Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

Εμπορευματοποίηση των σεμιναρίων παιδαγωγικής επάρκειας των εκπαιδευτικών.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Την τελευταία διετία οργανώνονται στη χώρα μας «ειδικά» σεμινάρια για χιλιάδες ανέργους πτυχιούχους τα οποία καθιερώθηκαν με νομοθετικές ρυθμίσεις της τωρινής και της προηγούμενης κυβέρνησης. Πρόκειται για σεμινάρια που αφορούν στην επάρκεια και μοριοδότηση της νοηματικής γλώσσας και της γραφής Braille.
Η συγκεκριμένη πρακτική έχει προκαλέσει θύελλα κοινωνικών αντιδράσεων και έχει καταγγελθεί επανειλημμένα από φορείς εκπαιδευτικών και της πανεπιστημιακής κοινότητας που εκφράζουν την αντίθεσή τους στην εμπλοκή Επιστημονικών Ενώσεων και Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Κέντρων (Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών κ.ά.) σε προγράμματα που θα χορηγούν το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας επ' αμοιβή.


Η υφυπουργός Παιδείας εξήγγειλε ότι πρόκειται «να καταργηθούν τα ακριβοπληρωμένα σεμινάρια των 400 ωρών ως προσόν διορισμού καθώς αποτελούν εμπαιγμό τόσο για την επιμόρφωση που παρέχουν, όσο και για την εκπαίδευση (ν. 3848/2010) «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού-καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις») και ότι «προβλέπεται η υποχρεωτική κατοχή Πιστοποιητικού Επάρκειας για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ των υποψηφίων για την κατάληψη μόνιμων θέσεων στη δημόσια εκπαίδευση».

Παρά όμως τις όποιες κυβερνητικές εξαγγελλίες, η διοργάνωση των εν λόγω σεμιναρίων όχι μόνο συνεχίζεται αμείωτη αλλά σε αυτήν χρησιμοποιείται η υποδομή και οι υπάλληλοι της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς συγκεκριμένες Επιστημονικές Ενώσεις σε συνεργασία με συγκεκριμένο τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών οργανώνουν Σεμινάριο Επιμόρφωσης στην Παιδαγωγική Κατάρτιση Εκπαιδευτικών. Το συγκεκριμένο σεμινάριο είναι διάρκειας 200 ωρών και πρόκειται να πραγματοποιηθεί σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, κ.α.).

Ως αποτέλεσμα ιδιωτικοποιούνται «προσόντα» που μέχρι πριν από λίγο προσφέρονταν δωρεάν από το δημόσιο Πανεπιστήμιο ή από άλλους δημόσιους φορείς.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για την κατάργηση των εν λόγω σεμιναρίων που απαξιώνουν και εμπορευματοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και διαλύουν τον κοινωνικό ιστό;

Τι μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να αποσαφηνιστούν οι διαδικασίες πρόσληψης των εκπαιδευτικών και η παιδαγωγική επιμόρφωση των υποψήφιων εκπαιδευτικών του δημόσιου σχολείου να γίνεται αποκλειστικά από τα ΑΕΙ και χωρίς δίδακτρα;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Θανάσης Λεβέντης

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Γρηγόρης Ψαριανός