Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Να επαναλειτουργήσει η γραμμή Κιάτου-Πάτρας-Πύργου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΑΧΑΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Με αφορμή τη σύσκεψη για το σιδηρόδρομο που έγινε την Τρίτη 5-9-2011 εκ μέρους της Δημοκρατικής Αριστεράς Αχαΐας και του βουλευτή Νίκου Τσούκαλη εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:

Η Δημοκρατική αριστερά η οποία εκπροσωπήθηκε στη προχθεσινή σύσκεψη από το βουλευτή Αχαΐας Νίκο Τσούκαλη, τον Περιφερειακό Σύμβουλο Χρήστο Σταυρόπουλο και τον αντιδήμαρχο έργων Βασίλη Λοτσάρη, επεσήμανε τη διαχρονική και πάγια θέση της για την ανάγκη ανάπτυξης του σιδηροδρόμου, ως του πλέον οικολογικού μέσου μεταφοράς ενώ παράλληλα άσκησε κριτική για τις παρατηρούμενες καθυστερήσεις των έργων στη γραμμή Κιάτου-Πάτρας.



Οι εκπρόσωποι της ΔΗΜ.ΑΡ ζήτησαν την επαναλειτουργία της γραμμής Κιάτου-Πατρών-Πύργου αφού η εγκατάλειψή της, οδηγεί στην καταστροφή του υφιστάμενου δικτύου, λόγω των φθορών αλλά και των κλοπών που παρατηρούνται τον τελευταίο καιρό, ενώ τάχθηκαν υπέρ της υπογειοποίησης της γραμμής στον αστικό ιστό της Πάτρας.


Τέλος οι εκπρόσωποι της ΔΗΜ.ΑΡ εξέφρασαν την απορία τους για την ακατανόητη τακτική της ΤΡΕΝΟΣΕ η οποία, την ώρα που το οδικό δίκτυο βρίσκεται στη γνωστή άθλια κατάσταση, αντί να αναζητά νέους πελάτες, διέκοψε τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής.


Το μόνο θετικό σημείο είναι η λειτουργία του Προαστιακού ο οποίος σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού κ. Μαγκριώτη σε αναφορά του κ. Τσούκαλη, θα φτάσει μέχρι τον Ψαθόπυργο, όταν ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες τεχνικές παρεμβάσεις.


Στην απάντησή του ο κ. Μαγκριώτης αναφέρει:


«Για τη λειτουργία των ΑΣΙΔ χρειάζεται να αντικατασταθούν τα προσφάτως κλεμμένα καλώδια. Ήδη σε συνεργασία με τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Πατρέων μελετάται η τοποθέτηση των καλωδίων εντός υπόγειου καναλιού, προκειμένου να αποφευχθεί μελλοντική αφαίρεση τους. Με την ολοκλήρωση αποκατάστασης των καλωδίων, οπότε θα είναι δυνατή η λειτουργία των ΑΣΙΔ θα δοθεί το τμήμα της γραμμής έως τον Άγιο Βασίλειο σε κυκλοφορία.


Η στάση του Προαστιακού στα Αραχωβίτικα θα ενταχθεί στο πρόγραμμα κυκλοφορίας μετά την ολοκλήρωση κατασκευής κρηπιδώματος στην περιοχή. Επίσης θα υλοποιηθεί η ανύψωση του κρηπιδώματος στη στάση του Ψαθόπυργου, καθώς και η συντήρηση της γραμμής όπου χρειάζεται, ώστε να φτάσει ο Προαστιακός μέχρι τον Ψαθόπυργο.
Ο Νίκος Τσούκαλης αναφέρθηκε στην παλαιότερη πρότασή του για ενιαία χάραξη του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, η οποία αν είχε υλοποιηθεί θα είχαν αποφευχθεί οι καθυστερήσεις αλλά και τα υψηλά κόστη και δεν θα ήταν η Τρίτη πόλη της Ελλάδας απομονωμένη σιδηροδρομικά.