Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΙΟ

Ευκαιρία για ολοκληρωμένη ανάπτυξη



Με αφορμή την απόφαση ένταξης του αυτοκινητοδρομίου στον αναπτυξιακό νόμο ο βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:


Αποτελεί ασφαλώς θετική εξέλιξη, η ένταξη του έργου κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου στον αναπτυξιακό νόμο για τη χειμαζόμενη αναπτυξιακά περιοχή της Αχαΐας και της Δυτικής Ελλάδας και είναι ένα δείγμα, του πως μπορούν να υλοποιηθούν στόχοι, όταν ομονοεί χωρίς γκρίνια και μιζέρια το σύνολο των φορέων της περιοχής. Το αυτοκινητοδρόμιο της Αχαΐας μπορεί να γίνει μοχλός ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας, όχι μόνο για την Αχαΐα αλλά για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Μετά την έγκριση της επένδυσης απ’ τη βουλή απαιτούνται άμεσες δράσεις και ενέργειες προκειμένου το συγκεκριμένο έργο σε συνδυασμό με τα άλλα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής να έχει πολλαπλά κοινωνικά, περιβαλλοντικά και πολιτισμικά οφέλη.

Ο χώρος κατασκευής του αυτοκινητοδρομίου περικλείεται από περιοχές με περιβαλλοντικά και αναπτυξιακά στοιχεία υψίστης αξίας, τα οποία προφανώς θα συνεκτιμηθούν και πρέπει να αποτελέσουν ένα ενιαίο αναπτυξιακό σύνολο. Τέτοια είναι η υπό κατασκευή τεχνητή λίμνη Πείρου-Παραπείρου, η προστατευόμενη ως Natura περιοχή του Ερύμανθου, οι παραδοσιακοί οικισμοί (Αλεποχώρι) τα μοναστήρια (Αγ. Πάντων, Νοτενών, Χρυσοποδαρίτισας κλπ) αλλά και οι γαίες υψηλής παραγωγικότητας.

Είναι αυτονόητο, ότι η κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου θα προκαλέσει οικιστικές πιέσεις, και αλλαγές χρήσεων γης, αλλά και αλλαγές στο υφιστάμενο κοινωνικό και παραγωγικό πρότυπο, γεγονός που απαιτεί άμεσα (και πριν την έναρξη των έργων) την εκπόνηση ειδικού χωροταξικού σχεδίου της περιοχής.

Η πλήρης ανάπτυξη του έργου απαιτεί επίσης, οδικές συνδέσεις, λειτουργία λιμανιού, μαρίνας και αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή και φυσικά πρόνοια για την επέκταση της αναπτυξιακής του εμβέλειας και τη σύνδεσή του με τα άλλα αναπτυξιακά στοιχεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Αρχαία Ολυμπία, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, βιότοποι κλπ)

Τέλος το σοβαρό πρόβλημα της χρηματοδότησης από τις τράπεζες πρέπει να αντιμετωπιστεί εκτός των άλλων και με παρέμβαση της ίδιας της κυβέρνησης.