Αιτ/νιας, η οποία άπτεται της πολιτικής προστασίας,

ερωτάται η κ. Υπουργός

Προτίθεστε να ικανοποιήσετε άμεσα το αίτημα της Ν.Α Αιτ/νιας για έκτακτη χρηματοδότηση με το ποσό των 250.000 € προκειμένου να εξασφαλιστεί η άρδευση 150.000 στεμμάτων και να μην καταστραφεί η αγροτική παραγωγή των τριών περιοχών του νομού;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

ΔΗΛΩΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Η δυσμενής και δυσάρεστη εξέλιξη σχετικά με τη μη εκλογή του Φώτη Κουβέλη ως συνέδρου στο επικείμενο συνέδριο του Συνασπισμού, επιβεβαίωσε πλήρως τους λόγους που είχαμε επικαλεστεί για τη μη διεξαγωγή του.


Είχαμε ισχυριστεί ότι οι συνθήκες που επικρατούν τόσο στο Συνασπισμό όσο και στο ΣΥΡΙΖΑ διαμορφώνουν ουσιαστικά το κλίμα για απαλλαγή από τον «εσωτερικό εχθρό» και επιβεβαίωση εσωκομματικών συσχετισμών.

Δυστυχώς η εξέλιξη αυτή διαμορφώνει δυσμενείς εντυπώσεις στην κοινή γνώμη.

Θα διορθωθούν οι κακοτεχνίες στις εργατικές κατοικίες της Λεύκας.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Το πρόβλημα των κακοτεχνιών στις εργατικές κατοικίες της Λεύκας, είναι υπαρκτό και έχει κληθεί η κατασκευάστρια εταιρία να κάνει τις αναγκαίες παρεμβάσεις τόσο στις κατοικίες όσο και στον περιβάλλοντα χώρο, όπου και εκεί υπάρχουν προβλήματα με την αποχέτευση και το φωτισμό, δεδομένου ότι δεν έχει γίνει η οριστική παραλαβή τους.

Την παραπάνω απάντηση έδωσε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Κουτρουμάνης κατά τη διάρκεια συζήτησης επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Τσούκαλη. Ο κ. Υφυπουργός παραδέχτηκε ότι το φαινόμενο δεν είναι μοναδικό και ανέφερε ότι παρόμοιες κακοτεχνίες έχουν παρατηρηθεί σε πολλές περιπτώσεις εργατικών κατοικιών τονίζοντας ότι θα εξαντληθεί η αυστηρότητα στους ελέγχους πριν την παράδοση των κατοικιών.

Ο κ. Τσούκαλης στην παρέμβασή του κάλεσε τον υφυπουργό να σπάσει το «κακοφορμισμένο απόστημα» όπως χαρακτηριστικά είπε, το όποιο σχετίζεται με τις κακοτεχνίες σε πολλές εργατικές κατοικίες της χώρας, όπου είναι βέβαιο ότι εκτός από τους εργολάβους εμπλέκονται δημόσιες υπηρεσίες και δημόσιοι υπάλληλοι.

Δεν είναι δυνατόν, τόνισε ο κ. Τσούκαλης, να δίνει απάντηση ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας ή οι αρμόδιοι υπάλληλοι, ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής κανένας δεν έλεγχε αν τηρούνται οι προδιαγραφές, κανένας δεν έλεγχε πώς κατασκευάζονται οι εγκαταστάσεις, τα δίκτυα θέρμανσης και ηλεκτρικού, ότι τα πλακάκια που τοποθετήθηκαν ήταν της χειρίστης ποιότητας, ότι τα καλώδια ήταν αιωρούμενα και γυμνά και ότι κινδύνευε να σκοτωθεί άνθρωπος. Αυτά τα σπίτια παραδίδονται σε κάποιους ανθρώπους για τους οποίους δεν είναι προνόμιο, είναι δικαίωμα. Υπάρχει μία τέτοια συμπεριφορά από τις αρμόδιες υπηρεσίες προς τους ανθρώπους αυτούς κάθε φορά που διαμαρτύρονται σα να είναι προνόμιό τους, όχι σα να είναι δικαίωμά τους. «Μην πολυ-διαμαρτύρεστε γιατί και αυτό που σας δώσαμε πολύ είναι». Έτσι λοιπόν μου δόθηκε η δυνατότητα να σας πω –και ελέγξτε το- για εργατικές κατοικίες Κω, για εργατικές κατοικίες Καστελόριζου, για εργατικές κατοικίες σε άλλες περιοχές. Άρα λοιπόν δεν είναι μεμονωμένο το συμβάν. Σας δίνεται η ευκαιρία, κύριε Υπουργέ, να «σπάσετε το απόστημα».

Καταλήγοντας ο κ. Τσούκαλης ζήτησε να υπάρξει μέριμνα για τους δικαιούχους που έχουν καταβάλει μέχρι σήμερα σημαντικά ποσό για τις επισκευές των σπιτιών τους.

ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ 17-5-2010
ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ ΛΕΥΚΑΣ ΠΑΤΡΩΝ

Πέμπτη επίκαιρη ερώτηση είναι η με αριθμό 788/11-5-2010 του Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Νικολάου Τσούκαλη προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, σχετικά με τις εργατικές κατοικίες στον Οικισμό Λεύκα Πατρών κλπ.

Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Νικολάου Τσούκαλη σε περίληψη έχει ως εξής:

«Κλασική περίπτωση διασπάθισης δημοσίου χρήματος και αναλγησίας της δημόσιας διοίκησης συνιστά η περίπτωση εργατικών κατοικιών του Οικισμού «ΠΑΤΡΑ ΧΙV» στη Λεύκα Πατρών. Τα διαμερίσματα που παραχωρήθηκαν προσωρινά στους 60 δικαιούχους πριν 10 μόλις μήνες (!!) έχουν μεταβληθεί σε χαίνουσα πληγή για τους κατοίκους τους. Τίποτε σχεδόν δεν λειτουργεί σωστά. Υδραυλικές εγκαταστάσεις θέρμανσης με συνεχείς διαρροές πλημμυρίζουν ακόμα και τα υπόγεια, επιχρίσματα σαν τσιγαρόχαρτα, δάπεδα κούφια με ευτελής ποιότητας πλακάκια, ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με γυμνά καλώδια και με μόνιμα βραχυκυκλώματα, όλες οι κεντρικές πόρτες πετσικαρισμένες, ταράτσες με ελλειπή στεγανότητα κλπ. Οι ένοικοι βρίσκονται σε απόγνωση, σε οικονομική αιμορραγία. Οι δε ράθυμοι αρμόδιοι μετά από συνεχείς και εντονότατες διαμαρτυρίες του ΟΕΚ πραγματοποίησαν πριν από δύο περίπου μήνες περιορισμένους ελέγχους και έκτοτε αγνοείται η τύχη τους. Κατόπιν των ανωτέρων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Προτίθεστε να πραγματοποιήσετε επιστημονική πραγματογνωμοσύνη από αδιάβλητο φορέα (π.χ. ΤΕΕ) στον οικισμό και να επιδιώξετε –και με ποιο τρόπο- την πραγματική αποκάλυψη των διαδρομών διασπάθισης του δημοσίου χρήματος στη συγκεκριμένη περίπτωση αλλά και γενικότερα στον τομέα των εργατικών κατοικιών και την παραδειγματική τιμωρία των υπαιτίων;
2. Προτίθεστε να προβείτε στην άμεση αποκατάσταση των αστοχιών των διαμερισμάτων και την ανακούφιση των ενοίκων από τη συνεχή και επώδυνη οικονομική αιμορραγία τους;»

Ο αρμόδιος Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης –ελπίζω όχι αρμόδιος κατά την κατασκευή των κατοικιών κ. Τσούκαλη- κ. Κουτρουμάνης έχει το λόγο για τρία λεπτά.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Ούτε και κατά την επίβλεψη!
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ούτε και κατά την επίβλεψη. Καλείται όμως να λύσει τα κακώς κείμενα. Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.


ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ (Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε συνάδελφε, τον Ιούλιο του 2009 ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας παρέλαβε προσωρινά τον οικισμό «ΠΑΤΡΑ ΧΙV» -δεν ξέρω γιατί γράφεται με λατινικούς αριθμούς- και παρέδωσε προς χρήση αυτά τα σπίτια, τις συγκεκριμένες κατοικίες στους δικαιούχους στη Λεύκα Πατρών. Όπως προβλέπεται και όπως συνήθως συμβαίνει σ’ αυτές τις περιπτώσεις, ο έλεγχος γίνεται από τις υπηρεσίες του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας. Έγινε ο έλεγχος αυτός και διαπιστώθηκαν πράγματι ατέλειες και προβλήματα στις κατασκευές και έγιναν οι πρώτες διορθώσεις την επόμενη περίοδο σε πρώτο χρόνο, δηλαδή μετά τη χρήση των κατοικιών αυτών από τους δικαιούχους. Ωστόσο στους μήνες του χειμώνα εμφανίστηκαν καινούργια προβλήματα τα οποία δεν είχαν εντοπιστεί στον αρχικό έλεγχο. Πράγματι είναι αυτά που περιγράφετε κι εσείς στην επίκαιρη ερώτησή σας. Είναι προβλήματα τα οποία καθιστούσαν δύσκολη τη χρήση αυτών των κατοικιών από τους κατοίκους και πολλοί απ’ αυτούς πράγματι υπεβλήθησαν σε χρηματική δαπάνη προκειμένου να κάνουν διορθώσεις.

Τονίζω ότι το έργο αυτό δεν έχει παραληφθεί από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας. Δεν έχει γίνει η οριστική παραλαβή από τις υπηρεσίες του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, όμως έχει συσταθεί Επιτροπή η οποία εξέδωσε ήδη το πόρισμά της και η συγκεκριμένη εταιρεία έχει κληθεί να κάνει τις αναγκαίες παρεμβάσεις τόσο στις κατοικίες όσο και στον περιβάλλοντα χώρο που κι εκεί υπήρχαν προβλήματα σε σχέση με την αποχέτευση, με θέματα φωτισμού και με άλλα θέματα που αφορούν τον περιβάλλοντα χώρο των κατοικιών.

Πρέπει να υπογραμμίσω ότι αυτό το φαινόμενο δεν είναι μοναδικό. Τέτοιες κακοτεχνίες έχουν παρατηρηθεί σε πολλές περιπτώσεις κατασκευής εργατικών κατοικιών και νομίζω ότι όλοι πρέπει να συμφωνήσουμε –τουλάχιστον εμείς αυτό θα κάνουμε- ότι πρέπει να εξαντληθεί η αυστηρότητα στους ελέγχους πριν την παράδοση αυτών των κατοικιών. Αυτό θα κάνουμε και στη συγκεκριμένη περίπτωση έτσι ώστε οι δικαιούχοι πραγματικά να σταματήσουν να πληρώνουν από την τσέπη τους για να κάνουν επισκευές και να μπορέσουν να ζήσουν σε σπίτια τα οποία είναι σπίτια που προσέφεραν οι εργαζόμενοι συνολικά με τον ιδρώτα τους έτσι ώστε να μπορέσουν κάποιοι να τα κατοικήσουν.Σας ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ο ερωτών Βουλευτής κύριος Νικόλαος Τσούκαλης έχει το λόγο για τρία λεπτά.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υφυπουργέ, λόγω χαρακτήρα ήσασταν πάρα πολύ ευγενής στην τοποθέτησή σας, όμως η περίπτωση αυτή μου έδωσε την ευκαιρία να έρθει προς γνώση μου μία πληθώρα τέτοιων περιπτώσεων απ’ όλη την Ελλάδα που δεν συνιστούν απλώς κακοτεχνίες, αλλά συνιστούν ένα κακοφορμισμένο «απόστημα» όπου είναι βέβαιο ότι εκτός από τους εργολάβους εμπλέκονται και δημόσιες υπηρεσίες και δημόσιοι υπάλληλοι. Δεν είναι δυνατό να δίνουν απάντηση ο Οργανισμός Εργατικής Κατοικίας ή οι αρμόδιοι υπάλληλοι ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής κανένας δεν έλεγχε αν τηρούνται οι προδιαγραφές, κανένας δεν έλεγχε πώς κατασκευάζονται οι εγκαταστάσεις, τα δίκτυα θέρμανσης και ηλεκτρικού, ότι τα πλακάκια που τοποθετήθηκαν ήταν της χειρίστης ποιότητας, ότι τα καλώδια ήταν αιωρούμενα και γυμνά και ότι κινδύνευε να σκοτωθεί άνθρωπος. Αυτά τα σπίτια παραδίδονται σε κάποιους ανθρώπους για τους οποίους δεν είναι προνόμιο, είναι δικαίωμα. Ξέρετε, κύριε Υφυπουργέ, ότι υπάρχει μία τέτοια συμπεριφορά από τις αρμόδιες υπηρεσίες προς τους ανθρώπους αυτούς κάθε φορά που διαμαρτύρονται σα να είναι προνόμιό τους, όχι σα να είναι δικαίωμά τους. «Μην πολυ-διαμαρτύρεστε γιατί και αυτό που σας δώσαμε πολύ είναι». Έτσι λοιπόν μου δόθηκε η δυνατότητα να σας πω –και ελέγξτε το- για εργατικές κατοικίες Κω, για εργατικές κατοικίες Καστελόριζου, για εργατικές κατοικίες σε άλλες περιοχές. Άρα λοιπόν δεν είναι μεμονωμένο το συμβάν. Σας δίνεται η ευκαιρία, κύριε Υπουργέ, να «σπάσετε το απόστημα».

Εγώ θα επανέλθω και με άλλες περιπτώσεις και ελπίζω ότι την επόμενη φορά θα έχει ξεκινήσει από το Υπουργείο σας μία διαδικασία αποκάλυψης των ενόχων, αυτών που πραγματικά παίζουν με την υγεία των ανήμπορων συμπολιτών μας, αλλά και διασπαθίζουν το δημόσιο χρήμα. Περιμένουμε μία πιο συγκεκριμένη απάντηση, κύριε Υπουργέ, και σας το λέω ευθέως. Δεν έχουμε εμπιστοσύνη στον επιστημονικό έλεγχο, στην επιστημονική πραγματογνωμοσύνη από δημόσιο φορέα. Δυστυχώς έτσι είναι, γι’ αυτό ακριβώς αναφέρω στην επίκαιρη ερώτησή μου το κατά πόσο σκοπεύετε να ορίσετε πραγματογνώμονες από το Τεχνικό Επιμελητήριο, παράρτημα δυτικής Ελλάδας. Το κυριότερο είναι το εξής: Ξέρετε πόσα χρήματα έχουν δαπανήσει εξ’ ιδίων συμπολίτες οι οποίοι είναι άνεργοι, είναι πολύτεκνοι, είναι καταταλαιπωρημένοι, προκειμένου να συντηρήσουν αυτά τα σπίτια; Το ερώτημα είναι: Αυτά τα χρήματά τους θα τα αναζητήσουν και αν δεν τα αναζητήσουν, ποιος θα είναι υπεύθυνος να τους τα καταβάλει;Σας ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κύριος Γεώργιος Κουτρουμάνης έχει το λόγο για να δευτερολογήσει.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ (Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.


Κύριε συνάδελφε, όπως είδατε, πρώτος ανέφερα ότι αυτό το φαινόμενο δεν αφορά μόνο τη Λεύκα Πατρών. Δυστυχώς αφορά και άλλους οικισμούς και έχω ιδία αντίληψη, γι’ αυτό το είπα. Πράγματι υπάρχουν τέτοια φαινόμενα σε πολλές περιοχές της χώρας μας. Αν πάει κάποιος μετά από λίγα χρόνια αφότου παραδίδονται αυτές οι κατοικίες, θα διαπιστώσει ότι υπήρξαν πολλές προχειρότητες οι οποίες δεν ελέγχθηκαν. Από την άλλη πλευρά είναι αλήθεια ότι δεν πρέπει να απαξιώσουμε όλους τους δημόσιους οργανισμούς ή τις δημόσιες υπηρεσίες που ελέγχουν και να αναθέσουμε σε ιδιώτες να κάνουν αυτόν τον έλεγχο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε την τεχνογνωσία που μπορεί να έχουν το Επιμελητήριο ή άλλες οργανώσεις.Ωστόσο δεν πρέπει να απαξιώσουμε –θα επανέλθω σ’ αυτό- το μεγάλο έργο του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, έστω και αν υπάρχουν και τέτοια φαινόμενα, γιατί με το πρόγραμμά του έχει καλύψει πολλούς εργαζόμενους. Συμφωνώ ότι δεν τους τα χαρίζει, είναι δικαίωμά τους, ωστόσο αυτός ο Οργανισμός έχει σημαντικό κοινωνικό έργο να επιδείξει τόσο με τη χορήγηση των δανείων όσο και με την κατασκευή των κατοικιών. Πιστεύω όμως ότι και εδώ πρέπει να αλλάξουμε σελίδα. Δεν μπορεί να υπάρχουν αυτού του είδους οι κατασκευές, όμως από την άλλη πλευρά δεν μπορεί να υπάρχουν δικαιούχοι οι οποίοι δεν πληρώνουν τη δόση για το δάνειό τους, γιατί αν πλήρωναν, το πρόγραμμα αυτό θα μπορούσε να επεκταθεί και σε άλλους εργαζόμενους έτσι ώστε να αποκτήσουν κατοικία.

Δυστυχώς πρέπει να σας πω ότι το 80% απ’ αυτούς που δανειοδοτούνται από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας με χαμηλότοκο ή και με άτοκο δάνειο δεν πληρώνει τη δόση του. Είναι μικρή η δόση σε σχέση μ’ εκείνη τη δόση που θα είχαν αν έπαιρναν το δάνειο από την όποια τράπεζα. Αυτό επίσης είναι ένα θέμα που πρέπει να δούμε και ταυτόχρονα πρέπει να δούμε ποιος θα είναι ο ρόλος του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας τα επόμενα χρόνια τόσο στον κατασκευαστικό τομέα όσο και στον τομέα χορήγησης των δανείων. Οι πελατειακού χαρακτήρα σχέσεις αλλά και η αναποτελεσματικότητα σ’ ό,τι αφορά τον κατασκευαστικό τομέα είναι κάτι που πρέπει να μας προβληματίσει. Πρέπει να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ώστε αυτός ο Οργανισμός να παράγει ένα κοινωνικό έργο που θα απευθύνεται ευρύτερα στους εργαζόμενους, που θα λειτουργεί αποτελεσματικά και όπου θα ελέγχονται όλες οι πράξεις και οι παραλείψεις του.

Σας ευχαριστώ πολύ.




Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010

Συζητείται σήμερα στη βουλή επίκαιρη ερώτηση του Νίκου Τσούκαλη για τις εργατικές κατοικίες στη Λεύκα Πατρών.

Συζητείται σήμερα 17-5-2010 στην ολομέλεια της βουλής η επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης, σχετικά με τα κατασκευαστικά προβλήματα των εργατικών κατοικιών του Οικισμού «ΠΑΤΡΑ ΧΙV» στη Λεύκα Πατρών.


Όπως είναι γνωστό τα διαμερίσματα, που παραχωρήθηκαν προσωρινά στους 60 δικαιούχους πριν 10 μόλις μήνες( !!) έχουν μεταβληθεί σε χαίνουσα πληγή για τους ενοίκους τους. Τίποτε σχεδόν δε λειτουργεί σωστά. Υδραυλικές εγκαταστάσεις θέρμανσης με συνεχείς διαρροές, πλημμυρίζουν ακόμα και τα υπόγεια, επιχρίσματα σαν τσιγαρόχαρτα, δάπεδα κούφια με ευτελής ποιότητας πλακάκια, ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με γυμνά καλώδια και με μόνιμα βραχυκυκλώματα, όλες οι κεντρικές πόρτες πετσικαρισμένες, ταράτσες με ελλειπή στεγανότητα, κτλ.

Ο κ. Τσούκαλης με την ερώτησή του καλεί τον αρμόδιο υπουργό να απαντήσει εάν προτίθεται να πραγματοποιήσει επιστημονική πραγματογνωμοσύνη από αδιάβλητο φορέα (πχ. . ΤΕΕ) στον οικισμό, καθώς και εάν σκοπεύει να προβεί στην άμεση αποκατάσταση των αστοχιών των διαμερισμάτων για την ανακούφιση των ενοίκων από τη συνεχή και επώδυνη οικονομική τους αιμορραγία.

Η συζήτηση της ερώτησης θα μεταδοθεί από το κανάλι της βουλής μετά τις 18.00.