Δευτέρα, 13 Απριλίου 2009

Άνιση μεταχείριση Αθήνας και Επαρχίας στις αστικές συγκοινωνίες

ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΖΗΤΑ ΜΕ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Ο ΝΙΚΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ


Την άνιση μεταχείριση των κατοίκων της επαρχίας, έναντι των αυτών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών θέτει με επίκαιρη ερώτησή του προς τον Υπουργό Μεταφορών ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκος Τσούκαλης.
Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον Υπουργό εάν προτίθεται να άρει την άνιση μεταχείριση και την κατάφορη αδικία σε βάρος των κατοίκων της Επαρχίας, χρηματοδοτώντας τις αστικές συγκοινωνίες με το ποσό των 40 ευρώ ανά κάτοικο, καθώς και εάν βρίσκονται στο σχεδιασμό της Κυβέρνησης η μεταβίβαση του συγκοινωνιακού έργου στους Ο.Τ.Α.


Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Το πρόσφατο (απολύτως σωστό) μέτρο της επέκτασης μειωμένου εισιτηρίου για ευαίσθητες ομάδες συμπολιτών μας στις αστικές συγκοινωνίες μόνο της Αττικής, ξεχειλίζει το ποτήρι της δίκαιης αγανάκτησης της υπόλοιπης Ελλάδας και κυρίως της επαρχίας. Ενώ οι αστικές συγκοινωνίες της επαρχίας έχουν φτάσει στα όρια της λειτουργικής υποβάθμισης, οι αντίστοιχες της Αθήνας και Θεσσαλονίκης τυγχάνουν επί 10ετίες (και σωστά) γενναίων κρατικών χρηματοδοτήσεων τόσο για τη χρηματοδότηση των συγκοινωνιακών τους φορέων (δημόσιων και ιδιωτικών) όσο και για την κατασκευή αντίστοιχων υποδομών. Η άνιση μεταχείριση αποδεικνύεται περίτρανα από τα εξής στοιχεία ετήσιας χρηματοδότησης: Για την Αθήνα- Αττική (4 εκατ. κάτοικοι) 320 εκατ. ευρώ ή 80 ευρώ/ κάτοικο, για τη Θεσ/νίκη (1 εκατ. κάτοικοι), 60 εκατ. ευρώ ή 60 ευρώ/ κάτοικο και για την υπόλοιπη Ελλάδα (6 εκατ. κάτοικοι) 0 ευρώ ή 0 ευρώ / κάτοικο!

Υπολογίζεται ότι προκειμένου να επέλθει στοιχειώδης ισοτιμία και ισονομία αλλά και να βελτιωθούν σημαντικά οι προβληματικές συγκοινωνιακές γραμμές της υπόλοιπης χώρας πρέπει να επιδοτηθούν ετήσια με μόλις 40 ευρώ/ κάτοικο.
Είναι προφανές ότι η υφιστάμενη κατάσταση συνεπάγεται μείωση επιρροής και έλξης των περιφερειακών αστικών κέντρο, επιβαρύνει πολλαπλασιαστικά το περιβάλλον τους. Επίσης παραβιάζονται κατάφορα τα άρθρα 4,5,24,25 και 101 του Συντάγματος και τα άρθρα 2,14 παρ. 2, 71,72,76,94,152,154,158, κλπ της Συνθ. ΕΚ.
Επειδή είναι ευρωπαϊκά δρομολογούμενη η ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου, βάσει επιχειρησιακού σχεδίου στους ΟΤΑ, την οποία υποστηρίζει ομόφωνα η ΚΕΔΚΕ.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Προτίθεστε να άρετε την κατάφορη αδικία και άνιση μεταχείριση των κατοίκων της επαρχίας με την ετήσια κρατική χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών κατά τουλάχιστον 40 ευρώ/ κάτοικο;
2. Βρίσκεται στο σχεδιασμό σας η μεταβίβαση του συνολικού συγκοινωνιακού έργου (Σχεδιασμός, κλπ) στους ΟΤΑ, γεγονός που ισχύσει σε όλη σχεδόν την Ευρώπη;

Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης