Παρασκευή 1 Αυγούστου 2008

ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ:«Η κυβέρνηση είναι γυμνή απέναντι στην προστασία των δασών»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΗΜΕΡΑ"

"Η ευαισθητοποίηση της κεντρικής εξουσίας σε θέματα περιβάλλοντος είναι μόνο λεκτική. Οι πράξεις της σημερινής κυβέρνησης έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα λόγια της".

Η ευαισθητοποίηση της κεντρικής εξουσίας σε θέματα περιβάλλοντος είναι μόνο λεκτική. Οι πράξεις της σημερινής κυβέρνησης έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα λόγια της. Την επισήμανση αυτή κάνει ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Τσούκαλης, μιλώντας στην «Η». Ο Αχαιός βουλευτής δεν παραλείπει να σχολιάσει και την πρόταση του συναδέλφου του Μιχάλη Μπεκίρη για τη δημιουργία γκολφ στο δάσος της Στροφυλιάς, λέγοντας ότι η ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή είναι εκτός πραγματικότητας, ενώ, αναφερόμενος στην προστασία των δασών από τις πυρκαγιές, τονίζει ότι: «Οι φιλότιμες προσπάθειες των πυροσβεστών στα μέτωπα της φωτιάς δεν μπορούν να κρύψουν την κυβερνητική γύμνια στον τομέα αυτό».

- Κύριε Τσούκαλη, ξεκίνησε και πάλι η συζήτηση περί Στροφυλιάς. Πώς σχολιάζετε κατ'; αρχάς την ερώτηση του Μιχάλη Μπεκίρη, για τη δημιουργία γηπέδου γκολφ στην περιοχή;

«Η πρόταση του συναδέλφου μου κ. Μπεκίρη, όπως διατυπώθηκε στην πρόσφατη ερώτησή του, είναι εκτός πραγματικότητας. Σε μια εποχή έντονης λειψυδρίας και σε μια προστατευόμενη περιοχή, δεν είναι δυνατόν να σχεδιάζονται τέτοια φαραωνικά έργα. Είναι γνωστό ότι οι ανάγκες για τη διατήρηση ενός γηπέδου γκολφ σε νερό είναι τεράστιες και οποιαδήποτε άντληση νερού απ'; τους υγροτόπους της Στροφυλιάς θα έθετε σε κίνδυνο ολόκληρο το οικοσύστημα. Εκτός αυτού, η δημιουργία ενός γηπέδου γκολφ και οι συνεπακόλουθες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις δεν συνάδουν μ'; έναν υγρότοπο που προστατεύεται από τη Συνθήκη RAMSAR. Κάτι τέτοιο, βέβαια, δεν προβλέπεται ούτε από το χωροταξικό πλαίσιο για τον τουρισμό. Τα όποια επιχειρηματικά συμφέροντα κάνουν παρόμοια όνειρα για τη Στροφυλιά, ας προσγειωθούν στην πραγματικότητα».

- Πώς μπορεί ν'; αντιδράσει σε αυτό ο Φορέας Διαχείρισης Κοτυχίου -; Στροφυλιάς και πόσο εύκολο είναι ν'; αποτρέψει τις εξελίξεις, εάν βρεθεί προ τετελεσμένων;

«Ο Φορέας Διαχείρισης Κοτυχίου - Στροφυλιάς είναι ο κατ'; εξοχήν υπεύθυνος Φορέας για να τοποθετηθεί πάνω στο θέμα και, εξ όσων γνωρίζω, θα το κάνει, για ν'; αποτρέψει τέτοιους σχεδιασμούς. Αυτό όμως που πρωτίστως πρέπει ο Φορέας να διεκδικήσει είναι η υπογραφή της ΚΥΑ για την περιοχή, κάτι που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια. Αυτήν την εκκρεμότητα εκμεταλλεύονται διάφοροι καλοθελητές και σχεδιάζουν γήπεδα γκολφ σε μια αυστηρά προστατευόμενη περιοχή, την οποία οφείλουμε να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού. Η υπογραφή της ΚΥΑ, σύμφωνα με δέσμευση του υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Καλογιάννη, σε επίκαιρη ερώτησή μου στη Βουλή, έπρεπε να είχε γίνει εντός του Ιουνίου. Η παράταση της εκκρεμότητας, σε συνδυασμό με την πρόσφατη πρόταση, μας βάζει σε υποψίες. Καλά θα κάνουν να πάψουν να βλέπουν τη Στροφυλιά σαν χώρο ανάπτυξης αντιπεριβαλλοντικών δραστηριοτήτων».

- Υπήρξατε νομαρχιακός σύμβουλος και σήμερα βουλευτής. Κατά πόσον η κεντρική εξουσία είναι ευαισθητοποιημένη σε θέματα περιβάλλοντος;

«Η ευαισθητοποίηση της κεντρικής εξουσίας σε θέματα περιβάλλοντος είναι μόνο λεκτική. Οι πράξεις της σημερινής κυβέρνησης έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα λόγια της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρόσφατα κατατεθέν Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο, το οποίο αγνοεί παντελώς την περιβαλλοντική διάσταση των θεμάτων και βλέπει μόνο την οικονομική ανάπτυξη. Από την άλλη, είναι λυπηρό να βλέπουμε τη χώρα μας να σύρεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για περιβαλλοντικά θέματα ή για ν'; αναγκαστεί να εφαρμόσει σχετικές Οδηγίες της Ε.Ε. Το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ λειτουργεί σήμερα μόνο ως ΔΕ (Δημοσίων Έργων) και η ίδρυση ενός αυτόνομου υπουργείου Περιβάλλοντος είναι απολύτως αναγκαία».

- Να περάσουμε, όμως, στις πυρκαγιές. Ξεκίνησαν νωρίς και μάλιστα σε περιοχές κοντά στην Αιγιάλεια. Είστε ευχαριστημένος κατ'; αρχάς από την αντίδραση της κρατικής μηχανής;

«Οι φιλότιμες προσπάθειες των πυροσβεστών στα μέτωπα της φωτιάς δεν μπορούν να κρύψουν την κυβερνητική γύμνια στον τομέα προστασίας των δασών. Οι καθ'; ύλην αρμόδιες δασικές υπηρεσίες βρίσκονται υπό διάλυση, με τεράστιες ελλείψεις πόρων και προσωπικού. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι πυροσβεστικές υπηρεσίες. Αυτό όμως που κυρίως λείπει, είναι η πρόληψη και ο συντονισμός. Δυστυχώς, οι ομόφωνες προτάσεις της Διακομματικής Επιτροπής, για Ενιαίο Φορέα Δασοπροστασίας, παραμένουν βαθιά χωμένες στα συρτάρια των υπουργείων».

Άρθρο από την εφημερίδα "Η Ημέρα": http://www.imeranews.gr/detail.php?id=54059

Πέμπτη 31 Ιουλίου 2008

ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ: ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΛΟΓΩ… ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑΣ
Δήλωση του Νίκου Τσούκαλη

Διαλύει την ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ ο κ. Σουφλιάς επειδή οι υπάλληλοί της, αρνούνται να υποκύψουν στις παράνομες απαιτήσεις του εθνικού εργολάβου «ΜΗΧΑΝΙΚΗ» και παραγόντων του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η υπηρεσία αρνήθηκε να αποδεχθεί προ-πιστοποίηση εργασιών πολλών εκατομμυρίων ευρώ, για τα έργα του Φράγματος Πείρου- Παραπείρου, Παραγλαύκειων οδών και κάλυψη χειμάρρου Διακονιάρη, που εκτελούνται στην Αχαΐα.
Ο κ. Υπουργός με απόφασή του, αφαίρεσε την Διεύθυνση των πιο πάνω έργων από ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ και την ανέθεσε στην ΕΥΔΕ-ΜΕΔΕ, που εδρεύει στην Πρέβεζα.
Η ανομολόγητη αιτιολογία για την απόφαση ήταν το γεγονός ότι το προσωπικό της ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ δεν ήταν αρκούντως «συνεργάσιμο» (βλ. υποτακτικοί).
Με την απόφαση του αυτή, ο κ. Σουφλιάς κατατάσσει υπηρεσίες και υπαλλήλους σε ηθικούς και ανήθικους. Δηλώνουμε ότι θα παρακολουθούμε στενά την υλοποίηση των πιο πάνω έργων, τα παραστατικά (πιστοποιήσεις, λογαριασμούς κτλ) και προειδοποιούμε κάθε εμπλεκόμενο που θα μετέλθει παρανομιών και παρεμβάσεων.

ΟΜΙΛΙΑ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Φάσκει και αντιφάσκει η κυβέρνηση


Από τη μία κατεδαφίζει τα εργασιακά και οικονομικά δικαιώματα των εργαζομένων στο βωμό της οικονομικής εξυγίανσης και από την άλλη αυξάνει τις αμοιβές δικαστών κατά 80%.

Η κυβέρνηση θα υποστεί οδυνηρή έκπληξη από τις αντιδράσεις των εργαζομένων, τόνισε στην ομιλία του στη βουλή κατά τη συζήτηση των τροπολογιών για τις ΔΕΚΟ και τις αυξήσεις των δικαστικών ο βουλευτής Αχαΐας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Το μέτρο για τις ΔΕΚΟ, δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της ΝΔ, ανέφερε ο κ. Τσούκαλης. «Η κυβέρνηση, δεν πείστηκε από κανένα επιχείρημα δικό μας, αλλά ούτε από τους δικούς της βουλευτές και υπουργούς ακόμα που δεν στήριξαν την διάταξη. Δεν άκουσε, ούτε τα επιχειρήματα της ΔΑΚΕ και του κ. Πουπάκη. Θα πειστεί όμως από το μεγάλο κύμα αντίδρασης που θα υπάρξει. Θα υποστεί οδυνηρή έκπληξη κατά τα εγκαίνια της ΔΕΘ» πρόσθεσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ.
Μιλώντας για την τροπολογία που αυξάνει τους μισθούς των δικαστικών ο κ. Τσούκαλης ανέφερε:
«Όλοι γνωρίζαμε και όλοι ντρεπόμαστε για τις αμοιβές των δικαστικών και ιδίως σε ένα χώρο που οι αμοιβές των δικηγόρων, των περισσότερων δικηγόρων, ήταν πολλαπλάσιες των δικαστών. Από το 1997 καμία αύξηση. Όμως σαν Κόμμα λέμε και εγώ προσωπικά νοιώθω πάρα πολύ άσχημα, ότι δεν πρέπει να δίνονται οι αυξήσεις με αυτόν τον τρόπο και σε αυτήν τη συγκυρία αλλά και με αυτόν τον τρόπο. Η Κυβέρνηση επέλεξε τη χειρότερη στιγμή και επέλεξε και τον χειρότερο τρόπο. Γνωρίζω δικαστές οι οποίοι δεν νοιώθουν ιδιαίτερα ευτυχισμένοι με τον τρόπο που δίνονται αυτές οι αμοιβές. Ακριβώς γι’ αυτόν το λόγο, για το λόγο κυρίως ότι συνειρμικά ο πολίτης συνδέει την αύξηση των δικαστών με την αύξηση των Βουλευτών και σε σχέση με τη θέση που έχουμε για το θεσμό του Μισθοδικείου και για την απόφαση του Μισθοδικείου, δεν θα ψηφίσουμε αυτήν την τροπολογία»
Ο κ. Τσούκαλης ανέφερε επίσης ότι ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς εγκαίρως δήλωσε ότι είναι κατά της απόφασης του Μισθοδικείου και του θεσμού του Μισθοδικείου και σε καμία περίπτωση είτε με άμεσο είτε με έμμεσο τρόπο δεν πρόκειται να εισπράξει Βουλευτής του οποιαδήποτε αύξηση αποφασιστεί από δικαστήριο ή το αποφασίσει η Βουλή κατ’ ανάγκη λόγω δικαστικής απόφασης.
Σχετικά με τη δεύτερη τροπολογία για τις ΔΕΚΟ ο κ. Τσούκαλης κάλεσε τον κ. Αλογοσκούφη να απαντήσει στο ερώτημα σε ποιο σημείο το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας αναφέρει το περιεχόμενο της συγκεκριμένης ρύθμισης, ότι δηλαδή θα εφαρμοστεί το εργατικό δίκαιο, όπως εφαρμόζεται στον ιδιωτικό τομέα και στις Δ.Ε.Κ.Ο.; «Να μας το παρουσιάσει. Αν δεν μας το παρουσιάσει, τότε πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραπλάνηση απέναντι στους ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας και στον ελληνικό λαό και είναι υποχρεωμένοι να απολογηθούν».
Κλείνοντας την εισήγησή του ο κ. Τσούκαλης τόνισε: «Ευελπιστείτε και σε κάτι άλλο: στη λήθη, όπως λέτε εσείς. Ίσως να πιστεύετε ότι ξεχάστηκε το ασφαλιστικό, ίσως να πιστεύετε ότι ξεχάστηκε η ακρίβεια, ίσως να πιστεύετε ότι ξεχάστηκαν τα διατροφικά σκάνδαλα, ίσως να πιστεύετε ότι ξεχάστηκε ο διαλυμένος κρατικός μηχανισμός που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει φυσικές καταστροφές. Όμως, κύριε Αλογοσκούφη, κυρίες και κύριοι της Συμπολίτευσης, να είστε βέβαιοι ότι όλα αυτά λειτουργούν προσθετικά στην οργή και την αγανάκτηση των πολιτών. Και επίσης, να είστε βέβαιοι ότι οι μέρες που έρχονται για την Κυβέρνησή σας δεν είναι καθόλου καλές».

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2008

Παρέμβαση Νίκου Τσούκαλη στην ολομέλεια της βουλής σχετικά με το νομοσχέδιο για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στις 22 Σεπτεμβρίου αντιπροσωπεία του Διεθνούς Οργανισμού Αντιμετώπισης Οικονομικού Εγκλήματος -η FATF, όπως σύντομα αναφέρεται- πρόκειται να επισκεφθεί τη χώρα μας. Είναι μια τακτική επίσκεψη την οποία θα κάνουν εδώ, προκειμένου να ελέγξουν, να διαπιστώσουν, να αξιολογήσουν το θεσμικό πλαίσιο, τους μηχανισμούς ελέγχου και γενικότερα τις δομές καταπολέμησης του βρώμικου χρήματος και βεβαίως, να συντάξουν την καθιερωμένη τους έκθεση. Έκθεση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, που το περιεχόμενο της ανησυχεί βαθύτατα και εντονότατα την Κυβέρνηση και τον κ. Αλογοσκούφη. Γιατί, εάν είναι όμοια με αυτήν του Ιουνίου του 2007, τότε οι συνέπειες θα είναι διττές και οδυνηρές: Και πρόστιμο και διασυρμός της χώρας. Και όμως, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι βέβαιο ότι η νέα έκθεση της FATF θα περιλαμβάνει τις ίδιες και ακόμη βαρύτερες αιτιάσεις και κατηγορίες προς τη χώρα μας. Ίσως τότε η επιτροπή να μη λειτουργεί, γιατί δεν θα έχει πρόεδρο, γιατί το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο δεν θα μπορεί να εκλέξει μέχρι τότε πρόεδρο, γιατί η επιτροπή θα εξακολουθεί να έχει προσωπικό δεκαέξι ατόμων, ανειδίκευτα, ενώ καμία από τις προηγούμενες διαπιστώσεις και υποδείξεις της FATF δεν θα έχει καλυφθεί.
Πρέπει να αναφέρω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι το FIU της Ρουμανίας διαθέτει εκατό υπαλλήλους εξειδικευμένους με επάρκεια. Και αναφέρομαι ειδικά στη Ρουμανία, γιατί η Ρουμανία μόλις τώρα μπήκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι ελλείψεις, λοιπόν, θα είναι ίδιες και χειρότερες.

Με το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αποκαλύπτονται με τον πλέον τραγικό τρόπο το πλήρες αδιέξοδο της Κυβέρνησης και οι μύχιες και ανομολόγητες επιδιώξεις της και ο πανικός της.Με το σημερινό νομοσχέδιο η Νέα Δημοκρατία εκδηλώνει την τρίτη φάση των βαθύτερων επιδιώξεών της.
Η πρώτη φάση της νομοθετικής της πρωτοβουλίας ήταν η θεσμοθέτηση των ιδεοληπτικών της εμμονών περί επανίδρυσης του κράτους, κατεδάφισης του δημόσιου χώρου και την επικυριαρχία της ασύδοτης αγοράς.
Η δεύτερη φάση ήταν η εξόφληση επιταγών και ανειλημμένων υποχρεώσεων προς ιδιοτελή ιδιωτικά συμφέροντα, όπως το νομοσχέδιο για την κύρωση της συμφωνίας μεταξύ ΟΤΕ και Deutche Telekom.
Και η τρίτη φάση είναι αυτή που συμπληρώνει αυτό το παζλ με το σημερινό νομοσχέδιο, όπου βαθύτερη επιδίωξη είναι η προστασία συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων από επερχόμενες αποκαλύψεις.
Και θα μου επιτρέψετε να σας πω και να διακινδυνεύσω ότι οι επερχόμενες εκλογές θα γίνουν προκειμένου να αποκαθαρούν όλοι αυτοί οι πολιτικοί, που πιθανόν, που κατά την εκτίμησή μας είναι βέβαιον ότι θα αποκαλυφθεί η συμμετοχή τους στο βρώμικο χρήμα. Και αυτή η τελευταία φάση αναδεικνύεται ανάγλυφα από το παρόν νομοσχέδιο. Και αναφερόμαστε σε δύο συγκεκριμένα κρίσιμη άρθρα του, τα μοναδικά με την ουσιαστική σημασία, το άρθρο 7 και το άρθρο 40. Δεν είναι τίποτα άλλο.
Η Κυβέρνηση και ο κ. Αλογοσκούφης επένδυσαν αυτές τις επιδιώξεις τους κάτω από τη δήθεν υποχρέωσή τους να ενσωματώσουν στο εγχώριο δίκαιο τη λεγόμενη τρίτη Οδηγία, την 60 του 2005, σχετικά με το ξέπλυμα του χρήματος και τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας.
Η Οδηγία αυτή, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα έπρεπε να είχε ενσωματωθεί στο εγχώριο δίκαιο μέχρι τις 26 Οκτωβρίου 2007. Αφού πέρασε αυτή η προθεσμία, θα μπορούσε να ενσωματωθεί είτε τον Απρίλιο ή Μάιο, είτε τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2008, δηλαδή να γίνει μια ολοκληρωμένη συζήτηση στην Ολομέλεια για ένα θέμα, το οποίο πραγματικά είναι τεράστιο και διαβρώνει ακόμα και τις πιο προηγμένες δημοκρατίες καπιταλιστικού τύπου.
Όμως, ο κ. Αλογοσκούφης επεδίωξε την εσπευσμένη συζήτηση στο μεταίχμιο δύο Τμημάτων Διακοπών και μάλιστα με διαφορετική σύνθεση στην επιτροπή και διαφορετική στο Τμήμα. Είναι αθώα αυτή η μεθόδευση; Βεβαίως και όχι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Και αυτό αποδεικνύεται όχι από αυτό κάθε αυτό το θεσμικό πλαίσιο της Οδηγίας που ενσωματώνεται όσο από τη θεσμική οργάνωση των μηχανισμών της χώρας για τη διαχείριση αυτού του προβλήματος.
Έτσι, λοιπόν, στο άρθρο 7 καταργείται η Εθνική Αρχή Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και αντικαθίσταται από μια επιτροπή.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση αυτή η αλλαγή κατέστη αναγκαία λόγω των σοβαρών δυσλειτουργιών που παρατηρήθηκαν υπό το προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς και κυρίως της αδυναμίας συνεργασίας με τις εισαγγελικές αρχές. Θαυμάστε αιτιολογική σκέψη. Και επιπλέον η μείωση των μελών από έντεκα σε εννέα επιδιώκει μεγαλύτερη ευελιξία στη λειτουργία της επιτροπής!
Ποιες, όμως, είναι αυτές οι δυσλειτουργίες που αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση; Πού οφείλονται αυτές; Ποια είναι τα κενά, οι ασάφειες, οι αντιφάσεις του νομοθετικού πλαισίου; Είναι τέτοιας υφής, έτσι ώστε να δικαιολογήσουν αλλαγή της οργανωτικής δομής; Πώς μπορούσαν να καλυφθούν; Με ποια νομοθετική διαδικασία και προς ποια ουσιαστική κατεύθυνση;
Επ’ αυτού η αιτιολογική έκθεση τηρεί αιδήμονα και εύγλωττη σιωπή. Αλλά αυτό το οποίο εσκεμμένα αποφεύγει ο κ. Αλογοσκούφης και η Κυβέρνηση, δυστυχώς γι’ αυτόν, το εντοπίζει και το αξιολογεί με αποκαλυπτική σαφήνεια η μοναδική αρμόδια και φερέγγυα αρχή. Και αναφέρομαι βεβαίως σε αυτόν τον οργανισμό που ανέφερα προηγουμένως, δηλαδή τη FATF.

Το μόνο πρόβλημα που εντοπίζει ο συγκεκριμένος Οργανισμός στον νόμο 2331/1995, όπως τροποποιήθηκε από τον νόμο 3424/2005, είναι ότι δεν αποτρέπονται οι παράλληλες έρευνες σε υποθέσεις ξεπλύματος χρήματος ή χρηματοδότησης τρομοκρατικών οργανώσεων. Κανένα άλλο νομοθετικό κενό. Αντιθέτως, όλες οι άλλες σοβαρές αιτιάσεις έχουν σχέση με την προκλητική αδιαφορία της Κυβέρνησης να ενισχύσει το ουσιαστικό ελεγκτικό έργο της ανεξάρτητης εθνικής αρχής και επιπλέον, με το πιο προκλητικό, το ό,τι η σύνθεση της αρχής υποθάλπει τον κίνδυνο αντικρουόμενων συμφερόντων, θέτοντας σε κίνδυνο την αυτονομία της. Ουσιαστικά δηλαδή, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, η σύνθεση αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιρροές ή ακόμη και παρεμπόδιση του έργου της. Κάνει ευθεία αναφορά στη σύνθεση της προηγούμενης αρχής επειδή αποτελείτο από διορισμένους υπαλλήλους από την Κυβέρνηση, γεγονός το οποίο δυστυχώς για την Κυβέρνηση δεν είναι πλέον θεωρητικό ενδεχόμενο αλλά τραγική πραγματικότητα, όπως είπα προηγουμένως. Όλες οι άλλες αιτιάσεις της FATF εντοπίζονται σε δυσκολία πρόσβασης της αρχής σε πληροφορίες, έλλειψη επαρκών μηχανισμών ασφαλείας, μη σύνδεση της αρχής με το σύστημα Edmond, σοβαρότατη έλλειψη υποδομών σε ανθρώπινο δυναμικό και τεχνικά μέσα, υποστελέχωση, όπως παραδείγματος χάριν έλλειψη μονίμων οικονομικών αναλυτών κ.λπ..
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σε όλες αυτές τις διαπιστώσεις ο κ. Αλογοσκούφης έδωσε την απάντησή του. Κατέστησε τον εαυτό του απόλυτο πλέον κυρίαρχο της αρχής και απαλλάχτηκε από έναν ενοχλητικό Πρόεδρο και ο Πρόεδρος αυτός είναι ο κ. Ζορμπάς. Δεν είναι τυχαίο ότι επέλεξε δικαστικό, ανώτατο εισαγγελικό λειτουργό εν ενεργεία, προκειμένου να δικαιολογήσει βεβαίως την παράκαμψη του κ. Ζορμπά. Και προκειμένου να προσδώσει νομιμοφάνεια στις επιδιώξεις του τοποθέτησε όπως είπαμε, τον ανώτατο εισαγγελικό λειτουργό, ρύθμιση που αντιβαίνει σαφέστατα στη διάταξη του άρθρου 89 του Συντάγματος, όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως και από συναδέλφους της μείζονος Αντιπολίτευσης.
Και το πρωτοφανές, προκειμένου να διατηρήσει τον απόλυτο έλεγχό του ο κύριος Υπουργός Οικονομικών μετέρχεται απερίγραπτων νομικών σολοικισμών. Στην παράγραφο 14 του ίδιου άρθρου, όπως ανέφερε προηγουμένως και ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος, υπαγάγει τον Πρόεδρο της Επιτροπής, δηλαδή τον ανώτατο εισαγγελικό λειτουργό στην πειθαρχική δικαιοδοσία του παραβλέποντας τα αρμόδια δικαστικά όργανα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά η απόφαση του πειθαρχικού οργάνου αποφασίζει σε πρώτο και τελευταίο βαθμό για την απαλλαγή ή την οριστική παύση του εγκαλούμενου, ρύθμιση που ούτε στις πλέον θεσμικά υπανάπτυκτες χώρες υπάρχει. Και επ’ αυτού υπάρχει σαφέστατη νομολογία βεβαίως και του Συμβουλίου της Επικρατείας. Αυτό, μόνο στην Ελλάδα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μπορεί να συμβεί και μάλιστα χωρίς την αντίδραση του Αρείου Πάγου στη συγκεκριμένη ρύθμιση.
Όσον αφορά το άρθρο 40 σχετικά με τη συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών εμπιστευτικής φύσης. Εδώ πραγματικά καταρρακώνεται και κατεδαφίζεται όλο το θεσμικό πλαίσιο προστασίας και διαχείρισης των προσωπικών δεδομένων. Και αξίζει τον κόπο και οι συνάδελφοι που ασχολούνται με το θέμα αυτό, να εντρυφήσουν ιδιαίτερα στο άρθρο 40.
Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που εντόπισε ο διεθνής οργανισμός αντιμετώπισης οικονομικού εγκλήματος στην έκθεσή του για την Ελλάδα του 2007, ήταν η έλλειψη επαρκών μηχανισμών ασφαλείας τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και ηλεκτρονικής τεχνολογίας, που να διασφαλίζουν την προστασία των πληροφοριών που διαχειρίζεται η εθνική αρχή. Πώς αντιμετωπίζει το υπό συζήτηση νομοσχέδιο την ανεπάρκεια αυτή;
Το εν λόγω άρθρο δεν αναφέρει πουθενά τη φράση «προσωπικά δεδομένα». Όλες οι πληροφορίες στο άρθρο αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ονομάζονται απλά «εμπιστευτικές». Μήπως θεωρεί η Κυβέρνηση ότι εάν αποφύγει την αναφορά σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα ή σε προσωπικά δεδομένα, αυτόματα παρακάμπτονται οι υποχρεώσεις της;
Οι πληροφορίες αυτές όμως αφορούν στην επιχειρηματική, επαγγελματική ή εμπορική συμπεριφορά προσώπων, σε στοιχεία συναλλαγών και δραστηριοτήτων τους, φορολογικά στοιχεία τους, ποινικά αδικήματα μέχρι και διοικητικές παραβάσεις. Σε ποιο νομοθετικό πλαίσιο προστασίας προσωπικών δεδομένων υπόκεινται όλα αυτά; Όσο δε για την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, απλά βεβαιώνεται για άλλη μια φορά η τακτική της Κυβέρνησης για παράκαμψή της. Πουθενά στο συγκεκριμένο άρθρο δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στην αρχή αυτή.
Ουσιαστικά κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο προβλέπει τη σύσταση μιας διοικητικής επιτροπής, η οποία διαχειρίζεται εν λευκώ τις παραπάνω πληροφορίες ή μάλλον όχι ακριβώς εν λευκώ. Προβλέπει ότι ο ίδιος ο κύριος Υπουργός Οικονομικών «καθορίζει τις διαδικασίες» -εντός παρενθέσεως, ακριβώς όπως το αναφέρει το σχετικό άρθρο- «ανταλλαγής πληροφοριών εμπιστευτικής φύσεως μεταξύ της Επιτροπής και όλων των αρμοδίων αρχών». Το άρθρο αυτό ακολουθεί το ίδιο πνεύμα με το υπόλοιπο νομοσχέδιο, δηλαδή της ανάθεσης υπεραρμοδιοτήτων στον Υπουργό Οικονομικών. Πώς διασφαλίζονται τα δικαιώματα των πολιτών; Δεν προκύπτει πουθενά στο νομοσχέδιο η δυνατότητα να γνωρίζουν ότι πληροφορίες που αφορούν προσωπικά τους δεδομένα, συμπεριλαμβανομένων ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, γίνονται αντικείμενο επεξεργασίας. Καμία γνωστοποίηση στα πρόσωπα αυτά από όλες τις αρχές ή ακόμα και από αρχές του εξωτερικού. Και υπογραμμίζουμε και μία αντίφαση: Με ποια λογική η Κυβέρνηση απαγορεύει στην Επιτροπή να ζητά ενημέρωση για τα αποτελέσματα των ερευνών που διεξάγονται από τις εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές με βάση στοιχεία που έχει δώσει η ίδια, ενώ αντίθετα επιτρέπει σε όλους τους άλλους αρμόδιους φορείς να την ενημερώνουν; Μήπως θεωρεί ότι δεν είναι φερέγγυα αρκετά για να διαχειριστεί τέτοιου τύπου εμπιστευτικές πληροφορίες;
Όμως, υπάρχει και η ουσία και κάποιο άλλο σοβαρό θέμα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Στην πρεμούρα της η Κυβέρνηση να φανεί ότι είναι αυστηρή σε όσους μετέρχονται τέτοιων μεθόδων ξεπλύματος βρώμικου χρήματος διαμορφώνει ένα πλαίσιο τόσο ασφυκτικό που ουσιαστικά μέσα στα πλαίσια των συναλλαγών δημιουργεί μια κοινωνία ενόχων, μονίμων υπόπτων. Όταν κάποιος κρατά στα χέρια του 10.000 ευρώ σε μετρητά, πιθανόν να θεωρείται ύποπτος, εάν υπάρχει μια αδικαιολόγητη διαφορά σε κάποια φορολογική του δήλωση. Και εκτός των άλλων, καταντά μια τεράστια υποκρισία, όπως ανέφερε και ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος στην Επιτροπή, μια τεράστια υποκρισία τώρα με τη συζήτηση αυτή που κάνουμε, όπου εδώ δίπλα μας στο Κολωνάκι οι τράπεζες όλες διαφημίζουν ότι μπορούν να μας υποδείξουν πώς να εξασφαλίσουμε την ανωνυμία μας, εάν έχουμε χρήματα φυσικά και απευθυνθούμε στις ίδιες: «Εάν έχεις χρήματα, φέρτα μας, θα σου τα εξασφαλίσουμε με λογαριασμό off shore, εταιρεία σε φορολογικό παράδεισο και κανείς δεν θα ξέρει ποιος είσαι και τι χρήματα έχεις». Στη βάση αυτού του συστήματος ερχόμαστε να στήσουμε ένα τεράστιο μηχανισμό. Μέχρι στιγμής να δούμε τι έκανε και θα δούμε τι θα κάνει από εδώ και πέρα.
Πιο συγκεκριμένα όμως υπάρχει και ένα άλλο θέμα αισθητικής, κύριε Υπουργέ. Η κοινωνία περιμένει από εσάς ένα νομοσχέδιο που να αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Για ποια τρομοκρατία μιλάμε; Εδώ κόμματα ενέχονται σε δωροδοκίες, είναι γνωστά, βοά ο τόπος. Δηλαδή και για λόγους αισθητικούς δεν μπορούμε να συζητάμε αυτό το θέμα, πριν συζητήσουμε το καυτό πρόβλημα.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε.
Εμείς ως κόμμα, κύριε Υπουργέ, κύριοι της Κυβέρνησης, καταθέσαμε κάποιες προτάσεις για το πολιτικό χρήμα και τις γνωστοποιήσαμε στον κόσμο. Εσείς δεν έχετε καταθέσει τίποτα μέχρι αυτήν τη στιγμή, δεν ξέρουμε τις προθέσεις σας. Πρέπει να υπάρξουν πρωτοβουλίες. Δεν μπορείτε να αφήνετε το θέμα απλώς στη δικαστική διερεύνηση και να μαθαίνουμε κάθε τόσο από τη Γερμανία και από τις καταθέσεις το τι γίνεται στη δική μας χώρα.
Όπως καταλαβαίνετε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο αυτό το καταψηφίζουμε, γιατί η φιλοσοφία του που περιέχεται σ’ αυτά τα δύο άρθρα κατατείνει στο να διαμορφώσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο παραβίασης προσωπικών δεδομένων και βεβαίως ασφυκτικού ελέγχου όλης αυτής της κρίσιμης διαδικασίας στον πανίσχυρο εκάστοτε Υπουργό Εθνικής Οικονομίας, στην παρούσα περίπτωση ο κ. Αλογοσκούφης, αύριο κάποιος άλλος.
Ευχαριστώ πολύ.

Τρίτη 29 Ιουλίου 2008


Άμεση απαγκίστρωση της ΕΤΑ από τον βιότοπο του Καϊάφα.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Ερώτηση προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Τουριστικής Ανάπτυξης, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αλαβάνος, Μιχάλης Παπαγιαννάκης και Νίκος Τσούκαλης ζητώντας την άμεση απαγκίστρωση της ΕΤΑ από το βιότοπο Καϊάφα του Ν. Ηλείας και την υπαγωγή του σε ειδικό καθεστώς προστασίας.
Η ερώτηση των τριών βουλευτών γίνεται μετά την καταστροφική επέλαση ερπυστριοφόρων στο καμένο τμήμα του δάσους.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής
:

Όπως έγινε γνωστό από τις καταγγελίες της WWF πριν λίγες ημέρες μπήκαν ερπυστριοφόρα στο καμένο δάσος του Καϊάφα στην Ηλεία για να μεταφέρουν τους καμένους κορμούς των καμένων δέντρων, η μελέτη όμως δεν προέβλεπε κάτι τέτοιο και επίσης δεν υπήρχε επίβλεψη για τη τήρηση της μελέτης.
Το αποτέλεσμα ήταν η Ε.Τ.Α. να αναγκαστεί να δηλώσει ότι έγινε λάθος και σταμάτησε τα ερπυστριοφόρα. Οι δικαιολογίες της Ε.Τ.Α. ότι η είσοδος των ερπυστριοφόρων έγινε για να απομακρυνθούν οι επικίνδυνοι καμένοι κορμοί είναι ανεδαφικοί, διότι μπορούσαν και έπρεπε να απομακρυνθούν χωρίς να εισέλθουν ερπυστριοφόρα, τα οποία προξένησαν τεράστια ζημιά στη φυσική αναγέννηση του δάσους και κατέστρεψαν τις αμμοθίνες, άρα ζημιά μη αναστρέψιμη. Συνεπώς οι ευθύνες είναι τεράστιες.
Τα γεγονότα αυτά καθιστούν επιτακτικά αναγκαίο το αίτημα των περιβαλλοντικών οργανώσεων και άλλων φορέων της περιοχής να απαγκιστρωθεί από την Ε.Τ.Α. ο βιότοπος του Καϊάφα.
Κατά τη γνώμη μας δεν έχει καμία λογική να ανήκει ο βιότοπος του Καϊάφα στην Ε.Τ.Α., διότι ο βιότοπος του Καϊάφα είναι ένας πολύ σύνθετος και σημαντικός βιότοπος, τεράστιας οικολογικής σημασίας και πολύ μεγάλης ομορφιάς, ο οποίος περιλαμβάνει θάλασσα, αμμοθίνες, ιαματικά λουτρά, πευκοδάσος, δάσος, κουκουναριές και λιμνοθάλασσα Γι’ αυτό επιβάλλεται να υπαχθεί άμεσα σε καθεστώς ειδικής προστασίας με προεδρικό διάταγμα (ΠΔ).

Δεν χρειάζεται συνεπώς καμία τουριστική αξιοποίηση. Η μόνη μέριμνα πρέπει να είναι η αξιοποίηση των ιαματικών λουτρών για λαϊκή χρήση και η αποκατάσταση των υπαρχόντων ξενοδοχείων για να μένουν οι λουόμενοι στα ιαματικά λουτρά.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

- Γιατί υπήρξε σπουδή για τεχνητή αναδάσωση και δεν αφήσατε να λειτουργήσει η φυσική αναδάσωση;
- Με ποια άδεια και ποια λογική μπήκαν τα ερπυστριοφόρα; Γιατί δεν απομακρύνθηκαν οι κορμοί με άλλο τρόπο;
- Η μελέτη αναδάσωσης έχει λάβει υπόψη της την πρόθεση για διέλευση του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας;
- Θα παύσει η Ε.Τ.Α. να διαχειρίζεται το οικοσύστημα του Καϊάφα;
- Θα υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής προστασίας λόγω της τεράστιας οικολογικής αξίας του με προεδρικό διάταγμα;

Δευτέρα 28 Ιουλίου 2008

Μεταφορά αρμοδιοτήτων από την ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Ερώτηση για το θέμα της μεταφοράς της αρμοδιότητας επίβλεψης των έργων Διακονιάρη και παραγλαύκιων αρτηριών από την Πάτρα στην Πρέβεζα κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει:

Σύμφωνα με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ μεταφέρεται η αρμοδιότητα επίβλεψης των έργων κάλυψης του χειμάρου Διακονιάρη και κατασκευής των Παραγλαύκιων αρτηριών από την ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ στην ΕΥΔΕ-ΜΕΔΕ η οποία έχει έδρα την Πρέβεζα. Η απόφαση ήλθε ως απάντηση στις εκβιαστικές ενέργειες της ανάδοχης εταιρίας να αναστείλει τις εργασίες στα εργοτάξια και να μη καταβάλει δεδουλευμένες αποδοχές στους εργαζόμενους σ’ αυτά.
Η ΕΥΔΕ-ΜΕΔΕ δεν διαθέτει στην Πάτρα κλιμάκιο αντίστοιχο του Τμήματος Κατασκευής Έργων, παρά μόνο δύο υπαλλήλους χωρίς γνώση των τοπικών συνθηκών και ιδιαιτεροτήτων των έργων που αναλαμβάνει, με όλες τις συνέπειες που μπορεί να έχουν τα παραπάνω στην ποιότητα και την ταχύτητα εκτέλεσης των έργων.
Αντίθετα η μέχρι σήμερα επιβλέπουσα ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ έχει κατασκευάσει την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών, ένα έργο αυξημένης δυσκολίας και διαθέτει προσωπικό με πλήρη γνώση των τοπικών προβλημάτων και ιδιαιτεροτήτων των έργων.
Επειδή η ανωτέρω απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ έχει προκαλέσει έντονη φημολογία για τη σκοπιμότητά της ερωτάται ο κ. Υπουργός

1. Για ποιους λόγους έγινε η μεταφορά της αρμοδιότητας επίβλεψης των δύο έργων από την ΕΥΔΕ-ΠΑΘΕ στην ΕΥΔΕ-ΜΕΔΕ;

2. Γιατί ενώ υπάρχουν καθυστερήσεις στην εκτέλεση των δύο έργων δεν έχουν υποβληθεί οι προβλεπόμενες από το νόμο κυρώσεις προς την ανάδοχο εταιρία;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης