Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2009

Επίσκεψη Νίκου Τσούκαλη στους απεργούς της FRIGOGLASS

Τους απεργούς εργαζόμενους της Frigoglass, επισκέφθηκε την Παρασκευή 23.1.2009 ο Βουλευτής Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκος Τσούκαλης, στο χώρο του εργοστασίου.

Ο κ. Τσούκαλης συζήτησε με το σωματείο των εργαζομένων καθώς και με το Δήμαρχο Δύμης για το θέμα των απολύσεων και δήλωσε την αμέριστη συμπαράστασή του σε κάθε αγωνιστική κινητοποίηση για τη διάσωση των θέσεων εργασίας σε μια ρημαγμένη περιοχή, όπως η Δυτική Αχαΐα.

Πέμπτη, 22 Ιανουαρίου 2009

Τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που πλήττονται από τα έργα κάλυψης του Διακονιάρη


Πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Βουλή (22.1.2009) η συζήτηση τροπολογίας ΣΥ.ΡΙΖ.Α στο νομοσχέδιο «Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων και Επενδύσεων», προκειμένου για την ενσωμάτωση των επιχειρηματιών της περιοχής Διακονιάρη, στην προνομιακή μεταχείριση που προβλέπεται για τους επιχειρηματίες που επλήγησαν από τις καταστροφές του Δεκεμβρίου.

Ο βουλευτής Αχαΐας ΣΥ.ΡΙΖ.Α Νίκος Τσούκαλης, δήλωσε στην Ολομέλεια της Βουλής:

Αν η ρύθμιση προκειμένου για την αποκατάσταση των ζημιών που υπέστησαν οι επιχειρηματίες από τα γεγονότα του Δεκεμβρίου, δεν συμπεριλάβει και τους καταστηματάρχες της περιοχής Διακονιάρη, θα μιλάμε με βεβαιότητα για άνιση μεταχείριση πολιτών σε σημείο που να παραβιάζονται ευθέως τα συνταγματικά δικαιώματα των Ελλήνων. Η τροπολογία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α έχει να κάνει με την ενσωμάτωση των επαγγελματιών της οδού Ελ. Βενιζέλου στην Πάτρα, γνωστότερη ως περιοχή Διακονιάρη, οι οποίοι εδώ και 3 χρόνια στην κυριολεξία έχουν αφανιστεί, επιχειρηματικά. Το παράδοξο είναι ότι ενώ με το άρθρο 73 παρέχονται τα προνόμια αυτά σε 20 περίπου επαγγελματίες της πόλης που υπέστησαν ζημιές το Δεκέμβριο, συγχρόνως δεν αποζημιώνονται οι επαγγελματίες του Διακονιάρη που έχουν υποστεί επί τρία χρόνια ολοκληρωτική καταστροφή. Και η καταστροφή αυτή δεν οφείλεται σε καθυστερήσεις των έργων όπως τις βιώνουμε στη χώρα μας, αλλά έχει να κάνει με μία εγκληματική στην ουσία εκβιαστική συμπεριφορά του εθνικού κατασκευαστή, της «ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ» η οποία ενώ έχει αναλάβει όλα τα μεγάλα έργα στην Πάτρα και το Ν. Αχαΐας, εκβιάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ προκειμένου να τύχει ευνοϊκών ρυθμίσεων, αφήνοντας τα έργα να βαλτώνουν. Έτσι λοιπόν αυτοί οι επαγγελματίες απευθύνθηκαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ, ζητώντας την αποκατάστασή τους.
Θεωρούμε ότι πρέπει η συγκεκριμένη τροπολογία να περιληφθεί στο άρθρο 73. Είναι ευκαιρία σήμερα να το ανακοινώσετε, ούτως ώστε να αποφευχθούν κινητοποιήσεις. Και προκειμένου να γίνει κατανοητό το πρόβλημα αλλά και συγχρόνως να έχετε και μια συνέχεια στην κυβερνητική πολιτική, σας αναφέρω απάντηση του κ. Ξανθόπουλου σε επίκαιρη ερώτησή μου στις 21 Νοεμβρίου 2008, ο οποίος αναφέρει στην τοποθέτησής του: «Η απάντηση δεν είναι δική μας. Την έχει το Υπ. Οικονομίας και Οικονομικών. Φαίνεται ότι δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα αποζημίωσής τους παρ’ ότι ως πολίτης και εγώ το θεωρώ εύλογο, διότι δημιουργεί μια κατάσταση άνισης μεταχείρισης. Θα επανέλθουμε με σύσταση μήπως υπάρξει ρύθμιση που θα ανακουφίσει τους καταστηματάρχες».
Έχετε σήμερα την ευκαιρία, με μια παρέμβασή σας να ανακουφίσετε αυτούς τους καταστηματάρχες, οι οποίοι προσφεύγουν αυτή τη στιγμή στα δικαστήρια. Να τους εντάξετε, σε αυτή τη ρύθμιση, ώστε να επιβληθεί ισοπολιτεία σε αυτή τη χώρα.

Ο βουλευτής Αχαΐας ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκος Τσούκαλης, μετά το πέρας της συζήτησης δήλωσε ότι :
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Υπουργός αντέδρασε θετικά. Η κρίσιμη συζήτηση θα πραγματοποιηθεί την επόμενη Τετάρτη 28 Ιανουαρίου. ΚΑΛΟΥΜΕ, λοιπόν, όλους τους βουλευτές και τους φορείς της Αχαΐας να υποστηρίξουν μαζικά το αίτημα.


Τετάρτη, 21 Ιανουαρίου 2009

Απάνθρωπες συνθήκες κράτησης μεταναστών σε container στο λιμάνι της Πάτρας.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Ερώτηση για τις απάνθρωπες συνθήκες κράτησης των μεταναστών στο λιμάνι της Πάτρας, κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Όπως αναφέρει στην ερώτησή του, παρά τις διαβεβαιώσεις για προσωρινή λύση, οι μετανάστες συνεχίζουν να κρατούνται σε container με απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής, με συνέπεια να διασύρεται η εικόνα της χώρας μας στο εξωτερικό.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Απάνθρωπες εξακολουθούν να είναι οι συνθήκες κράτησης μεταναστών στο λιμάνι της Πάτρας. Σε απάντηση της υπ’ αριθ. 417/9.7.08, ερώτησης που είχα καταθέσει τον Ιούλιο του 2008 μετά τον χαρακτηρισμό του κτιρίου Υπηρεσιών του λιμένα Πατρών ως ακατάλληλου, η κυβέρνηση είχε απαντήσει ότι « από 14.07.08, για την κάλυψη αναγκών κράτησης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πατρών, έχει μετασκευαστεί και διαμορφωθεί κατάλληλα χώρος ( container), ενώ από τη Νομαρχία Αχαΐας παραδόθηκε πρόσφατα οικίσκος προς κάλυψη αναγκών της συγκεκριμένης υπηρεσίας». Προέκυπτε δηλαδή ότι η λύση του container ήταν προσωρινή.

Παράλληλα, σε ερώτηση που είχα καταθέσει στις 16 Οκτωβρίου 2008 (8314/16.10.2008) κατήγγειλα τις συνθήκες κράτησης στο κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας. Συγκεκριμένα, ανέφερα ότι ο συγκεκριμένος χώρος κράτησης είναι ουσιαστικά ένα container 25 τ.μ., ανήλιο με τρείς μικρούς φεγγίτες για εξαερισμό. Οι συνθήκες διαβίωσης είναι ανύπαρκτες καθώς καταγγελίες αναφέρουν ότι οι κρατούμενοι οι οποίοι ενίοτε ανέρχονται στους πενήντα κοιμούνται στο δάπεδο. Παράλληλα, είχε απαγορευθεί η είσοδος σε αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ Αχαΐας με επικεφαλείς τον τοπικό βουλευτή και το δικηγόρο της Κίνησης για την Προστασία των Μεταναστών, προκειμένου να ελέγξουν το χώρο. Στην απάντησή του, ο κ. Υπουργός Εσωτερικών είχε αναφέρει ότι γενικά όλοι οι κρατούμενοι έχουν πρόσβαση σε δικηγόρο και ότι έχει ενημερωθεί η Εθνική Αντιπροσωπεία. Δήλωσε δε αναρμόδιος για το συγκεκριμένο container/ κρατητήριο στην Πάτρα, παραπέμποντας στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, ο οποίος όμως ουδέποτε απάντησε.

Η καταγγελία του Γερμανού Προξένου στην Πάτρα στις 20 Ιανουαρίου 2008, για τις απαράδεκτες συνθήκες κράτησης στο Κεντρικό Λιμεναρχείο, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η κατάσταση όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί, αλλά έχει επιδεινωθεί παρά τις ενέργειες φορέων, τις νουθεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση των βασανιστηρίων (CPT/Inf (2008)3), τις πρωτοβουλίες κοινοβουλευτικού ελέγχου, καθώς και την παρέλευση 7 μηνών από το σεισμό του Ιουνίου 2008.

Δεδομένου, ότι η ανυπαρξία στοιχειώδους υποδομής και συνθηκών υγιεινής στο Λιμεναρχείο Πάτρας εξακολουθεί να υφίσταται καθώς οι κρατούμενοι ακόμα κρατούνται σε container, ότι η μέχρι σήμερα απάντηση της κυβέρνησης για έλλειψη χώρων κράτησης και προσωπικού έχει καταντήσει γραφική και ότι μια προσωρινή λύση έχει καταντήσει μόνιμη,

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί,

1. Πώς αξιολογείτε ότι 6 μήνες μετά από την προσωρινή λύση του container (14.07.2008) και την υπόσχεσή σας ότι θα λυθεί σύντομα, δεν έχει κατασκευαστεί κατάλληλος χώρος κράτησης;

2. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να συμμορφωθούμε με τις νουθεσίες της Ευρ. Επιτροπής για την καταπολέμηση των βασανιστηρίων ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση αφενός και αφετέρου να σταματήσει να διασύρεται η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό;


Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

ΟΜΙΛΙΑ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΤΟΠΕΔΙ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΣΥΣΤΑΣΗ ΠΡΟΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ 19-01-2009

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η εικόνα της Αίθουσας σήμερα φανερώνει ότι για ορισμένους πέφτει σήμερα η αυλαία για το σκάνδαλο του Βατοπεδίου ή μάλλον, έτσι πιστεύουν ότι συμβαίνει. Έτσι κρίνει η Κυβέρνηση. Η απούσα Κυβέρνηση και η Κοινοβουλευτική της Ομάδα θεωρεί ότι παίζεται η τελευταία πράξη του δράματος, ότι σύντομα το τεράστιο αυτό σκάνδαλο θα περιπέσει στη λήθη των πολιτών, γιατί πιστεύει ότι έτσι ακριβώς έχουν διαπαιδαγωγηθεί οι πολίτες, να έχουν βραχεία μνήμη.Η Κυβέρνηση και ο κύριος Πρωθυπουργός θεωρούν ότι με ένα ανώδυνο «Mea Culpa» και με μερικές αποπομπές κυβερνητικών στελεχών θα κριθεί αθώα του αίματος. Ξεχάστηκε, όμως, το σκάνδαλο με την απόσυρσή του από τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, από τις ιεραρχήσεις των ΜΜΕ και τα θηριώδη ποσοστά των δημοσκοπήσεων, το 90% περί ύπαρξης πολιτικών ευθυνών ή το 75% περί ύπαρξης και ποινικών ευθυνών ή το αντίστοιχο ποσοστό της άποψης περί συγκάλυψης του σκανδάλου;

Η τακτική της στρουθοκαμήλου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν είναι συνήθως αποτελεσματική. Ο μιθριδατισμός των πολιτών στη σκανδαλολογία έχει και σημείο κορεσμού. Η θεσμοθετημένη διαφθορά, διαπλοκή και ατιμωρησία συσσωρεύεται προσθετικά στο αξιολογικό υπόβαθρο του πολίτη. Ως θανατηφόρος τοξίνη, αποθηκεύεται, εναποτίθεται στους ιστούς του πολιτικού συστήματος, μια διεργασία που έχει εμφανίσει ήδη μη αντιμετωπίσιμα, μη ιάσιμα καρκινώματα.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όπως και στην ανάλογη συνεδρίαση της 24ης Οκτωβρίου 2008, το Κοινοβούλιο πλέον φαίνεται ότι διαθέτει δύο ειδών Βουλευτές, τους αυτόπτες, αυτήκοους και τους τηλεθεατές. Στους τελευταίους περιλαμβάνονται όλοι της Νέας Δημοκρατίας. Αυτή τη στιγμή, παρακολουθούν τη συνεδρίαση της Βουλής, αν και Πλειοψηφία, από το εσωτερικό κύκλωμα της Βουλής.Η τακτική της Νέας Δημοκρατίας να αποφεύγει συνταγματικές υποχρεώσεις της τείνει να γίνει θεσμός -για να μην πω ότι ήδη έγινε- να δημιουργεί βιβλιογραφία, να δημιουργεί νομολογία και έτσι να εξετάζεται ως πρωτότυπη ενέργεια, πρακτική από επιστήμονες και από άλλους αναλυτές.
Μέχρι σήμερα, η αποχώρηση από την Αίθουσα αυτή ήταν επιλογή των Κομμάτων της Αντιπολίτευσης ως ακραία εκδήλωση απαρέσκειας και αντίδρασης σε κυβερνητικές εκτροπές και εμμονές, αν θέλετε, προκειμένου να επιδιωχθεί η μεταστροφή ειλημμένων κυβερνητικών επιλογών.Σήμερα, όμως, καλούμαστε να εξηγήσουμε τους λόγους αποχώρησης ενός κυβερνητικού Κόμματος, μιας Κυβέρνησης, της απόλυτης πλειοψηφίας των Βουλευτών. Γιατί απέχει, άραγε; Τι επιδιώκει να μεταστρέψει; Μόνο μια σαφώς εκπεφρασμένη βούληση και πεποίθηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών και δι’ αυτής, των Βουλευτών της. Πρωτοφανές!Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η Νέα Δημοκρατία κατηγορεί την Αντιπολίτευση ότι επιδιώκει ποινικοποίηση της δημόσιας ζωής. Το θεωρεί, λέει, αδιανόητο, το θεωρεί ανεπίτρεπτο. Γι’ αυτό απέχει. Υπονοεί, δηλαδή, εμμέσως, πλην σαφέστατα, ότι καμία περίπτωση καταλογισμού ποινικών ευθυνών σε πολιτικά πρόσωπα δεν υφίσταται και ούτε θα μπορέσει να υπάρξει στο μέλλον, ότι ο ν. 3126/2003 περί ευθύνης Υπουργών είναι ένας κενός νόμος, κενός περιεχομένου, ένα θεσμικό πλαίσιο που θεσπίστηκε απλώς και μόνο για το θεαθήναι.
Εμείς εντοπίσαμε εγκαίρως τα ελλείμματα και τις συγχύσεις του νόμου που μετατρέπει έναν κορυφαίο πολιτικό θεσμό σε προκαταρκτική εισαγγελική αρχή που ορίζει απαράδεκτες προνομιακές διαφοροποιήσεις ως προς τα πολιτικά πρόσωπα και ζητήσαμε την τροποποίησή του. Περιλάβαμε στην πρότασή μας τις πραγματικές μας θέσεις. Ποιες είναι αλήθεια οι θέσεις των άλλων κομμάτων και της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑ.ΣΟ.Κ.; Περιμένουμε ακόμα και μέχρι σήμερα να τις ακούσουμε.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, παράλληλα με τη δική μας διαδικασία συνεχίζεται και βαίνει προς ολοκλήρωση η προκαταρτική διερεύνηση του σκανδάλου εκ μέρους της δικαιοσύνης. Μέχρι αυτή τη στιγμή θεωρούνται ως ύποπτα πενήντα πέντε πρόσωπα. Σε πολλά απ’ αυτά θα απαγγελθούν κακουργηματικές κατηγορίες. Ίσως πολλά από αυτά, διψήφιος αριθμός φυσικών προσώπων, συμμέτοχων, θα παραπεμφθούν σε δίκη, θα κάτσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Θα κάτσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου υπάλληλοι, παράγοντες, σύμβουλοι, τραπεζιτικοί, μεσάζοντες, πρόσωπα που αν και υπηρετούσαν σε διαφορετικά Υπουργεία και διευθύνσεις συντονίστηκαν, συναποφάσισαν και συνέπραξαν αυτόβουλα και αυτόνομα, σύμφωνα με την άποψη της Νέας Δημοκρατίας.
Από τη διαδικασία αυτή θα απουσιάζουν οι ηθικοί αυτουργοί. Φανταστείτε τους κατηγορούμενους αυτούς σε μια μακροχρόνια δίκη, τα φυσικά πρόσωπα και οι ηθικοί αυτουργοί, τα πολιτικά πρόσωπα να είναι έξω από το κάδρο αυτό. Οι πολιτικοί προϊστάμενοι θα λείπουν. Θα πρόκειται για την εξαφάνιση και του τελευταίου ίχνους αξιοπιστίας του πολιτικού κόσμου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι και γι’ αυτό κυρίως υπεύθυνη είναι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.Εμείς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, με το πόρισμά μας και σύμφωνα με τη διαδικασία ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής, οδηγηθήκαμε σε ασφαλή και βάσιμα συμπεράσματα, όσον αφορά τα ισχυρά στοιχεία διάπραξης πιθανών ποινικών ευθυνών, συμπεράσματα που σαφέστατα καταδεικνύουν την ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης για ποινική ευθύνη των εμπλεκόμενων πολιτικών προσώπων. Δεν γίνεται εν κενώ η σημερινή συζήτηση. Έχουμε επιχειρήματα. Αναγκαία προϋπόθεση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για την κάθαρση είναι η ανάδειξη όλων των παραμέτρων του συγκεκριμένου σκανδάλου, όλων των κρίκων της αλυσίδας. Όποιος προσπαθεί να αφαιρέσει, έστω και κάποιον κρίκο από την αλυσίδα αυτή που ξεκινάει από το 1999 και φθάνει μέχρι σήμερα, υποκρίνεται επικίνδυνα.
Δεν επιθυμεί πραγματική κάθαρση. Και όταν λέμε κάθαρση, εννοούμε κάθαρση όπως την εννοεί ο απλός Έλληνας πολίτης και όχι κάθαρση, όπως τη νοιώθει ο καθένας από εμάς, ανάλογα με το κόμμα στο οποίο είναι τοποθετημένος.Τι διαβάσαμε και τι ακούσαμε στην Εξεταστική Επιτροπή; Τα εκθέσαμε επανειλημμένως. Ένα απίστευτο αλισβερίσι, μια απίστευτη μεθόδευση, ανεπάρκεια μηχανισμών, υπηρεσιών, ελεγκτικών οργάνων, ανικανότητα, ελαστικότητα συνειδήσεων.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το ανέφερα και στην πρώτη μου ομιλία ενώπιόν σας. Υπάρχουν για όλη αυτή τη συγκεκριμένη ιστορία δύο σαφώς διαχωρισμένες περίοδοι. Η περίοδος από το 1920 μέχρι το 1998 και από το 1998 μέχρι σήμερα. Η πρώτη περίοδος χαρακτηρίζεται, όσον αφορά την πλευρά αυτή, από τις απίστευτες πιέσεις και μεθοδεύσεις της Ιεράς Μονής να αποκτήσει και να κατοχυρώσει ιδιοκτησιακά δικαιώματα επί της λίμνης και από την άλλη πλευρά, παρακολουθούμε μια σθεναρή αντίδραση εκ μέρους όλων των υπηρεσιακών παραγόντων, κυβερνήσεων, κρατικών υπαλλήλων, υπηρεσιών, ακόμα και πολιτικών προσώπων έως και Πρωθυπουργών, σθεναρή αντίσταση στο να μην κάνουν δεκτά τα αιτήματα, τις απαιτήσεις της Μονής.Ακόμα και δικτατορικές κυβερνήσεις δεν καταδέχθηκαν ούτε καν να δεχτούν τις απαιτήσεις της Μονής. Και αναφέρουμε τις κυβερνήσεις Κονδύλη, Πάγκαλου, Μεταξά, Παπαδόπουλου. Και έχουμε και την περίοδο από το 1998 μέχρι σήμερα. Ως υπηρεσίες, όλοι οι φορείς, οι πάντες λειτουργούσαν σαν άψογα προγραμματισμένα ρομπότ.


Υπήρχαν «εγκέφαλοι» –γιατί μόνο έτσι μπορεί να εξηγηθεί- και στις δύο περιόδους, και στην περίοδο μέχρι το 2004 και στην περίοδο από το 2004 μέχρι σήμερα. Είναι αδύνατον να υπήρχε τέτοιος συντονισμός χωρίς «εγκέφαλο»!Έτσι, λοιπόν, εδώ οφείλουμε να κάνουμε ένα σαφή διαχωρισμό της Εξεταστικής από την Προανακριτική Επιτροπή. Η Προκαταρκτική Επιτροπή, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα έπρεπε να διερευνά αυτήν την υπόθεση, όπως είπαμε και στην προηγούμενη συζήτηση, in rem. Θα έπρεπε, δηλαδή, όσον αφορά τις ποινικές ευθύνες προσώπων, να εξετάζει την υπόθεση εν τοις πράγμασι και όχι βεβαίως να καταλογίζουμε εκ των προτέρων συγκεκριμένες πράξεις σε συγκεκριμένα πρόσωπα και να προσδίδουμε έτσι, έστω και επιφανειακά, τη μομφή κάποιων ποινικών αδικημάτων σε κάποια πρόσωπα.Εδώ, θέλαμε, λοιπόν, να επαναλάβουμε και να τονίσουμε την ανεπάρκεια όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο για την ευθύνη των Υπουργών. Το διαπιστώνουμε ακριβώς στον τρόπο που λειτουργεί η Προκαταρκτική Επιτροπή. Θα έπρεπε να εξετάζονται τα στοιχεία ανεξαρτήτως των προσώπων και στο τέλος της λειτουργίας της να οδηγηθούμε σε ασφαλή συμπεράσματα για τα συγκεκριμένα πρόσωπα και τότε να καταλογίζονται οι ευθύνες στα πρόσωπα αυτά.Όμως, αυτή τη διαφοροποίηση, όσον αφορά την Προκαταρκτική Επιτροπή, παραπλανητικά –και σκόπιμα, θεωρούμε- τη χρησιμοποιεί η Νέα Δημοκρατία ονομάζοντάς την «προανακριτική», προκειμένου να θολώσει τα νερά και να πείσει τους πολίτες ότι εδώ πρόκειται για ποινικοποίηση της πολιτικής ζωής, κάτι το οποίο δεν ισχύει.


