Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ κ. ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ…ΕΥΧΗΘΗΚΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΑΠ’ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής επίκαιρη ερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Ν. Τσούκαλη σχετικά με την πορεία κατασκευής της Ολυμπίας Οδού. Ο Υφυπουργών Μεταφορών κ. Μαγκριώτης αναγνώρισε ότι η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου έχει προβλήματα τα οποία οφείλονται στο Δημόσιο, στους κατασκευαστές αλλά και το περιεχόμενο το συμβάσεων που υπογράφηκαν. Όμως τόνισε ότι:« Δεν θα σταματήσει κανένα έργο με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Οι τράπεζες όντως σταμάτησαν τη χρηματοδότηση προσωρινά. Δεν έχουν δικαίωμα για αυτό. Τα έργα απλά επιβραδύνθηκαν, δεν σταμάτησαν.»
Ο Υφυπουργός ευχήθηκε ουσιαστικά την επαναχρηματοδότηση από τις τράπεζες, χωρίς καμία σαφή δέσμευση για το πότε θα υπάρξει ομαλή ροή χρηματοδότησης. Ως προς τις ενδεχόμενες απολύσεις, τόνισε ότι «Δεν έχουν επιβεβαιώσει ότι προτίθενται να προχωρήσουν σε περαιτέρω απολύσεις. Έχουν συμβατικές υποχρεώσεις που πρέπει να τηρηθούν.» Τέλος αναφορικά με τα διόδια επιβεβαίωσε ότι θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση και θα συζητηθούν και αυτά.
Στην παρέμβαση του στην ολομέλεια ο βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς, τόνισε μεταξύ άλλων:
«Το φαινόμενο του κινήματος των πολιτών για το Δυτικό Άξονα τείνει να μετεξελιχθεί σε εφιαλτικό σενάριο, να προσλάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Αυτή τη στιγμή η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου κινείται με ρυθμό ρελαντί, η παραχωρησιούχος κοινοπραξία έχει μειώσει στο ελάχιστο τις εργασίες της λόγω αναστολής της χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Πρόκειται για έργο που αφορά τη μισή γεωγραφικά Ελλάδα. Έχουν ξεκινήσεις απολύσεις, πληροφορίες δε λένε ότι αν μέχρι τέλος Ιανουαρίου δεν έχει λυθεί το θέμα, θα απολυθούν άλλοι 1000 εργαζόμενοι. ενώ αν μέχρι τέλος του Φεβρουαρίου δεν έχει δοθεί λύση στο πρόβλημα, θα σταματήσει οριστικά. Μία δε από τις μεγάλες εταιρίες απειλεί να αποχωρήσει.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη σύμβαση, στα μέσα του 2011 προβλέπεται η μετατροπή των διοδίων της εθνικής οδού σε αμφίπλευρα. Θα αυξηθούν επιπλέον; Οι συμβατικές υποχρεώσεις είναι στον αέρα. Τι θα συμβεί στο συγκεκριμένο δρόμο; Αν δεν λυθεί το πρόβλημα της χρηματοδότησης από τις τράπεζες ποια θα είναι η τύχη του έργου; Οι αυξήσεις των διοδίων δεν ακολουθούν αυτές τις ανακολουθίες στις προθεσμίες.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου