Πέμπτη 9 Απριλίου 2009

Εκμετάλλευση και ακατάλληλες συνθήκες διαβίωσης μεταναστών στην περιοχή Ανδραβίδας Ν. Ηλείας

Ερώτηση προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Δικαιοσύνης κατέθεσαν
οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Φώτης Κουβέλης και Νίκος Τσούκαλης σχετική με τις απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών, εργατών φράουλας, στην Ανδραβίδα του νομού Ηλείας.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Πριν από έναν ακριβώς χρόνο με επίκαιρη ερώτησή του ο Βουλευτής Φώτης Κουβέλης έθιγε το ζήτημα της εκμετάλλευση αλλοδαπών εργατών (φράουλας) στο νομό Ηλείας και συγκεκριμένα στη Νέα Μανωλάδα. Τότε ήταν οι εκατοντάδες μετανάστες που ζούσαν γκετοποιημένοι σε τέσσερις παραγκουπόλεις στις παρυφές του χωριού, σε άθλιες συνθήκες εκμετάλλευσης από επιτήδειους και υπό την ανοχή των τοπικών αρχών.

Έναν χρόνο μετά, σε μιαν άλλη περιοχή του νομού Ηλείας, δίπλα από την νέα εθνική οδό Πύργου – Πάτρας στο ύψος της διασταύρωσης με την Ανδραβίδα, είναι οι πενήντα περίπου εργάτες βουλγαρικής υπηκοότητας μαζί με τις οικογένειές τους, οι οποίοι ζουν, σύμφωνα με επιτόπιες δημοσιογραφικές έρευνες, υπό απαράδεκτες συνθήκες μέσα σε παλιά λεωφορεία. Οι άνθρωποι αυτοί αναγκάζονται να πληρώνουν πενήντα ευρώ ανά άτομο στον ιδιοκτήτη μάνδρας λεωφορείων, προκειμένου να τους επιτρέπει να στεγάζονται οι οικογένειές τους μέσα σ’ αυτά. Οι δε γυναίκες και τα παιδιά πληρώνουν, σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα περίπου 40 ευρώ.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Ανδραβίδας, έχουν νοικιαστεί στους αλλοδαπούς εργάτες μέχρι και παλιά πέτρινα σπίτια, κατεδαφιστέα λόγω των ζημιών που υπέστησαν από σεισμούς. Αλλά και το τοπικό αστυνομικό τμήμα πριν από τρεις μήνες ενημέρωσε με επίσημο έγγραφο όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και την Εισαγγελία της Αμαλιάδας για τον καταυλισμό της ντροπής πενήντα περίπου εργάτες βουλγαρικής υπηκοότητας μαζί με τις οικογένειές τους.
Με δεδομένο ότι στην περιοχή της Ανδραβίδας νοικιάζονται ακόμη και κοτέτσια στους αλλοδαπούς εργάτες, χωρίς να γίνονται οι σχετικές ενέργειες από τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να σταματήσει η παρανομία,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

• Γνωρίζει η κυβέρνηση ότι δεκάδες οικογένειες αλλοδαπών εργατών ζουν υπό αθλιότατες συνθήκες στοιβαγμένοι μέσα σε παλιά λεωφορία στην περιοχή της Ανδραβίδας; Για ποιους λόγους έχει αμελήσει να παρέμβει μέχρι σήμερα, παρότι το θέμα είναι γνωστό στις αρμόδιες αρχές μετά την ενημέρωσή τους από το τοπικό Α/Τ;
• Ποια άμεσα μέτρα θα λάβει για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής των εν λόγω εργατών, όπως π.χ. τη μεταφορά τους σε αξιοπρεπείς οικίες εντός του αστικού ιστού και την παραδειγματική τιμωρία των επιτηδείων που τους εκμεταλλεύονται;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Φώτης Κουβέλης

Νίκος Τσούκαλης

Τετάρτη 8 Απριλίου 2009


Συνθήκες διαβίωσης μεταναστών Πάτρας


Το πρόβλημα διαβίωσης των μεταναστών στην Πάτρα θέτει για μια ακόμη φορά με ερώτησή του ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης, τονίζοντας την ανάγκη λήψης συγκεκριμένων μέτρων από την κυβέρνηση, όπως η χορήγηση καθεστώτος επικουρικής προστασίας και ταξιδιωτικών εγγράφων, καθώς και η δημιουργία χώρου φιλοξενίας.

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:


Το πρόβλημα της διαβίωσης των μεταναστών στην Πάτρα έχει πάρει τραγικές διαστάσεις το τελευταίο διάστημα, με τη φωτιά που κατέστρεψε μεγάλο μέρος του καταυλισμού, τις οδομαχίες μεταξύ μεταναστών, κατοίκων και αστυνομικών, τους συνεχείς τραυματισμούς αλλοδαπών από οδηγούς φορτηγών. Εξελίξεις που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν η κυβέρνηση άκουγε τις φωνές φορέων και κομμάτων που εδώ και μήνες ζητάνε αντιμετώπιση του προβλήματος. Η παντελής αδιαφορία όμως φαίνεται και από τις συνεχείς αναβολές επισκέψεων κυβερνητικών στελεχών, τις οποίες ζητάμε εδώ και μήνες.
Η επίσκεψη της βοηθού Ύπατου Αρμοστή για τους Πρόσφυγες των Η. Ε. κας Φέλερ την προηγούμενη εβδομάδα, έστρεψε για μια ακόμα φορά τα βλέμματα της διεθνούς κοινότητας στην απελπιστική κατάσταση της Πάτρας. Τόνισε πως η κατάσταση στον καταυλισμό συνιστά σοβαρότατο ανθρωπιστικό πρόβλημα και απουσιάζουν τα ελάχιστα κριτήρια σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Στο δε νομικό σκέλος οι μετανάστες αγνοούν τα δικαιώματά τους και την κατάσταση στην Ευρώπη.
Παράλληλα, σε απάντηση που έδωσε ο αρμόδιος Επίτροπος της ΕΕ, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ κ. Παπαδημούλη, τονίζεται ότι τα ετήσια προγράμματα του ΕΤΠ 2007 και 2008 για την Ελλάδα προβλέπουν τη χορήγηση χρηματοδοτικής στήριξης υπέρ των κέντρων υποδοχής και των εγκαταστάσεων στέγασης για τους αιτούντες άσυλο. Συγκεκριμένα, βάσει των μέτρων έκτακτης ανάγκης του ΕΤΠ για το 2008, η Επιτροπή έθεσε στη διάθεση της Ελλάδας πρόσθετη συνεισφορά ύψους 505.530 ευρώ, προκειμένου να αυξήσει τη συνολική ικανότητα στέγασης των αιτούντων άσυλο στον καταυλισμό της Πάτρας.
Θυμίζω επίσης ότι ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς εδώ και μήνες προτείνει είτε τη χορήγηση πολιτικού ασύλου σε αλλοδαπούς που προέρχονται από το Αφγανιστάν, τη Σομαλία και το Σουδάν, είτε την αξιοποίηση του καθεστώτος της επικουρικής προστασίας σύμφωνα με το ΠΔ. 96/2008.
Δεδομένου ότι η κα Φέλερ φέρεται να απέσπασε, ορισμένες υποσχέσεις, όπως περί κονδυλίων για σύσταση μηχανισμού νομικής βοήθειας στην Πάτρα, ότι η Ευρ. Επιτροπή περιμένει ουσιαστικά την αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων από την ελληνική κυβέρνηση, και ότι ο Ν. 3386/2005 προβλέπει δημιουργία κέντρων φιλοξενίας μόνο σε αιτούντες άσυλο.


Ερωτάται ο κ. Υπουργός:


- Προτίθεστε να προβείτε στη χορήγηση καθεστώτος επικουρικής προστασίας και ταξιδιωτικών εγγράφων;
- Σκοπεύετε να τροποποιήσετε το Ν. 3386/2005 ώστε να προκριθεί η δημιουργία χώρων φιλοξενίας και για τους αλλοδαπούς οι οποίοι βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ένα νομικό κενό;
- Σκοπεύετε να συστήσετε μηχανισμό νομικής βοήθειας αλλοδαπών στην Πάτρα;

Ο ερωτών βουλευτής
Νίκος Τσούκαλης

Τρίτη 7 Απριλίου 2009

Στην προανακριτική επιτροπή της βουλής για τον Παυλίδη ο Νίκος Τσούκαλης


Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Είναι η τρίτη φορά, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, που εισηγούμαι εκ μέρους του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς, τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης. Δεν ξέρω κατά πόσο συνιστά δυσμενές ή ευμενές προνόμιο για την ολιγόμηνη κοινοβουλευτική μου θητεία -αυτό βεβαίως μπορούν να το πουν οι παλαιότεροι συνάδελφοι- όμως, ένα είναι βέβαιο.

Ο αριθμός είναι μεγάλος, για να μιλούμε απλώς για συμπτώσεις. Και αν λάβουμε υπ’ όψιν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τους φακέλους που εκκρεμούν αυτήν τη στιγμή στη δικαιοσύνη, οι οποίοι για τον έναν ή τον άλλον λόγο δεν έχουν ακόμη φθάσει στη Βουλή, τότε πλέον μπορούμε να αποφανθούμε εάν υπάρχει κάτι που δεν είναι σάπιο στο βασίλειο της Δανιμαρκίας.

Αποτελεί, δυστυχώς, η συζήτηση αυτή ένα αναπότρεπτο σημείο των καιρών, βεβαίως και των ηθών, πολιτικών και κοινωνικών. Η συζήτηση της παρούσας υπόθεσης επαναφέρει στην επικαιρότητα με δραματικό, αλλά και πιεστικό τρόπο σοβαρές εκφάνσεις, νοσηρά συμπτώματα της πολιτικής και κοινωνικής ζωής του τόπου, όλα απότοκα της αλαζονείας του δικομματισμού, της αυθαιρεσίας, της ατιμωρησίας, της φαυλοκρατίας, του εκμαυλισμού των συνειδήσεων.

Το περιεχόμενο του διαβιβαστικού εγγράφου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αμφισβητήσεις. Τα συμπεράσματα που εξάγονται αβίαστα από το πιο πάνω έγγραφο είναι ενδεικτικά της πολιτικής και κοινωνικής κατάστασης του τόπου. Δεν αναφέρομαι βεβαίως -και θα το αποφύγω- στη βασιμότητα των στοιχείων που αναφέρονται στην ποινική εμπλοκή προσώπων -αυτή είναι δουλειά της Επιτροπής, για την οποία εισηγούμαστε βεβαίως να συσταθεί- αξιολογώ αναφορές, επισημάνσεις έως και διαπιστώσεις του δικαστικού εγγράφου. Έτσι, καταλήγουμε αβίαστα στη διαπίστωση ότι το καρτέλ της ακτοπλοΐας ζει και βασιλεύει. Εναρμονισμένες συμπεριφορές που κυριαρχούσαν τόσο επί εποχής ΠΑ.ΣΟ.Κ. και θέριεψαν επί εποχής Νέας Δημοκρατίας, καρτέλ που διαπλέκεται με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία. Ισχυρίζεται ο μηνυτής στις καταθέσεις του ότι του ζητήθηκαν χρήματα –άκουσον, άκουσον, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι- για την εξασφάλιση ισοτιμίας, ισονομίας, αποφυγής παράνομων αποκλεισμών των εταιρειών του από μειοδοτικούς διαγωνισμούς και γενικά για την προστασία των εταιρειών του από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

Προστασία των εταιρειών του! Το τονίζω αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γιατί αποτελεί στοιχείο δικαστικού εγγράφου. Ανεξαρτήτως της βασιμότητας των κατηγοριών τόσο κατά του συνεργάτη του κυρίου Παυλίδη όσο και κατά του ίδιου, αλήθεια, δεν αναγνωρίζετε στο συγκεκριμένο ισχυρισμό του κυρίου Μανούση την εικόνα της δημόσιας ζωής της χώρας; Δεν νομίζετε ότι η συγκεκριμένη αναφορά είναι τόσο γνώριμη, για να είναι ψέμα; Η ισοτιμία, η ισονομία και το κράτος δικαίου στη χώρα μας εξαρτώνται αποκλειστικά από τη διάθεση, την εντιμότητα κάποιων δημοσίων υπαλλήλων και πολιτικών. Η απόλυτη σχεδόν επικράτηση των ιδιοτελών συμφερόντων σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, η απουσία οποιουδήποτε ελεγκτικού μηχανισμού, η ανυπαρξία λογοδοσίας και απολογισμού, αυτή είναι η κατάσταση στην Ελλάδα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δυστυχώς. Η ισοτιμία και η ισονομία στη χώρα μας πληρώνονται.

Το δεύτερο ζήτημα, το οποίο επανέρχεται με ένταση, είναι το θέμα του θεσμικού πλαισίου της αναζήτησης ποινικών ευθυνών των πολιτικών προσώπων. Είπαμε και στις προηγούμενες συζητήσεις -το είπα και απ’ αυτό το Βήμα- ότι θα ήταν ευχής έργο εμείς, ως Βουλή, και ατομικά ο καθένας μας, ως Βουλευτές, να καταλογίζαμε αποκλειστικά και μόνο πολιτικές ευθύνες, να εντοπίζαμε τα αίτια που γεννούν αυτήν τη νοσηρή κατάσταση και να προτείνουμε μέτρα αποτροπής τους, ενώ οι ποινικές διαστάσεις να αφορούν αποκλειστικά και μόνο τη δικαιοσύνη. Αυτή είναι η πάγια θέση μας.

Όμως, δυστυχώς, το θεσμικό πλαίσιο μας επιβάλλει να διερευνήσουμε και τα ποινικά στοιχεία της υπόθεσης. Το σύνολο σχεδόν των Βουλευτών μας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, απεύχεται στην κυριολεξία το να εμπλακούμε σε αυτήν την αρμοδιότητα, να δοκιμάσουμε αυτό το πικρό ποτήρι, να επιτελέσουμε δηλαδή καθήκοντα προανακριτικών υπαλλήλων, να εμπλακούμε σε μία στείρα διαδικασία ερμηνείας, εφαρμογής διατάξεων του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, να μετατραπούμε εμείς σε εισαγγελείς, σε ανακριτές, σε προανακριτικοί υπάλληλοι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κύρος και την αξιοπιστία του πολιτικού κόσμου και για τη λειτουργική ανεξαρτησία των πολιτειακών οργάνων και θεσμών, να κρίνουμε εμείς, ως πολιτικά πρόσωπα, ένα συνάδελφό μας. Ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς, είχε προτείνει έγκαιρα και με ένταση την αναγκαιότητα τροποποίησης αυτού του θεσμικού πλαισίου και συγκεκριμένα του νόμου 3126/2003 του Κανονισμού της Βουλής και του Συντάγματος.

Στις 10 Ιουλίου 2008 η Κοινοβουλευτική μας Ομάδα δημοσιοποίησε προτάσεις για τη διαφάνεια και το πολιτικό χρήμα. Πρόταση ευθύνης θεωρούμε εμείς και συνέπειας. Την ίδια μέρα ο Πρόεδρός μας απέστειλε στον κύριο Σιούφα επιστολή με το εξής περιεχόμενο το οποίο πρέπει να αναγνωστεί και για τα Πρακτικά κυρίες και κύριοι συνάδελφοι: «Όπως γνωρίζετε, χθες ως Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ καταθέσαμε δέσμη προτάσεων για τη διαφάνεια και το πολιτικό χρήμα. Η πρώτη εξ΄ αυτών αφορά το ζήτημα της αλλαγής του νόμου 3126/2003 στην κατεύθυνση της άρσης των σύντομων περιόδων παραγραφής και της ευνοϊκής νομικής μεταχείρισης κατηγορουμένων ή ενόχων. Και βεβαίως προς την κατεύθυνση της απεμπλοκής της Βουλής από τη διαδικασία διερεύνησης ποινικών ευθυνών για πολιτικά πρόσωπα και για Υπουργούς βεβαίως, θεωρώντας ότι η σύμβαση του ΟΗΕ κατά της διαφθοράς, προσφέρει μία σημαντική δυνατότητα, εν προκειμένω αξιοποίησης, με συνταγματικά παραδεκτό τρόπο, βάσει του άρθρου 28 παρ. 1 του Συντάγματος, σας ζητούμε, κύριε Πρόεδρε, να αναθέσετε στο επιστημονικό συμβούλιο της Βουλής να εξετάσει την ερμηνεία του άρθρου 86 του Συντάγματος υπό το πρίσμα της διεθνούς αυτής σύμβασης και δεύτερον τη δυνατότητα αλλαγής του νόμου περί ευθύνης Υπουργών, ώστε να ληφθούν υπ' όψιν η σύμβαση και ιδίως τα άρθρα 29, περί παραγραφής αδικημάτων και 30, παρ. 3 περί κυρώσεων».

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ήμασταν προφητικοί σε εκείνη την πρωτοβουλία μας γιατί ένα μήνα μετά από αυτή την πρωτοβουλία ξέσπασε η υπόθεση Βατοπεδίου, με όσα αυτή αποκάλυψε. Από τις οδυνηρές εμπειρίες που αποκομίσαμε από τη σχετική ενασχόλησή μας με τις ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων προέκυψε αβίαστα η ορθότητα και αναγκαιότητα, αλλαγής του θεσμικού πλαισίου για τις ποινικές ευθύνες των Υπουργών. Στις πορισματικές μας θέσεις για την υπόθεση Βατοπεδίου, η συγκεκριμένη πρόταση καταλαμβάνει αξιολογικά την πρώτη θέση.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η εμπέδωση και θωράκιση της διαφάνειας είναι πρωτίστως πολιτικό ζήτημα και πρωταρχικό αίτημα των Ελλήνων πολιτών. Το μείζον πρόβλημα εν προκειμένω είναι ότι κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών ψηφίζονται σχετικοί νόμοι και πολυποίκιλες διατάξεις τις οποίες τα δύο κόμματα του δικομματισμού, που τις εισηγήθηκαν, παραβιάζουν ποικιλοτρόπως και συνεχώς. Ανεξάρτητα από ελλείψεις, ασάφειες, ή αοριστίες της κείμενης σχετικής νομοθεσίας οι υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις δεν εφαρμόζονται επί της ουσίας και πολλές φορές λειτουργούν ως επίφαση και πρόσχημα.
Ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς έχει καταγγείλει πλείστες όσες φορές αυτή την απαράδεκτη κατάσταση. Οι επιπλέον προτάσεις, πρέπει να προωθηθούν κυρίως προσθετικά στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Όμως απαιτείται πέρα και πάνω από κάθε επιπλέον μέτρο και θεσμική κατοχύρωση, η πολιτική βούληση και παρρησία, ο τερματισμός της διγλωσσίας, η απορρύθμιση, και ο αυτοέλεγχος των κομμάτων.

Στο πλαίσιο αυτό κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς, θεωρεί ότι είναι αναγκαίο να υπάρξουν και νέες ρυθμίσεις που θα υπηρετούν την πολιτική διαφάνεια, τη χρηματοδότηση των κομμάτων, τον ουσιαστικό έλεγχο των οικονομικών τους, τη σύννομη και χρηστή διαχείριση του δημόσιου χρήματος, αλλά και την αυστηροποίηση των κυρώσεων. Νοούνται ως απολύτως συνδεδεμένοι με το θέμα οι κανόνες που θα διέπουν τις προμήθειες του δημοσίου, καθώς και η αλλαγή του νόμου περί ευθύνης Υπουργών.

Ο Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς, έθεσε σε δημόσιο διάλογο, απευθυνόμενος στην κοινωνία και στις άλλες πολιτικές δυνάμεις, τις προτάσεις και αυτό το συγκεκριμένο θέμα. Από τον περασμένο Ιούλιο μέχρι σήμερα, παρόλο που μεσολάβησε η υπόθεση Βατοπεδίου, με όλες τις οδυνηρές συνέπειες για τον πολιτικό κόσμο, αλλά και για κάθε έναν από εμάς διαφορετικά, κανένας δεν είχε την πρωτοβουλία, είτε να αποδεχθεί, είτε να συζητήσει καν αυτές τις προτάσεις.

Το πολιτικό σύστημα έχει οδηγηθεί πλέον σε πλήρης αδιέξοδο. Τόσο από την Κυβέρνηση όσο και από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. η πρότασή μας απαξιώθηκε αρχικά. Θεωρήθηκε ότι η εξίσωση των προβλέψεων του νόμου για τους πολιτικούς αλλά και για τους πολίτες συνιστούσε αγοραίο λαϊκισμό. Όμως, αυτή η κατηγορία είναι διαχρονική και όπως αποδείχθηκε εντελώς αβάσιμη. Αξίζει να αναφερθούμε σε ίδια προβληματική που είχε αναπτυχθεί στο εσωτερικό του ΠΑ.ΣΟ.Κ. εν όψει της Αναθεώρησης του Συντάγματος του 2001. Τον Απρίλιο του 1996 είχε ανακύψει μεγάλη αντιπαράθεση μεταξύ του τότε Υπουργού Δικαιοσύνης κ. Βενιζέλου και ομάδας στελεχών όσον αφορά την ιδιαίτερη προνομιακή συμπεριφορά του νόμου απέναντι στις ευθύνες των Υπουργών. Τότε ο κ. Βενιζέλος είχε καταλογίσει πρόθεση λαϊκισμού σε όσους διαφωνούσαν. Μεταξύ αυτών που διαφωνούσαν με τον κ. Βενιζέλο ήταν και ο σεβαστός μου καθηγητής Γεώργιος Αλέξανδρος Μαγκάκης. Είχε αποκρούσει τότε τον χαρακτηρισμό και υποστήριζε σθεναρά ότι η εξίσωση έναντι του νόμου πολιτών και πολιτικών αποτελεί υποχρέωση του πολιτικού κόσμου.

Η ίδια άποψη κομψότερα διατυπωμένη υποστηρίζεται και από τον νυν Υπουργό Δικαιοσύνης τον κ. Δένδια. Ισχυρίζεται ο κ. Δένδιας ότι η επιμήκυνση της παραγραφής για τα πολιτικά πρόσωπα θα τους μετατρέψει σε ομήρους πολιτικών σκοπιμοτήτων. Βεβαίως η άποψη που διατυπώνεται είναι καθαρά προσωπική του από ότι δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του. Πλην, όμως, σαν πολιτικός θα λειτουργήσει προκειμένου να διασφαλίσει το κύρος και την αξιοπρέπεια του πολιτικού κόσμου. Βεβαίως εδώ υπάρχει μια σαφής διάσταση μεταξύ του ίδιου προσωπικά ως επιστήμονα και του πολιτικού. Δεν μπορεί να γίνει κατανοητή εκ μέρους της Κοινοβουλευτικής μας Ομάδας αυτή η διάσταση. Όμως, όλοι παραβλέπουν ότι η διεθνής πρακτική τείνει προς την εξίσωση των ρυθμίσεων και αυτή τη φιλοσοφία περικλείουν πλέον οι διεθνείς συμβάσεις για την αντιμετώπιση της διαφθοράς.

Ο νόμος 3126/2003 έχει πλέον καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών ως νόμος περί απόκρυψης πολιτικών ευθυνών. Όσοι χαρακτήριζαν ως λαϊκισμό το αίτημα τότε για την τροποποίησή του σπεύδουν τώρα ασμένως να το υπερασπιστούν ενθέρμως. Ακούσαμε τις προηγούμενες ημέρες τον κ. Βενιζέλο να αναφέρει ότι το ΠΑ.ΣΟ.Κ. αναλαμβάνει πρωτοβουλία να φέρει τις απόψεις του εν είδη πρότασης νόμου για την τροποποίηση αυτού του νόμου.
Ήρθε η ώρα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να συζητήσει σοβαρά η Βουλή και η Κυβέρνηση την υιοθέτηση της πρότασής μας για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την ευθύνη των Υπουργών. Ας καταλήξουμε επιτέλους σ’ αυτή την Αίθουσα και σε κάτι ουσιαστικό και πρακτικό αλλά και αποτελεσματικό.

Τώρα όσον αφορά το σκοπό αυτής της συζήτησης βεβαίως δεν θα μπορούσε καμία πολιτική δύναμη και κανένας από εμάς να αρνηθεί την σύσταση της Ειδικής Επιτροπής αφού αυτό το ζητά η ίδια η δικαιοσύνη. Το διαβιβαστικό έγγραφο του κυρίου ανακριτή νομίζω ότι είναι καταλυτικό για όλους μας προκειμένου να οδηγηθούμε στην σύσταση της Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια Προκαταρκτικής Εξέτασης. Κάθε διαφορετική απόφαση νομίζω ότι θα αποτελέσει πλήγμα και για το κύρος του πολιτικού κόσμου και για καθέναν από μας προσωπικά αλλά πλήγμα και για την ίδια την δικαιοσύνη.

Στην εξεταστική επιτροπή της βουλής για την υπόθεση Παυλίδη, ο Νίκος Τσούκαλης

Στην Ειδική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για την υπόθεση Παυλίδη , μετά την καθαρή εντολή της Βουλής με 251 ψήφους θα πάρει μέρος ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Τσούκαλης εκπροσωπώντας το ΣΥΡΙΖΑ. Η Επιτροπή αναμένεται να ανακοινώσει το πόρισμά της μέχρι το τέλος Απριλίου. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος στην ολομέλεια της βουλής ο κ. Τσούκαλης στην εισήγησή του ανέφερε μεταξύ άλλων:
« Η συζήτηση της παρούσας υπόθεσης επαναφέρει στην επικαιρότητα με δραματικό, αλλά και πιεστικό τρόπο σοβαρές εκφάνσεις, νοσηρά συμπτώματα της πολιτικής και κοινωνικής ζωής του τόπου, όλα απότοκα της αλαζονείας του δικομματισμού, της αυθαιρεσίας, της ατιμωρησίας, της φαυλοκρατίας και του εκμαυλισμού των συνειδήσεων.
Η εμπέδωση και θωράκιση της διαφάνειας είναι πρωτίστως πολιτικό ζήτημα και πρωταρχικό αίτημα των Ελλήνων πολιτών. Ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρεί αναγκαίο να υπάρξουν και νέες ρυθμίσεις που θα υπηρετούν την πολιτική διαφάνεια, τη χρηματοδότηση των κομμάτων, τον ουσιαστικό έλεγχο των οικονομικών τους, τη σύννομη και χρηστή διαχείριση του δημοσίου χρήματος, αλλά και την αυστηροποίηση των κυρώσεων.
Όσον αφορά τη συγκεκριμένη επιτροπή, το διαβιβαστικό έγγραφο του κυρίου ανακριτή είναι καταλυτικό προκειμένου να οδηγηθούμε στη σύσταση της. Κάθε διαφορετική απόφαση νομίζω ότι θα αποτελέσει πλήγμα και για το κύρος του πολιτικού κόσμου, για καθέναν από εμάς προσωπικά αλλά και για την ίδια τη δικαιοσύνη.»

Ο Στέφανος δεν είναι μόνος του


ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΤΟ ΣΤΕΦΑΝΟ ΚΟΛΛΙΑ

Στην Καλοσκοπή της Γραβιάς, βρέθηκε την Κυριακή 5 Απριλίου, ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκος Τσούκαλης, παίρνοντας μέρος στη συγκέντρωση συμπαράστασης στο μέλος της «Κίνησης για τη σωτηρία της Γκιώνας» Στέφανο Κόλλια, του οποίου θρασύδειλοι εμπρηστές έβαλαν για δεύτερη φορά φωτιά στο σπίτι του και το έκαψαν ολοσχερώς.

Ο Στέφανος μαζί με άλλους κατοίκους της Καλοσκοπής και άλλων χωριών, τόλμησαν να εκφράσουν άποψη για τις καταστροφές που ασύδοτα επιφέρουν στο φυσικό πλούτο του βουνού, οι κερδοσκοπικές μεταλλευτικές εταιρίες και να αντισταθούν στα σχέδιά τους για τη ληστρική του εκμετάλλευση. Στη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στην κεντρική πλατεία του χωριού της Καλοσκοπής πήραν μέρος ενεργοί πολίτες απ΄ όλη την Ελλάδα συμμετέχοντας έτσι ενεργά στο μεγάλο κίνημα αλληλεγγύης που έχει αναπτυχθεί προκειμένου να συγκεντρωθούν χρήματα για να ξαναχτιστεί το πατρογονικό σπίτι του Στέφανου.

Ο κ. Τσούκαλης ήταν ο μοναδικός βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου που πήρε μέρος στη συγκέντρωση και εξέφρασε τη συμπαράστασή του στον αγώνα των κατοίκων της περιοχής για τη σωτηρία της Γκιώνας, τονίζοντας πως καμιά πυρκαγιά δεν πρόκειται να σταματήσει τις αντιδράσεις ενάντια στην ασυδοσία των μεταλλείων. Για το θέμα της πυρπόλησης του σπιτιού του Στέφανου Κόλλια έχει κατατεθεί στη Βουλή ερώτηση από το βουλευτή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. κ. Φώτη Κουβέλη.

΄Ηδη έχει εκδηλωθεί ένα τεράστιο κύμα συμπαράστασης και οικονομικής υποστήριξης στον Στέφανο Κόλλια, προκειμένου να ξαναχτίσει το πατρογονικό του σπίτι. ΄Οσοι επιθυμούν να συνδράμουν μπορούν να καταθέσουν οποιοδήποτε ποσό στο Λογαριασμό 721/310473-74 της Εθνικής Τράπεζας (Κόλλιας Ταξιάρχης, Κόλλιας Στέφανος-Δημήτριος).

Δευτέρα 6 Απριλίου 2009

ΕΛΤΑ ΠΑΤΡΑΣ: Ο αμίαντος παραμένει, τα μέτρα προστασίας καθυστερούν

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΤΣΟΥΚΑΛΗ

Παρά την ύπαρξη αμιαντούχων υλικών σε όλο το κτίριο των ΕΛΤΑ Πάτρας και τους κινδύνους που υπάρχουν για τους εργαζόμενους, μόνο σε μια αίθουσα (αυτή του ισογείου) πάρθηκαν τα αναγκαία μέτρα προστασίας.
Το θέμα έφερε στην επικαιρότητα με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Νίκος Τσούκαλης. Σύμφωνα με την απάντηση που πήρε από το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.) πραγματοποίησε έλεγχο στα ΕΛΤΑ Πάτρας (Μαιζώνος και Ζαϊμη), όπου και διαπίστωσε την ύπαρξη αμιαντούχων υλικών (χρυσότιλο αμίαντο) σε όλο το κτίριο.
Μάλιστα η Περ/κή Δ/νση ζήτησε από τη Διοίκηση της ΕΛΤΑ Α.Ε. την έγκριση πίστωσης για την υλοποίηση των μέτρων προστασίας και έδωσε συγκεκριμένες οδηγίες για τις προφυλάξεις που πρέπει να τηρούνται μέχρι την υλοποίηση των μέτρων που προτείνονται από τη μελέτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι σήμερα μόνο στην αίθουσα του ισογείου έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας ενώ για το υπόλοιπο κτίριο δεν έχει γίνει ακόμη καμία παρέμβαση, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους εργαζόμενους.
Ο κ. Τσούκαλης σε δηλώσεις του τόνισε πως «η διοίκηση των ΕΛΤΑ πρέπει το ταχύτερο να εγκρίνει την απαραίτητη πίστωση προκειμένου να παρθούν τα απαραίτητα μέτρα σε όλο το κτίριο των ΕΛΤΑ. Είναι γνωστά τα προβλήματα με τον αμίαντο και δεν μπορούμε να παίζουμε με την υγεία των εργαζομένων».

Το πλήρες κείμενο της απάντησης έχει ως εξής:

«Σε απάντηση του (α) σχετικού εγγράφου σας, που αφορά ερώτηση του βουλευτού κ. Ν. Τσούκαλη, σχετικά με την ύπαρξη αμιάντου στο κεντρικό κτίριο των ΕΛΤΑ Πάτρας, σας γνωρίζουμε τα εξής στα θέματα που αφορούν την Τεχνική και Υγειονομική Επιθεώρηση του Σ.ΕΠ.Ε.:
Σε επιτόπιο έλεγχο που πραγματοποίησε στα ΕΛΤΑ Πάτρας (Μαιζώνος και Ζαϊμη), κλιμάκιο Τεχνικών Επιθεωρητών από την αρμόδια τοπική υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε. (ΚΕ.Π.Ε.Κ. Δυτ. Ελλάδος, Ηπείρου & Ιονίων Νησιών) διαπιστώθηκαν τα εξής: 1. Κατά τις εργασίες ανακαίνισης της αίθουσας του πρώην Κέντρου Διανομής (Ιαν. 2009) ευρέθησαν υλικά των πλευρικών τοιχωμάτων που είχαν εγκλωβισμένο χρυσότιλο αμίαντο. 2. Ύστερα από αίτημα της ΕΛΤΑ Α.Ε. προς το ΕΚΕΦΕ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», η υπαγόμενη σε αυτό εταιρεία «ΠΛΙΝΙΟΣ Α.Ε.» συνέταξε και απέστειλε στα ΕΛΤΑ μελέτη εντοπισμού και καταγραφής των υλικών που περιέχουν αμίαντο (Ιαν. 2009), στην οποία περιλαμβάνονται οδηγίες για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την προστασία της υγείας των εργαζομένων. 3. Η Περ/κη Δ/νση ζήτησε από την Κεντρική Διοίκηση της ΕΛΤΑ Α.Ε. έγκριση πίστωσης για την υλοποίηση των μέτρων που προτείνονται από τη μελέτη (επίστρωση του δαπέδου με μασίφ πλαστικό δάπεδο και επικάλυψη των πλευρικών τοιχωμάτων με φύλλο μελαμίνης).
Η αρμόδια τοπική υπηρεσία του ΣΕΠΕ έδωσε συγκεκριμένες τεχνικές οδηγίες για τις προφυλάξεις που πρέπει να τηρούνται μέχρι την υλοποίηση των μέτρων που προτείνονται από τη μελέτη και γενικότερα για την αυστηρή τήρηση των διατάξεων του Π.Δ. 212/2006 «Προστασία των εργαζομένων που εκτίθενται σε αμίαντο κατά την εργασία……» (ΦΕΚ 212/Α/2006).
Όταν ξεκινήσουν οι εργασίες υλοποίησης των μέτρων της μελέτης θα ελεγχθεί από την τοπική υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε. η εφαρμογή των εξειδικευμένων μέτρων πρόληψης και προστασίας που πρέπει να λαμβάνονται, σύμφωνα με το παραπάνω Π.Δ., κατά την εκτέλεση αυτών των εργασιών».