Αντίθετα, είμαστε υποχρεωμένοι να ξεκινήσουμε αυτήν την πρότασή μας συγκεκριμενοποιώντας πρόσωπα, όπως είπα προηγουμένως, στα οποία καταλογίζουμε κάποιες ευθύνες προς περαιτέρω διερεύνηση. Αυτά, λοιπόν, τα πρόσωπα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σύμφωνα με τις προγραμματικές μας θέσεις, έχουν προσδιοριστεί. Τα δύο πρώτα είναι οι κ.κ. Δρυς και Φωτιάδης, για τους οποίους δυστυχώς οι οποιεσδήποτε πιθανές ποινικές ευθύνες είναι παραγραμμένες και δεν μπορούν να διερευνηθούν, σύμφωνα με τη διαδικασία της Προκαταρκτικής Επιτροπής. Σε αντίθετη περίπτωση θα προτείναμε και την παραπομπή και των δύο αυτών πολιτικών προσώπων στην Προκαταρκτική Επιτροπή, προς περαιτέρω διερεύνηση.Τα άλλα τρία πρόσωπα είναι αυτά που έχουν αφήσει αποτυπώματα σ’ όλη τη διαδικασία με την υπογραφή τους σε διάφορες αποφάσεις ή γνωμοδοτήσεις ή άλλα έγγραφα και είναι οι κ.κ. Δούκας, Κοντός και Μπασιάκος.Και είναι και οι δύο τελευταίοι, οι οποίοι ναι μεν δεν έχουν αφήσει αποτυπώματα στην όλη αυτή διαδικασία, πλην όμως τα κενά τα οποία είχαμε –και εξακολουθούμε μέχρι και σήμερα να έχουμε- ως μέλη της προηγούμενης Επιτροπής, αλλά και ως μέλη του Κοινοβουλίου, δεν μπορούν να μας οδηγήσουν σε ασφαλή κρίση για το βαθμό εμπλοκής τους στην όλη υπόθεση. Πλην όμως τα στοιχεία είναι ικανά, επαρκή, ισχυρά, αν θέλετε, όπως προβλέπει και ο νόμος. Και αναφέρομαι στους κ.κ. Ρουσόπουλο και Βουλγαράκη, οι οποίοι άφησαν και με τις καταθέσεις τους, αλλά και με το αποδεικτικό υλικό που έχουμε στα χέρια μας, μεγάλα κενά όσον αφορά το βαθμό εμπλοκής τους στην όλη υπόθεση.


Δηλώνουμε, επίσης, ότι όσο περνά από το χέρι μας, όσο μας αφορά, με τις μικρές δυνάμεις που έχουμε, σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψουμε να υπάρξει παραγραφή και συγκάλυψη του συγκεκριμένου σκανδάλου.Το ίδιο απαιτεί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και ελληνικός λαός. Επ’ αυτού θα πρέπει να είμαστε σαφείς και κάθε κόμμα να αναλάβει τις ευθύνες του. Εμείς τις αναλάβαμε όσο μπορέσαμε. Δεν θα δεχθούμε οποιαδήποτε μεθόδευση. Η μεθόδευση της Κυβέρνησης δεν θα περάσει. Αυτή η υπόθεση πρέπει να έρθει σε κάθαρση. Εάν και αυτή η υπόθεση κουκουλωθεί, τότε δυστυχώς κάποιοι θα εισπράξουν πολύ σοβαρά τα επίχαιρα των μεθοδεύσεων τους. Και το γεγονός ότι τα εισπράττουν και αυτή τη στιγμή, προκύπτει αβίαστα από τα δημοσκοπικά ευρήματα.


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κλείνοντας λέμε ως Κόμμα ότι τα ικανά εκείνα στοιχεία προκειμένου να συγκροτηθεί η ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για την προκαταρκτική έρευνα της συγκεκριμένης υπόθεσης, τα έχει αποτυπώσει ο κ. Σανιδάς στην πλήρη παραγγελία του, όπου περιγράφει επακριβώς την αντικειμενική υπόσταση τέλεσης των ποινικών αδικημάτων. Πλην όμως, όλες οι προηγούμενες σελίδες αναφέρονται στην τελευταία του σελίδα, το γνωστό «περί πεπλανημένων, περί πλανηθέντων Υπουργών». Όμως, όσοι από εδώ είναι νομικοί, γνωρίζουν πάρα πολύ καλά ότι η διερεύνηση του δόλου, δηλαδή η διερεύνηση της υποκειμενικής υπόστασης του εγκλήματος, δεν είναι αρμοδιότητα των εισαγγελικών αρχών ούτε αρμοδιότητα της δικής μας προκαταρτικής επιτροπής, αλλά αρμοδιότητα του ακροατηρίου, αρμοδιότητα του τακτικού δικαστηρίου. Κατόπιν αυτού και απ’ ό,τι προκύπτει, ταυτιζόμαστε πλήρως στα πέντε πρόσωπα για τα οποία ζητείται η περαιτέρω διερεύνηση, κρατώντας την επιφύλαξη βεβαίως, κύριοι του ΠΑ.ΣΟ.Κ., ότι θα θέλαμε ακόμα και σήμερα να επιμείνετε στην πρόταση του Αρχηγού σας να διερευνηθεί η υπόθεση όσον αφορά την ποινική διάσταση και για τους δύο δικούς σας Υπουργούς, αν και είναι παραγραμμένες οι πράξεις ως προς αυτούς.




Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009

Λιμνάζουν τα οδικά έργα στην Πάτρα
ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Ερώτηση για τα οδικά έργα της πόλης των οποίων καθυστερεί η ολοκλήρωσή τους, δημιουργώντας τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα, κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας ΣΥ.ΡΙΖ.Α Νίκος Τσούκαλης.
Στην ερώτηση ο κ. Τσούκαλης αναφέρεται στα έργα που γίνονται στην Ηρώων Πολυτεχνείου στην έξοδο των Ιτεών, στην οδό Πανεπιστημίου και στις παραγλαύκιες οδούς και ερωτά των Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. τι προτίθεται να κάνει για την επιτάχυνση υλοποίησής τους.
Από την περασμένη εβδομάδα ο κ. Τσούκαλης έχει καταθέσει ξεχωριστή ερώτηση για τα έργα του Διακονιάρη που και αυτά έχουν βαλτώσει και σε δηλώσεις του τόνισε, ότι θα βρίσκεται στο πλευρό των φορέων της πόλης σε κάθε αγωνιστική τους κινητοποίηση για να δοθεί επιτέλους λύση στο πρόβλημα που ταλαιπωρεί για χρόνια κατοίκους και επιχειρηματίες.
Για το θέμα του Διακονιάρη αύριο Πέμπτη 22.1.2009 συζητείται στη Βουλή Προσθήκη-Τροπολογία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., την οποία θα αναπτύξει ο κ. Τσούκαλης για την ενίσχυση των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων που πλήττονται από τον αποκλεισμό των καταστημάτων τους λόγω των έργων κάλυψης του Διακονιάρη.
Ο κ.Τσούκαλης τόνισε την ανάγκη υπερψήφισης της τροπολογίας απ΄ όλους τους βουλευτές του νομού, προκειμένου να αποζημιωθούν οι πληττόμενοι, αφού η ζημιά προκλήθηκε από πράξεις και παραλείψεις του δημοσίου που είχαν σαν αποτέλεσμα την αδικαιολόγητη καθυστέρηση των έργων.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Βομβαρδισμένη πόλη θυμίζει η Πάτρα λόγω των έργων που λιμνάζουν ή έχουν εγκαταλειφθεί. Η ταυτόχρονη πραγματοποίηση έργων στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, στην περιοχή Ιτεών (έξοδος προς Πύργο), στην οδό Πανεπιστημίου, καθώς και στις παραγλαύκειες οδούς (στη γέφυρα Γλαύκου), έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων με αποτέλεσμα να παρατηρούνται πολύωρες καθυστερήσεις.
Κατά τις ώρες αιχμής παρατηρούνται ουρές χιλιομέτρων δημιουργώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην πόλη της Πάτρας.
Η καθυστέρηση αποπεράτωσης των παραπάνω έργων πέραν του κυκλοφοριακού προβλήματος δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και στις παρακείμενες εμπορικές επιχειρήσεις που έχουν σχεδόν αποκλειστεί και δεν είναι εύκολη η πρόσβαση των πελατών τους.

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1)
Ποιες υπηρεσίες είναι αρμόδιες για την πραγματοποίηση καθενός από τα παραπάνω έργα;
2) Γιατί καθυστερεί η ολοκλήρωση των έργων;
3) Τι προτίθεστε να κάνετε για την επιτάχυνση υλοποίησης των παραπάνω έργων;»

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης