ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Στο ν/σ «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, Ενιαίο Μισθολόγιο – Βαθμολόγιο, Εργασιακή Εφεδρεία»
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Μετά τις χαρακτηριστικές τοποθετήσεις και αποστροφές των ομιλιών τόσο του κ. Βενιζέλου όσο και του κ. Κουτρουμάνη, θα ήθελα να απευθυνθώ στους παριστάμενους Υπουργούς και να τους υπενθυμίσω κάτι: Πρώτα απ' όλα, πρέπει να εμπεδώσει η Κυβέρνηση ότι, παρόλη την κρίση, παρόλα τα δεινά που περνά ο τόπος, εξακολουθούμε να είμαστε μέλη της Ε.Ε. και μάλιστα του σκληρού πυρήνα. Θα ήθελα σας παρακαλώ πολύ αυτά, αφού τα εμπεδώσετε, να τα μεταφέρετε και στους συνομιλητές μας - και αναφέρομαι στην τρόικα. Εξακολουθεί η ομπρέλα του κοινοτικού κεκτημένου να περιλαμβάνει και τη χώρα μας, εξακολουθεί το κεκτημένο αυτό να αναφέρεται σε μια χώρα που έχει ακόμα νομικό πολιτισμό, έχει Σύνταγμα, έχει νόμους, έχει θεσμοθετημένα όργανα, σας παρακαλώ πολύ, όχι τόσο πολύ απροκάλυπτα σε αυτή την Αίθουσα να μας λέτε «μας το ζήτησαν και ελάτε να το επικυρώσετε».
Δεύτερον, θα ήθελα να επεκτείνω τη σκέψη του κ. Ντόλιου. Δεν αδικείται, κύριε Ρέππα, απλώς η συγκεκριμένη ρύθμιση για τη δημόσια διοίκηση. Απευθύνομαι σε εσάς, ως μέλος της Κυβέρνησης όχι ως καινούργιο Υπουργό Δημόσιας Διοίκησης, αδικείται συνολικά η προσπάθεια αναμόρφωσης της δημόσιας διοίκησης. Έχει μείνει σε εκκρεμότητα, δυστυχώς, από τη συζήτηση του νόμου 3812 από το Δεκέμβριο του 2009 - και αξίζει τον κόπο κάποιος να ανατρέξει στα πρακτικά εκείνης της συζήτησης - και ξαφνικά η Κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ., βαλτώνει, δεν κάνει τίποτα για το πρωταρχικό πρόβλημα της χώρας που είναι η δημόσια διοίκηση και ερχόμαστε να αντιμετωπίσουμε την ειλικρινή - εγώ θεωρώ, κύριε Ρέππα - δήλωσή σας, όσον αφορά στο ενιαίο μισθολόγιο ότι δεν παραλάβατε ούτε προσχέδιο νόμου. Ένα τμήμα της Αριστεράς σας κατηγορεί βαρύτατα γιατί αμελήσατε, εγκληματήσατε στην πορεία των μεταρρυθμίσεων και αυτό ακριβώς πληρώνει η χώρα. Η χώρα πληρώνει αυτή την καθυστέρησή σας.
Θα καταθέσουμε αναλυτικό υπόμνημα σχετικά με τις τροπολογίες, όμως, πρέπει να πω το εξής: Στο άρθρο 4 παράγραφος 2, εξαιρείτε, σύμφωνα με τον νόμο 3205/03, εκτός των άλλων, και τα Σώματα Ασφαλείας. Όμως, φαντάζομαι εκ παραδρομής, δεν έχετε περιλάβει στα Σώματα Ασφαλείας τους εξωτερικούς φρουρούς των φυλακών. Ουαί και αλίμονο εάν εξαιρεθούν αυτοί οι άνθρωποι, οι οποίοι έχουν ακριβώς το ίδια αντικείμενο με τα Σώματα Ασφαλείας. Η πρόταση, λοιπόν, είναι να περιληφθεί και το προεδρικό διάταγμα 215/2006, που αναφέρεται στους φρουρούς. Είναι προφανής αδικία και θεωρώ ότι εκ παραδρομής δεν το έχετε συμπεριλάβει.
Όσον αφορά στην ΜΟΔ, κύριε Κουτρουμάνη, πέραν των επιχειρημάτων του κ. Μπούρα, θέλω να πω το εξής χαρακτηριστικό: Εκτός των άλλων, υπάρχει μεγάλη ζημιά και του δημοσίου. Για να γλιτώσετε 25 € από δημόσια δαπάνη, ουσιαστικά, χάνονται για τα ασφαλιστικά ταμεία 700 € ανά εργαζόμενο, γιατί καταβάλλουν 700 ευρώ σε ασφαλιστικές εισφορές και σε φόρο μισθωτών υπηρεσιών. Αυτά χάνονται για μια δαπάνη που δεν επιβαρύνει το δημόσιο.
Σχετικά με την κινητικότητα και το άρθρο 5, ταυτιζόμαστε απολύτως με την πρόταση της Ένωσης Αποφοίτων Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν δικλίδες και γεωγραφικές και λειτουργικές. Το πρόβλημα της δημόσιας διοίκησης δεν ήταν απλώς και μόνο η δυσλειτουργία, αλλά ότι δεν υπήρχε διαδικασία και θεσμός μετατάξεων. Εσείς πήγατε στο άλλο άκρο.
Παράγραφος 2. Για όσους πήραν σύνταξη ισχύουν οι διατάξεις του νόμου 3205/2003. Όσοι πήραν από 1/7/2011 ή θα πάρουν μέχρι 31/10/2011, ισχύουν οι διατάξεις του παραπάνω νόμου σε συνδυασμό με τις διατάξεις του ν. 3986/2011 περί αναστολής προαγωγών. Οι διατάξεις της παραγράφου αυτής ισχύουν μέχρι 31/12/2013. Ερώτημα: Εάν κάποιος υπάλληλος φύγει με σύνταξη το 2012 ή το 2013 με αίτησή του, θα ισχύσουν οι ίδιες διατάξεις ή αυτές αφορούν μόνο τους υπαλλήλους που βγαίνουν σε προσυνταξιοδοτικό στάδιο - εφεδρεία; Πρέπει να διευκρινιστεί.
Άρθρο 2, παράγραφος 6. Το εφάπαξ μειώνεται για αυτούς που συνταξιοδοτήθηκαν από 1/1/2011, κατά 20% από το ταμείο περίθαλψης δημοσίων υπαλλήλων. Το εφάπαξ μειώνεται, όμως και για αυτούς που έφυγαν από 1/1/2010 μέχρι 31/10/2010 με 20%, αντί για 15%, εφόσον δεν έχει εκδοθεί η σχετική απόφαση χορήγησης. Ερώτημα: Σε όσους έχει εκδοθεί η σχετική απόφαση χορήγησης, η μείωση θα είναι 15%; Και εάν ναι, αυτό είναι δίκαιο;
Άρθρο 5. Οι υπάλληλοι της κεντρικής ή αποκεντρωμένης διοίκησης, ανά δύο χρόνια θα κρίνονται για μετακινήσεις σε άλλες θέσεις και όπου υπάρχουν κενά. Ο υπάλληλος πώς θα εξασφαλίζεται, αφού δεν συμμετέχει στη λήψη απόφασης, με αίτηση του ή τη σύμφωνη γνώμη του στην επιλογή μετακίνησης του; Θα υπάρξει και εδώ ασφαλιστική δικλίδα;
Υπάρχουν και κάποια άρθρα τα οποία τα θεωρούμε θετικά. Θα αναφερθούμε ποια ψηφίζουμε.
Όσον αφορά τη μείωση επιδομάτων ευθύνης κατά 75%, άρθρο 18 παράγραφος 1, στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και τους ΟΤΑ, συμπεριλαμβάνει μόνο τους ΟΤΑ πρώτου βαθμού και όχι δεύτερου βαθμού. Δεν διευκρινίζεται. Οι άλλοι είναι προϊστάμενοι δεύτερης κατηγορίας; Επίσης, όσον αφορά το άρθρο 19 για τα ΚΕΣ, για τους πολλούς υπαλλήλους και για τα ΚΕΛΣ για τους οικονομικούς υπαλλήλους, μήπως ένα παράθυρο. Μήπως πρέπει να το ξαναδούμε;
Όσον αφορά το άρθρο 34 για την εργασιακή εφεδρεία, τοποθετήθηκα και αναφέρθηκα στον κ. Κουτρουμάνη –δεν ήταν παρών- και έθεσα το ερώτημα, αν ένας ιδιώτης πει στον εργαζόμενό του πριν τη σύνταξη ότι «θα σου καταβάλω τμηματικά την αποζημίωση σε ένα χρόνο, σε δύο χρόνια και τα λοιπά», ισχύει σύμφωνα με το εργατικό δίκαιο; Ουσιαστικά, δηλαδή, σαλπίζετε –αυτό είπα και χθες- στέλνετε μήνυμα στους ιδιώτες «κάντε και εσείς το ίδιο». Ουσιαστικά θα γενικεύσετε αυτό το σύστημα και λογικό είναι, αφού ισχύει στο δημόσιο, γιατί να μην ισχύει και στον ιδιωτικό και στον ιδιωτικό τομέα. Ιδού άλλη μία αποσάθρωση εργασιακών δικαιωμάτων.
Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011
Αποσάθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων
Ετικέτες
ΟΜΙΛΙΕΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου