Πέμπτη 26 Αυγούστου 2010

Η σημερινή κατάσταση κάνει επίκαιρη όσο ποτέ την αναβάθμιση της μεταλυκειακής επαγγελματικής εκπαίδευσης.


Ανακοίνωση του τομέα Παιδείας της Δημοκρατικής Αριστεράς


Το χαρακτηριστικό στοιχείο των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων είναι η μεγάλη πτώση των βάσεων κυρίως στα ΤΕΙ όπου εισάγονται μαθητές με γενικό βαθμό ακόμα και μικρότερο της μονάδας. Ακόμη, σε 28 σχολές των ΑΕΙ εισάγονται μαθητές με βαθμό κάτω από τη βάση.Στα αίτια αυτής της άθλιας εικόνας συγκαταλέγονται, η κατάργηση της βάσης του 10, και η πλήρης απαξίωση των επαγγελματικών λυκείων που, κατά κύριο λόγο τροφοδοτούν τα χαμηλόβαθμα ΤΕΙ.

Η εικόνα των βάσεων:

● απαξιώνει τόσο τη δευτεροβάθμια, όσο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση και κάνει άμεσο το αίτημα της συνολικής αναδόμησης του Λυκείου και της διαδικασίας εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

● σηματοδοτεί τη χρεοκοπία των λαϊκίστικων πολιτικών όλων των κυβερνήσεων που σκόρπισαν ανώτατες και ανώτερες σχολές σε όλη τη χώρα με στόχο τις εξυπηρετήσεις «τοπικών κοινωνιών», κομματαρχών και δημάρχων.

● αποκαλύπτει την ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης, διότι με την κατάργηση της βάσης του 10, ανοίγει την πόρτα υποβαθμισμένων σχολών σε αδιάφορους ή ανήμπορους μαθητές πουλώντας την ψευδαίσθηση ότι είναι και αυτοί επιτυχόντες, ενώ είναι σίγουρο ότι αδυνατούν να φοιτήσουν.

Η σημερινή κατάσταση κάνει επίκαιρη όσο ποτέ την αναβάθμιση της μεταλυκειακής επαγγελματικής εκπαίδευσης.


Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010

Λήγει η σύμβαση του νεφρολόγου γιατρού στο ΙΚΑ Πάτρας.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Τον κίνδυνο να μείνουν χωρίς σωστή περίθαλψη οι νεφροπαθείς, στην Πάτρα επισημαίνουν με ερώτησή τους προς την υπουργό υγείας οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός.

Όπως επισημαίνουν οι 4 βουλευτές, η λήξη της σύμβασης του ενός νεφρολόγου γιατρού στο ΙΚΑ Πάτρας στις 20.09.2010 θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην ευαίσθητη και πολύπαθη ομάδα των νεφροπαθών.

Οι βουλευτές ερωτούν την αρμόδια υπουργό τι θα κάνει προκειμένου να μην υπάρξει κενό στην εξυπηρέτηση των νεφροπαθών από το ΙΚΑ Πάτρας;

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Στις 20/09/2010 λήγει η σύμβαση του ενός (1) από τους δύο (2) γιατρούς – νεφρολόγους που διαθέτει το ΙΚΑ της Πάτρας δίχως να υπάρχει πρόβλεψη για την κάλυψη του κενού που θα προκύψει από το γεγονός αυτό.
Όπως είναι γνωστό, η ειδικότητα του νεφρολόγου είναι σπάνια και η μη έγκαιρη πρόνοια είτε για την ανανέωση της σύμβασης του ήδη υπηρετούντος , είτε για την κάλυψη της κενής θέσης, θα προκαλέσει ανυπολόγιστη επιβάρυνση στην πολύπαθη και ευαίσθητη ομάδα των νεφροπαθών της περιοχής

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Τι προτίθεται να πράξει προκειμένου να μην υπάρξει κενό στην εξυπηρέτηση των νεφροπαθών από το ΙΚΑ Πάτρας μετά την 20η/09/2010;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός



ΕΚΠΤΩΣΗ «ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ»: ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ


Δήλωση του Νίκου Τσούκαλη


Με καθυστέρηση 2 περίπου ετών αποφάσισε η πολιτεία να πράξει το διαφαινόμενο από τότε, να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία «ΜΗΧΑΝΙΚΗ» από τα έργα που αυτή εκτελεί στην Αχαΐα.

Σε ανάπτυξη επίκαιρης ερώτησης προς τον τότε (21-11-2008) υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Ξανθόπουλο είχα αναφέρει επί λέξει:

«Είπατε ότι δεν θα προχωρήσετε στην έκπτωση της εταιρείας, επειδή φοβάστε καθυστέρηση. Θα μου επιτρέψετε να σας πω-και για προφύλαξη του Υπουργείου και για πρόνοια του ίδιου του Υπουργείου- ότι θα βρείτε μπροστά σας την ενέργειά σας να μην προχωρήσετε σε έκπτωση με όλες τις συνέπειες. Οι εκτιμήσεις μας είναι ότι δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί το έργο και μην δεσμεύεστε για εξάμηνο».
Η απάντηση του κ. Υφυπουργού ήταν:

«Αλίμονο αν τώρα τον βγάλουμε απ’ έξω και φωνάξουμε έναν άλλο να τα φτιάξει, ο οποίος θα ζητήσει άλλα τόσα για να γίνουν. Είναι δυνατόν να λέμε τέτοια πράγματα για την υπεράσπιση των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου»;

Την πιο πάνω προειδοποίηση-πρόβλεψη επανέλαβα σε αντίστοιχη ερώτηση προς τον Υφυπουργό κ. Μαγκριώτη στις 11/12/2009 ως εξής:

«Στις 21-11-2008 ως επίκαιρη ερώτηση για το ίδιο θέμα που είχα υποβάλλει στον τότε Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. είχα πει στον κ. Ξανθόπουλο «Σας προτείνω κάτι. Θυμηθείτε το. Θα το βρείτε μπροστά σας. Προχωρήστε σε έκπτωση του εργολάβου». Αυτό το Νοέμβριο του 2008. Δεν ξέρω αν είχε προχωρήσει τότε το Υπουργείο σ’ αυτή την ενέργεια, ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα σήμερα».

Η καθυστερημένη αντίδραση θα έχει σοβαρότατες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες αν το αρμόδιο υπουργείο δεν τολμήσει να λάβει τις αποφάσεις που απαιτούνται από την συγκυρία:

1) Την άμεση καταγραφή των εργασιών που έχουν εκτελεστεί μέχρι σήμερα, την κοστολόγησή τους, αλλά και όπου απομένουν για την ολοκλήρωσή τους.

2) Δεδομένου ότι ο έκπτωτος εργολάβος υποχρεούται να αναλάβει οποιοδήποτε κόστος που θα προκληθεί λόγω της έκπτωσης, πρέπει το υπουργείο να φροντίσει για άμεση εξασφάλιση του κόστους αυτού από τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας.
3) Την άμεση και δίχως τις χρονοβόρες διαδικασίες της επαναδημοπράτησης, ανάθεση ολοκλήρωσης (απομένει μόνο το 10%) του έργου του Διακονιάρη λόγω κατεπείγουσας περίπτωσης και ανωτέρας βίας.

4) Η καθυστερημένη έκπτωση συνιστά εκ μέρους της πολιτείας σαφή παραδοχή των ευθυνών της για την τεράστια οικονομική ζημιά που έχουν υποστεί οι επαγγελματίες της περιοχής του έργου και θα πρέπει να επανεξεταστεί το δίκαιο αίτημά τους για αποκατάστασή τους με τα μέτρα που έχουν προτείνει όλοι οι τοπικοί φορείς.

Τέλος αδιευκρίνιστος παραμένει ο τρόπος χρηματοδότησης των έργων. Θα αποτελέσουν έργα –γέφυρες ή θα ενταχθούν ολοκληρωτικά στο ΕΣΠΑ και σε βάρος ποιών έργων; Ερωτήματα που δεν αποτυπώνονται από την κυβερνητική απόφαση.


Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010

Προς ψηφοδέλτιο ευρύτερης αυτοδιοικητικής και δημοκρατικής αντίληψης κατά κύριο λόγο σε συνεργασία με τους ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ – ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ στην Πελοπόννησο.

Συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου της Δημοκρατικής Αριστεράς

Στη συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου της Δημοκρατικής Αριστεράς Πελοποννήσου που συνεδρίασε τη Δευτέρα 2-8-2010 στην Τρίπολη με την παρουσία του σ. Ανδρέα Νεφελούδη υπεύθυνου Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αφού εκτίμησε την διαμορφωμένη κατάσταση αποφασίστηκαν τα παρακάτω:


1. Η Δημοκρατική Αριστερά θα πάρει μέρος με όλες της τις δυνάμεις στις εκλογές του Νοέμβρη για την ανάδειξη Περιφερειακού Συμβουλίου στη ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ, συγκροτώντας ψηφοδέλτιο ευρύτερης αυτοδιοικητικής και δημοκρατικής αντίληψης κατά κύριο λόγο σε συνεργασία με τους ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ – ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ.



2. Η Δημοκρατική Αριστερά θέτει ως προυπόθεση για την κατάρτιση του περιφερειακού της ψηφοδελτίου την επιλογή πολιτικών που:



Θα αναβαθμίζουν το περιβάλλον και θα ενισχύουν την ποιότητα της ζωής των πολιτών σε όλη τη Πελοπόνησο

Θα ανατρέπουν τα καθιερωμένα αντιαναπτυξιακά και αντιπεριβαλλοντικά παραγωγικά πρότυπα,



Θα ενδυναμώνουν τις νέες εναλλακτικές μορφές αγροτικής παραγωγής,o Θα διαμορφώνουν ένα ευρύ δίχτυ φορέων κοινωνικής προστασίας και φροντίδας,o Θα περιφρουρούν και θα ενισχύουν το εισόδημα του παραγωγού και του καταναλωτή και



Θα στοχεύουν στην αποκατάσταση της αξιοπιστίας της αυτοδιοίκησης στα μάτια του πολίτη.



Έτσι ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ είναι η αλλαγή της λειτουργίας της μονάδας της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη με ενίσχυση των περιβαλλοντικών όρων και προϋποθέσεων, η επίλυση του προβλήματος διαχείρισης των υδάτινων πόρων, η εισαγωγή στην αγροτική παραγωγή των βιολογικών καλλιεργειών και διαφάνεια στην διαχείριση των ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων ανάπτυξης.



3. Η Δημοκρατική Αριστερά προτείνει επίσης στις κοινωνίες της Πελοποννήσου για υποψήφιο περιφερειάρχη τον Μπάμπη Βακαλόπουλο

Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Διασφάλιση της ποιότητας του αίματος που προορίζεται για μεταγγίσεις.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Τον κίνδυνο να κλείσουν κάποια από τα Κέντρα Μοριακού Ελέγχου του αίματος που λειτουργούν στα μεγαλύτερα νοσοκομεία της χώρας μας, επισημαίνουν με ερώτησή τους προς την υπουργό υγείας οι βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός.

Όπως επισημαίνουν οι 4 βουλευτές, η υπολειτουργία των Κέντρων Μοριακού ελέγχου, αλλά και περιστατικά όπως αυτό της Λάρισας όπου φορητό ψυγείο με ασκούς αίματος ξεχάστηκε για 10 μέρες στο ΚΤΕΛ, υπογραμμίζουν την αναξιοπιστία του κράτους να εγγυηθεί την ασφάλεια του μεταγγιζόμενου αίματος.

Οι βουλευτές ερωτούν την αρμόδια υπουργό πώς θα εξασφαλίσει την απρόσκοπτη και συνεχή Λειτουργία των Κέντρων Μοριακού Ελέγχου, καθώς και πώς θα εγγυηθεί στους πολίτες ότι τηρούνται όλες οι προδιαγραφές για ένα σύστημα ποιότητας στα κέντρα αιμοδοσίας;

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:


Η χώρα μας το 2008 είχε παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καθώς δεν είχε ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν εφαρμόζει δύο οδηγίες σχετικές με την διασφάλιση της ποιότητας του ανθρωπίνου αίματος που προορίζεται για μεταγγίσεις. Οι Οδηγίες ενσωματώθηκαν στο εθνικό δίκαιο (ΦΕΚ Τεύχος Α, αριθ. 50, Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/03/2008), εντούτοις, όπως φαίνεται, απέχουμε πολύ από την τήρηση των όρων τους.

Πρώτα απ' όλα, υπάρχει κίνδυνος να κλείσουν κάποια από τα Κέντρα Μοριακού Ελέγχου του αίματος που λειτουργούν στα μεγαλύτερα νοσοκομεία της χώρας μας και, χάρη σε αυτά, οι μεταγγίσεις είναι πλέον ασφαλείς και το περιθώριο μη διάγνωσης ενός ιού στο αίμα έχει σχεδόν μηδενιστεί. Η εγκατάσταση και λειτουργία τους κόστισε 70 εκατ. ευρώ για πέντε έτη. Μετά από διαγωνισμό, οι εταιρείες που μειοδότησαν ανέλαβαν να προμηθεύουν τα Κέντρα Μοριακού Ελέγχου με αντιδραστήρια και να τα στελεχώσουν προσωρινά με προσωπικό, έως ότου γίνουν προσλήψεις από το υπουργείο Υγείας. Όπως συνέβη σε πάμπολλες περιπτώσεις, οι προσλήψεις δεν έγιναν ποτέ.

Ήδη μία από τις εταιρείες, μετά από συνεχείς καθυστερήσεις πληρωμών, διέκοψε τη συνεργασία της με το Δημόσιο και οι εργαζόμενοι, απλήρωτοι εδώ και μήνες, έχουν ενημερώσει τόσο το υπουργείο Υγείας όσο και τις διοικήσεις των νοσοκομείων στα οποία δουλεύουν για ενδεχόμενη αποχώρηση τους. Σε αυτή την περίπτωση, υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος να κλείσουν τα Κέντρα Μοριακού Ελέγχου στα οποία εργάζονται, καθώς τα νοσοκομεία, με τις ελλείψεις που έχουν σε προσωπικό, αδυνατούν να καλύψουν, ακόμα και με εσωτερική μετάθεση, τις κενές θέσεις όσων τεχνολόγων αποχωρήσουν. Κατ' αυτό τον τρόπο, είναι ορατός ο κίνδυνος να γυρίσουν τα νοσοκομεία στην προηγούμενη μέθοδο ελέγχου του αίματος, η οποία είναι τελείως επισφαλής, καθώς ενέχει τον κίνδυνο μετάδοσης λοιμωδών ασθενειών, όπως το AIDS η ηπατίτιδα, κλπ.

Εκτός, όμως, από την υπολειτουργία των Κέντρων Μοριακού Ελέγχου, συμβαίνουν και κάποια εξωφρενικά περιστατικά που υπογραμμίζουν την αναξιοπιστία του κράτους να εγγυηθεί την ασφάλεια του μεταγγιζόμενου αίματος. Λίγες μέρες πριν, ξεχάστηκε στο ΚΤΕΛ Λάρισας, αζήτητο, για μεγάλο χρονικό διάστημα, μικρό φορητό ψυγείο που περιείχε ασκούς αίματος, οι οποίοι προορίζονταν για μεταγγίσεις. Το ψυγείο είχε σταλεί με λεωφορείο των ΚΤΕΛ από το νοσοκομείο Καρδίτσας με τελικό αποδέκτη το Κέντρο Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, ωστόσο έμεινε στον σταθμό για δέκα μέρες χωρίς ουδείς να το αναζητήσει!
Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

Για ποιο λόγο, δύο χρόνια μόλις μετά την έναρξη της Λειτουργίας τους, υπάρχει κίνδυνος να κλείσουν κάποια από τα Κέντρα Μοριακού Ελέγχου;

Πώς θα εξασφαλίσετε την απρόσκοπτη και συνεχή Λειτουργία τους;

Θα προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες προσλήψεις προσωπικού, ώστε να στελεχωθούν επαρκώς;

Αν εφαρμόζονται οι οδηγίες της Ε.Ε. για τη διασφάλιση της ποιότητας του ανθρώπινου αίματος, πώς δικαιολογούνται περιστατικά σαν και αυτό που συνέβη με το ξεχασμένο αίμα στο ΚΤΕΛ Λάρισας;

Πώς συμβιβάζεται η ασφαλής μεταφορά και αποθήκευση του αίματος που προέρχεται από αιμοδοσία με τη μεταφορά του μέσω ΚΤΕΛ;

Πώς θα εγγυηθείτε στους πολίτες ότι τηρούνται όλες οι προδιαγραφές για ένα σύστημα ποιότητας στα κέντρα αιμοδοσίας;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός

Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Με αντισυνταγματικές διαδικασίες η ψήφιση του νομοσχεδίου για τις εκλογικές δαπάνες στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές.

Παρέμβαση του Ανεξάρτητου βουλευτή, μέλους της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκου Τσούκαλη στη συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου «εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων και έλεγχος αυτών κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές».

Εκπροσωπώντας τη Δημοκρατική Αριστερά, είμαι υποχρεωμένος να τοποθετηθώ επί της πρότασης αντισυνταγματικότητας. Θεωρώ ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, όχι απλώς υπερβαίνει τα όρια της συνταγματικότητας, είναι από τις κλασσικές περιπτώσεις αντισυνταγματικής διαδικασίας και περιεχομένου. Η συγκεκριμένη μέρα και διαδικασία θα μείνει ως στίγμα σε μια σειρά αντιδημοκρατικών, αντισυνταγματικών διαδικασιών που δυστυχώς ακολουθεί η κυβέρνηση την τελευταία περίοδο. Αυθόρμητα βγαίνει η ερώτηση και η απορία προς το κυβερνητικό κόμμα. Επιτέλους υπάρχει Σύνταγμα σε αυτή τη χώρα. Αυτή η συζήτηση έρχεται μία μέρα μετά την τροπολογία του κ. Λοβέρδου όσον αφορά την ανατροπή των μεσολαβητικών αποφάσεων, οι οποίες περιεβλήθησαν την μορφή συλλογικών συμβάσεων. Το νομοσχέδιο αυτό είναι η ad hoc περίπτωση του άρθρου 29 του Συντάγματος, δηλαδή επεκτείνονται οι ρυθμίσεις για τους βουλευτές και για τα κόμματα στις αυτοδιοικητικές εκλογές, σε άλλες αιρετές θέσεις στους αυτοδιοικητικούς.


Άκουσα με έκπληξη τον κ. Υπουργό να λέει ότι «αύριο επί των άρθρων θα αφαιρέσουμε τα άρθρα εκείνα που αναφέρονται στις δαπάνες των υποψηφίων κλπ» Περίμενα από τον κ. Υπουργό να κάνει κάτι πάρα πολύ απλό. Να έχει τη γενναιότητα και να πει δε συζητείται το νομοσχέδιο σήμερα. Η γενναιότητα δυστυχώς δεν περισσεύει σ’ αυτή την περίπτωση την τόσο κραυγαλέα. Θα έπρεπε τουλάχιστον να τολμήσει και να πει «ναι, δεν συζητείται το νομοσχέδιο, να έρθει στις αρχές Οκτωβρίου στην ολομέλεια να το συζητήσουμε και να μην υπάρχει κανένα πρόβλημα». Το λέμε ευθέως σαν Δημοκρατική Αριστερά, είναι προτιμότερο να πηγαίναμε στις εκλογές με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, παρά να παραβιάσουμε το Σύνταγμα.

Είναι απλό και δηλώνουμε αυτή τη στιγμή ότι ναι είμαστε υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου, αναλαμβάνοντας και την ευθύνη. Ναι, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να πούμε ότι είμαστε θετικοί επί της αρχής του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, όμως δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να παραβλέψουμε την κραυγαλέα αντισυνταγματικότητα, όσον αφορά τη διαδικασία ψήφισής του.

Θα αναφερθώ πολύ σύντομα σε ένα θέμα. Πρόκειται για μια ερώτηση την οποία καταθέσαμε και οι τέσσερεις βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς, πριν ακόμα κατατεθεί το νομοσχέδιο στη Βουλή, σε σχέση με την πρόσφατη έκθεση της ομάδας κρατών κατά της διαφθοράς, του Συμβουλίου της Ευρώπης, όσον αφορά την κατάσταση της διαφάνειας και της χρηστής διαχείρισης, όσον αφορά τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και ιδιαίτερα σε σχέση με το ν. 3202/2003. Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, η Ελλάδα παραβιάζει 23 αρχές της χρηστής διαφάνειας όσον αφορά το πολιτικό χρήμα. Και σύμφωνα με τη σύσταση 4 του 2003 αυτές τις συγκεκριμένες συστάσεις, τις καταθέσαμε ως πρόταση της Δημοκρατικής Αριστεράς και ζητήσαμε να περιληφθούν στο νομοσχέδιο, τόσο όσον αφορά τη διαδικασία, τη διαχείριση των οικονομικών και τη διαφάνεια κατά τις αυτοδιοικητικές εκλογές, όσο και σε σχέση με το πολιτικό χρήμα για τα κόμματα και για τις βουλευτικές εκλογές.

Δηλώνουμε ότι είμαστε υπέρ, επί της αρχής του νομοσχεδίου. Υπάρχουν αυστηρές διατάξεις στο νομοσχέδιο; Βεβαίως υπάρχουν και υπερβολικές θα λέγαμε. Όμως στην κατάσταση που βρισκόμαστε, όσον αφορά τη διαχείριση του δημοσίου χρήματος, όσον αφορά την εικόνα που έχει το πολιτικό σύστημα απέναντι στους πολίτες, την απαξίωσή του, προτιμούμε να αποδεχθούμε τις αυστηρές αυτές προδιαγραφές και διατάξεις, παρά να είμαστε κατά, επί της αρχής του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.



Τετάρτη 28 Ιουλίου 2010

Χρήση ηλεκτρονικών σαρωτών X-ray, μαγνητικών πυλών και σαρωτών σώματος.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Με αφορμή πρόσφατες τρομοκρατικές ενέργειες εντάθηκαν οι έλεγχοι στα κτίρια όπου στεγάζονται δημόσιες Υπηρεσίες και Οργανισμοί. Τοποθετήθηκαν στις εισόδους των κτιρίων μαγνητικές πύλες και ηλεκτρονικοί σαρωτές X-ray ώστε να πραγματοποιείται αυστηρότερος έλεγχος. Αναμφισβήτητα, το ζήτημα της ασφάλειας είναι σε προτεραιότητα, όπως είναι σε προτεραιότητα και η υγεία των πολιτών.

Επισημαίνουμε ότι τα μηχανήματα των ηλεκτρονικών σαρωτών X-ray και των μαγνητικών πυλών είναι μηχανήματα που εκπέμπουν ακτινοβολία:


· καθημερινά, στο προσωπικό που εργάζεται
· στους πολίτες που επισκέπτονται και συναλλάσσονται με Υπηρεσίες του Δημοσίου
· στο προσωπικό ασφαλείας και ιδιαίτερα στα άτομα τα οποία έχουν αναλάβει τη λειτουργία των ηλεκτρονικών σαρωτών
· σε γυναίκες που ενδέχεται να μη γνωρίζουν ότι είναι σε κατάσταση εγκυμοσύνης

Υπενθυμίζεται δε, ότι τον Οκτώβριο του 2008 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την εγκατάσταση σαρωτών σώματος στα αεροδρόμια των Κοινοτικών Χωρών, ωστόσο η πρωτοβουλία της αυτή απορρίφθηκε από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Με βάση τα προαναφερόμενα,

Eρωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:


Υπάρχει αρμόδιος φορέας που να πιστοποιεί ότι η ακτινοβολία που εκπέμπεται δεν είναι επικίνδυνη για την υγεία των πολιτών; Αν όχι, τι μέτρα προτίθεται να πάρει η Κυβέρνηση ώστε να υπάρξει η συγκεκριμένη πιστοποίηση;

Είναι στις προθέσεις της Κυβέρνησης να εγκατασταθούν στα ελληνικά αεροδρόμια σαρωτές σώματος υψηλής τεχνολογίας; Διενεργούνται σχετικές δοκιμές στη χώρα μας; Από ποια υπηρεσία και με ποια αποτελέσματα;

Τι πόσα ακτινοβολίας εκπέμπονται από τα προαναφερθέντα μηχανήματα και κάθε πότε χρειάζονται συντήρηση ώστε να μην είναι επιβλαβή για την υγεία των πολιτών; Η συνεχής έκθεση του προσωπικού ασφαλείας, αλλά και των πολιτών ιδίως των ευαίσθητων ομάδων, όπως έγκυοι, μικρά παιδιά κτλ., ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα υγείας;


Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων

Να χορηγηθούν έγγραφα σχετικά με τους ελέγχους των μηχανημάτων και τα εκπεμπόμενα ποσοστά ακτινοβολίας

Οι ερωτώντες και αιτούντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός





Αναστολή Εργασιών Ολοκλήρωσης του Περιφερειακού Δρόμου Βόλου.


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Η κατασκευή του περιφερειακού δρόμου του Βόλου αποτελεί έργο πνοής για τη Μαγνησία. Η σύνδεση των εθνικών οδών από τη ΒΙ.ΠΕ Βόλου με το Πήλιο και τον Παγασητικό προσφέρει μεγάλα τουριστικά και οικονομικά οφέλη στην τοπική κοινωνία, συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας των οχημάτων που κινούνται εντός της πόλης του Βόλου και διευκολύνει την πρόσβαση των επισκεπτών προς το χιονοδρομικό κέντρο και άλλους θερινούς ή χειμερινούς προορισμούς. Ωστόσο, κατά την πορεία ολοκλήρωσης του Περιφερειακού σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις, εξαιτίας της μη εκπλήρωσης των υποχρεώσεων της ανάδοχης εταιρίας και συναφών προβλημάτων οικονομικής φύσεως. Η έλλειψη πόρων και η αδυναμία των εργοληπτών να ολοκληρώσουν το έργο έχουν προκαλέσει στο πρόσφατο παρελθόν διακοπές εργασιών και κινητοποιήσεις (απεργία πείνας, επίσχεση εργασίας, απεργίες) των εργαζομένων.

Πριν από λίγες ημέρες (23 Ιουλίου) ανακοινώθηκε στους εργαζομένους από τον αρμόδιο εργοταξιάρχη του τμήματος «σήραγγα Γορίτσας – παραλιακή οδός Αγριάς», η αναστολή των εργασιών κατασκευής του έργου, καθώς η εργολήπτρια εταιρία επικαλείται οικονομικές δυσκολίες και προσωρινή αδυναμία να προχωρήσει στη συνέχιση των έργων, που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί, βάσει χρονοδιαγράμματος, μέσα στο φετινό καλοκαίρι. Επίσης, αναστέλλονται και οι εργασίες ολοκλήρωσης του δρόμου Χανίων (χιονοδρομικό) – Κισσού (Ανατολικό Πήλιο), έργο που έχει αναλάβει η ίδια εταιρία, έχει εγκαινιαστεί τον Αύγουστο του 2009 και δεν έχει έξοδο. Σύμφωνα με την απόφαση της ανάδοχης εταιρίας, το σύνολο των εργαζομένων στα δύο έργα, οι οποίοι ανέρχονται στους 60, τίθενται σε διαθεσιμότητα. Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι παρέμεναν απλήρωτοι επί μήνες, ενώ στις αρχές Ιουλίου τους καταβλήθηκε ένα μικρό ποσό έναντι των οφειλομένων της εταιρίας προς αυτούς.
Με βάση τα προαναφερόμενα,
ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

Ποια μέτρα θα λάβουν, προκειμένου να απεμπλακεί το έργο, να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και να ολοκληρωθούν οι εργασίες υλοποίησης του περιφερειακού δρόμου Βόλου;

Ποια μέτρα θα λάβουν, για να καταβληθούν άμεσα στους εργαζομένους τα οφειλόμενα;

Σε ποιες ενέργειες θα προβούν, εάν η εταιρία, εντός της προθεσμίας που προβλέπει η σχετική νομοθεσία, δεν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της;
Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός

Καταβολή αποζημιώσεων για τα θύματα της RICOMEX.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Ανατολικής Αττικής (14.6.2010) συζητήθηκε το θέμα των αποζημιώσεων από την κατάρρευση του κτιρίου της RICOMEX στον σεισμό της 7ης Σεπτεμβρίου 1999, μετά τις αγωγές που έχουν καταθέσει οι συγγενείς των θυμάτων ή οι παθόντες εξαιτίας αυτών.
Με σχετικές επιστολές η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής έχει ενημερώσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε από τις εκδοθείσες αποφάσεις επί 16 αγωγών αποζημίωσης, εφόσον το συνολικό ποσό που καλείται να καταβάλει η Νομαρχία ξεπερνά τα 18.000.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τις ανωτέρω εκδοθείσες αποφάσεις, η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία άσκησε πλημμελώς τον προληπτικό έλεγχο κατά το στάδιο έκδοσης των οικοδομικών αδειών κατά τα έτη 1976, 1977 και 1979 αλλά και τον κατασταλτικό έλεγχο στη συνέχεια, κατά την ανέγερση του κτιρίου, πολλά χρόνια πριν τη θεσμοθέτηση των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων το 1995. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την ανάληψη από τις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του ελληνικού Δημοσίου που δημιουργήθηκαν από πράξεις και παραλείψεις υπαλλήλων κατά το διάστημα που οι υπάλληλοι αυτοί υπάγονταν στην κρατική διοίκηση, δημιουργεί την υποχρέωση στη Νομαρχία Ανατολικής Αττικής να καταβάλει το ανωτέρω ποσό, ακόμη κι αν αναγκαστεί να περικόψει το πρόγραμμά της για το τρέχον έτος προκειμένου να αποπληρωθούν οι αποζημιώσεις των τελεσίδικων και αμετάκλητων αποφάσεων που έχουν εκδοθεί. Ως εκ τούτου, το Νομαρχιακό Συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει στην πληρωμή των αποζημιώσεων των αποφάσεων αυτών.

Δεδομένου όμως ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δεν έχει τις ανάλογες οικονομικές δυνατότητες και δεν υπήρξε σχετική πρόβλεψη κατά τον χρόνο στον οποίο αναφέρονται οι εν λόγω δικαστικές αποφάσεις, έχει ζητήσει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης την προώθηση ειδικής νομοθετικής ρύθμισης, ώστε οι ανωτέρω αποζημιώσεις να δοθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Αναμφισβήτητα, η άμεση καταβολή των αποζημιώσεων για τα θύματα από την κατάρρευση του κτιρίου της RICOMEX στις 7.9.1999 αποτελεί άμεση προτεραιότητα και χρέος της Πολιτείας.

Κατόπιν τούτων,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Προτίθεται να προβεί στην προώθηση ειδικής νομοθετικής ρύθμισης ώστε οι ανωτέρω αποζημιώσεις των αποφάσεων που έχουν καταστεί τελεσίδικες και αμετάκλητες να δοθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δεδομένου ότι δεν διαθέτει τις ανάλογες οικονομικές δυνατότητες;

Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου να ληφθούν οι αναγκαίες αποφάσεις για την άμεση επίλυση του συγκεκριμένου ζητήματος;

Οι ερωτώντες βουλευτές


Φώτης Κουβέλης

Θανάσης Λεβέντης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός


Προβλήματα στο ΚΕΔΔΥ Ανατολικής Αττικής

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), παλαιότερα ονομαζόμενα "Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης" (ΚΔΑΥ) λειτουργούν στις έδρες των νομών και νομαρχιών, ως αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες, τα οποία υπάγονται απευθείας στο Υπουργείο Παιδείας και δια βίου Μάθησης. Σκοπός των ΚΕΔΔΥ είναι η προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και κυρίως εκείνων, που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.

Στο ΚΕΔΔΥ Αν. Αττικής στο βασικό λειτουργικό του πρόβλημα , που είναι η ελλιπής στελέχωσή του, με αποτέλεσμα την πρωτοφανή ταλαιπωρία των παιδιών και γονιών, ήρθε να προστεθεί και η έλλειψη βούλησης για την αντιμετώπιση ακόμη και μικροπροβλημάτων, όπως η αποπληρωμή των λειτουργικών εξόδων. Η πολιτεία δεν παρέχει την απαιτούμενη υποστήριξη ώστε να μπορεί να επιτελέσει το έργο του, ενώ και η οικεία νομαρχία μεταφέρει τις ευθύνες στο Υπουργείο Παιδείας.

Σημειώνεται ότι ενοίκιο του ΚΕΔΔΥ Ανατ. Αττικής ήδη πληρώνεται από τη οικεία νομαρχία ενώ και σε όλη την λοιπή Ελλάδα την ευθύνη στήριξης της λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ έχουν οι νομαρχίες, ανεξάρτητα από το ποιός φορέας με την στενή ερμηνεία του γράμματος του νόμου έχει ή δεν έχει την τυπική ευθύνη.

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αν. Αττικής σε συζήτηση που έγινε στις 5/7/10 έλαβε την υπ.αρ. 164/2010 απόφαση, που καταγγέλλει την πρακτική της Πολιτείας που αρνείται να καταβάλλει τα έξοδα λειτουργίας των ΚΕΔΔΥ, ενώ απαιτεί από την υπηρεσιακή και πολιτική ηγεσία του Υπουργείου παιδείας να αντιμετωπίσει με ευαισθησία τα οξυμένα προβλήματα παιδείας που αντιμετωπίζει η Ανατολική Αττική και να αναζητήσει λύσεις μέσα από ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο με την αυτοδιοίκηση της περιοχής

Επειδή η δυσλειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό που επιδρά με τη μορφή ντόμινο σε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες,


Ερωτούνται οι κ. Υπουργοί:

· Ποιος φορέας είναι υπεύθυνος για την λειτουργία και την κάλυψη των εξόδων των ΚΕΔΔΥ;

· Τι μέτρα προτίθενται να πάρουν ώστε να επιλυθούν άμεσα τα προβλήματα των λειτουργικών εξόδων και να στελεχωθεί το ΚΕΔΔΥ Αν. Αττικής με το απαραίτητο προσωπικό;


Οι ερωτώντες βουλευτές


Φώτης Κουβέλης
Θανάσης Λεβέντης
Νίκος Τσούκαλης
Γρηγόρης Ψαριανός