Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Μ. Παπαγιαννάκη, Ν. Τσούκαλη



Προς τους κ. κ. Υπουργούς
Οικονομίας και Οικονομικών, ΠΕΧΩΔΕ


Θέμα: Κατασκευή γηπέδου γκολφ στο Δήμο Λεχαινών Ηλείας

Το Νοέμβριο του 2007 η εταιρεία «Monifo Investments Limited», με έδρα την Κύπρο, κατέθεσε στο Υπ. Οικονομίας και Οικονομικών φάκελο με σκοπό να επενδύσει στην κατασκευή γηπέδου γκολφ σε παραθαλάσσια έκταση 400 στρεμμάτων στο Δήμο Λεχαινών, την οποία ως γνωστόν διεκδικεί την ιδιοκτησία της.
Η επένδυση δεν προχώρησε για το λόγο ότι ο Δήμαρχος Λεχαινών κατήγγειλε στο Υπ. Οικονομίας και Οικονομικών τις ενέργειες του Προϊσταμένου της Κτηματικής Υπηρεσίας Ηλείας, ο οποίος ενώ ξεκίνησε τις διαδικασίες χάραξης αιγιαλού- παραλίας, παρατύπως αλληλογραφούσε με την εν λόγω εταιρεία.
Η απόφαση για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εν λόγω περιοχής ακόμη εκκρεμεί. Στις 12 Ιανουαρίου 2009 το Δημοτικό Συμβούλιο Λεχαινών ζήτησε, αλλά δεν του δόθηκε, αντίγραφο όλων των εγγράφων, μεταξύ αυτών και το φάκελο της αλληλογραφίας ανάμεσα στην ΚΕΔ και την εν λόγω εταιρεία.
Επειδή είναι αντιοικολογικό να προωθούνται σχέδια κατασκευής γηπέδων γκολφ σε μια περιοχή με έντονο πρόβλημα λειψυδρίας, το οποίο ήδη δημιουργεί πρόβλημα σε χιλιάδες στρέμματα καλλιεργειών στο νομό,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
- Πώς αντιμετωπίζετε η προοπτική μιας τέτοιας επένδυσης σε αυτή την περιοχή και τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει;
- Σας παρακαλούμε πέραν της ενημέρωσης μας να μας κοινοποιήσετε τον φάκελο αλληλογραφίας μεταξύ της ΚΕΔ και της Κυπριακής εταιρείας και ότι άλλο σχετικό σας έχει κατατεθεί.

Oι ερωτώντες βουλευτές

Νίκος Τσούκαλης
Μιχάλης Παπαγιαννάκης

Ερώτηση

Προς τον κ. Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

ΘΕΜΑ: «Δυσμενής μετάθεση του Δασάρχη Πύργου»


Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού και Αθηναϊκού τύπου, ο Δασάρχης Πύργου μετατέθηκε ξαφνικά στο Δασαρχείο Αιγίου μια υπηρεσία που απέχει 100 χιλιόμετρα από το σπίτι του.
Σύμφωνα με δηλώσεις του μετατιθέμενου Δασάρχη πίσω από την μετάθεσή του βρίσκονται βουλευτές και κομματάρχες της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι τον προέτρεπαν επί μήνες να παρανομήσει και να εξυπηρετήσει μεγάλα οικονομικά συμφέροντα σε βάρος του περιβάλλοντος.
Την άρνησή του να δεχθεί τη συναλλαγή και να διαφυλάξει, εφαρμόζοντας το νόμο ότι έχει απομείνει στην πυρόπληκτη Ηλεία, την πλήρωσε με μια εκδικητική μετάθεση.
Ο Δασάρχης κατήγγειλε μια σειρά περιστατικών παρανομίας μέσα από τα οποία δέχτηκε πιέσεις και συγκρούσεις με «ημέτερους» της Νέας Δημοκρατίας.
Χαρακτηριστικά ανέφερε την προσπάθεια καταπάτησης του δάσους Κατάκολου από τοπικούς επιχειρηματίες και την καταστροφή των δέντρων με καυστικό οξύ, τις ενστάσεις του για την αναδάσωση του Κρόνιου Λόφου στην Αρχαία Ολυμπία, καθώς και την προσπάθεια Δημάρχου, προσκείμενου στη Νέα Δημοκρατία να εγκαταστήσει παράνομα μέσα σε δασική έκταση φωτοβολταϊκό πάρκο.

Κατόπιν αυτών ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Για ποιους λόγους έγινε η μετάθεση του συγκεκριμένου Δασάρχη από τον Πύργο στο Αίγιο;
2) Σκοπεύετε να διερευνήσετε τα καταγγελλόμενα του Δασάρχη και να λάβετε μέτρα για την αξιοκρατική ρύθμιση του θέματος των μεταθέσεων;


Ο ερωτών βουλευτής

Νίκος Τσούκαλης

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

Περικοπές στη δωρεάν κρατική αρωγή σεισμοπλήκτων
του σεισμού της 8ης Ιουνίου 2008.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Με μια πρωτοφανή απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ, η κυβέρνηση δείχνει… το ενδιαφέρον της για τους σεισμόπληκτους της Αχαΐας. Αφήνει εκτός κρατικής αρωγής εκατοντάδες πληγέντες από το σεισμό της 8ης Ιουνίου, στερώντας τους τη δυνατότητα να επισκευάσουν ή να ανοικοδομήσουν τα κατεστραμμένα σπίτια τους.
Το παραπάνω θέμα φέρνει με ερώτησή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Με την υπ’αρ. πρωτ: οικ/714/Α32/30-01-2008 απόφαση, το Υπουργείο: Α) εξαιρεί τους δικαιούχους που είχαν με προγενέστερο σεισμό στα σπίτια τους κριθεί ασύμφορα επισκευής- κατεδαφιστέα, δεν έκαναν χρήση και τα διατήρησαν.
Β) Σε αυτούς που τα σπίτια είχαν κριθεί επισκευάσιμα με προγενέστερο σεισμό και είχαν κάνει χρήση άτοκου δανείου και τα επισκεύασαν, αφαιρεί το ανωτέρω ποσό από τη δωρεάν κρατική αρωγή που δικαιούνται για ανακατασκευή των σπιτιών τους που με τον σεισμό της 08/06/08 κρίθηκαν κατεδαφιστέα.
Οι συνέπειες της πιο πάνω απόφασης είναι δυσβάσταχτες για αρκετούς ζημιωθέντες, όπως οι δικαιούχοι που τα σπίτια τους είχαν κριθεί ασύμφορα επισκευής με τον προγενέστερο σεισμό και δεν τα είχαν κατεδαφίσει, είχαν προφανώς μικρότερης έκτασης ζημιές και επειδή το ύψος των άτοκων δανείων δεν αρκούσε για την ανακατασκευή της οικίας τους, αναγκαστικά τα κατοικούσαν. Με το σεισμό της 08/06/08 που ήταν μεγάλης έντασης τα σπίτια τους διαλύθηκαν και άμεσα τους επισκέφθηκαν κλιμάκια μηχανικών του ΤΑΣ ΑΧΑΙΑΣ, χαρακτηρίζοντας τις κατοικίες τους ακατοίκητες δίνοντας τους εντολή να τις εγκαταλείψουν.
Κατόπιν τους κοινοποίησαν πρωτόκολλα επικίνδυνου ετοιμόρροπου κτίσματος με εντολή εντός 5 ημερών να τα κατεδαφίσουν με δικά τους έξοδα και παράλληλα τους ενημέρωσαν να υποβάλουν αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά προκειμένου αφενός να λάβουν δωρεάν κρατική αρωγή για την άμεση ανακατασκευή του σπιτιού τους, αφετέρου να παραλάβουν προκατασκευασμένους οικίσκους για προσωρινή διαμονή ή να ενοικιάσουν σπίτια δίνοντας τους επιδότηση ενοικίου. Παράλληλα τους οδήγησαν σε ιδιώτες μηχανικούς προκειμένου να εκδώσουν οικοδομικές άδειες ανακατασκευής των σπιτιών τους.
Έτσι πέραν του γεγονότος της γενικής ταλαιπωρίας, έχουν προβεί σε σοβαρά έξοδα (κατεδάφιση οικίας, μετακόμιση, ενοίκια, αμοιβές μηχανικών, αμοιβές δικηγόρων και συμβολαιογράφων για τακτοποίηση εκκρεμοτήτων σε τίτλους ιδιοκτησίας). Σε αρκετούς δε έχουν ήδη αποσταλεί βεβαιώσεις καθορισμού δωρεάν κρατικής αρωγής και έχουν πληρωθεί προκαταβολές 10.000€
Στην περίπτωση των δικαιούχων δωρεάν κρατικής αρωγής. που είχαν από προηγούμενο σεισμό επισκευάσει την κατοικίας τους και είχαν λάβει άτοκο δάνειο, επισκευής, η αφαίρεση του ανωτέρω ποσού είναι τουλάχιστον παράλογη, διότι αφ’ ενός έχουν ήδη αποπληρώσει το δάνειο και αφετέρου τα ανωτέρω έξοδα επισκευής σε τίποτα δεν τους ωφελούν διότι και την κατασκευή της οικίας δεν εμπόδισαν και στην προσπάθεια ανακατασκευής της οικίας δεν μπορούν να φανούν χρήσιμα.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω, είναι προφανές ότι πρόθεση του Υπουργείου είναι ο περιορισμός όσο το δυνατό, των δικαιούχων της δωρεάν κρατικής αρωγής και ενώ έχουν περάσει 8 μήνες από το σεισμό και την έκδοση της υπ.αρ. πρωτ. ΟΙΚ5322/Α32/8-6-08 Απόφασης βάσει της οποίας ενημέρωσαν τους δικαιούχους και κινούσαν τις διαδικασίες εκδίδουν την ανωτέρω απόφαση συμπληρωματικά (ακόμα δεν έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ) και που από την μεγάλη τους βιασύνη αφενός βάζουν λάθος ημερομηνία (30-01-08 αντί 09), καταρρίπτουν δε όλα τα ρεκόρ ταχύτητας και την κοινοποιούν στο ΤΑΣ ΠΑΤΡΩΝ την 04/02/09.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

- Σκοπεύει να ανακαλέσει τη συγκεκριμένη απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ;
- Αν όχι, ποια η σκοπιμότητα έκδοσης της εν λόγω απόφασης του ΥΠΕΧΩΔΕ, 8 μήνες μετά το σεισμό και ενώ οι θιγόμενοι έχουν προβεί σε σοβαρές δαπάνες;
- Σε αυτή την περίπτωση, πώς σκοπεύει το Δημόσιο να καλύψει τις πιο πάνω δαπάνες που διενεργήθηκαν από καλόπιστους πολίτες;

O ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2009


Κόμβος καρμανιόλα στο Μολύκρειο του Δήμου Αντιρρίου

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Ερώτηση για την επικινδυνότητα του κόμβου στο Μολύκρειο του Δήμου Αντιρρίου κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά εάν προτίθεται να διερευνήσει τη δυνατότητα κατασκευής ανισόπεδου κόμβου στη συγκεκριμένη θέση, εν όψει και της κατασκευής της Ιόνιας οδού και σε ποιες διορθωτικές κινήσεις θα προβεί προκειμένου να αρθεί η επικινδυνότητα του συγκεκριμένου κόμβου από την μη ορθή λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών.


Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:


Σε κόμβο καρμανιόλα εξελίσσεται αυτός του Μολυκρείου στο Δήμο Αντιρρίου, καθώς στο τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν συμβεί δύο τροχαία ατυχήματα, το ένα εκ των οποίων υπήρξε θανατηφόρο.
Αιτία του κακού η σύγχυση που δημιουργείται από τον τρόπο λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών, με τους οδηγούς συχνά πυκνά να παρασύρονται από τις “εντολές” τους. Επίσης, η αυξημένη κίνηση που παρουσιάζεται στην περιοχή, κυρίως από τη ροή αυτοκινήτων από τη γέφυρα, σε συνδυασμό με τις μεγάλες ταχύτητες που αναπτύσσονται, αποτελούν επιπρόσθετα στοιχεία, τα οποία αυξάνουν το βαθμό επικινδυνότητας.
Οι διορθωτικές κινήσεις είναι επιβεβλημένες, ενώ για μία ακόμα φορά έρχεται στο προσκήνιο ο αρχικός σχεδιασμός, ο οποίος μιλούσε για ανισόπεδα οδοστρώματα, χωρίς ποτέ όμως να προχωρήσει.
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Αντιρρίου Γιώργος Κολοβός σημείωσε ότι ο δήμος έχει στείλει επανειλημμένως έγγραφα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, ζητώντας την άμεση επέμβασή τους με διορθωτικές κινήσεις.
Ενδεικτικά, σας αναφέρουμε ότι, σε έγγραφό του προς το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ στις 16-8- 2004, λίγο μετά την έναρξη λειτουργίας της γέφυρας, τόνιζε ότι “η επιλογή του ισόπεδου κόμβου πρόσβασης αποδεικνύεται προβληματική σε σημείο μάλιστα μεγάλης επικινδυνότητας. Η σχεδίασή του με τη δικαιολογία της προσωρινής σύνδεσης είναι προβληματική για τα τεχνητά δεδομένα ενός τέτοιου έργου και η επικινδυνότητά του είναι εμφανής με τη δημιουργία ήδη των πρώτων ατυχημάτων”.
Επειδή οι παρεμβάσεις, που έγιναν έκτοτε δεν αποδείχθηκαν αρκετές για την αποτροπή νέων δυσάρεστων συμβάντων.


Ερωτάται ο κ. Υπουργός:


1. Προτίθεστε να διερευνήσετε τη δυνατότητα κατασκευής ανισόπεδου κόμβου στη συγκεκριμένη θέση, εν όψει και της κατασκευής της Ιόνιας οδού;
2. Σε ποιες διορθωτικές κινήσεις θα προβείτε προκειμένου να αρθεί η επικινδυνότητα του συγκεκριμένου κόμβου από την μη ορθή λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2009

Προβληματική η λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης Εξαρτησιογόνων Ουσιών

ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Ερώτηση για τα προβλήματα λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης Εξαρτησιογόνων ουσιών, κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης αναφέρει πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης του δικτύου φορέων πρόληψης της χώρας μας καθώς οι επίσημοι κρατικοί φορείς παραμένουν ασυνεπείς στις οικονομικές τους δεσμεύσεις, αθετώντας όρους υπογεγραμμένων συμβάσεων, με συνέπεια το φόβο οριστικού κλεισίματος.


Σε δηλώσεις του ο κ. Τσούκαλης τόνισε πως αντί η πολιτεία να αδιαφορεί προκλητικά για το πρόβλημα της μάστιγας των ναρκωτικών και να ασκείται σε επικοινωνιακές τεχνικές, θα πρέπει να συμπαρασταθεί ενεργά στους τοπικούς φορείς και στους εργαζόμενους στα κέντρα πρόληψης, οι οποίοι μοχθούν καθημερινά για τη συνέχιση της λειτουργίας τους.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Με οριστικό κλείσιμο απειλούνται τα Κέντρα Πρόληψης Εξαρτησιογόνων Ουσιών, η αποτελεσματικότητα των οποίων έχει αναγνωριστεί από επίσημους Ευρωπαϊκούς φορείς, εάν η πολιτεία δεν τηρήσει τις εξαγγελίες της δίνοντας έστω και προσωρινή λύση στο πρόβλημα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτησιογόνων Ουσιών του Νομού Αχαΐας, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης του δικτύου φορέων πρόληψης καθώς οι επίσημοι κρατικοί φορείς – ΟΚΑΝΑ και Υπουργείο Υγείας – παραμένουν ασυνεπείς στις οικονομικές τους δεσμεύσεις, αθετώντας όρους υπογεγραμμένων συμβάσεων.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2008 ανακοινώθηκαν εξαγγελίες από το Υπουργείο Υγείας, οι οποίες αφορούσαν : 1) Την άμεση απόδοση 5,4 εκ. € από το σύνολο των 12 εκ. € που οφείλει το Υπουργείο στα Κέντρα Πρόληψης, 2) Την εξασφάλιση της προβλεπόμενης επιχορήγησης για τα Κέντρα Πρόληψης μέσω ειδικού κωδικού του κρατικού προϋπολογισμού και 3) Την άμεση υπογραφή νέας πενταετούς σύμβασης (2009-2013) για τη λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης.
Αντί όλων αυτών, δόθηκαν μόνο 2 εκ. ευρώ (υπολείπονται δηλαδή 3,4 εκ. € από αυτά που ήταν να δοθούν «άμεσα») και 6,5 εκ. € συνολικά. Δεν έχει δημιουργηθεί ακόμη ειδικός κωδικός για τα Κέντρα Πρόληψης, ούτε για τα χρέη αλλά ούτε για τη χρηματοδότηση του 2009. Τέλος δεν έχει υπογραφεί η νέα πενταετής σύμβαση παρά τις συνεχείς προφορικές διαβεβαιώσεις.

Επειδή η συνέχιση της λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης αποτελεί υποχρέωση της πολιτείας.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Γιατί η επίσημη πολιτεία υπονομεύει σιωπηλά με τη στάση της την λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης, την ώρα που με βαρύγδουπα δελτία τύπου προσπαθεί να καρπωθεί το έργο τους;
2) Πότε θα υλοποιηθούν οι εξαγγελίες του Υπουργείου Υγείας για την άμεση απόδοση του ποσού των 3,4 εκ. € από αυτά που ήταν να δοθούν «άμεσα»;
3) Πότε προβλέπεται να δημιουργηθεί ο ειδικός κωδικός για τα Κέντρα Πρόληψης και να υπογραφεί η νέα πενταετής σύμβαση;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

Ανάπλαση της περιοχής «Κόκκινου Μύλου» στην Πάτρα

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ
ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Το θέμα της ανάπλασης στην περιοχή του «Κόκκινου Μύλου» των Ιτεών, φέρνει με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκος Τσούκαλης. Όπως αναφέρει στην ερώτησή του η περιοχή εδώ και έξι χρόνια παραμένει περιφραγμένη και αποκλεισμένη από τη δημόσια χρήση και έχει μετατραπεί σε απέραντο σκουπιδότοπο και εστία μόλυνσης.
Ο κ. Τσούκαλης ερωτά τον Υπουργό Οικονομικών εάν προτίθεται να μεριμνήσει για την ολοκλήρωση της ανάπλασης και την απόδοση της περιοχής για την αναψυχή των κατοίκων μιας άκρως υποβαθμισμένης περιοχής της Πάτρας.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:


Από εξαετίας και πλέον, τμήμα της παραλιακής ζώνης της Πάτρας στην περιοχή του «Κόκκινου Μύλου» έχει περιφραχτεί από ένα ψηλό τείχος λαμαρινών, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες ανάπλασης στα πλαίσια του προγράμματος URBAN.
Τις εργασίες πραγματοποιούσε κατόπιν συμφωνίας του με το Δ. Πατρέων, ιδιωτική εταιρία, η οποία όμως προέβη σύμφωνα με εκθέσεις της αρμόδιας Κτηματικής Υπηρεσίας και της Οικονομικής Επιθεώρησης, σε σωρεία παραβάσεων και αυθαιρεσιών με αποτέλεσμα να διακοπούν οι εργασίες τόσο με δικαστική απόφαση όσο και με υπουργική απόφαση. Ωστόσο, παρότι ο συγκεκριμένος χώρος, ως κοινόχρηστος, προορίζεται για την αναψυχή των κατοίκων μιας άκρως υποβαθμισμένης περιοχής της Πάτρας, εξακολουθεί να είναι περιφραγμένη και αποκλεισμένη από τη δημόσια χρήση.
Επιπλέον, λόγω του μακροχρόνιου αποκλεισμού της, η έκταση έχει μετατραπεί σε έναν απέραντο σκουπιδότοπο, με λιμνάζοντα νερά, δηλαδή σε εν δυνάμει εστία μόλυνσης της ευρύτερης περιοχής.
Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Προτίθεται να αποσύρει την περίφραξη από το χώρο και να μεριμνήσει για την απομάκρυνση όλων των υλικών που τον μετατρέπουν σε εστία μόλυνσης και υποβάθμισης της περιοχής;
2) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ανάπλασης του συγκεκριμένου χώρου ούτως ώστε να δοθεί προς χρήση στους κατοίκους της περιοχής;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Πιθανές εξαιρέσεις των επιχειρήσεων πυρόπληκτων περιοχών από μέρος προϋποθέσεων ΤΕΜΠΜΕ και νέα προγράμματα για 2009-2013

Απάντηση του Υπουργείου Ανάπτυξης στο Ν. Τσούκαλη


Σε συζητήσεις βρίσκεται το Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων (ΤΕΜΠΜΕ) με το Υπουργείο Ανάπτυξης και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε ιδιαίτερα για τις πληγείσες περιοχές, οι επιχειρήσεις να εξαιρεθούν από μέρος των προϋποθέσεων για να μπορέσουν να επωφεληθούν από το πρόγραμμα.
Η παραπάνω πληροφορία προκύπτει από την απάντηση του υφυπουργού Ανάπτυξης σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Τσούκαλη σχετικά με την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου του ΤΕΜΠΜΕ.


Συγκεκριμένα το ερώτημα που είχε θέσει ο κ. Τσούκαλης ήταν αν προτίθεται η κυβέρνηση να μεταρρυθμίσει το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του ΤΕΜΠΜΕ, ώστε να εξαιρεθούν οι επιχειρήσεις που εδρεύουν σε πυρόπληκτες και σεισμοπαθείς νομούς από το κριτήριο της κερδοφορίας, δεδομένου ότι βασική αρχή λειτουργίας της ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ είναι η κατανομή των κινδύνων μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και η προτροπή όλων των κοινωνικοοικονομικών ομάδων στο δικαίωμα του Επιχειρείν με περιορισμό των κοινωνικών συνεπειών στην περίπτωση μιας επιχειρηματικής αποτυχίας.

Το Υπουργείο Ανάπτυξης απαντώντας, επιβεβαιώνει ότι στόχος του ΤΕΜΠΜΕ είναι να διευκολύνει την πρόσβαση των επιχειρήσεων αυτών στην τραπεζική αγορά και αναγνωρίζει ότι οι επιχειρήσεις στις πληγείσες περιοχές αποτελούν ιδιαίτερη κατηγορία. Σημειώνεται τέλος ότι το Ταμείο Εγγυοδοσίας στοχεύει στην περίοδο 2009-1013 να αναπτύξει νέα προγράμματα που θα καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερες ανάγκες και τομείς των ελληνικών επιχειρήσεων.

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009



Παρέμβαση του βουλευτή Αχαΐας Νίκου Τσούκαλη στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «τροποποιήσεις επενδυτικών νόμων και άλλες διατάξεις».
«Οδεύουμε προς την πλήρη απαξίωση των αναπτυξιακών εταιρειών των Νομαρχιών»


Ο βουλευτής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκος Τσούκαλης κατά την πρώτη συζήτηση του νομοσχεδίου τόνισε μεταξύ άλλων:

«Τείνει να παγιωθεί η συνήθεια να έρχονται προς ψήφιση διορθωτικά νομοσχέδια, νομοσχέδια «σκούπες», νομοσχέδια χωρίς αρχή, μέση και τέλος. Τέτοιο νομοσχέδιο ακριβώς είναι και το παρόν. Στο πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται σε τροποποιήσεις του ΕΣΠΑ, επί του οποίου ήμουν Ειδικός Αγορητής.
Ενώ, λοιπόν, έχει παρέλθει περισσότερο από ένας χρόνος από την ψήφισή του, ακόμα βελτιώνεται το πλαίσιο, λέει η Κυβέρνηση. Κατά την ψήφιση του πιο πάνω νομοσχεδίου είχαμε επισημάνει ότι τεκμηριωμένα θεωρούμε το συγκεκριμένο Πλαίσιο άκρως γραφειοκρατικό, τη δε δομή συγκεντρωτική, η οποία θα οδηγήσει σε αδιέξοδα. Θεωρούσαμε τότε ότι η επιλογή αυτή ήταν συνειδητή, προκειμένου να εξυπηρετηθούν ιδιοτελή υπηρεσιακά, αλλά και πολιτικά συμφέροντα, γεγονός όμως που θα απέβαινε σε βάρος της αναπτυξιακής συμβολής του ΕΣΠΑ.
Δεκατέσσερις μήνες μετά, λοιπόν, έρχεται η πρώτη παρέμβαση στο Πλαίσιο το οποίο υποτίθεται ότι θα εξασφάλιζε την απρόσκοπτη, διαφανή και αποτελεσματική διαχείριση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων, της χρηματοδοτικής περιόδου που άρχιζε το 2007.
Επειδή σχεδόν τίποτα από αυτά δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, μήπως θα έπρεπε να διασκεδάσετε τις ανησυχίες μας για την πορεία του ΕΣΠΑ, όταν μάλιστα οι προβλέψεις του -ακυρωμένου έτσι και αλλιώς- Προϋπολογισμού είναι άκρως απογοητευτικές, όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις;
Όσον αφορά την ίδρυση της «ΝΟΜΟΣ Α.Ε.» μετά από δήθεν περισυλλογή δεκατεσσάρων ολόκληρων μηνών, προωθείτε την ίδρυση της δίδυμης αδελφής της «ΔΗΜΟΣ Α.Ε.». Μόνο που η «ΔΗΜΟΣ Α.Ε.» είναι ήδη δεκατεσσάρων μηνών και θα έπρεπε να έχουμε τις πρώτες αξιολογήσεις. Ποια θα είναι η σχέση, ποια θα είναι η τύχη και ο προορισμός των αναπτυξιακών εταιρειών των νομαρχιών, των διεσπαρμένων σε όλη τη χώρα; Μήπως πρόκειται για συνειδητή υποβάθμισή τους; Είναι προφανές ότι οδεύουμε προς την πλήρη απαξίωση των αναπτυξιακών εταιρειών των νομαρχιών.
Καταθέσαμε, μία τροπολογία όσον αφορά τον επενδυτικό νόμο. Θεωρούμε αδιανόητη τη μη ένταξη στις ρυθμίσεις του συγκεκριμένου επενδυτικού νόμου των συνεταιριστικών οργανώσεων.
Αλήθεια, μπορείτε να μας εξηγήσετε για ποιο λόγο δεν εντάσσετε τις συνεταιριστικές οργανώσεις; Και αναφερόμαστε κυρίως στις αστικές συνεταιριστικές οργανώσεις, σ’ αυτές που θα έπρεπε να καλούνται αυτήν την πολύ δύσκολη περίοδο και ως ενώσεις αστικών συνεταιρισμών για όλες τους τις επενδυτικές δράσεις και με μία σειρά προτάσεων τις οποίες θα καταθέσουμε».

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009

Νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του Αρχαιολογικού Μουσείου Πάτρας

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των εργασιών και την έναρξη λειτουργίας του νέου αρχαιολογικού μουσείου Πάτρας, προκαλεί η αντικατάσταση του προέδρου της επιστημονικής επιτροπής, δύο μόλις μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Το θέμα φέρνει με ερώτησή του προς τον υπουργό πολιτισμού κ. Σαμαρά ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης. Ο κ. Τσούκαλης σε δηλώσεις του τόνισε πως άλλο ένα μεγάλο έργο υποδομής βαλτώνει, εξ αιτίας των προσωπικών πολιτικών που ασκούν οι υπουργοί πολιτισμού της Νέας Δημοκρατίας σε βάρος της ανάπτυξης της περιοχής.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Η πρόσφατη αντικατάσταση του Προέδρου της Επιστημονικής Επιτροπής του νέου μουσείου της Πάτρας, προκαλεί νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των εργασιών και την έναρξη λειτουργίας του.
Σύμφωνα με απόφαση του νέου υπουργού Πολιτισμού κ. Σαμαρά, ζητήθηκε η παραίτηση του Προέδρου της επιστημονικής επιτροπής κ. Νίκου Παπαδόπουλου, ο οποίος είχε αναλάβει τη θέση πριν από δύο μήνες, ύστερα από την επίσκεψη στην Πάτρα του τέως Υπουργού κ. Μιχάλη Λιάπη. Πριν όμως ενημερωθεί για το αντικείμενό του και πριν δρομολογήσει τις εντολές που είχε λάβει, αντικαθίσταται.
Έτσι ο στόχος που είχε θέσει ο τέως Υπουργός για λειτουργία του Μουσείου εντός του καλοκαιριού, προκειμένου να προλάβει την τουριστική περίοδο τινάζεται στον αέρα. Να σημειωθεί ότι η επιστημονική επιτροπή του Νέου Αρχαιολογικού Μουσείου της Πάτρας παραμένει ακέφαλη από τα τέλη του περασμένου καλοκαιριού, οπότε και εξωθήθηκε σε παραίτηση ο κ. Λάζαρος Κολώνας.
Επειδή η συγκεκριμένη εξέλιξη έχει αναστατώσει τους τοπικούς φορείς και δημιουργεί νέες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση ενός μεγάλου έργου υποδομής για την Πάτρα.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Ποιοι λόγοι επέβαλαν την εκ νέου αντικατάσταση του Προέδρου της Επιστημονικής Επιτροπής του Μουσείου, δύο μόλις μήνες μετά την τοποθέτησή του;
2) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των απαιτούμενων έργων για την ολοκλήρωση του Μουσείου;
3) Πότε προβλέπεται να αρχίσει η λειτουργία του;

O ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Οικειοθελείς αποχωρήσεις και στο Καζίνο Ρίου
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ


Επίκαιρη ερώτηση προς την Υπουργό Απασχόλησης κ. Πετραλιά κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης, καταγγέλλοντας την κυνική, όπως αναφέρει, πρόταση της εταιρίας που διαχειρίζεται το καζίνο Ρίου, με την οποία απαιτεί από τους 337 εργαζομένους να υποβάλουν ανέκκλητη δήλωση οικειοθελούς αποχώρησης από την εργασία τους έως και τις 16.2.2009.

Ο κ. Τσούκαλης ερωτά την κ. Υπουργό εάν προτίθεται να καταργήσει ή και να περιορίσει δραστικά το πλαίσιο της ελαστικοποιημένης απασχόλησης ούτως ώστε να προλάβει τη γενικευμένη εφαρμογή του και πως προτίθεται να αντιμετωπίσει την περίπτωση της επιχείρησης του Καζίνο Ρίου ούτως ώστε να μην πληγούν τα δικαιώματα των 337 εργαζομένων.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Με μια πρωτοφανή και συγχρόνως κυνική πρόταση της εταιρείας που διαχειρίζεται το Καζίνο του Ρίου, προς τους 337 εργαζόμενους, απαιτεί απ’ αυτούς που εργάζονται με σχέση εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης και έχουν συμπληρώσει έξι (6) τουλάχιστον χρόνια υπηρεσίας, να υποβάλουν ανέκκλητη δήλωση οικειοθελούς αποχώρησης από την εργασία τους έως και τις 16.2.2009.
Όπως είναι φυσικό το σωματείο εργαζομένων απέρριψε ομόφωνα ως προκλητικά απαράδεκτη την πρόταση της εταιρίας. Είναι προφανές ότι η εταιρία εκμεταλλευόμενη στο έπακρο το θεσμικό πλαίσιο για την ελαστικοποίηση της εργασίας θέλει να απαλλαγεί από τους «ακριβούς» εργαζόμενους και να γενικεύσει την απασχόληση με εργαζόμενους των 700 ευρώ.
Είναι προφανές ότι η εταιρία εκμεταλλευόμενη στο έπακρο το θεσμικό πλαίσιο για την ελαστικοποίηση της εργασίας θέλει να απαλλαγεί από τους «ακριβούς» εργαζόμενους και να γενικεύσει την απασχόληση με εργαζόμενους των 700 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυνικότητα και η αναλγησία της εταιρίας προκύπτει από τη διευκρινιστική έγγραφη δήλωσή της, στην οποία αναφέρει ότι πρόκειται για μια «υγιέστατη επιχείρηση» και ότι πρόσφατα αγόρασε το Καζίνο της Κέρκυρας.
Επειδή στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι προφανές ότι η κίνηση της εταιρίας δεν υπαγορεύτηκε από την οικονομική κρίση αλλά προκειμένου να διατηρήσει αναλλοίωτη την κερδοφορία της.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1) Προτίθεται να καταργήσει ή και να περιορίσει δραστικά το πλαίσιο της ελαστικοποιημένης απασχόλησης ούτως ώστε να προλάβει τη γενικευμένη εφαρμογή του;
2) Πως προτίθεται να αντιμετωπίσει την περίπτωση της επιχείρησης του Καζίνο Ρίου ούτως ώστε να μην πληγούν τα δικαιώματα των 337 εργαζομένων;


Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης